The Realtek Network Controller was not found. If deep sleep mode is enable please cab

Permalänk
Medlem

The Realtek Network Controller was not found. If deep sleep mode is enable please cab

tjena! sitter här med det här moderkortet www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5Q_SE2/
.allt funkar som det ska och jag är inne i windows 7 ultimate och installerar moderkorts drivrutinerna och när ja försöker installera Ethernet driver så kommer den här texten upp

(The Realtek Network Controller was not found. If deep sleep mode is enable please cable)

Jag har kört in rätt grejer i datorn och allt funkar som det ska förutom just det! Datorn verkar inte hitta nätverks adaptern alls..
Jag har tagit ut Ram:en och sen tagit tillbaka dom i datorn efter 15min som det stog när ja googla på problemet men det löste ju knappast problemet!

sitter här med riktiga installations skivan för moderortet så det är rätt drivrutiner och alllt! hajjar inte vad ja ska göra. Kom jätte gärna med förslag men ännu bättre, EN LÖSNING!!! hoppas det finns svar på det här! tack i förhand

Permalänk
Medlem

Kanske lite sent ute, men har du lyckats lösa problemet?

köpte själv en ny dator som jag fick igår. Allt gick bra och smidigt fram tills dess att jag skulle installera drivrutinerna då jag påträffade samma problem som dig.
Jag löste det hela genom att ladda ner drivrutinerna från en annan dator och flyttade över dem via ett usb-minne.
Sen startade jag datorn i felsäkert läge, gick in via enhetshanteraren och valde att uppdatera drivrutierna och valde helt enkelt mappen de låg i. sen lyckades den lägga in drivrutinerna som den behövde, och efter det har det inte varit några som helst problem.