Fredagspanelen 41: Windows 8, Geforce GTX 660, Ouya och Apple

Permalänk
Medlem

Datorhållare med hjul
Bredd: 150-260 mm
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Define XL har 232mm bredd.
Define R4 har 232mm bredd.

Permalänk
Medlem

Mången tack, månget skratt!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fredagen är räddad. Roligt att se er tillbaka, får titta senare

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Er 256:e uppladning!

Sa du Jämtlands president?

Yepp, länge leve presidenten och republiken jämtland

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Inaktiv

Ni är efterlängtade och oumbärliga som fredagsnöje, det är informativt och proffsigt.

Permalänk

Tycker dem skulle nämna något om netflix och sidekick. (Jag tror dem flesta sakna något bekväm framför tv) Jag sitter aldrig vid tv. Så jäkla tråkigt. Vill gärna see lite mera grejer för tv, som alla kan njuta av.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd

äntligen är väntan över, NU är det fest
riktigt bra panel. ses om 2v

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Tycker inte man kan gnälla på origin. Det har ju för fan tagit valve 10 år att överhuvudtaget få steam att fungera brukligt.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

väldigt rolig och flumm panel
älskar jonas gosskörs å:n lite här o där sött (no homo).

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Skön boost! BOOST! BOOST!

Kul att ni är tillbaka. Boost!

BOOST!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sitter här med en Intel 330 SSD som jag inte vågar öppna för att Emil sa att den är skräp
Aja, trevligt att fredagspanelen är tillbaka!

Permalänk
Medlem

"åh, till windows 8.."... Ooooch där hoppar vi fram ett par minuter..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

De som är nyfikna på mer hur 660ti skiljer sig från 670/680 kan kolla anandtechs recension där teknikaliteterna utforskades utrförligt. Håller med panelen om att 500-700w nätaggregat är absolut mest relevant! Kul att att se er igen

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Swedishg33k95:

Tycker dem skulle nämna något om netflix och sidekick. (Jag tror dem flesta sakna något bekväm framför tv) Jag sitter aldrig vid tv. Så jäkla tråkigt. Vill gärna see lite mera grejer för tv, som alla kan njuta av.

Blir nog en nyhet och en diskussion när vi sett lite mer av dem "in action". Än så länge har de väl inte riktigt kommit hit ännu?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Äntligen en ny fredagspanel!!

Är det bara jag eller har Jonas blivit väldigt långhårig under semestern?

Permalänk
Medlem

fick i mej 8 öl på denna panel haha rekord=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavling:

fick i mej 8 öl på denna panel haha rekord=)

Så kan det vara i ''en annan del av Köping''

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

hahah bodde bredvid gänget i två år as sköna typer=)

Permalänk
Medlem

Tack, riktigt bra panel och efterlängtad som tidigare nämnt...

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tyckte ljudet var burkigare än vanligt. Fick dra ner all bas för att höra. Men kvittar, bara panelen är tillbaka.

De pratar om Sleaping Dogs som jag tycker ser för jävligt ut, om man jämför med samma utvecklares Just Cause 2, på ett dubbel GPU som mitt Nvidia GTX 590. Går i prinsip inte sätta några inställningar alls i avancerade grafikinställninga utan man får ta standard: Låg, medel, hög eller extrem. V-sync går endast ta bort i Nvidias kontrollpanel. Enda läget som är spelbart på GTX 590 är på medel.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=288791...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Stå på er angående nätaggen, lägre max-effekt och bättre verkningsgrad. ni nämnde det själva att vid max förbrukning utan att överklocka så drar Emils kontorsdator runt 200W. Det är ungefär samma nivå som jag har mätt på mina datorer här hemma...inte en chans att jag köper äns ett 600W nätagg i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Sitter här med en Intel 330 SSD som jag inte vågar öppna för att Emil sa att den är skräp
Aja, trevligt att fredagspanelen är tillbaka!

Här sa dom att 330 var skräp måste missat det.
Byggde en burk under sommaren till frugans far med den i och den funkar utan problem.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Wohoo! Äntligen är dom tillbaka. Synd att man ska till Sverige och handla i dag bara. Oh well.. först fredagspanelen och sen Guild Wars 2 resten av natten!

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem

Om det nu finns en massa människor som vill sända in nätaggregat med monstereffekter tycker jag det vore lite kul med tester på riktig hårdvara som faktiskt drar massor. Quadfire eller Quad-SLI setups med Bulldozer och allting överklockat samt en massa hårddiskar och vad helst annat som drar upp förbrukningen. Det vore kul att se hur mycket ett 1-1.2kW agg faktiskt räcker till.

I övrigt håller jag med om att lägre effekt och högre verkningsgrad är viktigare än monstereffekt. För första gången tror jag att min nästa dator faktiskt kommer ha ett nätagg med lägre effekt än denna. Det beror på att passiv eller nära passiv kylning och moduläritet numera är viktigare för mig än stora siffror.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Datavetare

Ajaj vad skäll Emil skulle få av den professor i termodynamik jag hade som föreläsare på KTH, man fick INTE säga energiförbrukning då första huvudsatsen säger

Energi kan varken skapas eller förstöras, den kan endast byta form.

Däremot ok att säga strömförbrukningen, men gissar att ingen tog illa upp här

Som vanligt en riktigt bra fredagspanel, men det är ändå slående vilken extrem stiltje det är på HW-marknaden under sommaren och till skillnad från er så är jag mer än vintermänniska än sommarmänniska (usla vintrar här i sthlm bara, men vi har ju svenska fjällen) så ser faktiskt fram emot hösten så det börja hända lite saker igen.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Håller med om nättaggen intressanta intervall för min del är mellan 500-800W. Helst modulära, tysta och effektiva.

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag började precis undra om det skulle bli någon, och så poff så är ni här!

P.S Suck, är det bara för mig som YouTube är helt buggat och alla videor jag tittar på plötsligt pausas och det går inte att spela upp igen utan att ladda om sidan?

P.S.S Vid 15:43 hoppar det en groda ur munnen; 6990 presterar som två stycken GTX 680?

Skönt, då är det inte bara jag. Var rädd att det var min nya dator.

*Inte den i sign*

Visa signatur

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930

Permalänk
Medlem

@Jonas och Emil (och övriga på redaktionen): Ja, nätagg i 500-, 600- och 700-wattsklassen är precis det ni ska testa för att det ska vara intressant för oss läsare

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

They may take our lives,
but they'll never take our Fredagspanel!!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!