Boxee Box - vilken firmware bör man använda?

Permalänk

Boxee Box - vilken firmware bör man använda?

Har skaffat en boxee box och har stött på en del problem.

Använder den mest med videofiler som ligger på min NAS.
Vill även kunna använda Airplay från iphone och ipad.

När jag precis köpt den blev jag kär. Funkade jättebra... i ungefär en dag.

Sedan dess har det blivit problem.

På nåt vis tappar den bort filerna på NASen.
När jag manuellt klickar mig fram till filerna så funkar det. Men efter ett tag blir det likadant igen.

Även Airplay har slutat fungera. Använde det flitigt i början, men nu kommer inte ikonen för att välja Airplay upp på iOS-enheterna.
Kan inte fatta vad som blivit fel här. Har googlat en del, men hittar ingen lösning.

Många verkar mena att de tidigare firmware-versionerna hade färre problem.
Så min fråga är helt enkelt - vilken firmware borde jag köra? Jag vill ha kvar Airplay, så efter 1.2 antar jag (?).

Visa signatur

[ Asus P8Z68-V ] [ Intel i5-2500k ] [ Antec Kühler H2O 620 ] [ EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ] [ 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800 CL9 ] [ Corsair TX750W ] [ Intel X25-M 120GB ] [ Western Digital 500GB ] [ Seagate Baracuda 500GB ] [ Fractal Design Define R3 (USB 3) ] [ Samsung 2693HM ]

Permalänk

den senaste firmwaren är definitivt den minst buggiga så den ska du köra. Jag antar att du läst i officiella forumet? http://forums.boxee.tv/forumdisplay.php?f=23& där hittar du garanterat en lösning på dina problem. Du kan ju testa att ställa frågan där också men det känns som att forumet nästan dött sen senaste releasen eftersom den löste det mesta.

jag hade testat en factory reset också innan jag testade med nåt annat för det löser tydligen en hel del av dom vanligaste problemen. Kolla på det forumet hur man gör.

Permalänk
Skrivet av Alexxander:

den senaste firmwaren är definitivt den minst buggiga så den ska du köra. Jag antar att du läst i officiella forumet? http://forums.boxee.tv/forumdisplay.php?f=23& där hittar du garanterat en lösning på dina problem. Du kan ju testa att ställa frågan där också men det känns som att forumet nästan dött sen senaste releasen eftersom den löste det mesta.

jag hade testat en factory reset också innan jag testade med nåt annat för det löser tydligen en hel del av dom vanligaste problemen. Kolla på det forumet hur man gör.

Ok, jag ska läsa på forumet. Dock tror jag att jag redan kör senaste mjukvaran. Eller menar du någon beta?

Visa signatur

[ Asus P8Z68-V ] [ Intel i5-2500k ] [ Antec Kühler H2O 620 ] [ EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ] [ 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800 CL9 ] [ Corsair TX750W ] [ Intel X25-M 120GB ] [ Western Digital 500GB ] [ Seagate Baracuda 500GB ] [ Fractal Design Define R3 (USB 3) ] [ Samsung 2693HM ]