Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

"Mac vs PC" har en tråd och det räcker med den... Nog med off-topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Vad tror ni killar? Blir det ny Mac mini i år? Verkar nästan inte så, känns som om Apple "hopparöver" Ivy Bridge och satsar på en ny serie för iMac, Mac Mini osv när Haswell kommer? Annars känns det lite sent att släppa Ivy Bridge prylar nu tycker jag...

Presenterar Apple mer än bara nästa iPhone nu den 12 september tror ni?

Orkar inte vänta längre :<

Jag orkar inte snart vänta längre heller, behöver en Mac mini nu... >_<
Vore skönt och veta när Apple har tänkt att uppdatera den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag undrar också men efter att ha letat runt idag hittar jag inget nytt angående en uppdatering.

Visserligen har jag själv en Mac mini i7:a med 8gb ram som kör både med en SSD och en mekanisk disk. Den behöver jag inte byta ut, men mina föräldrar fick min gamla Core2duo 2,53 Ghz och den klarar inte av att köra Viaplay i HD. Förmodligen något med grafikkortet och/eller att Viaplay inte optimerar för OSX.

Den billigaste mac minin känns inte längre prisvärd som mediadator. Inte med Intel HD Graphics 3000. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av shilian:

Jag undrar också men efter att ha letat runt idag hittar jag inget nytt angående en uppdatering.

Bästa gissning för tillfället är media event nu i oktober, 20-26, och där får vi se nya iMac och Mac Mini. Mac Pro lär vi väl få vänta på tills nästa år

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir ngn ny mini detta året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Har själv en Mac Mini 2011, fungerar perfekt för surfning och visa bilder men inte mer, den kan inte hålla konstant framerate i t.ex. 720p filmer som är redan lagrade på datorn.. (.mkv filer via VLC)

Konstigt fenomen, då min Macbook 2008 (core 2 duo 2.0GHz, 4 gig ram) klarar det alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Min mac mini från 2007 klarar också 720/1080p utan problem. Sluta använda VLC. Det är en värdelös spelare för mac os x.
Använd plex!

Permalänk
Medlem

ja, nu var vi här igen. Glöm inte att gå in på www.macworld.se nu den 23 oktober om ni vill få bra info angående en uppdatering av mac mini. Det floreras som sagt en hel del rykten om apples press event och det som ryktas är en ny mac mini, imac och en ipad mini

Permalänk
Medlem

ja, nu har det släppts en ny modell, men ingen ny design på mac minin. YAY apple ni har kört på samma design i tre år nu

Permalänk
Medlem

Blir en i5 eller en i7 i november och adda 16 gb ram plus 1 till hd(ssd) i den

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Mac Minin från 2012 är en rätt galen maskin. i7 modellerna (2.3 och 2.6 GHz) är rätt så mycket snabbare än flertalet olika konfigurationer av Mac Pro (från 2006/2007, 2008, 2009 och 2010/2011/2012*).

Galet är vad det är! Om bara Thunderbolt-interfacet hade haft stöd för högre hastigheter så man kunde köra ett extern x16 PCIe 3.0 grafikkort så oj oj oj.

*) Jag vet att det inte kom någon Mac Pro 2011 och då 2012 "versionen" endast var en uppdatering av versionen från 2010 så klumpade jag ihop dem som en enda modell.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Mac Minin från 2012 är en rätt galen maskin. i7 modellerna (2.3 och 2.6 GHz) är rätt så mycket snabbare än flertalet olika konfigurationer av Mac Pro (från 2006/2007, 2008, 2009 och 2010/2011/2012*).

Galet är vad det är! Om bara Thunderbolt-interfacet hade haft stöd för högre hastigheter så man kunde köra ett extern x16 PCIe 3.0 grafikkort så oj oj oj.

*) Jag vet att det inte kom någon Mac Pro 2011 och då 2012 "versionen" endast var en uppdatering av versionen från 2010 så klumpade jag ihop dem som en enda modell.

Ja det är väldigt synd att mac mini'n faller på grafikkortet, nu är det ju bara en macbook utan skärm,tangentbort och batteri.

Permalänk
Medlem

För det jag tänker använda den till så räcker det gott och väl, en ren bild redigerings burk plus köra lite filmer mot tv'n.

Frågan är iof som en i5'a räcker för bild redigering eller om det blir för segt.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Hej!

Är Mac Mini 2012 i5 bra som HTPC?

Jag såg en länk att den har en i5 3210M processor har samma grafikkrests som i3 3225.
Är den likvärdig som en HTPC byggd på i3 3225 för 1080p, 1080 3D film?

-"The low end Mac mini has a mobile Ivy Bridge i5-3210M, which compares favorably with a desktop Ivy Bridge Core i3-3225, as featured in the CustoMac Mini 2012."

http://www.tonymacx86.com/289-apple-s-new-mac-minis-have-ivy-...

i5 3210 M
http://ark.intel.com/products/71465/Intel-Core-i3-3120M-Proce...

i3 3225
http://ark.intel.com/products/65692/Intel-Core-i3-3225-Proces...

Niklas

Permalänk
Medlem
Skrivet av riddaren29:

Hej!

Är Mac Mini 2012 i5 bra som HTPC?

Jag har en 2011 som är alldeles utmärkt som HTPC. Plex är alldeles förträfflig mjukvara.
Jag tror mig dock ha läst något om strul med de nya HD-ljudformaten så det kan vara värt att kolla upp om det är viktigt för dig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."