Nya högtalare med bra ljud och bas till min dator

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Varför skulle hifi kosta mycket?
Ska man bara ha 2.0 kan man komma undan hyffsat billigt.
Varför skulle det inte passa datorn?
Varför skulle det blir krångel?
Alla tre påståenden är helt fel,går utmärkt att använda hifipryttlar som datorhögtalare,tar lite mer plats men är oftast värt besväret.

Så bara för att ett billigt system har 5000 subjektiva, positiva omdömen på prisjakt så betyder det att det är bra?
Ljud är subjektivt men skräp är alltid skräp oavsett är välkänt det är osv,sålänge man inte jämför med annat är det kanske bra (subjektivt).

Okej. Men vad säger du då ser att du kan rätt så mycket om Ljud och Hifi. Gjorde jag rätt val jag valde ju Z906 istället för SP2500 Så kostade inte så jätte mycket under 2000kr så det är bang for the buck bäst för det priset eller hur? skillnad mot highend hemmabio hifi ljud ett sånt paket kostar ju runt 4000-7000kr för att få en extrem ljud har inte fått hem dem men snart.
Z906 är ju hyffsat bra ju? 500watt THX ljud och basen 5.1 ljud det är otroligt kraftfullt och titta priset det är ju totallt värt det ju det är svår att jämföra mot Z906.

Jämfört mot SP2500 med runt 232 watt och tycker Logitech fjärrkontroll är bra och volymkontroll grejen sen design och deras högtalare ser snyggt än SP2500 dom ser ju inte ens ut som bra högtalare deras Sub Woofer ser ut som en fotpall som nån nämde här i tråden jag håller med och att Z906 är mer populära än Corsair SP2500 det är därför jag valde Z906 500watt THX ljud passar perfekt till electromusik,pop, actionfilmer och spel eller hur?

Sen undarar jag om ljudkort är viktigt och om det gör storskillnad kommer använda moderkortet ljudkort. Har Z906 inbyggt ljudkort?

Läste en heldel omdömmen också ja det är viktigt att läsa innan man köper en produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Okej. Men vad säger du då ser att du kan rätt så mycket om Ljud och Hifi. Gjorde jag rätt val jag valde ju Z906 istället för SP2500 Så kostade inte så jätte mycket under 2000kr så det är bang for the buck bäst för det priset eller hur? skillnad mot highend hemmabio hifi ljud ett sånt paket kostar ju runt 4000-7000kr för att få en extrem ljud har inte fått hem dem men snart.
Z906 är ju hyffsat bra ju? 500watt THX ljud och basen 5.1 ljud det är otroligt kraftfullt och titta priset det är ju totallt värt det ju det är svår att jämföra mot Z906.

Jämfört mot SP2500 med runt 232 watt och tycker Logitech fjärrkontroll är bra och volymkontroll grejen sen design och deras högtalare ser snyggt än SP2500 dom ser ju inte ens ut som bra högtalare deras Sub Woofer ser ut som en fotpall som nån nämde här i tråden jag håller med och att Z906 är mer populära än Corsair SP2500 det är därför jag valde Z906 500watt THX ljud passar perfekt till electromusik,pop, actionfilmer och spel eller hur?

Sen undarar jag om ljudkort är viktigt och om det gör storskillnad kommer använda moderkortet ljudkort. Har Z906 inbyggt ljudkort?

Läste en heldel omdömmen också ja det är viktigt att läsa innan man köper en produkt.

För det första watt är inget som man ska bry sig om,likaså THX,det säger absolut inget förutom att det ska imponera på p12or och sälja bättre.
Nej nej nej nej nej nej det är viktigt att LYSSNA innan man köper en produkt,de flesta omdömen på prisjakt osv är subjektiva notera SUBJEKTIVA men skräp är alltid skräp.
Om man gillar musik så köper man varken sp2500 eller z906,finns bättre högtalare för det.
Nästa gång så kolla blocket efter beg hifi istället lovar dig att det är värt besväret och angående ljudkort så blir det ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Argon 7340Av2 + lite billig kabel slår undan benen på båda systemen.

Nej du behöver inte betala fantasi summor för att det skall låta bra. THX säger nada det är enbart en stämpel. 500W i det systemet kan du bara fett glömma. En förstärkare med 500W kostar minst 50k http://www.referenceaudio.se/stereo/forstarkare/musical-fidel...

Ljudkort för ett par logitech kommer hjälpa nada. Högtalarna är för dåliga för att du ens skall ha något nytta av det hela.

Har ägt logitech i mina dagar så jag vet att märket är bortkastade pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Nej. Jag tänkte köpa SP2500 men det blev Logitech Z-906 till slut. Ni trodde att jag skulle köpa SP2500 för dom flesta tyckte så och den hade mest röster. Jag har tänkt och kollat runt under månader det var ett jätte svårt beslut men det blev Z 906 till slut!

Nu är frågan gjorde jag rätt val?? Vad har ni för erfaranhet av Z906/ Logitech, För mig har jag haft Logitech högtalare i flera år det känns inte så dåligt faktist som dom flesta tror att det gör eller vet. Men jag har inte testat så många högtalare dock.
Många säger att Z906 om man har hög volym eller max blir ljudkvalitet sämre men jag tror inte så. Däremot säger dom flesta att SP2500 har bra ljudkvalitet även i hög volym.

Här är resultatet
Logitech Z906 12 32.43 %
Corsair SP2500 25 67.57 %

Det enda som egentligen spelar någon roll är ju hur nöjd du själv är med det system du har köpt, och om du tycker att det låter bra och är nöjd så är ju allt bra med världen och du kan lämna frågan därhän.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Argon 7340Av2 + lite billig kabel slår undan benen på båda systemen.

Håller inte med, eftersom dessa Argon-lådor garanterat har väldigt klen bas. Tillsammans med en hyfsad subwoofer är de kanske bättre, men inte ensamma. Och då hamnar ju priset på en helt annan nivå, vilket blir lite äpple/päron.

Men det beror ju på vad man är ute efter förstås - om man inte lyssnar på bastung musik (eller inte är intresserad av bastunga effekter i t.ex. spel), så behövs förstås ingen woofer, och på ren och skär ljudkvalité kan säkerligen Argon-lådorna vara bättre (vilket jag inte kan avgöra då jag aldrig hört dem).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det enda som egentligen spelar någon roll är ju hur nöjd du själv är med det system du har köpt, och om du tycker att det låter bra och är nöjd så är ju allt bra med världen och du kan lämna frågan därhän.

Dock ska man vara nöjd innan man kastar pengar i sjön.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska skicka tillbaka och byta.
Logitech har inte bra ljudanläggningar.
Sedan behöver du inte köpa studiomonitorer för att bli nöjd.
Jag är nästan säker på att Corsair-högtalarna är bättre då Logitech som sagt in har bra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Dock ska man vara nöjd innan man kastar pengar i sjön.

Hehe, jo, det är ju en förutsättning förstås.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Lite off topic så här dags.
Jag själv tycker Sub är onödigt i Musik så länge man inte är kåt i bas. Tyvärr verkar många människor vara det och sedan tro att det är inte musik så länge man inte hör basen.

När man har hört bra musik så börjar man inse snabbt att bas är inte allt.

Ontopic
TS får väl anse att dem är bra för sitt ändamål. Däremot bör man inse att man tröttar snabbt på ljudet och börjar fundera på något annat istället. Luddigt blev det. Hoppas ni förstår.

Permalänk

Jag är nästan helt säker på att jag har valt rätt faktist för att Z906 är som sakt populärast data högtalare i överallt till och med Sverige:p. Och bang for the buck .

Sen när ni säger att gå och skaffa förstärkare eller några Hfi högtalare jo visst det kostar en par tusen runt 5000kr eller något.
Omdömen är viktiga asså för då vet man att den produkten är bra from ägare till den produkten. För om nån produkt inte har några omdömen så vet man ju inte om den produkten är bra eller hur? och hur känd eller hur många som har den.

Försök hitta ett par för runt 2000kr och klå Z906 är säker på att det inte går det är svårt/omöljligt. 500 Watt RMS är hur högt den kan spela så ja 500 Watt RMS är jätte högt jag är tvär säker på att väggarna och glovet skakar vid nästan fullt volym och jo dom kostar ju runt 2000kr jag skulle rekommendera dom fast jag inte har dom än men dom kommer snart!

Jag har kikat på bra och prisvärda högtalare i flera månader det stod mellan SP2500 och Z906 var frågan inte om några andra produkter så nu vill jag veta SP2500 mot Z906 vilken är bäst? Vill veta om jag gjorde rätt val.
Skulle viilja säga tack för era svar.

Permalänk
Medlem

Det är fusk watt. Du får inga 500W för 2k kronor. Dröm vidare. Inga väggar kommer rivas. LOL. Stäng av basen på högtalarna så kommer du snabbt inse vad Logitech går för. Sedan lyssnar du på en bra artist som till exempel Nils Lofgren eller Tori Amos.

Hade du velat haft ett omdöme om Logitech hade du bara behövt fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Jag är nästan helt säker på att jag har valt rätt faktist för att Z906 är som sakt populärast data högtalare i överallt till och med Sverige:p. Och bang for the buck .

Sen när ni säger att gå och skaffa förstärkare eller några Hfi högtalare jo visst det kostar en par tusen runt 5000kr eller något

Försök hitta ett par för runt 2000kr och klå Z906 är säker på att det inte går det är svårt. 500 Watt RMS är hur högt den kan spela så ja 500 Watt RMS är jätte högt jag är tvär säker på att väggarna och glovet skakar vid nästan fullt volym och jo dom kostar ju runt 2000kr jag skulle rekommendera dom fast jag inte har dom än men dom kommer snart!

Jag har kikat på bra och prisvärda högtalare i flera månader det stod mellan SP2500 och Z906 var frågan inte om några andra produkter så nu vill jag veta SP2500 mot Z906 vilken är bäst?
Skulle viilja säga tack för era svar.

Majoriteten har ju redan sagt att SP2500 är bättre men ändå beställde du Z906 så varför frågar du ens? Och sen när visar popularitet hur bra nånting är? Det ända Z906 levererar är ett billigt 5.1 system som låter mycket och duger till film. Sen att Z906 är ett prisvärt 5.1 system är ju en sak, dock så finns det ju 2.0 eller 2.1 system som kommer låta bra mycket bättre för det priset. Utan att ha hört SP2500 så skulle jag tippa på efter att läst lite om dom att de låter betydligt bättre och borde vara det självklara valet om man nu inte specifikt vill ha 5.1.

Med det sagt så kommer du säkert vara nöjd med Z906.

edit. Är förövrigt helt fantastiskt att du rekommenderar något som du inte ens har provat bara för att det står 500w i specifikation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Jag är nästan helt säker på att jag har valt rätt faktist för att Z906 är som sakt populärast data högtalare i överallt till och med Sverige:p. Och bang for the buck .

Sen när ni säger att gå och skaffa förstärkare eller några Hfi högtalare jo visst det kostar en par tusen runt 5000kr eller något.
Omdömen är viktiga asså för då vet man att den produkten är bra from ägare till den produkten. För om nån produkt inte har några omdömen så vet man ju inte om den produkten är bra eller hur? och hur känd eller hur många som har den.

Försök hitta ett par för runt 2000kr och klå Z906 är säker på att det inte går det är svårt/omöljligt. 500 Watt RMS är hur högt den kan spela så ja 500 Watt RMS är jätte högt jag är tvär säker på att väggarna och glovet skakar vid nästan fullt volym och jo dom kostar ju runt 2000kr jag skulle rekommendera dom fast jag inte har dom än men dom kommer snart!

Jag har kikat på bra och prisvärda högtalare i flera månader det stod mellan SP2500 och Z906 var frågan inte om några andra produkter så nu vill jag veta SP2500 mot Z906 vilken är bäst? Vill veta om jag gjorde rätt val.
Skulle viilja säga tack för era svar.

Lite kul att du använder omdömen,popularitet etc som en slags måttstock på vad som är bra, nu är ju bra subjektivt men man kan inte få nåt vettigt system som levererar 500watt rms för 2000spänn,skräp är alltid skräp och det finns massor med sånt som folk tycker är bra på grund av bristande kunskap.
Sen behöver inte hifi kosta 5000kr,finns faktiskt beg också som låter lika bra som nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mycket intressant läsning *fram med popcorn*

Det jag undrar är varför du skapade en tråd med röstning i för folk att tycka till om du ändå inte lyssnar på dem? Förstör inte det hela meningen med att göra tråden från början?

Sen kan jag själv inte rekommendera varken eller då jag inte hört ljudet från dem.

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

TS borde kanske provlyssnat själv och avgjort med egna öron vad som är bästa valet,istället för att skapa en undersökning på swec,men dagens ungdomar är ju som dom är.
Hoppas ts blir nöjd,sålänge ts slipper höra bättre grejer så lär det vara ett bra köp.

Permalänk

Update Z906 har kommit idag. Dom ligger här men har inte öppnat paket än. Majoriteten har ju redan röstat och sagt att SP2500 men dom hade inte så många anledningar och förklaringar.

Jag vet att Majoriteten röstade mest på SP2500 men det var hälften som röstade på Z906. Jag funderade flera veckor/månader på att bestämma men dom var så jämna så det var svårt. Jag skulle igentligen ta SP2500 men många har också sagt att Z906 är bra.

Dessutom är ju Z906 5.1 ljudsystem men SP2500 är 2.1 man för mer ljud på Z906 för pengarna och att Z906 har en ljudkontroll också så man kan vrida volym outputs och det bästa är nog fjärrkontrollen. Vissa säger att Sp2500 ljudkontroll är plastig och dålig LCD skärm är inte 100 på det men har hört.

Och att Z906 och SP2500 är det inte så stor pris skillnad mellan varandra. Det var orsaken till att jag valde Z906 gjorde jag rätt ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Update Z906 har kommit idag. Dom ligger här men har inte öppnat paket än. Majoriteten har ju redan röstat och sagt att SP2500 men dom hade inte så många anledningar och förklaringar.

Jag vet att Majoriteten röstade mest på SP2500 men det var hälften som röstade på Z906. Jag funderade flera veckor/månader på att bestämma men dom var så jämna så det var svårt. Jag skulle igentligen ta SP2500 men många har också sagt att Z906 är bra.

Dessutom är ju Z906 5.1 ljudsystem men SP2500 är 2.1 man för mer ljud på Z906 för pengarna och att Z906 har en ljudkontroll också så man kan vrida volym outputs och det bästa är nog fjärrkontrollen. Vissa säger att Sp2500 ljudkontroll är plastig och dålig LCD skärm är inte 100 på det men har hört.

Och att Z906 och SP2500 är det inte så stor pris skillnad mellan varandra. Det var orsaken till att jag valde Z906 gjorde jag rätt ???

Du hade kunnat provlyssnat själv och välja med egna öron,då hade valet kanske blivit annorlunda,istället har du litat på massa p12or på prisjakts omdömmen etc som har plastiga Logitech som referens.
Om du gjorde rätt kan bara du själv avgöra,för eller senare kanske du upptäcker hur dåligt de presterar.
Sen är mer ljud för pengarna inte samma sak som bra ljud för pengarna,kan du sätta upp ett 5.1 korrekt så är nog z906 ett prisvärt alternativ.

Permalänk
Skrivet av maxishine:

Jag vet att Majoriteten röstade mest på SP2500 men det var hälften som röstade på Z906.

Only in Russia...

Visa signatur

Fractal Design R6 | Corsair RM750x | MSI X570-A PRO | AMD Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 42GB 3200MHz VENGEANCE| Radeon RX Vega 56 | Intel NVMe SSD 1TB | AOC CQ32G1| ROG Strix Flare | ROG SHEATH | Audio Pro Addon T14 | HyperX QuadCast

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jo, visst går det att göra på det viset, men dels gillar jag personligen inte att "förstöra" signalen genom att ändra volymen med mjukvara, dels är det mycket smidigare med en riktig volymratt, dels kommer man ju inte undan att on/off sitter på baksidan.

är det logitech eller liknande du sa skaffa tror jag inte du ommer uppleva signalen som den svaga länken

annars har du ju denna eller dylikt om du vill justera volymen mekansikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Varför skulle hifi kosta mycket?
Ska man bara ha 2.0 kan man komma undan hyffsat billigt.
Varför skulle det inte passa datorn?
Varför skulle det blir krångel?
Alla tre påståenden är helt fel,går utmärkt att använda hifipryttlar som datorhögtalare,tar lite mer plats men är oftast värt besväret.

Så bara för att ett billigt system har 5000 subjektiva, positiva omdömen på prisjakt så betyder det att det är bra?
Ljud är subjektivt men skräp är alltid skräp oavsett är välkänt det är osv,sålänge man inte jämför med annat är det kanske bra (subjektivt).

Det gäller ju alla produkter i världen. Ta olja som exempel, många på sporthoj kör med biltemas för en 5:e del av vad märkesolja kostar medans ett flertal skriver precis som du att skräp alltid är skräp. Om jag läser en recension om något jag inte kan ett smack om och den har 5000 positiva recensioner så skulle jag nog förmodligen köpa produkten(om den i övrigt uppfyller mina krav).

Uppfattningen jag får av vad TS är ute efter så får han omöjligt den kraftiga basen av ett 2.0 "hifi"-system för 2000 såvida han inte köper ett 0.1 system. Sen kan man diskutera i oändligheten om det är bra bas eller inte.

Permalänk
Medlem

Ska försöka bemöta inlägget.

Skrivet av maxishine:

Jag är nästan helt säker på att jag har valt rätt faktist för att Z906 är som sakt populärast data högtalare i överallt till och med Sverige:p. Och bang for the buck .

Många skitsaker är populära, kolla t.ex. Dr. Dre-lurarna. Bra betyg får de (både logitech-högtalare och Monster-hörlurar) för att målgruppen bara använt medföjande högtalare/hörlurar tidigare och jämfört med såna låter allt bättre/högre.

Citat:

Sen när ni säger att gå och skaffa förstärkare eller några Hfi högtalare jo visst det kostar en par tusen runt 5000kr eller något.
Omdömen är viktiga asså för då vet man att den produkten är bra from ägare till den produkten. För om nån produkt inte har några omdömen så vet man ju inte om den produkten är bra eller hur? och hur känd eller hur många som har den.

Ljud behöver inte kosta för att vara bra. Ett par enklare aktiva monitorer för runt tusenlappen är betydligt bättre än allt logitech har att erbjuda.

Citat:

Försök hitta ett par för runt 2000kr och klå Z906 är säker på att det inte går det är svårt/omöljligt. 500 Watt RMS är hur högt den kan spela så ja 500 Watt RMS är jätte högt jag är tvär säker på att väggarna och glovet skakar vid nästan fullt volym och jo dom kostar ju runt 2000kr jag skulle rekommendera dom fast jag inte har dom än men dom kommer snart!

Watten är ganska dåligt angivna, men är ganska säker på att den inte kan ge ut 500 W. De menar 165 W subwoofer ELLER upp till 67 watt på en kanal- allt vid en sinussignal med frekvens angiven nedan och 10% THD (väldigt illa - innebör upphottat värde). Sen har de på "stormarknadsstereomanér" bara adderat siffrorna till ett totalvärde - vanligt bland blufftillverkare. Hade satelliterna klarat av mer än 67 W totalt hade de angivit det i form av t.ex. "max XX watts {5 channels driven}".

Sådana små högtalare och billiga basar har generellt en väldigt låg känslighet (mycket viktig parameter om man vill spela högt) så spela högt är inte deras paradgren.

Se text från manualen nedan:

Citat:

Total watts (RMS): 500 watts
- Subwoofer: 165 watts (6 ohms, at 52 Hz, at 10% THD)
- Satellites: 335 watts RMS (5 x 67 watts per channel {4 ohms at 3.85kHz, at 10% THD})

Citat:

Jag har kikat på bra och prisvärda högtalare i flera månader det stod mellan SP2500 och Z906 var frågan inte om några andra produkter så nu vill jag veta SP2500 mot Z906 vilken är bäst? Vill veta om jag gjorde rätt val.
Skulle viilja säga tack för era svar.

Båda är skit! Z906 är sämre än sp2500!

Är du basknarkare likt många andra tonårskillar (jag var det i den åldern) så satsa på en begagnad stereoförstärkare (eventuellt en enkel mixer + PA-slutsteg) och ett par begagnade lättdrivna (hög känslighet) stora högtalare. Det går totalt på dryga tusenlappen, ger rejält ljudtryck och låter betydligt bättre än allt logitech har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan12:

annars har du ju denna eller dylikt om du vill justera volymen mekansikt.

Haha, en kul och fungerande nödlösning, men dels blir det mer skarvande och dels går det förstås fortfarande inte att slå på/av förstärkaren med en sådan.

När alla aktiva monitorer börjar ha reglagen på framsidan så blir åtminstone jag gladare, och kan tänka mig använda dem som datorhögtalare. Jag har aldrig lyckats begripa varför reglagen så ofta (nästan alltid) sitter på baksidan? Om det enbart är estetiskt så idiotförklarar jag härmed alla tillverkare av dylika monitorer; utseende ska aldrig gå före funktion, någonsin. Bastu!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Båda är skit! Z906 är sämre än sp2500!

Logitech har aldrig gjort några högtalare jag lyssnat på som varit bra, det håller jag med om, men SP2500 gillar jag. Det är ett betydligt mer genomtänkt (och tekniskt överlägset, t.ex. separat förstärkare för varje kanal) system än alla andra 2.1-system i prisklassen.

Tillägg: Tekniskt överlägset är förstås inte likvärdigt med ljudmässigt överlägset, men för mig som är ingenjör så väger tekniken nästan alltid över.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Haha, en kul och fungerande nödlösning, men dels blir det mer skarvande och dels går det förstås fortfarande inte att slå på/av förstärkaren med en sådan.

När alla aktiva monitorer börjar ha reglagen på framsidan så blir åtminstone jag gladare, och kan tänka mig använda dem som datorhögtalare. Jag har aldrig lyckats begripa varför reglagen så ofta (nästan alltid) sitter på baksidan? Om det enbart är estetiskt så idiotförklarar jag härmed alla tillverkare av dylika monitorer; utseende ska aldrig gå före funktion, någonsin. Bastu!

För att studiomonitorer skall användas med mixerbord eller monitorcontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

För att studiomonitorer skall användas med mixerbord eller monitorcontroller.

Så om man har mixer och monitorkontroller så är det plötsligt genomtänkt att ha alla reglage på baksidan av monitorerna? Jag står fast vid att det är 100% idiotiskt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Jag är nästan helt säker på att jag har valt rätt faktist för att Z906 är som sakt populärast data högtalare i överallt till och med Sverige:p. Och bang for the buck .

Sen när ni säger att gå och skaffa förstärkare eller några Hfi högtalare jo visst det kostar en par tusen runt 5000kr eller något.
Omdömen är viktiga asså för då vet man att den produkten är bra from ägare till den produkten. För om nån produkt inte har några omdömen så vet man ju inte om den produkten är bra eller hur? och hur känd eller hur många som har den.

Försök hitta ett par för runt 2000kr och klå Z906 är säker på att det inte går det är svårt/omöljligt. 500 Watt RMS är hur högt den kan spela så ja 500 Watt RMS är jätte högt jag är tvär säker på att väggarna och glovet skakar vid nästan fullt volym och jo dom kostar ju runt 2000kr jag skulle rekommendera dom fast jag inte har dom än men dom kommer snart!

Jag har kikat på bra och prisvärda högtalare i flera månader det stod mellan SP2500 och Z906 var frågan inte om några andra produkter så nu vill jag veta SP2500 mot Z906 vilken är bäst? Vill veta om jag gjorde rätt val.
Skulle viilja säga tack för era svar.

popularitet säger ingenting. bara för att volvo är populärare än lamborghini betyder det inte att volvo är bättre.

att det kostar 5000:- för hifi ljud är rent skitsnack. du har fått flera alternativ på hifi under 2000:-.

det är jävligt enkelt att hitta högtalare för 2000:- som slår dina Z906. kolla bara på blocket. jag tror till och med att du kan hitta ett par högtalare för 1000:- som är bättre.

Watten på högtalarna är för det första fejk, sedan så spelar de inte så stor roll heller för den delen.

varför argumenterar du emot? du ville ha hjälp, vi hjälpte dig, men du gör som du själv vill ändå och gnäller på oss.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Så om man har mixer och monitorkontroller så är det plötsligt genomtänkt att ha alla reglage på baksidan av monitorerna? Jag står fast vid att det är 100% idiotiskt.

Är väl samma sak som att reglagen sitter bak på en aktiv subwoofer? Det är meningen att de ska kopplas in i en förstärkare och kontrolleras där ifrån på samma sett som att studio monitorer är gjorde för att kopplas in i mixerbord etc, varför ska dom sitta på framsidan om man typ aldrig behöver ratta på dom?

Hade ju kanske vart idiotiskt om dom var designade för att ha som vanliga datorhögtalare, men det heter väl studio monitorer av en anledning.