Total War: Rome 2 får ny grafikmotor – lanseras under 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Uppföljaren till det bästa spelet i serien! Härligt! Jag får gåshud av trailern!
https://www.youtube.com/watch?v=oKglskMfyWA&hd=1

Jo, den var riktigt bra gjord, kostymer, rustning och bakgrunder är toppklass.

Blir väl till att kolla på HBO/BBC-serien Rome igen nu då.

Permalänk

Jag tog ett glädjeskutt ur stolen när jag såg detta! Har väntat och väntat och väntat på detta!! Fyfan vad jag blev glad nu! Rtw är ju bästa hittils! Nu börjar nedräkningen!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det var ingame-footage i trailern. Annars blir jag ledsen.

JK

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Då får man bara hoppas att det har bra mod stöd med!
Säga vad man vill om hur bra/dåligt dom gör spelen så fixar alltid moddarna till det och ändrar miljöer och trix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Jag syftade mer på det där med "Creative Assembly lovar dessutom en ny grafikmotor, med kapacitet för tusentals samtidiga enheter."

Hur många menar du att tusentals är då? Det går att köra Shogun 2-strider med långt över 10 000 man.

Här är ett par med ~20 000 man;
http://www.youtube.com/watch?v=L0g2ET4fbCw
http://www.youtube.com/watch?v=tiRFoZbkiAk

Permalänk

Tror ni man måste uppgradera grafikkorten när man ska spela detta eller håller 2 st 7970 för detta spel tro ?

Permalänk
Medlem

Det där sa absolut ingenting om det kommande spelet.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Hedersmedlem

För att citera allas Gert Fylking: ÄNTLIGEN!!!!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Tror ni man måste uppgradera grafikkorten när man ska spela detta eller håller 2 st 7970 för detta spel tro ?

Skojar du, eller?

Permalänk
Medlem

Hade verkligen velat se ett Total War baserat på amerikanska inbördeskriget, men visst kommer det bli ett bra spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Hade verkligen velat se ett Total War baserat på amerikanska inbördeskriget, men visst kommer det bli ett bra spel!

Rätta mig om jag har fel, men handlar inte Total War: Empire just om detta ?

Permalänk

Detta kommer bli riktigt bra, hade mycket kul med Rome.
Lagom att investera i ett gtx780 då med

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Rätta mig om jag har fel, men handlar inte Total War: Empire just om detta ?

Nej, Empire är hela världen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anthons:

Rätta mig om jag har fel, men handlar inte Total War: Empire just om detta ?

Imbördeskriget Inte revolutionen..

Skrivet av punchline82:

Tror ni man måste uppgradera grafikkorten när man ska spela detta eller håller 2 st 7970 för detta spel tro ?

Nej, du måste byta upp till minst 3x GTX 780 i SLI....

Och så tillägger jag... ÄNTLIGEN!!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Fyfan vad nice! Jag visste att dom skulle göra ett Rome 2!
De som trodde på ett spel med det amerikanska inbördeskriget som tema är ju bara dumma

Permalänk
Entusiast

Förrenderad trailer, spännande.. eller inte.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Detta har jag väntar på sen första rome släpptes min favorit i serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Imbördeskriget Inte revolutionen..

Nej, du måste byta upp till minst 3x GTX 780 i SLI....

Ne men ärligt det kommer ju en ny generation nu ju. Tänkte mest på det.
Då menar jag inte ett kort som höjs i serien, det kommer ju ps4 xbox 720 osv.
Det spelet kommer vara sjukt krävande tro mej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av punchline82:

Ne men ärligt det kommer ju en ny generation nu ju. Tänkte mest på det.
Då menar jag inte ett kort som höjs i serien, det kommer ju ps4 xbox 720 osv.
Det spelet kommer vara sjukt krävande tro mej.

Du menar den konsol som ska innehålla allt från Radeon HD7900 seriens GPU till en GPU från HD5000 serien? Att sitta och hoppas på att konsolerna kommer att ha så pass kraftig GPU är ju inte direkt något vidare.. Sett till tidigare konsoler så ligger de alltid en eller två generationer bakom PCn. Finns inget som indikerar att PS4 och XBOX 720 skulle vara ett undantag.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FribBe:

Skojar du, eller?

Shogun 2 är sjukt tungt, vill inte ens tänka på en strid med 20k soldater och högsta inställningarna i Rome 2, även om de optimerar bra så är det sjukt snygga spel de gör

Skrivet av furuliden:

Fyfan vad nice! Jag visste att dom skulle göra ett Rome 2!
De som trodde på ett spel med det amerikanska inbördeskriget som tema är ju bara dumma

Vad rolig du var nu.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Shogun 2 är sjukt tungt, vill inte ens tänka på en strid med 20k soldater och högsta inställningarna i Rome 2, även om de optimerar bra så är det sjukt snygga spel de gör

Vad rolig du var nu.

Hade absolut inga problem med att köra 20K soldater i TWS:2 med min rigg.. Så sjukt tungt är det inte..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av losREXos:

JAAAAAAA!!!!! ÄNTLIGEN!!! Uppföljaren till det bästa spelet i serien likväl ett av världens bästa spel är äntligen på väg!

Bra att de tar god tid på sig med detta och inte bara kastar ut ett om året som Creative Assembly har gjort den senaste tiden samt behåller det PC-exklusivt och inte även släpper till konsol som det talades om. Härligt med ny grafikmotor också(inte för att det var något fel på den förra). Hoppas de kör med DX11(eller nyare OpenGL) fullt ut och dumpar DX9 och 10 vilket är fullt möjligt då detta trots allt kommer 2013 då man förmodligen behöver ett graffe från nyare generationer i alla fall för att kunna driva detta ordentligt.

Jag tvivlar inte på att detta kommer att bli ett mästerverk utan dess like och tror mycket väl att detta kan bli världens bästa spel.

Dumpa DX10 vore ju bara puckat. DX11 är en förlägning av DX10 så bakåtkompatibelt i den mån att det går att köra men man förlorar effekter.

Älskade första Rome. Hoppas de får mer liv i animationerna, tycker totatlwar spelen brukar se väldigt stela ut.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Förrenderad trailer, spännande.. eller inte.

Live action till och med!

Jag ser fram emot Rome 2 som fan mitt första RTW, har köpt varenda en sen dess, varit lite besviken på dom sen empire men det är som bortblåst när man såg "ROME 2"!

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Avstängd

Empire var bättre än M2 och NP. Napoleon så funkar bara frankrike eller Britterna i MP och alla andra länder har inget att säga till om.

Empire hade även mer nya saker i TW serien som Sjöslag.

Shogun MP var helt åt helvetet. nej Rome eller M2 för MP dock var single playern i M2 skittråkigt.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir lika modbart som 1:an. Ganska givet att det är pc-exklusivt.
Får sålla mig till kören och gapa: ÄNTLIGEN! jag oxå.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Hade absolut inga problem med att köra 20K soldater i TWS:2 med min rigg.. Så sjukt tungt är det inte..

Nej på medium är det ju inte tungt, men man vill ju köra på högsta möjliga inställningar?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

"Ny" grafikmotor med "tusental" karaktärer är exakt vad dom har sagt för vartenda Total War spel och det har varit lika idiotiskt varje gång.

Om dom inte kan lösa:

- Hjärndöd AI. Förbättrats lite genom serien, men inte mycket. Gäller både strategi delen och taktik delen. "Hej vill du vara min vän, vi kan bli allierande!" *end turn* "HAHA GE UPP ANNARS UTPLÅNAR VI DIG!" *end turn* "Fred?" *end turn* "Allians?!" *end turn* "Vi bryter alliansen och startar krig mot dig istället". Strategi AI är på tok för mycket baserat på enheter i närheten av provinser, man kan bokstavlig talat ge den tuppjukk bara genom att flytta en armé fram och tillbaka.

- Idiotisk strategy map som inte håller måttet längre och där hela arméer jagar varandra hundratals kilometer på en turn... bara för att ha en annan armé som springer runt dom och tar en stad på en sekund, game lost. Det finns NOLL strategi i Total War nu för tiden. Bara skyffla ut billiga enheter och röj runt med gigantiska stacks. Det är hög tid att byta till pausad realtid så att man kan reagera på andra armér genom att se dom sakta marchera mot en istället för att plötsligt ha dom dyka upp vid din dörr och du inte kan göra ett skit.

- Laddnings prestanda av både strategi och taktik delen. FYFAN VAD SHOGUN 2 ÄR KASST PÅ DET! Jag orkade ärligt tala inte spela det längre efter ett tag. 10 minuter för att starta spelet, 5 minuter för att ladda en strid, 5 minuter när den är över, men för i helvete... Hela Skyrim laddas 10ggr snabbare än Shogun 2 kan ladda en liten karta med ett träd och 40 enheter.

Det kanske låter som jag klankar ner på serien, men jag älskade Total War från början och den har haft flera riktigt bra spel. Problemet är att det bara gått utför sen dess. Medieval 2 är fortfarande bäst, tätt följt av Rome. Medieval har en hedersplats pga att en kung kunde ligga med sina döttrar

Permalänk

World War II total war Vietnam Total War sug på de "titlarna" inget som är tillkännagivet men vad häftigt det vore
blir nog ett köp då jag har empire napoleon+båda shogun spelen

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av murklor:

"Ny" grafikmotor med "tusental" karaktärer är exakt vad dom har sagt för vartenda Total War spel och det har varit lika idiotiskt varje gång.

Om dom inte kan lösa:

- Hjärndöd AI. Förbättrats lite genom serien, men inte mycket. Gäller både strategi delen och taktik delen. "Hej vill du vara min vän, vi kan bli allierande!" *end turn* "HAHA GE UPP ANNARS UTPLÅNAR VI DIG!" *end turn* "Fred?" *end turn* "Allians?!" *end turn* "Vi bryter alliansen och startar krig mot dig istället". Strategi AI är på tok för mycket baserat på enheter i närheten av provinser, man kan bokstavlig talat ge den tuppjukk bara genom att flytta en armé fram och tillbaka.

- Idiotisk strategy map som inte håller måttet längre och där hela arméer jagar varandra hundratals kilometer på en turn... bara för att ha en annan armé som springer runt dom och tar en stad på en sekund, game lost. Det finns NOLL strategi i Total War nu för tiden. Bara skyffla ut billiga enheter och röj runt med gigantiska stacks. Det är hög tid att byta till pausad realtid så att man kan reagera på andra armér genom att se dom sakta marchera mot en istället för att plötsligt ha dom dyka upp vid din dörr och du inte kan göra ett skit.

- Laddnings prestanda av både strategi och taktik delen. FYFAN VAD SHOGUN 2 ÄR KASST PÅ DET! Jag orkade ärligt tala inte spela det längre efter ett tag. 10 minuter för att starta spelet, 5 minuter för att ladda en strid, 5 minuter när den är över, men för i helvete... Hela Skyrim laddas 10ggr snabbare än Shogun 2 kan ladda en liten karta med ett träd och 40 enheter.

Det kanske låter som jag klankar ner på serien, men jag älskade Total War från början och den har haft flera riktigt bra spel. Problemet är att det bara gått utför sen dess. Medieval 2 är fortfarande bäst, tätt följt av Rome. Medieval har en hedersplats pga att en kung kunde ligga med sina döttrar

dafuq? Jag kan ju börja med att säga att din taktik "mot den hjärndöda AI" inte fungerar så bra i Shogun iaf. Visserligen kanske du sitter och spelar på easy, men såvitt jag vet så har du 0% rätt, AI är otroligt mycket bättre i Shogun 2. FYI så påverkas din honor om du bryter en allians snabbt, vilket påverkar hela ditt rike. Bara FYI.

Sen att det bara är att skyffla ut billiga enheter, fattar jag inte alls vad du menar? Körde en battle med 2k mot 4k, jag styrde 2k och vann. Inte fan vann dem, trots att det inte bara var billiga enheter.

Till sist, ja laddningen tar för jävla lång tid, fast tar det 5 minuter för dig så kanske du ska fundera på att byta ut floppyn till en såkallad "sata-hårddisk", eller ännu bättre, "ssd"

Tro mig, jag är också ett stort TTW fan sen länge, och serien blir otroligt mycket bättre hela tiden.

Permalänk
Medlem

Någon mer som får 'Game of Thrones' vibbar av det där demot?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)