[diskussion] Mists of Pandaria (Release 25e September!)

Permalänk
Medlem

[diskussion] Mists of Pandaria (Release 25e September!)

http://www.fz.se/artiklar/?id=152944

Då var det dags igen.

Skickat anmälan till mod om att detta skall bli en diskussionstråd gällande MoP.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blir fint det. Vill till att hinna levla upp shamanen och antingen prällen eller warriorn innan dess. Just inte hunnit/kunnat lira denna sommar alls.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Inte för att bojkotta spelet, men wow dog efter tbc och att spela Wotlk var bara för att avsluta wc3 Efter wotlk så är wow inte wow längre :/ Vet att jag kommer få massa haters nu..Just wait and see.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Inte för att bojkotta spelet, men wow dog efter tbc och att spela Wotlk var bara för att avsluta wc3 Efter wotlk så är wow inte wow längre :/ Vet att jag kommer få massa haters nu..Just wait and see.

Det är fortfarande wow, men det är inte tbc/wotlk/vanilla längre.
Folk måste sluta förvänta sig samma känsla varje gång samma företag släpper ett nytt spel i serien/expansion.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Det är fortfarande wow, men det är inte tbc/wotlk/vanilla längre.
Folk måste sluta förvänta sig samma känsla varje gång samma företag släpper ett nytt spel i serien/expansion.

Näee alltså de ok om de gör spelet bättre, eller så, men Cata var ju ett rent skämt...Raid finder? Seriöst?...De inga skills längre:S Raids och dungeons är hur enkla som helst..inga tacts alls:S

Förväntar mig inte samma sak eller känsla..förväntar mig bättre saker o känslor.

Permalänk

Får väl se om detta blir slutet för mig =/ Slutade efter att Cata kom. Så kanske slutar nu med :/ Men känner jag Blizzard rätt, kommer spelet säkert bli försenat till Decemeber

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Näee alltså de ok om de gör spelet bättre, eller så, men Cata var ju ett rent skämt...Raid finder? Seriöst?...De inga skills längre:S Raids och dungeons är hur enkla som helst..inga tacts alls:S

Förväntar mig inte samma sak eller känsla..förväntar mig bättre saker o känslor.

Om du spelade första månaderna av cata så var det ett jävla forumtjat om att allt var för svårt! När de tar tillbaka samma koncept som i 3.3, att alla kan raida. Raidfinder? Det är för att casuals ska kunna "raida" kör hc så blir det lite svårare iallafall. Skills? PvE i wow har aldrig varit speciellt mycket skills, pvp är svårt att ligga på gladiator rating, det tråkiga är dock att det handlar om vem som är bäst på att cc och blowa andras cds.
Inga tacts alls? Kör hagara på hc första gången, wipefest!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Geforce9500gt:

Får väl se om detta blir slutet för mig =/ Slutade efter att Cata kom. Så kanske slutar nu med :/ Men känner jag Blizzard rätt, kommer spelet säkert bli försenat till Decemeber

Inte när de har satt ett officielt datum, då flyttar de det aldrig.
http://eu.battle.net/wow/en/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Om du spelade första månaderna av cata så var det ett jävla forumtjat om att allt var för svårt! När de tar tillbaka samma koncept som i 3.3, att alla kan raida. Raidfinder? Det är för att casuals ska kunna "raida" kör hc så blir det lite svårare iallafall. Skills? PvE i wow har aldrig varit speciellt mycket skills, pvp är svårt att ligga på gladiator rating, det tråkiga är dock att det handlar om vem som är bäst på att cc och blowa andras cds.
Inga tacts alls? Kör hagara på hc första gången, wipefest!

Jag spelade cata första månaderna..gud de va kul de där..en tank kunde t.ex inte ta 20 mobs direkt..de va kul!
Och PvE skills då menade jag tacts..inte skills som är skills..alltså deathwing fighten var rent av hack and slash kändes de som... :/

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jag spelade cata första månaderna..gud de va kul de där..en tank kunde t.ex inte ta 20 mobs direkt..de va kul!
Och PvE skills då menade jag tacts..inte skills som är skills..alltså deathwing fighten var rent av hack and slash kändes de som... :/

Speedruns?
PvP? att hitta utminingar i WoW e ju inte svårt..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Speedruns?
PvP? att hitta utminingar i WoW e ju inte svårt..

Jag tankade hela wotlk...och de va ett skämt..själva ICC var ett skämt :S Speedruns..blizzard ville att man skulle köra speedruns..så var spelet byggd.
..Saken var att i början av cata kunde man inte göra så...och barn ska såklart raga o whina i forums för att spelet då blir för "svårt"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Inte för att bojkotta spelet, men wow dog efter tbc och att spela Wotlk var bara för att avsluta wc3 Efter wotlk så är wow inte wow längre :/ Vet att jag kommer få massa haters nu..Just wait and see.

Jag hatar folk som inte har en aning om vad dom snackar om. " wow dog efter tbc" det är det värsta jag hört, spelet hade som mest spelare under wotlk / cata så snacka inte skit. WoW är än idag världens största MMO online spel och hur har det gått för konkurrenterna ? Rift, Swtor ? GW ? GW2 kommer gå samma öde till möte. WoW är det mest välutvecklade spelet som existerar idag, extremt mycket arbete ligger bakom. Hur välordnat och strukturerat spelet är. Kom ihåg att det är från år 2004! Mist of Pandaria ser ut att bli riktigt spännande, fint desutom, fint och än en gång välordnat. Och alla argument om hur enkelt spelet är kan du bara slänga i sjön direkt. Jag tror då inte att du har tagit Deathwing HC än, och säkerligen inte innan dom började nerfa det. Och som redan nämnt, om du vill ha utmaning, kör pvp.

En annan sak, om du ska snacka skit om WoW kan du gå och prova nått annant MMO, se om är de så mycket bättre.
Och om du fortfarande måste tycka illa om WoW så tycker jag att du ska hålla dig borta från att kommentera det över huvud taget.
Det ligger ingen san fakta eller några bra argument bakom dit hat. Tack för mig, ajdö.

EDIT: Måste slänga in en kommentar angående LFR också. Det är som att säga i riktiga livet, vad enkelt livet har blivit nu för tin, kolla bara på grundskolan, räknar dom där matte talen i sömnen. Ja.. ? Så gå vidare till universitetet då. Utveckla ditt spelande lite då, snälla.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jag tankade hela wotlk...och de va ett skämt..själva ICC var ett skämt :S Speedruns..blizzard ville att man skulle köra speedruns..så var spelet byggd.
..Saken var att i början av cata kunde man inte göra så...och barn ska såklart raga o whina i forums för att spelet då blir för "svårt"...

Sant. vad i ditt inlägg va menat mot min post?

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Lirat lite beta och tycker quest kedjorna är trevliga, en hel del humor.. om man tar sig tid att läsa/lyssna istället för att bara klicka bort dom.

LFR är en av de bästa saker Blizz gjort!
Visst, LFR är ingen utmaning rent speltekniskt och det kan stundtals vara drygt att stå ut med allt gnäll...
MEN det ger oss som inte längre kan vara med i stora/aktiva guilds (i mitt fall pga familj och oregelbundna arbetstider) en chans att se endgame!

Jag tror faktiskt inte WoW når sitt slut i och med MoP, tror det kan bli bra!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Sant. vad i ditt inlägg va menat mot min post?

Ditt svar att de var speedruns?

Skrivet av buLLit:

Lirat lite beta och tycker quest kedjorna är trevliga, en hel del humor.. om man tar sig tid att läsa/lyssna istället för att bara klicka bort dom.

LFR är en av de bästa saker Blizz gjort!
Visst, LFR är ingen utmaning rent speltekniskt och det kan stundtals vara drygt att stå ut med allt gnäll...
MEN det ger oss som inte längre kan vara med i stora/aktiva guilds (i mitt fall pga familj och oregelbundna arbetstider) en chans att se endgame!

Jag tror faktiskt inte WoW når sitt slut i och med MoP, tror det kan bli bra!

Du har rätt här, Visste de va bra för att folk som inte hade tid för raidande och detta gav er chansen att se endgame, inklusive mig, då jag pluggade. Men jag fick just ett dåligt intryck av LFR pga. att jag använde den, kom in i en grupp gjorde 2 bossar, sen leava halva gruppen, sen sökte jag om, började om på hela raiden, och man fick aldrig chansen o vinna något då folk bara needa på allt och sedan sålde skiten.

Andra anledningen var till attt folk var undergearade när de använde systemet. En paladin har bra holy gear, tar på sig de och söker raid som dps, sen när han är i raiden byter han de blåa dps items. Och de funkar inte :S Hur tråkigt som helst, gillade då Chat spammet om grupper för man fick chansen och inspecta..Kanske lite oshysst då folk måste börja nånstans, men de som hände i LFR är bara långt över gränsen. De är inte kul förstör och du får en veckas save för ingenting.

Permalänk
Medlem

För min del har detta spelet passarat sin bästa tid, kul för dem som nydligen har startat med det.

Permalänk
Medlem

Har precis köpt MoP på battle.net, kan aldrig bli sämre än vad Cata var, det är en sak som är säker

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Jag har nog lagt ner minst 500 dagars played i WoW men firelands patchen och framöver har WoW helt gått åt fel håll, spelet känns inte spännande längre och alla förändringar som införs är för att göra spelet lättare och inte för att ge alla olika spelare en rejäl utmaning, eller iofs finns det utmaningar men då krävs det att du säger upp din kontakt med omvärlden och sitter och spelar 24/7... nej TBC var den perfekta expansionen där du kunde spela "lagom" och fortfarande vara bra om du kunde spela spelet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Jag har nog lagt ner minst 500 dagars played i WoW men firelands patchen och framöver har WoW helt gått åt fel håll, spelet känns inte spännande längre och alla förändringar som införs är för att göra spelet lättare och inte för att ge alla olika spelare en rejäl utmaning, eller iofs finns det utmaningar men då krävs det att du säger upp din kontakt med omvärlden och sitter och spelar 24/7... nej TBC var den perfekta expansionen där du kunde spela "lagom" och fortfarande vara bra om du kunde spela spelet..

De jag försöker förklara men får bara haters :S

+1 for you my friend!

Permalänk

Man borde få dubbelt så bra rewards för att sätta ihop grupper själva. Det är knapp skillnad som det är nu.
Man borde få dubbelt, om inte trippelt så mycket rep / guld / vad annat man kan få för dailies och liknande när man nått level cap så att man faktiskt får en anledning att gå.. hrrm hrrm.. flyga.. ut i världen och göra saker. Kanske inte för lvl 1-80 quests då man skulle kunna skaffa upp rep skitsnabbt på det sättet.
Nya quests överallt i Cata? Eftersom man levlar så snabbt i alla fall så hinner man inte ens uppleva det "nya" innan du får ett nytt ställe på warchieftavlan att åka taxi till.
Och det är ju inte nytt heller.
Om du fick välja mellan en helt ny bil eller en gammal bil med ny lack, till samma pris, vad skulle du välja? Du skulle ju såklart ta den nya bilen.
Jag bara spånar, lägg till något om ni vill eller om ni tycker olika, jag vill höra vad andra tycker.
Jag hoppas på en ny bil i MoP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Hahahahah fyfan viken fanboy vi har här...Du hatar folk som inte har en aning om vad de snackar om...Snorunge checka internet lite mer, de flesta tycker att WoW var bäst i Classic och TBC ink. jag. Att wow hade mest spelare i wotlk och Cata är ju bara för att ungar på 12 började lira...
Sen så förlorade Wow jävligt mkt spelare i Cata..även blizzard har nämnt de själva. Och ditt LFR argument var bara hur barnslig som helst. Hur gammal är du,10? Du kan inte jämnföra LFR med de riktiga livet. Och jag har spelat wow, rift, swtor, gw, EvE online och massa annat. Säger som jag sagt förut, Wow dog för mig efter tbc, men jag spelade iallafall hela wotlk.

Helt OT, men varför måste du förolämpa andra och kalla de för 12åringar. Tycker du borde be om ursäkt men det lär nog inte hända då vi är ute på internet.

Men OnT, Ser kul ut kommer absolut testa det och försöka få upp en av mina 85or till 90. De kommer ju lägga in en del nytt med timade runs desto bättre tid desto bättre medalj ser lovande ut. Men sen blir det säkert försenat och kommer senare i december! ( för det är ju blizzard! )

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De jag försöker förklara men får bara haters :S

+1 for you my friend!

dom som säger något annat spelade inte vid releasen man fick slita som ett djur för att ta sig till 60 och epics var svårt och skaffa.. lättaste sättet var att farma alterac valley reputation i 3 veckor! man kände verkligen att man hade kämpat för något medans idag så slängs det heroic items och legendaries i ansiktet på dig, DS daggerna tar 3 månader av normalt raidande och fixa + lite pengar, staven tar högst 3-4 månaders farmande av firelands normal.. på 60 fick du förlita sig på dropchans på alla legendaries! samma i 70.. när det väl droppade var det "WOW!" och alla som kunde använda det dregglade, idag har varenda caster dps i hardcore guilder legendarisk stav, har till och med sett guilder som kräver av rogues och casters att dom har staven/daggers för att joina! samma såg jag under wotlk med shadowmourne för melee dps "We're always recruiting melee dps with Shadowmourne"

iofs är det ingen idé att klaga eftersom nu har dom fixat så alla ner till åldern av 3 år kan spela WoW så det betyder ju bara mer pengar för dom och fler sjukligt feta datorspelsberoende ungdomar som förstör sin skolgång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chaosturn:

Och om man inte har tid med spelet (som verkar vara det enda argumentet för LFR), spela inte spelet. Blizzard borde väntat med LFR/LFG tills Project Titan kom ut så att alla "pros" gick över till Titan medans casuals stannade kvar.

LFR satte dom upp för att fler skulle få se "end-game" content.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Helt OT, men varför måste du förolämpa andra och kalla de för 12åringar. Tycker du borde be om ursäkt men det lär nog inte hända då vi är ute på internet.

Men OnT, Ser kul ut kommer absolut testa det och försöka få upp en av mina 85or till 90. De kommer ju lägga in en del nytt med timade runs desto bättre tid desto bättre medalj ser lovande ut. Men sen blir det säkert försenat och kommer senare i december! ( för det är ju blizzard! )

Be om ursäkt, "Zhacha" sa precis att han hatar folk som inte har en anning om vad de pratar om, vilket dumförklarar mig och ger mig en fiende...vafan ska jag be om ursäkt för? Om wotlk fick fler spelare, då växte barn upp och börja lira? De ju de enda jag kan tänka mig, ofta ett gift par går genom en skillsmässa och mannen drar efter de o skaffar wotlk ? Exempel

Näe men jag kalla inte någon här för 12 åring, förutom "Zhacha" som gick emot mig, vilket jag kalla 10 åring. Jag sa att 12 åringar börja lira spelet df fick de mer spelare,..De första åren under classic och tbc kanske dessa 12 åringar var 9-10 och fick då inte spela

Och att "Zhacha" jämförde LFR med riktiga livet tyckte jag var omoget..sa inget illa om någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

dom som säger något annat spelade inte vid releasen man fick slita som ett djur för att ta sig till 60 och få epics var svårt och skaffa.. lättaste sättet var att farma alterac valley reputation i 3 veckor! man kände verkligen att man hade kämpat för något medans idag så slängs det heroic items och legendaries i ansiktet på dig, DS daggerna tar 3 månader av normalt raidande och fixa + lite pengar, staven tar högst 3-4 månaders farmande av firelands normal.. på 60 fick du förlita dig på drop chans på alla legendaries! samma i 70.. när det väl droppade var det "WOW!" och alla som kunde använda det dregglade, idag har varenda caster dps i hardcore guilder legendarisk stav, har till och med sett guilder som kräver av rogues och casters att dom har staven för att joina! samma såg jag under wotlk med shadowmourne för melee dps! "We're always recruiting melee dps with Shadowmourne"

iofs är det ingen idé att klaga eftersom nu har dom fixat så alla ner åldern av 3 år kan spela WoW så det betyder ju bara mer pengar för dom och fler sjukligt feta datorspelsberoende ungdomar som förstör sin skolgång!

Ännu ett plus till dig

Permalänk
Medlem

Wow nuförtiden är anpassat för dagens ungdom som ska ha allt direkt utan att jobba. Sen köper dom guld utöver det för att göra det ännu enklare

http://www.youtube.com/watch?v=8rd0-zVIBVo&feature=plcp

Kolla på denna. Alla ni som spelade för många år sen kommer att hålla med. Alla nya spelare kommer inte att hålla med Grymt klipp för övrigt där han påpekar det stora problemet i det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Wow nuförtiden är anpassat för dagens ungdom som ska ha allt direkt utan att jobba. Sen köper dom guld utöver det för att göra det ännu enklare

http://www.youtube.com/watch?v=8rd0-zVIBVo&feature=plcp

Kolla på denna. Alla ni som spelade för många år sen kommer att hålla med. Alla nya spelare kommer inte att hålla med Grymt klipp för övrigt där han påpekar det stora problemet i det hela.

Wiee äntligen kommer några från samma lag in i forumet :)!

+1

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

LFR satte dom upp för att fler skulle få se "end-game" content.

Jag tvivlar på att mer än en handfull spelar LFR för att få se end game. Ser man på cinematics så blir folk sura för att man är efter gruppen som bara är där för gearet. Nåja, det var väl ungefär samma sak i slutet på wotlk med allt gratis 251 gear i pre-cata instancerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Wow nuförtiden är anpassat för dagens ungdom som ska ha allt direkt utan att jobba. Sen köper dom guld utöver det för att göra det ännu enklare

http://www.youtube.com/watch?v=8rd0-zVIBVo&feature=plcp

Kolla på denna. Alla ni som spelade för många år sen kommer att hålla med. Alla nya spelare kommer inte att hålla med Grymt klipp för övrigt där han påpekar det stora problemet i det hela.

den där filmen tar upp exakt som sakerna som jag älskade med wow i 60 och 70, man behövde pre-q's, heroics tog lång tid och man nöjde sig för dagen när man hade completat en 5 man heroic, idag sitter folk och kör 10+ heroics på runt 10-15 minuter för att samla epics och det är helt fel! det borde ta minst 1.5 timme och cleara en heroic och sista bossen i heroics borde alltid vara svåra med någon speciell mekanik och som reward droppa 1 epic som kanske inte är den bästa (som i tbc), LFR? sämsta som någonsin släppts.. man tröttnar så oerhört snabbt på content och "farmar" det enbart för bättre gear till att köra samma content på i ds10 normal med lite nya mekaniker och senare ta steget in och döda SAMMA bossar i heroic med lite mer hp och ny spells och mechanics.. är detta verkligen som spelet borde va? "hej jag har dödat deathwing 12091290312930ggr på lfr/normal/heroic med 30% health nerf"
eller tycker ni inte ärligt talat att spelet borde vara så att man dödar en boss EN gång på EN svårighetsgrad och för att ta sig framåt måste man cleara allt content från 5 man heroics - 10 man content - 25 man content osv, typ som i tbc när man var tvungen att köra 5 man heroics - karazhan - gruuls - magtheridon - ssc/tk - mh/bt och sunwell, zul'aman kunde man skippa helt och var mest som en "filler" för folk som var lessa på karazhan/ ville speed runna/ behövde lite bättre gear för att ta sig igenom bt osv

Permalänk

ITT: nostalgia overload