Permalänk
Medlem

Byta grafikkort

Hej, har en acer "fabriksklar" dator med en Pentium E5800 på 3,2 ghz ett nvidia geforce gt420 och 6gbs ram som antagligen är som resten av datorn (halvdålig).
Har tänkt att jag ska uppgradera grafikkortet till ett lite starkare och när jag ändå håller på ska jag byta ram-minnen.
För att kunna byta grejerna behöver jag ett starkare nätagg för det som sitter i är ganska klent.

Här är vad jag har plockat ihop: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2064484/grafikkort elr det här grafikkortet: http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd7770_oc_1gb_dd... Slängde med en billig processor kylare ist för min "stock"

Jag har hört att om man har en dålig processor kan grafikkortet fungera dåligt vad tror ni? Orkar min processor med? Moderkortet vet jag ingen modell på men det bör väl passa med dom där grejerna?

Vilket kort skulle ni ha valt?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

hmmm stöder ditt moderkort ddr3 minnen???

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Du har två grejer som inte finns i lager.
Plocka alltid delar som finns i lager. Annars kan du få vänta länge.
Grafikkortet är väl helt okey för det priset.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Medlem

Kolla så nätagget får plats, brukar vara rätt mycket special. Även att grafikkortet inte är för långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

hmmm stöder ditt moderkort ddr3 minnen???

Ja, de som sitter i är ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Du har två grejer som inte finns i lager.
Plocka alltid delar som finns i lager. Annars kan du få vänta länge.
Grafikkortet är väl helt okey för det priset.

Okej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Kolla så nätagget får plats, brukar vara rätt mycket special. Även att grafikkortet inte är för långt.

Glömde skriva att allt ska monteras i ett annat midtower chassi!

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför du ska byta ram? ska du byta ut 2 st 1GB stickor och ha 4x2GB dvs 8GB eller ska du byta alla mot de nya?
Gör du det sista är det bara korkat då du gör en nedgradering.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

6gb räcker långt, byt bara grafikkort och nätagg om du måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseClocker:

6gb räcker långt, byt bara grafikkort och nätagg om du måste.

Okej!