AMD rullar ut Catalyst 12.6 Beta

Permalänk
Melding Plague

AMD rullar ut Catalyst 12.6 Beta

Grafikjätten AMD uppdaterar mjukvaran för Radeon-baserade grafikkort, och bekräftar samtidigt att lanseringsmodellen inte längre innebär ny version varje månad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt för dom med 4000 serien eller lägre :/

Permalänk
Inaktiv

Känns givande att det slängs ut en massa beta nu istället för en ordentlig en gång i månaden. :/

Tur man sitter med nvidia numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen

Jag väntar fortfarande på att få installera 12.4.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kan nån med nya drivisar säga hur MS är med crossfire?

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

......

Även om det är "beta" så tror jag inte att det skiljer så mkt från om dom hade kallat dom för 12.5.
Jag tycker det är bra mkt bättre att dom gör på detta sättet, dom kan få ut fixar mkt fortare.

Och till dom som sitter på 4xxx serien, vad ska ni med nya drivers till, all funktionalitet dom korten har finns redan i drivers, att ha en ny driver bara för att känns inte så relevant. Kapa gammal skit ger mkt mer för nya generationer.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Nice :), inte för att det behövs eftersom allt rullar på bra för mig!
(Följer: If it ain't broken don't try to fix it)

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

När ska dom fixa problemet med DX11 spel och flash? Man får ju BSOD varje gång man gör båda...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS P8P67 EVO B3|I7 2600K 4,2GHz|8GB XMS3 1600MHZ|Sapphire HD6970 CF|NZXT Tempest Evo|NZXT HALE 90 850W|

Permalänk
Medlem

Som vanligt inga release notes till Linux -_-

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Vågar man byta från 12.4, eller ska man vara kvar på den? Funkar ju faktiskt riktigt bra än så länge.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

"AMD Radeon HD 7900, AMD Radeon HD 7800, and AMD Radeon HD 7700 cards hang when system goes to sleep."

Tack och lov för den buggfixen, började bli riktigt drygt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Som vanligt inga release notes till Linux -_-

Skit är det, väntar på stöd för x.org 1.12

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmy_pimmy:

Tråkigt för dom med 4000 serien eller lägre :/

Man kan inte stödja alla utdaterade grafikkort med nya drivrutiner hur länge som helst.
Dock skall Nvidia ha cred för att de fortfarande har med 6000-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Skit är det, väntar på stöd för x.org 1.12

Heh vi får se vad de kommer göra med det... Nu när Windows drivisarna blir when its ready så vetifan vad de kommer göra på Linux sidan. Redan nu har de ju problem att hålla igång sina drivrutiner med senaste Xorg. Får hoppas att de kommer släppa Beta oftare för folk med senare Xorg men det är en dröm jag haft i år nu.

Skall se om jag har 12.6 i repo, AMD killen sade att det kommer vara stort för Linux användare vem vet de kanske fixat mouse corupption finaly? Eller alla infinite loops/lockups med Xorg när något mindre 3D spel vill köras.

Kanske slipper få detta när man spelar,

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Ingen uppdatering än har givit prestandaökningar(Förutom AA buggfixen i populära titlar ~1-3fps ökning), det svider hårt i baken för oss som köpt HD7*** när nVidia får prestandaförbättringar med sina drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Kanske slipper få detta när man spelar,
http://dl.dropbox.com/u/2137335/fglrxb.png

Hehe
Det där såg färggrant och fint ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk

Fixes:
"AMD Radeon HD 7900, AMD Radeon HD 7800, and AMD Radeon HD 7700 cards hang when system goes to sleep"

Trevligt att de fixat det, var ju måttligt kul när datorn hängde sig varje gång den sattes i sovläge.

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem

hmm ska de börja kalla alla sina releaser beta nu för att folk inte skall ha någon rätt att klaga ?

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jimmy_pimmy:

Tråkigt för dom med 4000 serien eller lägre :/

Min Windows 8 testmaskin har ett AMD Radeon HD 4670, kändes lite surt att inte kunna installera Release Preview drivrutinerna ja.

Tur att min riktiga maskin har ett 6950 kort som kommer kunna stödjas.

Men tycker det är ganska dåligt att inte 4xxx serien stöds, det är ju inte antikt kortet precis.

Permalänk
Moderator
Moderator

Första testomgången inatt tyder på att trifire i eyefinity med BSOD kan vara löst. Vidare testning senare idag.

Testlogg.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Första testomgången inatt tyder på att trifire i eyefinity med BSOD kan vara löst. Vidare testning senare idag.

Testlogg.

Grattis Lan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiritHunter:

Fixes:
"AMD Radeon HD 7900, AMD Radeon HD 7800, and AMD Radeon HD 7700 cards hang when system goes to sleep"

Trevligt att de fixat det, var ju måttligt kul när datorn hängde sig varje gång den sattes i sovläge.

+1

Verkar som att de löst det mesta jag hade problem med, som HDMI-audio-buggen och multidisplayproblemen. Problemen borde förstås inte funnits från första början men ändå skönt att se att de åtgärdats

Visa signatur

Antec P280 | OCZ 850W ZX Series | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel Core i5 2500k @ 4.2 GHz | 16GB Corsair Vengeance DDR3 @ 1600Mhz | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP @ 1125/1525 | 120GB Intel 510 Series SSD | NZXT SENTRY LX Fan Controller med 5x Scythe Gentle Typhoon 1850rpm | Corsair Hydro H100 med 2x Cougar Vortex 120mm PWM | Diverse hårddiskar...

Permalänk
Medlem

Fick min tredje skärm att sluta fungera...

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

jag har fortfarande problem med vissa 3d program. någon annan som har de?. går ja in i cinema 4d så är rutan svart:/ med 12.6 och har jag 12.4 så funkar allt utom att göra så de blir 4bildrutor för olika vinklar då krachar programet. men kör jag 12.3 så funkar allt som de ska...

edit: dock funkar cinema 4d om du trycker ur open GL

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

"AMD Radeon HD 7900, AMD Radeon HD 7800, and AMD Radeon HD 7700 cards hang when system goes to sleep."

Tack och lov för den buggfixen, började bli riktigt drygt!

Jepp! Finfint.
Hoppas detta också löser lite DP relaterade problem där länken "stänger ner" sig ibland. Inte ofta men det har hänt ett par gånger under de senaste månaderna.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Känns givande att det slängs ut en massa beta nu istället för en ordentlig en gång i månaden. :/

Tur man sitter med nvidia numera.

Skickades från m.sweclockers.com

varför de? de sparar ju bara upp massa fixar och släpper allt i en stor patch = man får vänta längre på att få viktiga problem fixade.

Som jag sa tidigare och som någon anledning tog borts av mod. Att släppa patcher med stora mellanrum suger, bara titta hur blizzard gör med WoW och hur pvpen blev balancerad där.

Jag har 7970 och tycker att detta med snabba fixar är bra, man ska inte behöva få ett problem i någon drivare och sedan gå "dang, måste vänta tills nästa månad på att få de här fixat"

Permalänk
Medlem

Har bättre spelupplevelse med min trifire setup med denna drivrutin. Fps;n är troligen densamma men spelen flyter på bättre.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Commander:

Heh vi får se vad de kommer göra med det... Nu när Windows drivisarna blir when its ready så vetifan vad de kommer göra på Linux sidan. Redan nu har de ju problem att hålla igång sina drivrutiner med senaste Xorg. Får hoppas att de kommer släppa Beta oftare för folk med senare Xorg men det är en dröm jag haft i år nu.

Skall se om jag har 12.6 i repo, AMD killen sade att det kommer vara stort för Linux användare vem vet de kanske fixat mouse corupption finaly? Eller alla infinite loops/lockups med Xorg när något mindre 3D spel vill köras.

Kanske slipper få detta när man spelar,
http://dl.dropbox.com/u/2137335/fglrxb.png

Vad är Xorg för något och vad är det bra för?

Permalänk
Medlem

Skönt att de äntligen fixat HDMI-ljud buggen, blev vansinnig på detta när man helt oskyldigt ville köra ljudet genom TV-en.

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Och till dom som sitter på 4xxx serien, vad ska ni med nya drivers till, all funktionalitet dom korten har finns redan i drivers, att ha en ny driver bara för att känns inte så relevant. Kapa gammal skit ger mkt mer för nya generationer.

Vad har du för kvalifikationer för att dra den slutsatsen?
Ta DX11 multithreaded rendering t.ex. , det ska fungera på DX10/10.1 såväl som DX11, AMD stöder det just nu inte på någon av sina serier...Nvidia stöder det på sina kort sedan ett år tillbaka
Sedan har vi sett Nvidia släppa nya funktioner som FPS limiter även till deras Geforce 8 serie

Skrivet av anon183825:

Min Windows 8 testmaskin har ett AMD Radeon HD 4670, kändes lite surt att inte kunna installera Release Preview drivrutinerna ja.

Men tycker det är ganska dåligt att inte 4xxx serien stöds, det är ju inte antikt kortet precis.

Instämmer, åtminstone HD4850 och uppåt klarar ju de nyaste spelen kring medium...I våra älskade multiplattformsspel i DX9 klarar de ju fortfarande även oftast högsta grafiken

Sen stöder ju Nvidia tydligen även Geforce 6-serien på Windows 8, som det är nu kommer ju inte AMDs DX10/10.1-kort få ett CCC i den slutgiltiga versionen