E3 2012, Diskussionstråd!

Permalänk
Medlem

E3 2012, Diskussionstråd!

[Color="red"]Streams[/color]
Gametrailers.com
IGN E3 2012 Live
twitch.tv
Gamespot.com EA
EA.com
Youtube.com

Gametrailers.com kommer att sända alla presskonferens live, hoppas på att jag har räknat rätt på tiderna. Kommer att uppdatera tråden med nyheter om jag inte jobbar

Måndag
Countdown to Xbox: Entertainment Evolved!<<<Replay

Promo
Halo 4 - Debut Gameplay
Forza Horizon - Debut Trailer
Ascend: New Gods - Debut Trailer
Fable: The Journey - Trailer
Splinter Cell: Balacklist - Debut Gameplay
Xbox Music
Tomb Raider - Parachute Gameplay
South Park: The Stick of Truth - Debut Trailer

Electronic Arts' The Download @ E3 2012
~22:00
Official Stream
Dead Space 3
SimCity
Crysis 3
SimCity Social
Battlefield 3: Premium

Tisdag
Ubisoft Press Conference
~00:00
Official Stream

Sony E3 2012 Press Conference
~03:00
Official Stream

Nintendo E3 2012 Press Conference!
~18:00
Official Stream

Nyheter
SimCity Coming Next February
Need For Speed Most Wanted Confirmed
Star Wars: 1313 Officially Announced
EA Confirms Dead Space 3

Trailers!

Transfomers: Fall of Cybertron
Hitman: Absolution - E3 2012: Saints Trailer
Tomb Raider Crossroads Trailer
Metal Gear Rising: Revengeance
Castlevania: Lords of Shadow 2 Debut Trailer
Guardians of Middle Earth Debut Trailer

LittleBigPlanet: Karting

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Forza Horizon, jag längtar!!! Kommer bli det bästa bil spelet med öppen värld utan tvekan!

Permalänk

Synd att Sony konferens går så tidigt. Annars hade jag helst viljat se den. Microsoft känns som de bara mjölkar sina IP nu. Blir antagligen också en massa Kinect spel dessutom. Nintendo och deras Wii U ska också bli intressant. EA kan också bli intressant att se om de visar Sim City och Command & Conquer Generals 2.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hoppas starkt på Just Cause 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Synd att Sony konferens går så tidigt. Annars hade jag helst viljat se den. Microsoft känns som de bara mjölkar sina IP nu. Blir antagligen också en massa Kinect spel dessutom.

Jo, Microsoft känns som de går på tomgång. Nya spännande IP verkar inte vara på tapeten.

Blir förstås mycket konsolfokus som vanligt på E3. Men det ska bli trevligt att se nyheterna oavsett.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är värt att sätta alarm för sonys, skulle vara kul att se den. Oavsett om det dom sätter upp floppar eller blir succé så kommer det vara lika mycket snack om det, och om jag känner mig själv rätt kommer jag inte kolla på det i efterhand, så det är lika bra att se det medan det händer.

Edit: fast egentligen skulle jag nog vilja se ubisofts också, säga vad man vill om hur dom betett sig på sista tiden, jag har så mycket naivt och nostalgiskt förtroende för dom sedan barndomen.. Varför jobbar jag tisdag >:/ kunde dom inte lagt det natten tisdag-onsdag så jag hade en röd dag istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Edit: fast egentligen skulle jag nog vilja se ubisofts också, säga vad man vill om hur dom betett sig på sista tiden, jag har så mycket naivt och nostalgiskt förtroende för dom sedan barndomen.. Varför jobbar jag tisdag >:/ kunde dom inte lagt det natten tisdag-onsdag så jag hade en röd dag istället

UBI-softs presentation förra året var väldigt konstig och knappt värd att se för de specifika speldemona. De får svårt att hitta en värre presentatör än mr Caffeine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

UBI-softs presentation förra året var väldigt konstig och knappt värd att se för de specifika speldemona. De får svårt att hitta en värre presentatör än mr Caffeine.

Haha precis, ubi har svikit mig om och om igen men jag fortsätter ändå hoppas på något glimmer av hopp baserat på deras titlar för 5-10 år sedan

Permalänk
Medlem

Nintendo tjuvstartade igår. Verkar lovande. De visade ändringarna på sin nya handkontroll samt en helt ny handkontroll som är snarlik den till 360. Känns som Wii-U är ett måste köp nu till jul.

http://www.engadget.com/2012/06/03/nintendos-pre-e3-press-con...

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Haha precis, ubi har svikit mig om och om igen men jag fortsätter ändå hoppas på något glimmer av hopp baserat på deras titlar för 5-10 år sedan

Precis, har hoppats flera år i rad på en uppföljare till XIII... Men det blir som vanligt, någonting med kaniner skulle jag tro!

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Precis, har hoppats flera år i rad på en uppföljare till XIII... Men det blir som vanligt, någonting med kaniner skulle jag tro!

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Permalänk
Medlem

Kommer även en "stor" announcement för SWTOR under E3, hoppas det blir bra.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=471124

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jo, Microsoft känns som de går på tomgång. Nya spännande IP verkar inte vara på tapeten.

Blir förstås mycket konsolfokus som vanligt på E3. Men det ska bli trevligt att se nyheterna oavsett.

Snälla... säg att det inte är "Intellectual Property" du menar med förkortningen IP.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Det är väl dags för swtor att bli f2p.

Permalänk
Skrivet av Lasse Laserman:

Snälla... säg att det inte är "Intellectual Property" du menar med förkortningen IP.

Vad fick dig att tro det?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Snälla... säg att det inte är "Intellectual Property" du menar med förkortningen IP.

Åh, nej. Nu har jag trampat i klaveret. Bäst du skriver ett argt brev till irriterad-över-småsaker-kommitten.

Permalänk
Medlem

De här tiderna fick jag från evilavatar. Plussa på 9 timmar så får ni svensk tid.

Monday, June 4

Microsoft - 9:30 AM (Livestream, Alternate)

Electronic Arts - 1:00 PM (Livestream, Alternate)

Ubisoft - 3:00 PM (Livestream, Alternate)

Sony - 6:00 PM (Livestream, Alternate)

Tuesday, June 5

Nintendo - 9:00 AM (Livestream, Alternate)

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att se på Microsofts konferens på Xbox 360 i Sverige eller är det bara för USA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Någon som vet om det går att se på Microsofts konferens på Xbox 360 i Sverige eller är det bara för USA?

Gametrailers ska visa alla konferenser, och massa skönt mellansnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Någon som vet om det går att se på Microsofts konferens på Xbox 360 i Sverige eller är det bara för USA?

Det bör gå på deras sajt, informationen om den finns på svenska delen också.
http://www.xbox.com/sv-se/e3
Sen är det väl samma presskonferens som streamas på andra ställen. Gametrailers, G4TV, Gamespot etc. Men kanske bäst kvalite på Microsofts sajt.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen liknande länk där gametrailers visar som Gamespot till exempel?

http://e3.gamespot.com/press-conference/microsoft-e3/

:<

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kollar på Xbox-sidan. De använder Silverlight för stream (1,5Mbit). Ska väl köra igång närsomhelst.

Permalänk

Så jävla gött att det äntligen är på gång!
Blir liiiiiite sugen på att köpa XBOX360 med nya Forzaspelet....

Permalänk
Medlem

Usch vad fult Splinter Cell var, ser ju ut som ett 360 spel från 2008, sån här skit som håller tillbaka PC'n :/

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Splintercell ser fan ap roligt ut, och H4 ser också beast ut.

Permalänk

Splinter Cell är nu också ett spel som är förstört.
Svårt att markera fiender för att sedan trycka en knapp och låta processorn arbeta lite.... Nej fyfan.

Forza såg dock beast ut.

Permalänk
Medlem

Jahapp, Microsoft byter namn på sin musiktjänst, nu är det Xbox Music istället. Man kan få det på Windows 8 också!

Sen blev det Nike och Kinect.

Permalänk

SmartGlass var faktiskt riktigt nice. Kanske blir en ny konsoll från Microsoft framöver.

Permalänk
Medlem

det jag har tyckt var häftigast är endå det att man kan "prata" till xboxet!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]