hjälp med att köpa en bärbar dator

Permalänk

hjälp med att köpa en bärbar dator

Hejsan!

Syrrans kille är ute efter en ny bärbar dator.

Han vill helst ha en dator på 17" som ska klara av att spela upp 1080p HD material på TV:n samt kunna testa köra D3.

Hans kriterier är:

17"-skärm
i7:a (kan tyckas vara overkill)
8GB RAM
skapligt bra grafikkort (ska klara D3 hyfsat bra)
helst en 1080p-skärm (man får väl ut den upplösningen på TV:n även om man har 1600 x 900 på datorn eller?)
Pris runt 10k

Vore tacksam för all hjälp jag kan få, är ju en liten djungel de här..

Edit: kan detta vara något? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1231787

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem

Tycker att datorn du kikat på ser bra ut, grafikkortet ska klara D3 på medium settings iaf. Kan hända att det går att komma billigare undan men jag hade nog kört Asus i alla fall då kvaliteten är så bra.

Permalänk
Permalänk
Medlem

5400 rpm känns ju lite trist i en dator med så bra specs men annars såg den väl okej ut. Inte FullHD heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

5400 rpm känns ju lite trist i en dator med så bra specs men annars såg den väl okej ut. Inte FullHD heller.

Kan ju byta till en annan för den överblivna 1000lappen
men såg nu att det inte vad fullHD.

Permalänk

Tack för alla svar!
Jag tror han hellre vill ha en fullHD-skärm + 7200RPM (min rekommendation till honom) än ett bättre grafikkort. Inte säkert att han skulle spela D3 seriöst utan bara testa och spela lite. Sen vare ju en bluray-combo i den jag länkade så de är ju ett litet plus med tanke på att han inte har det och att det var 18,4". Sen att den kostar en tusenlapp till tror jag inte han bryr sig om

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra