Permalänk
Inaktiv

Silver Arrow SB-E + Define r3?

Hej jag har nu beställt min lilla dator men jag tror att det kommer uppstå problem med kylaren som jag beställt.

Kommer den passa in i chassit eller är den för hög? Finns det någon är med lite erfarenhet som kanske testat eller kör sin rigg med dessa två komponenter.

Har sökt som en blådåre utan resultat.

Tack för hjälpen.

//Mattias

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrNeikter:

Hej jag har nu beställt min lilla dator men jag tror att det kommer uppstå problem med kylaren som jag beställt.

Kommer den passa in i chassit eller är den för hög? Finns det någon är med lite erfarenhet som kanske testat eller kör sin rigg med dessa två komponenter.

Har sökt som en blådåre utan resultat.

Tack för hjälpen.

//Mattias

Verkar inte fungera. Av nån anledning är SB-E versionen 10mm högre (170mm) och den kommer därför inte passa i ett FD R3 som endast klarar av 165mm. Enda du kan hoppas på är att det räcker att plocka bort ljuddämpningen på sidopanelen. Är dock väldig tveksam att det räcker, har för mig att ljuddämpningen är max 3 eller 4mm tjock....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om det är som ovanstående säger att SB-E är 10mm högre än vanliga så är det nog tveksamt. Det är väldigt precis att vanliga går in.

Men som han även säger så kan du plocka bort lite ljuddämpning där så ska det nog gå.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv

Jag tackar så mycket för era svar.

Permalänk
Medlem

Fungerade det med en SA SB-E i en Define R3?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adzer:

Fungerade det med en SA SB-E i en Define R3?

Jajamen! Man behövde inte modda eller någonting!