Fantastiskt; Bots börjar äntligen bli bannade på allvar!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt; Bots börjar äntligen bli bannade på allvar!

Jag tänker inte länka till något forum, men googla runt så hittar ni nog vad som precis håller på att hända. Blizzard har bannat massvis med botters nu det senaste dygnet.

Detta kan mycket väl innebära förändringar i AH's ekonomi. Både fördelar som nackdelar, men hursomhelst mer stabilitet. Så jag ser det bara positivt.

Diskutera vad ni tycker och tror detta kommer ge för förändringar.

Troligen börjar Blizzard förbereda för RMAH guldförsäljning och måste ta itu med detta på allvar för att ändra guldpriset.

Permalänk
Medlem

Jadu, om de bannar alla bottar kommer priserna gå upp i skyn.

Om nu bottarna har mycket saker ute på AH vilket jag förmodar.

Permalänk
Medlem

Det är mycket troligt. Men då blir det mer stabilitet, och hittar du något riktigt grymt item så får det troligen ett högre värde. Om du säljer det eller ej, det är ju en helt annan sak.

Men det är bara botaccounts som blivit bannade. Dem som är seriösa med botting har mainaccounts som är rena. Så deras items har de troligen kvar, men guldet är en annan femma.

Så börjar de sätta högre priser för sina items, kommer alla andra göra det också, och då stiger saker i värde. Vilket jag inte ser helt fel heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhacha:

Vilket spel pratar vi?

O.o, ye for real?
Kolla vilken forum del tråden ligger i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhacha:

Vilket spel pratar vi?

Hah!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Tyvärr så är ju dessa personer som bottar nog inte dummare än så att dom har fler än ett konto och kör vidare som inget har hänt, troligen har många också redan lyckats tjäna ihop pengarna för vad spelet kostar och bara drar igång nya konton.

Men det är ju bra att Blizzard åtminstone sätter åt en del av dom, kanske avskräcker andra att inte botta vilket är bra!

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem
Skrivet av viper@god:

Tyvärr så är ju dessa personer som bottar nog inte dummare än så att dom har fler än ett konto och kör vidare som inget har hänt, troligen har många också redan lyckats tjäna ihop pengarna för vad spelet kostar och bara drar igång nya konton.

Men det är ju bra att Blizzard åtminstone sätter åt en del av dom, kanske avskräcker andra att inte botta vilket är bra!

Mvh,
Viper@God

Dem flesta som faktiskt fått ban just nu har bottat med flertal accounts, 4-14 accounts. Men tyvärr så har de mainaccounts också som de inte blev bannade på. Botting går aldrig att få stopp på i helhet, men det är skillnad på wannabe-botters och proffs. Proffsen lär ju aldrig ge upp så länge de går plus från en banvåg till en annan. Dessutom ser de oftast bara till att tjäna pengar på RMAH. Så de använder sitt guld till att köpa items på GAH och sälja dem sen på RMAH.
Resterande är många gånger dem som kör med bara någon bot, och använder sitt guld till att geara/spela spelet, helt enkelt. Dem som skryter och har löjligt bra gear dem köpt för ett par hundra tusen mille och ändå fortfarande sitter på ett par hundra tusen mille och mycket riktigt streamar om det är bland annat dessa. Så deras bots blir bannade, men inte mainaccounts, tyvärr.

Och det stämmer, detta lär avskräcka många botters, kanske så pass många att vi kan få en stabil AH ekonomi, även om den skulle vara hög. Så länge den blir mer stabil är jag nöjd.

När jag ändå kom in på ämnet, såg jag en snubbe som streamade häromdagen och hade över 4 miljarder guld. Asiat, naturligtvis.

Permalänk
Avstängd

Bryr mig inte så mycket om blizzard bannar dem, bottar kommer alltid finnas kvar och de har redan förstör allt det roliga i spelet t.ex kistor och loota lik etc är helt söndernerfat.

Skulle iofs vara roligare att spela om de fick bort alla AH bottar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Jag tänker inte länka till något forum, men googla runt så hittar ni nog vad som precis håller på att hända. Blizzard har bannat massvis med botters nu det senaste dygnet.

Detta kan mycket väl innebära förändringar i AH's ekonomi. Både fördelar som nackdelar, men hursomhelst mer stabilitet. Så jag ser det bara positivt.

Diskutera vad ni tycker och tror detta kommer ge för förändringar.

Troligen börjar Blizzard förbereda för RMAH guldförsäljning och måste ta itu med detta på allvar för att ändra guldpriset.

Och du tror det stoppar dom? lol.

Alla som bottar tjänar in hundratals £ i veckan på ah bots som skickas direkt till paypayl kontot, blir dom bannade köper dom ett nytt diablo3 och bottar vidare.

Dom går rejält rejält mycket + på det.
Så även om blizz bannat en del, så det stoppar inget, ah bottarna kommer fortsätta varje gång för blizzard är långt ifrån bra på att bli av med dom.

Och folk verkar tro det bara är asiater lol, ah bottar är nog minst lika många utanför asien som gör.
Enda sättet att lösa det är att bli av med idioter som lägger upp saker på ah alldeles för billigt ;>
AH bot är bra mycket mer vinst på än goldfarm bottar i dagsläget, inte jämförbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Och du tror det stoppar dom? lol.

Alla som bottar tjänar in hundratals £ i veckan på ah bots som skickas direkt till paypayl kontot, blir dom bannade köper dom ett nytt diablo3 och bottar vidare.

Dom går rejält rejält mycket + på det.
Så även om blizz bannat en del, så det stoppar inget, ah bottarna kommer fortsätta varje gång för blizzard är långt ifrån bra på att bli av med dom.

Och folk verkar tro det bara är asiater lol, ah bottar är nog minst lika många utanför asien som gör.
Enda sättet att lösa det är att bli av med idioter som lägger upp saker på ah alldeles för billigt ;>
AH bot är bra mycket mer vinst på än goldfarm bottar i dagsläget, inte jämförbart.

Vore bättre och trevligare ifall du läste mer inlägg än bara mitt första inlägg i den här tråden, även andras inlägg innan du kommenterar. Så råkar du se ett ord "Asiat", så får du för dig saker utan att ens läsa inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Vore bättre och trevligare ifall du läste mer inlägg än bara mitt första inlägg i den här tråden, även andras inlägg innan du kommenterar. Så råkar du se ett ord "Asiat", så får du för dig saker utan att ens läsa inlägget.

"När jag ändå kom in på ämnet, såg jag en snubbe som streamade häromdagen och hade över 4 miljarder guld. Asiat, naturligtvis. "
"Bara på dom Blizzard! Asiater är en plåga. "

Så ja både du och en annan skrev Asiater, när det inte ens är dom som är dom värsta sett till dom värsta bottarna, ah bottarna.

Min post är inget fel på, jag har läst tråden så vet inte ens vad du syftar på.
Bottarna försvinner inte, det är poängen om du hade läst min post, på något sätt så tog du ur asiat ur min post haha.

Permalänk
Inaktiv

Jag känner en bot, Anna heter hon och hon kan banna än så hårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Jag tänker inte länka till något forum, men googla runt så hittar ni nog vad som precis håller på att hända. Blizzard har bannat massvis med botters nu det senaste dygnet.

Detta kan mycket väl innebära förändringar i AH's ekonomi. Både fördelar som nackdelar, men hursomhelst mer stabilitet. Så jag ser det bara positivt.

Diskutera vad ni tycker och tror detta kommer ge för förändringar.

Troligen börjar Blizzard förbereda för RMAH guldförsäljning och måste ta itu med detta på allvar för att ändra guldpriset.

jag tycker att det är bra,

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet så bannade blizz en extrem massa för bots flera veckor sedan, så detta är inget nytt just nu senaste dygnen.
Och alla som bottade som blev bannade fixade nya konto samma dag och fortsatte botta, la till lite delay etc i scripten och bottade på.
Och kommer göra så varje gång.

AH bots kommer inte försvinna fören blizz ändrar allt helt.

Permalänk
Medlem

En seriös guldfarmare tjänar tydligen runt 600€/dag och använder sig av runt 100st hackade konton och det beräknas även finnas över 10.000 guldfarmare i D3 på endast EU servrarna...

Om infon är sann låter jag vara osagt men det hade inte förvånat mig det minsta.

1.000.000 guld kostar tydligen 12€ också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att fuskandet tas på allvar, förstör ekonomin i spelet. Tror dock de får mer problem med allt guld som har farmats med botar och överförts på "ärliga" konton. Försvinner fuskare så lär priserna gå ner, vilket leder till att de med "ärliga" konton kan köpa saker billigt och knappt förlora något. Skulle inte bli förvånad om någon sitter på ett par miljarder guld.

Skrivet av Zhacha:

Vilket spel pratar vi?

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

En seriös guldfarmare tjänar tydligen runt 600€/dag och använder sig av runt 100st hackade konton och det beräknas även finnas över 10.000 guldfarmare i D3 på endast EU servrarna...

Om infon är sann låter jag vara osagt men det hade inte förvånat mig det minsta.

1.000.000 guld kostar tydligen 12€ också.

nja, 1miljon guld kostar snarare ~15kr än 12Euro nu för tiden.

Ett account drar in runt 250k/h *24h = 6mil guld om dagen. Detta säljer för runt 80-100kr idag. Dessutom kräver botande special gear med goldfind (vilket verkar sälja rätt bra nu om ni lägger upp saker på ah ) vilket man nog inte är sugen på att slänga på ett hackat konto som kan bli tillbaka taget när som.

Det som ger de stora pengarna och folk verkar blir bannade för är de äckliga AH bottarna som är de som förstör mest enligt mig i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

"När jag ändå kom in på ämnet, såg jag en snubbe som streamade häromdagen och hade över 4 miljarder guld. Asiat, naturligtvis. "
"Bara på dom Blizzard! Asiater är en plåga. "

Så ja både du och en annan skrev Asiater, när det inte ens är dom som är dom värsta sett till dom värsta bottarna, ah bottarna.

Min post är inget fel på, jag har läst tråden så vet inte ens vad du syftar på.
Bottarna försvinner inte, det är poängen om du hade läst min post, på något sätt så tog du ur asiat ur min post haha.

Jag har aldrig sagt att bottarna försvinner helt, men det är skillnad på wannabes och proffs. Och wannabes försvinner troligen och bara det kan göra skillnad för ekonomin.

Ja, det var dumt att konstatera att personen som streamade var asiat, det hade jag missat att jag skrivit, så du har min ursäkt för det. Men det är dem som är i stor majoritet och bottar sönder spelet. Dock ska man inte häva ut sig allt man tänker.

Permalänk
Medlem

Sen får väl Blizzard en del av pengarna i varje köp, så man kan ju förstå att de inte har extremt bråttom med att fixa det här problemet, eftersom det gör att allt blir billigare och fler köper saker. Bara en tanke jag fick.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

1.000.000 guld kostar tydligen 12€ också.

För €12 får du 8 miljoner.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Sen får väl Blizzard en del av pengarna i varje köp, så man kan ju förstå att de inte har extremt bråttom med att fixa det här problemet, eftersom det gör att allt blir billigare och fler köper saker. Bara en tanke jag fick.

Det är dock en så liten summa så den är försumbar.
1 av den valutan som används dvs, Euro, USD, AUD, Pund etc. De som tjänar mest på Blizzards RMAH är nog paypal med sina 15% av varje transaktion.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Det är dock en så liten summa så den är försumbar.
1 av den valutan som används dvs, Euro, USD, AUD, Pund etc. De som tjänar mest på Blizzards RMAH är nog paypal med sina 15% av varje transaktion.

paypal lär inte klaga över tjänsten nej, men även Blizzard lär dra in gott om pengar, redan efter 40 auktioner har de tjänat mer på rmah än på att sälja spelet till dig, och 40 auktioner är ingenting!

Har inga bevis alls på det men skulle inte förvåna mig om det görs mellan 100k-1milion auktioner om dagen.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett Blizzard reagera så kraftigt som de gör nu. De har börjat banna även mainaccounts. Ser ut som att de börjat IPbanna, för oskyldiga dras också in i skiten.

Som sagt, det är nog för att Guld kommer kunna säljas på RMAH snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Jag har aldrig sett Blizzard reagera så kraftigt som de gör nu. De har börjat banna även mainaccounts. Ser ut som att de börjat IPbanna, för oskyldiga dras också in i skiten.

Som sagt, det är nog för att Guld kommer kunna säljas på RMAH snart.

Jodå nog har Blizzard slagit hårt med banhammaren förr i Diablo 2 och World of warcraft. Men nu som då kommer bottarna fortfarande finnas, spelar ingen roll hur hårt de går åt så länge de bara låter banhammarn svinga lite då och då istellet för att konstant hålla en stenhård nivå dvs så länge bottarna kan dra in tillräckligt för att ta en visnt från den köpa keyn till spelet innan dom bannas kommer det fortlöpa. Detta pga det är väldigt väldigt enkelt att levla upp och boosta en ny char till en nivå då dom kan gå med plus genom bottning.
(inser att jag låter som en tvättäkta know it all men det är bara sanningen)

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Det viktigaste känns som att få bort amatörbottarna. Färre kommer nog att våga köra scripts när de riskerar sitt main account. Vet flera stycken som kör bottar för att generera pengar till sitt konto, kanske inte direkt för att sälja, men det bidrar ändå negativt iom inflationen.

Proffsen som kör flera hundra bottar på samma gång kommer nog alltid att starta igång igen efter bans så länge de kan tjäna pengar på det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Det viktigaste känns som att få bort amatörbottarna. Färre kommer nog att våga köra scripts när de riskerar sitt main account. Vet flera stycken som kör bottar för att generera pengar till sitt konto, kanske inte direkt för att sälja, men det bidrar ändå negativt iom inflationen.

Proffsen som kör flera hundra bottar på samma gång kommer nog alltid att starta igång igen efter bans så länge de kan tjäna pengar på det...

Japp. Dock är nog proffsen i minoritet trots så pass många bottar som dem har. Det är amatörerna som Blizzard ska få bort, för dem är nog i hög majoritet och det räcker nog att få bort dem för att få en mer stabil ekonomi.