Permalänk
Medlem

Missuppfattade meningen om ljusstyrka, ber om ursäkt.

Samsung har lite halvkassa kondensatorer i vissa modeller. Gäller också andra leverantörer.

Permalänk

Snubben vill ha "världens bästa tv för 20k", så tipsa om dem då?

Samsung är världens största tillverkare av teknik, vad jag vet, men säkert inte den bästa!
Jag litar stenhårt på koreaner med arbetsmoral på gränsen till obsessiv!

Men JAG skulle å andra sidan sitta och FAPPA lika hårt åt en Samsung 46"-led för 6000-spänn som "DREAS" skulle göra om han fick
hem en digital iMAX!!!

Samsung ligger ofta lågt i pris när jag kollar prisjakt, trådskaparen vill ju ligga högre!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskeyboy666:

Ny TV. Världens bästa?
Eller ska jag köpa en TV för 20 000K istället, vad tror ni?

Du vet at K = 1000 ;P
20.000K = 20 Miljoner kroner

Permalänk
Skrivet av Se33:

Du har fortfarande inte svarat på varför man inte ska välja samsung?

Du har delat med dig av följande:
*Samsung tar betalt för design alltså inte bäst bild per krona
*Samsung har manipulerande marknadsföring
*Samsung Är gjord för svensson (det är väl perfekt för oss svenskar isåfall?)
*Medel tv-köparen kalibrerar inte sin tv varken i affär eller när han kommit hem.

Frågan kvarstår varför ska man inte välja samsung?

Vilket större förretag har inte manipulerande marknadsföring nånstans i sin organisation?`
Design/bild/pris förhållandet var väl bra att du påpekade men är inte en anledning att välja bort samsung, vissa kanske värderar annorlunda.
Vi är väl svenssons de flesta av oss så då borde en samsung vara ypperlig.
Måste jag fråga? Skulle medel tv köparens beteende förändras för att han inte valde samsung?

...

Samsung gör jävligt bra tv apparater är min erfarenhet.
LED bakgrundsbelyst LCD-TV är dock något jag absolut inte skulle välja speciellt inte de större! (pratar här om de som har edge-LED alltså dioderna i över och underkant vilket de flesta har, de med dioderna rakt bakom har jag ingen direkt erfarenhet av.)

Att man är svensson betyder inte att man är svensk. Det är bara en svensk motsvarighet till "average joe" i staterna exempelvis. Det vill säga en medelperson, i allmänhet bryr den inte sig så mycket om vad de köper, mest reklam som styr denne persons beteenden.

Så en TV som är lämplig för en svensson är knappast lämplig för en som vill ha "bäst tv i världen"

Här kan du läsa mer: http://en.wikipedia.org/wiki/Average_Joe
http://sv.wikipedia.org/wiki/Medelsvensson

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Att man är svensson betyder inte att man är svensk. Det är bara en svensk motsvarighet till "average joe" i staterna exempelvis. Det vill säga en medelperson, i allmänhet bryr den inte sig så mycket om vad de köper, mest reklam som styr denne persons beteenden.

Så en TV som är lämplig för en svensson är knappast lämplig för en som vill ha "bäst tv i världen"

Här kan du läsa mer: http://en.wikipedia.org/wiki/Average_Joe
http://sv.wikipedia.org/wiki/Medelsvensson

Du har fortfarande inte svarat på varför man inte ska välja samsung?

Du har delat med dig av följande:
*Samsung tar betalt för design alltså inte bäst bild per krona
*Samsung har manipulerande marknadsföring
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Okej, bra svar.
*Medel tv-köparen kalibrerar inte sin tv varken i affär eller när han kommit hem.

Frågan kvarstår varför ska man inte välja samsung?

Vilket större förretag har inte manipulerande marknadsföring nånstans i sin organisation?`
Design/bild/pris förhållandet var väl bra att du påpekade men är inte en anledning att välja bort samsung, vissa kanske värderar annorlunda.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Som ovan så hade du ett bra svar på det här... men resten då?
Måste jag fråga? Skulle medel tv köparens beteende förändras för att han inte valde samsung?

...

Samsung gör jävligt bra tv apparater är min erfarenhet.
LED bakgrundsbelyst LCD-TV är dock något jag absolut inte skulle välja speciellt inte de större! (pratar här om de som har edge-LED alltså dioderna i över och underkant vilket de flesta har, de med dioderna rakt bakom har jag ingen direkt erfarenhet av.)

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Du har fortfarande inte svarat på varför man inte ska välja samsung?

Du har delat med dig av följande:
*Samsung tar betalt för design alltså inte bäst bild per krona
*Samsung har manipulerande marknadsföring
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Okej, bra svar.
*Medel tv-köparen kalibrerar inte sin tv varken i affär eller när han kommit hem.

Frågan kvarstår varför ska man inte välja samsung?

Vilket större förretag har inte manipulerande marknadsföring nånstans i sin organisation?`
Design/bild/pris förhållandet var väl bra att du påpekade men är inte en anledning att välja bort samsung, vissa kanske värderar annorlunda.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Som ovan så hade du ett bra svar på det här... men resten då?
Måste jag fråga? Skulle medel tv köparens beteende förändras för att han inte valde samsung?

...

Samsung gör jävligt bra tv apparater är min erfarenhet.
LED bakgrundsbelyst LCD-TV är dock något jag absolut inte skulle välja speciellt inte de större! (pratar här om de som har edge-LED alltså dioderna i över och underkant vilket de flesta har, de med dioderna rakt bakom har jag ingen direkt erfarenhet av.)

Samsung gör tv-apparater för massan, det är inget fel med det - men att påstå att dom gör världens bästa Tv blir problematiskt. Helt enkelt därför att dom inte själva vill göra världens bästa TV vad gäller Picture Quality ( PQ ) Företaget anser inte att det är värt att tillverka så dyra skärmar, för massan är inte villiga att betala för vad dom kostar. Samsung lägger mer krut på att ha funktioner som massan tycker är "coolt" som tunn ram, röst-rörelsestyrning och internetfunktioner. Detta är anledningen till varför man ska undvika att köpa Samsung Tv om man vill ha världens bästa tv.

http://youtu.be/ByZtZ7xupro?hd=1&t=42s - om man vill se vad Samsungs representant uttalar sig om detta.

Smart Evolution ser ut att bli en intressant lösning för att kunna uppgradera sin Tv.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Avstängd

Låser tråden då det spårat ut fullständigt med off-topic snack, personangrepp, tjafs och piratsnack.

(i väntan på rensning)

*tråd låst*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hedersmedlem

ballibabb får 7 härliga semesterdagar att tvätta munnen med tvål.

*Tråd rensad*

Skrivet av Whiskeyboy666:

Efter noggrant tänkande o läsande, så blir det den nye Panasonic Viera TX-P55VT50Y. Har en Panasonic 46 tum Plasma 3D nu, men den känns ganska liten, o 3D kvaliten är inte så bra, fast jag har ju laddat ner 3D filmer från Piratebay såklart, blir det bättre om jag köper filmerna o spelar dom i Blu-Ray spelaren? Största 3D filmen är på 15 GB. Blir suddigt när jag tittar på 3D, annars är den grym!

Citat:

§ 7 Piratkopiering

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM