Era spelkaraktärer (alla spel där man skapar sin egen karaktär)

Permalänk
Medlem

Era spelkaraktärer (alla spel där man skapar sin egen karaktär)

Era spelkaraktärer som ni skapat i olika spel. Som rubriken säger. Bilder vilket jag antar att ni förstår!
Kanske från spel som Saint's Row, Elder Scrolls, World of Warcraft, Fallout eller kanske t.o.m The Sims.

Jag börjar lite lätt då med min gamla Skyrim-karaktär!

Spelar för ofta som man i spel. Så det vart en tjejkaraktär.

Hoppas tråd inte finns. Hittade ingen iallafall

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Rolig tråd tycker jag. Förstår inte att ingen lagt upp ngt.
Jag brukar bli rätt så fäst vid mina karaktärer. Men för tillfället spelar jag inget sånt, så jag har inget att dela med mej av.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Har ingen bild men jag körde en Norn Warrior på senaste gw2 beta weekend som hette Sven Eriksson. Han såg ut lite som Thor i the avengers, fast större Han var typ dubbelt så lång som en human ^^

Visa signatur

Mobo: Asus M5A97 Processor: Amd fx 6100 Minnen: Corsair XMS3 8GB Grafikkort: Sapphire Radeon hd 7850 HDD: 500GB 7200rpm Nätagg: Corsair CX600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Era spelkaraktärer som ni skapat i olika spel. Som rubriken säger. Bilder vilket jag antar att ni förstår!
Kanske från spel som Saint's Row, Elder Scrolls, World of Warcraft, Fallout eller kanske t.o.m The Sims.

Jag börjar lite lätt då med min gamla Skyrim-karaktär!
http://i.imgur.com/zTuN6.jpg

Spelar för ofta som man i spel. Så det vart en tjejkaraktär.

Hoppas tråd inte finns. Hittade ingen iallafall

Kan ju bli ett roligt initiativ du tagit här.

Ang. manlig och kvinlig karaktär. Jag gjorde en feminin karraktär en gång för skojs skull och då frågade en vänn mig om jag ville vara en kvinna. Jag sa nej, jag föredrar att titta på kvinnor och inte män varpå han blev tyst
Det är ju bara att köra på vad man känner för att lira stunden.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Sötast

Denna tråden fick mig att bli alldeles nostalgisk över en av mina favoritkaraktärer, Daedra som levde i All Points Bulletin.

Knåpade ihop denna lite kvickt i paint
Till mestadels kronologisk ordning över ett år eller två.

Permalänk
Medlem

Åååh måste nästan ta och installera APB och länka min rosahåriga lättklädda brutta:P

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Bara för att få igång tråden (förhoppningsvis tar jag och lägger upp min "supersexiga" Saint's Row the Third-karaktär!

Man blir inte tuffare än så!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Kul tråd!

Har tyvärr inte så många screenshots kvar från WoW tiden, men här är två inte försvunnit.

Först ut min main Bävern, tagen någon gång under wotlk

Här är min level 10 warrior-twink Tihifnizzz, (Grafiken var buggad och därför lär bilden ha blivit tagen)

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Entusiast

Här är min karaktär ifrån Champions Online och alla hans variationer. Ni som lirat vet hur kul man kan ha med den editorn och att detta är 100% custom!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kör bara ett spel just nu och det är SWTOR. Tröttnade på min "main" så rollade denna Sith Marauder alt för ett par dagar sedan.
Bra skoj spel är det och nu med server transfers är det bra befolkat med

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Kan ju bli ett roligt initiativ du tagit här.

Ang. manlig och kvinlig karaktär. Jag gjorde en feminin karraktär en gång för skojs skull och då frågade en vänn mig om jag ville vara en kvinna. Jag sa nej, jag föredrar att titta på kvinnor och inte män varpå han blev tyst
Det är ju bara att köra på vad man känner för att lira stunden.

Jo det är intressant hur folk fäljer sin karaktärs kön och utseende i spel. Vissa kör konstant med att den ska se ut som en själv, vissa väljer bara det andra könet för att det är trevligare att titta på (speciellt i 3:e-personsperspektiv). Själv gillar jag att variera lite, men numera försöker jag undvika att spela med fel kön om det är ett MMO eller ett RPG där ens karaktär gör personliga val eller bildar relationer. Det blev konstigt när man spelade mer seriöst i ett MMO och ens tilltalsnamn i Skype blev detsamma som den kvinnliga karaktären hade eller i t.ex ME2 då Garrus försökte stöta på en hela tiden...

Edit: Lägger till lite karaktärer också.
EVE Online

Permalänk
Medlem

Kul att tråden kom igång lite grann.
Alltid kul att se vad folk väljer att skapa för karaktärer. I oseriösa spel som Saint's Row the Third, gör jag oftast oseriösa karaktärer. I mer seriösa spel som Skyrim försöker jag vara mer seriös, då det är ett spel roligt att rollspela mer i.
Önskar jag kunde lägga upp bild från Fallout 3 som jag börjat spela igen av tristess, men alla skärmdumpar tycks bara bli trasiga BMP-filer. Inget program kan öppna dom ordentligt. Inte Paint eller något

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Har inte mycket mer än divinity 2 installerat just nu så får ta min karaktär där då har ifs inte kommit så långt än så har inget vettigt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Min main karaktär ifrån Aion:

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

tjejkaraktär.

Kör jag alltid när jag kan välja av den simpla anledning att ska jag spendera massa timmar med att titta på någons ryggtavla kan det lika gärna vara en tajt brud istället för en svettig och hårig karl. Nu är de visserligen digitala, men ändå.

Dessutom blir storyn mycket intressantare, mer spännade och mindre mainstream om det är en råtuff brud som räddar världen istället för en steroidpumpad karl som alltid. Eftersom storyn är en av grejerna som är viktiga med spel så är det också en bra idé att spela som brud i mina ögon. Dessutom tröttnar jag fort på saker som går för mainstream.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Dessutom blir storyn mycket intressantare, mer spännade och mindre mainstream om det är en råtuff brud som räddar världen istället för en steroidpumpad karl som alltid. Eftersom storyn är en av grejerna som är viktiga med spel så är det också en bra idé att spela som brud i mina ögon. Dessutom tröttnar jag fort på saker som går för mainstream.

Ja vad gäller spel och film finns det alltid utrymme för ytterligare en Sarah Connor (Terminator) eller en Alice (Resident Evil) eller en Lara Croft (Tomb Raider) eller en Selene (Underworld) eller en Beatrix Kiddo (Kill Bill) eller en Ellen Ripley (Alien).. Nä finns säkert massor med fler men man kan ju inte dra upp precis alla

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Kör jag alltid när jag kan välja av den simpla anledning att ska jag spendera massa timmar med att titta på någons ryggtavla kan det lika gärna vara en tajt brud istället för en svettig och hårig karl. Nu är de visserligen digitala, men ändå.

Dessutom blir storyn mycket intressantare, mer spännade och mindre mainstream om det är en råtuff brud som räddar världen istället för en steroidpumpad karl som alltid. Eftersom storyn är en av grejerna som är viktiga med spel så är det också en bra idé att spela som brud i mina ögon. Dessutom tröttnar jag fort på saker som går för mainstream.

Håller med dig lite här.

Men anledningen till att jag ofta väljer kvinnliga karaktärer är för att jag tycker att deras animationer är så mycket bättre, det är mer smidiga rörelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Kul att tråden kom igång lite grann.
Alltid kul att se vad folk väljer att skapa för karaktärer. I oseriösa spel som Saint's Row the Third, gör jag oftast oseriösa karaktärer. I mer seriösa spel som Skyrim försöker jag vara mer seriös, då det är ett spel roligt att rollspela mer i.
Önskar jag kunde lägga upp bild från Fallout 3 som jag börjat spela igen av tristess, men alla skärmdumpar tycks bara bli trasiga BMP-filer. Inget program kan öppna dom ordentligt. Inte Paint eller något

Det går att ändra i konfigurationsfilen. Jag tror det heter "screenshotfiletype" eller något. Är även så i Oblivion och Skyrim. Ligger under "bAllowScreenshot".

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Min stealth archer i skyrim (som ser ut esom en warrior)

Minecraft

Edit : verkar inte funka att använda [IMG] till gyazo så här är länken istället
http://gyazo.com/0df6a312b3966e653da2b1f650bba0c3

Permalänk

Tera Online - Tre stycken screenshots på min karaktär, level 15 slayer.

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem

EVE Online

Nästa char blir nog female piwate.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

EVE-Online

Permalänk
Medlem

Löste Fallout-problemet, fick använda Fraps istället.

Kvinnlig karaktär här med!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Lite bilder på min Skyrim-karaktär.
Jag har en tendens att alltid vara god när jag spelar kvinnlig karaktär, och ond när jag spelar manlig...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XIV: Zero Nova - Hyur Lancer (level 50)

TERA: Meia - Elin Sorcerer (level 46)

Phantasy Star Online 2: Nova - Human Ranger (level 20)