HK980 med aktiva högtalare?

Permalänk

HK980 med aktiva högtalare?

Hejsan,

har en lite fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig svara på. Är så att jag försöker koppla in ett par KRK Rokit aktiva monitorer till min Harman Kardon HK980 förstärkare via pre-out, men av någon anvledning så får jag det inte att funger alls, tycker jag har fipplat med varenda inställning på förstäkaren utan att det kommer ljud. Är det inte tänkt att det ska gå att göra på det viset är eller pre-out'en enbart till för subbas eller slutsteg?

//Rappe

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Hedersmedlem

Det borde inte vara några problem att koppla på det viset. Det du gör i praktiken är att du kopplar till ett slutsteg, vilket är precis vad de utgångarna är gjorda för. Du har väl inte glömt att de aktiva högtalarna har egen volymratt?

Permalänk
Skrivet av widL:

Det borde inte vara några problem att koppla på det viset. Det du gör i praktiken är att du kopplar till ett slutsteg, vilket är precis vad de utgångarna är gjorda för. Du har väl inte glömt att de aktiva högtalarna har egen volymratt?

Ja att dom aktiva högtalarna har volymratt kom jag ihåg , skruva överallt kändes det som. Hmm får testa igen och sen gå igenom alla inställningar ordentligt, det ska väl inte spela någon roll om förstärkaren är inställd på zon A eller zon B? Det var något jag aldrig testat då det kändes helt irrelevant. Aja, ska prova lite grann och se om jag får det att funka till slut.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |