Permalänk

Hjälp Med Nytt Mekaniskt Tangentbord!!

Hej!

Jag är ute efter ett mekaniskt tangentbord för gaming. Behöver inte ha någon belysning, makroknappar, wasd egenskaper etc.
Inget specielt, bara att spela lol på och ev. några andra spel.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Steelseries 6gv2

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Så ut tjatat men kan funka.

Permalänk
Medlem

Qpad MK-50, finns inget bättre i den prisklassen, imo. Du får allt du behöver + lite till

Permalänk
Skrivet av enzity:

Qpad MK-50, finns inget bättre i den prisklassen, imo. Du får allt du behöver + lite till

Loggade in för att just fråga om MK-50. 6G V2 Ser änkelt ut och har aldrig haft smaken för SteelSeries. Dock så är jag mer förtjust i Qpad.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det nog inte har någon betydelse om du tar QPAD MK-50 eller SS6gv2 Red Version. För de har båda röda som sagt och är helt okej tangentbord båda två. SS 6gv2 kan man nämna har en konstig entertangent. Skulle ta det som är billigast. Båda är bra.

Nu kanske du tänkte på vanliga SS 6gv2 som har svarta. De funkar men jag skulle verkligen rekommendera röda switchar ist.
Jag har använt svarta väldigt länge men har röda nu. Och röda är så mkt bättre. Fingrarna blir väldigt trötta av att skriva med svarta switchar. Men röda kan du göra allt med och det är underbart att använda röda. Samt att jag skriver mycket snabbare med röda än svarta switchar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Skulle säga att det nog inte har någon betydelse om du tar QPAD MK-50 eller SS6gv2 Red Version. För de har båda röda som sagt och är helt okej tangentbord båda två. SS 6gv2 kan man nämna har en konstig entertangent. Skulle ta det som är billigast. Båda är bra.

Nu kanske du tänkte på vanliga SS 6gv2 som har svarta. De funkar men jag skulle verkligen rekommendera röda switchar ist.
Jag har använt svarta väldigt länge men har röda nu. Och röda är så mkt bättre. Fingrarna blir väldigt trötta av att skriva med svarta switchar. Men röda kan du göra allt med och det är underbart att använda röda. Samt att jag skriver mycket snabbare med röda än svarta switchar.

Qpad MK-50 kostar ca 100;- mindre än SteelSeries 6g v2 red edition. Som jag sa innan har jag aldrig gillat SteelSeries och allt från de känns enkelt och fult, men det är en smaksak. Sedan så har inte SteelSeries 6g v2, som jag har hört, inget handleds stöd som är katastrofalt. Dessutom så medföljer 4 st gula tangenter som du kan lägga var du vill på tangentbordet (jag gissar ska va på WASD-knapparna) som är idealiskt för mig när jag spelar lol och lägga de på QWER-knapparna. (Du vet inte hur många gånger jag råkat trycka tab!) Som är ett stort plus för mig.

Tack för era tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximusextreme:

Qpad MK-50 kostar ca 100;- mindre än SteelSeries 6g v2 red edition. Som jag sa innan har jag aldrig gillat SteelSeries och allt från de känns enkelt och fult, men det är en smaksak. Sedan så har inte SteelSeries 6g v2, som jag har hört, inget handleds stöd som är katastrofalt. Dessutom så medföljer 4 st gula tangenter som du kan lägga var du vill på tangentbordet (jag gissar ska va på WASD-knapparna) som är idealiskt för mig när jag spelar lol och lägga de på QWER-knapparna. (Du vet inte hur många gånger jag råkat trycka tab!) Som är ett stort plus för mig.

Tack för era tips!

Ah okej jag spelar HoN men har aldrig tryckt på tab haha. Har också QWER som ability 1-4.

Men som sagt yes man får men handledsstöd på QPAD MK-50 med och det är ju bra. Sen är det lite billigare med.

Tips är att kolla prisjakt.nu vilken sida som har MK-50 billigast.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle rekommendera CM Quick fire rapid alla dagar i veckan över Qpad.
Du kan ju även läsa guiden som finns i min signatur om du vill veta lite mer om mekaniska tangentbord.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Jag skulle rekommendera CM Quick fire rapid alla dagar i veckan över Qpad.
Du kan ju även läsa guiden som finns i min signatur om du vill veta lite mer om mekaniska tangentbord.

Ifall det är den här du menar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1274737

Vad har den som inte Qpad har? Tangenterna är väl samma?

Permalänk

I slutändan _måste_ du själv testa tangentborden. Annars köper du grisen i säcken.
För det är verkligen en smaksak med dom olika brytarna.

Själv har jag razer blackwidow med blåa switchar. Love it.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Det tangentbordet som Huttala pratar om har gjorts av samma företag som gjort Filco, Das och andra väldigt bra tangentbord. De heter Costar. De som har gjort QPAD är samma företag som gjort Razer blackwidow, Tesoro och några flera. De som gör dem heter iONE Och de är kända för att inte göra lika bra tangentbord som Costar gör. Så CM Quick Fire Rapid har bättre kvalité än QPADen. Men problemet är att QFR (Quick Fire Rapid) bara finns med svarta switches just nu med våran tangentsbord layout. Det ska komma en version med Mx Red switches i September någon gång och det är det tangentbordet som jag väntar på och kommer köpa. Det är också tenkeyless, dvs saknar numpaden som gör att det tar mindre plats samt är mer ergonomiskt då man kan ha musen närmare tangentbordsdelen man skriver på. För man skriver ju inte med numpaden.

Och jag rekommenderar STARKT röda switches. Men om du kan tänka dig svarta så är QFR med MX black riktigt bra och ta den istället för QPAD men om du vill ha tangentbord med röda just nu så är QPAD mest prisvärt innan QFR kommer i september enligt mig.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

filco ninja? kanske inte det bästa för gaming, Men det går säkert att få byta till andra brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

filco ninja? kanske inte det bästa för gaming, Men det går säkert att få byta till andra brytare.

Jaa asså först och främst skulle jag rekommendera Filco Tenkeyless Ninja Röda switches: http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=987

Men det går på runt 1400-1500 kr med frakt.

Har man den cashen så är det ett utomordentligt tangentbord som bara är kvalité rakt igenom.
Men QFR Mx Red kommer ju i September och kommer gå på runt 800-900 kr med frakt som mer eller mindre är ett rebranded Filco.
De som orkar vänta på det borde göra det och spara runt 600 kr. Lovar du kommer bli fett nöjd med QFR om du köper ett som Huttala säger.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk

Enda bra hybridtangentbordet är realforce

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Corsair vengence K60.

Riktigt skönt att spela på men kanske inte lika gossigt att skriva på...
Nöjd med mitt och ganska snyggt är det när man inte har en svart plastig ful fyrkant på bordet

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Jaa asså först och främst skulle jag rekommendera Filco Tenkeyless Ninja Röda switches: http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=987

Men det går på runt 1400-1500 kr med frakt.

Har man den cashen så är det ett utomordentligt tangentbord som bara är kvalité rakt igenom.
Men QFR Mx Red kommer ju i September och kommer gå på runt 800-900 kr med frakt som mer eller mindre är ett rebranded Filco.
De som orkar vänta på det borde göra det och spara runt 600 kr. Lovar du kommer bli fett nöjd med QFR om du köper ett som Huttala säger.

Så Cm Storm är alltså ett tangentbord utan num-panelen och bättre kvalité? Tangentbord som tangentbord? Och för detta lägga på ett pa hundra extra och vänta? Nej, tack!

Permalänk
Medlem

6gv2 är ju en pärla i kvalitet. Qpad känns betydligt ömtåligare. Jag har ägt båda, dock ingen med röda brytare. Ändå tror jag röda brytare är något för dig, men du vet nog vilka brytare du vill ha. Hur som haver, far och köp bara.

Fast om du inte vill köpa ett för 1200+ från någon av dom stora tillverkarna, så har du inga andra alternativ?

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse9292:

6gv2 är ju en pärla i kvalitet. Qpad känns betydligt ömtåligare. Jag har ägt båda, dock ingen med röda brytare. Ändå tror jag röda brytare är något för dig, men du vet nog vilka brytare du vill ha. Hur som haver, far och köp bara.

Fast om du inte vill köpa ett för 1200+ från någon av dom stora tillverkarna, så har du inga andra alternativ?

Det blir nog Qpad:en för mig!

Permalänk
Medlem

Filco Majestouch-2 TKL med valfria switchar + Filco handledsstöd, säger jag. Mycket gedigna saker. Men totalpriset blir högt förstås.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximusextreme:

Så Cm Storm är alltså ett tangentbord utan num-panelen och bättre kvalité? Tangentbord som tangentbord? Och för detta lägga på ett pa hundra extra och vänta? Nej, tack!

Yeah utan numpanalen är nice! Enligt mig iaf.

Och det är mkt mkt bättre kvalité än Qpad!!! Med hästlängder. Fast vill du ha ett nu och använder numpaden mkt på tangentbordet så go for Qpad MK-50

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Maximusextreme:

Så Cm Storm är alltså ett tangentbord utan num-panelen och bättre kvalité? Tangentbord som tangentbord? Och för detta lägga på ett pa hundra extra och vänta? Nej, tack!

Tangentbord som tangentbord... Köp ett på biltema och fråga inte vad du ska ha för något då.
Kanske ska lyssna på vad folk säger nästa gång, Qpad är skit och kommer alltid vara skit.