Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

SonyEricsson X10 Mini Pro

Var skitnöjd första veckorna, tills jag insåg att interfacet sög getkuk och nollstäldes varje gång man använde larmfunktionen i telefonen. För att inte nämna att den var seg som satan och att SE när de väl insåg hur kasst kodad telefonen var helt enkelt gav användarna fingret och beslöt sig för att inte lösa problemen... Istället släppte man Xperia Minipro, samma modell fast med alla felen avhjälpta :@ Story of my life typ xD

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Entusiast

Razer Sensei. Var på mediamarkt och klämde på möss, samtidigt var där någon snubbe med portfölj som sa att han jobbade med att bland annat testa möss. Han rekommenderade den musen starkt med massor med argument som lät bra. Det var svårt att känna om det var en skön mus eller inte där för dom satt fast på nån konstigt lutad platta.

Efter att sen ha suttit med musen i kanske 5 minuter insåg jag hur obekväm den var och hur omöjlig den var att lyfta. Sen inne i spel kom det bästa, den lagga fast om man drog den för fort, lite som Emil beskriver när man scrollar med touch i IE i windows 8.
Så efter lite googling där det visade sig att alla andra hade samma problem så bar det av tillbaka till mediamarkt

Permalänk
Avstängd

En sån där pistol som handkontroll till PS2, gick aldrig att använda för hittade inga spel.. :s Ja, detta var på tider innan jag visste att Sweclockers & andra forum existerade.. I övrigt var jag ganska pantad på den tiden.

Permalänk
Medlem

Köpte ett 64GB usb minne på tradera betalade 600kr, var en piratkopia så var bara 2GB minne som dom hade modifierat firmware:en på så att det såg ut som det var 64GB i Windows, fast när man lagrat mer än 2GB blev all data korrupt.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/607-cooler-master-stacke...

Stort och osmidigt skramlande as. Trots mer än generösa yttermått upplevs det inte som särskilt rymligt inuti. Dyrt var det också. Läcker ljud som ett såll. Men det ser rätt ballt ut, det måste jag medge.

Permalänk

hmm... svårt att välja, ett AMD grafikkort(pga drivrutiner) eller CS:Go(som är fulare än source och alla prindsqreens de tagit uppenbarligen kommer från ett annat spel)

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Min gamla Corsair Force GT SSD.
Massa bluescreens trots uppdaterad FW.
Jävla Sandforce skrot.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Samsung Omnia II: Dyr "smartphone" med Windows Mobile 6.5 som funkar riktigt skitdåligt, och 256MB ram som egentligen bara var ~120MB efter att radio osv tagit sitt. Efter OS-start fanns som bäst ca 50MB (70MB efter custom lite roms) som sakta skönk nedåt pga memorybleeding tills det knappt gick att starta nåt. Resistiv skärm var inte heller kul.

Amoled-skärmen var dock fin att titta på.

Det jävliga är att det stod mellan den och HTC HD2, som jag ju inte valde, helt enkelt pga att den ej hade Amoled. Speciellt tråkigt då just HD2 är ett under som fått både fungerande Android samt Ubuntu om jag inte minns fel, och fortfarande har folk som utvecklar grejer till. Men men, man lär sig.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Razer lycosa tangentbord........ firmwaren var åt helvete och ibland kunde 1 knapp lägga av och fungera och då fick man rycka ur tangentbordet och koppla i det igen så fungerade det och så ska vi inte tala om touch panelen som levde sitt egna liv när man lyssnade på musik och detta tangentbord betalade man 899kr för! FYFAN VILKET SKRÄP! Köpte microsoft sidewinder x4 som piskade det tangentbordet på alla fronter utom att razer lycosa var betydligt skönare med sina gummiknappar och perfekta layout men alla jävla defekter som det innehöll så orkade jag inte ha kvar det ändå -.-

älskade dock min Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

2500k... Nä skoja bara, men en sony eriksson C905, den kostade 4500kr när jag konfade mig, (betalade ca 2500 och famlijen resten). Den gick sönder efter ca 3 veckor, lämna in den på lagning i 3 veckor, gick sönder efter tre veckor..... totalt 5 gånger, sedan gick jag över till min mammas gamla telefon, kommer inte ihåg vad den heter (såldes någonstans runt 1998 troligtvis), men den hade antenn och en nokia 3310 är uber-ghightech jämfört med den.

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Säger bara Netbooks!

Tanken var ju bra, en liten smidig dator, med lång batteritid som inte kostar skjortan. Problemet var bara att Intels första generation av Atom hade så katastrofalt dålig prestanda. Dessutom användes gamla chipset som drog enormt mycket ström och var knappast avsedda för bärbara datorer.

Köpte själv en HP Netbook. Den är riktigt smidig att ha med sig när man reser och ska jag var ärlig så är den riktigt snygg också, men prestandan är obetydligt kraftfullare än en modern smartphone.

Permalänk
Medlem

Creative Muvo 128Mb MP3-spelare som inhandlades 2003. Ljudet var godkänt och den var liten och smidig, men "upp till 12 timmars batteritid!" visade sig betyda strax över 3 timmar i bästa fall. Gick åt 4 batterier för att klara en arbetsdag.

Någon kupévärmare som jag köpte på tradera (ny i kartong), gick sönder efter en vecka.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Razer lycosa tangentbord........ firmwaren var åt helvete och ibland kunde 1 knapp lägga av och fungera och då fick man rycka ur tangentbordet och koppla i det igen så fungerade det och så ska vi inte tala om touch panelen som levde sitt egna liv när man lyssnade på musik och detta tangentbord betalade man 899kr för! FYFAN VILKET SKRÄP! Köpte microsoft sidewinder x4 som piskade det tangentbordet på alla fronter utom att razer lycosa var betydligt skönare med sina gummiknappar och perfekta layout men alla jävla defekter som det innehöll så orkade jag inte ha kvar det ändå -.-

älskade dock min Razer Deathadder

haha, har också en deathadder <3 <3 <3
men har också ett lycosa tangentbord, det har fungerat felfritt i ca 2 år nu, det är bara left shift som börjar tappa sitt gummi.

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk

Kanske inte världens sämsta köp men nu i efterhand så ångrar jag att jag inte satsade på Andriod istället för Iphone 4 och PS3 istället för 360.

Nästa köp blir en Xbox 8 och WP8 så då missar man Andriod igen men WP8 kan knappast vara sämre än ios iallafall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk

Såklart skrivs det några geniala inlägg av en del fanboy P12or här inne som bara ska skriva "allt som är gjort av Apple" för att provocera.

Men on topic, det är nog en mediespelare från Roxxcore (Kjell och Co. eget märke). Jag vet inte vad jag tänkte när jag köpte den. Den läser inte formaten som den utlovar, den hänger sig i 50 % av fallen, och du kan inte trycka på play igen efter att du pausat filmen! xD
För övrigt är den ful och har ett gräsligt interface.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Köpte ett par Logitech-högtalare i samband med en ny dator för en hel del år sedan.
Förutom att ljudet var kasst så efter någon dag så glappade det och de slutade funka helt har jag för mig.
Bytte in dem mot ett par Creative som varit bland de bästa köpen jag gjort hehe.

x2 fast jag fick mina i present. Har förträngt modellnumret.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

Comhem 200/10 (i verkligheten 15/10).

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Lägst kvalitet på marknaden, det finns en anledning att dem kan bundla två dyra spel med sina grafikkort och fortfarande vara billigast. Enbart första vågen av grafikkort till återförsäljarna lever upp till referens modellen. Efter det är det ett extremt fall i kvalitet och pålitlighet då XFX tar bort så mycket som möjligt och enbart behåller det som är absolut nödvändigt för att driva runt GPUn. Dem satsar på att maximera vinst inte optimera.

Andra vågen av grafikkort från XFX går under samma namn som första med, lurendrejeri i stort sätt. XFX har absolut sämst kvalitet på marknaden. Enbart dem dyraste korten lever upp till referens modellerna då dem inte säljer mycket och det finns inga direkta marginaler att vinna på där. XFX är skräp av grafikkort. Billigt men på tok för dyrt med tanke på vad dem levererar. Tyvärr får recensenter kort av första vågen, inte kort som kunderna får handla.

Har tyvärr samma erfarenheter av XFX, kanske har de bättrat sig?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scirocco:

En Sandisk cruzer edge usb minne, som jag köpte för 3 dagar sen. Det är så segt att det är i princip oanvänd bart 2mb/s ungefär, ska kasta det i papperskorgen som tur är var det på extra pris.

Återvinn skiten eller ge bort till någon.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Sämsta köpet vet jag väl inte, men onödigaste!
Köpte ett Gigabyte Radeon 7970 en vecka innan lanseringen av Kepler.

Åkte dock tillbaka till affären där jag köpte kortet och förklarade situationen samt började surra lite överklockning med butiksägaren och fick byta det mot ett 680.

Permalänk
Medlem

Utan tvekan en MS wireless lasermouse 6000. Musen har en idiotiskt design där man ska ha fingrarna på ena sidan av den och tummen på den andra på ett sådant sätt att man inte kan lyfta musen. Den går alltså bara att använda om man har så pass hög sens att man aldrig någonsin behöver lyfta musen. Enda sättet att använda den vore att limma fast den i handen.

Grymt dyr var den när jag köpte den också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Matsushita CD-Brännare...kostade skjortan, brände sönder mer skivor än den brände, ingen burn-broof eller buffert-minne. Många skivor som brännaren inte kände av, alltså satte du in en TDK skiva så kändes den inte igen..som om om släden var tom..Man fick pröva sig fram vilka skivor den accepterade. Man fick typ inte ens vistas i samma rum som datorn, pga att bränningen kunde misslyckas....och sade jag att den endast brände CD-R, och i 2x hastighet...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk

Sony ericsson W890i ihopbakad med telenors korkade kundtjänst.

Den startade om vibrerade osv lite när den själv ville.

var tvungen att lämna in den 3 ggr och det ända de gjorde var att göra en fabriksåterställning, vilket jag redan testat.

Och efter 3 ggr så fick jag byta om jag ville, då ville de inte gå med på att ge mig ett bra pris på den telefonen jag ville ha utan, de ville jag skulle ta någon annan riktigt ful sony ericsson.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Tänkte först skriva Razer Lycosa men det verkar jag ju inte vara ensam om att nämna så istället så tar jag min dell-server för 8000kr, själva servern var väl inte så dålig ifall de inte hade varit så jävla krångliga på dell.

Servern funkade i två månader sen dog raid kortet och när jag ville ha ett nytt skickat till mig så sade dem att de måste byta ut det gamla. Ok sade jag, ring och ge mig en tid då jag ska vara hemma så kommer jag hem men det kunde de inte göra. De kunde inte ringa innan, de hade ingenstans jag kunde komma in och byta den och de kunde absolut inte skicka per post. Slutade med att jag skickade kortet med posten 20 mil till mina föräldrar som kunde stanna hemma en hel dag för att ta emot en person som hade åkt fyra mil för att hämta kortet och byta ut det.

Sen när jag väl hade fått raidkortet så funkade servern i två veckor innan en av hårddiskarna gick sönder. Kändes inte riktigt som att jag ville ha med Dell att göra efter detta så det slutade med att jag tog den kvarvarande fungerande hårddisken och satte in i min stationära och lyfte in servern i garderoben för att aldrig mera startas. Kanske inte mina best spenderade pengar någonsin.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Razer Blackwidow Ultimate... Herregud, värre tangentbord finns inte, och när det kostar drygt 1200kr...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

SonyEricsson Xperia X10 mini pro... 600MHz är alldeles för låg klock...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Ett bioljud, LG HR902TA, såg paketet i en Expertbutik 2009 och tyckte det lät bra betalade 15 000,- (!). Två månader senare går dvd-läsaren sönder efter att ha använts kanske 4 ggr, in på rep och får en helt ny låda.
Den nya tappar ljudet tillfälligt från externa källor om man inte trycker upp ljudvolymen till 100% på tex HD-boxen eller HTPCn. In på rep igen, får en ny som har exakt samma fel.
Vidare så är det totalt värdelös bild med externa bildkällor, den blir helt kornig och färgerna skalas om så allt blir mer eller mindre gult (går inte ställa om).
Inspelningsfunktionen kan ju vara bra att ha tänker ni kanske, dock så skalas bilden ner och komprimeras så allt blir blockigt och fult, går knappt läsa undertexter.
Höj inte volymen för mycket då sätter en vinande fläkt igång och stör ut musiken/filmen så att man sitter och blir förbannad, jag tänkte att det kanske var en vanesak men fortfarande efter fyra år så vill man bara kasta ut skiten. Den är otroligt seg i menyerna, nästan inga möjligheter att ställa in ljudet, de analoga RCA ingångarna har lagt av och den optiska ingången fungerar bara ibland.
Gråter lite när jag tänker på vilket bioljud man skulle kunna få för 15 000 kr idag.

PS. Såg att det ligger ett likadant system ute på blocket för 1500 kr.

Visa signatur

[Gigabyte GA-MA970A-UD3] [AMD FX4100@4GHz] [Scythe Mugen 2] [4GB Corsair XMS3 DDR3 1600Hz] [Sapphire Radeon HD6870 1GB]

Permalänk
Medlem

Brukar alltid vara noga med att kolla recensioner osv innan jag handlar så någon riktig skitprodukt har jag inte stött på än, mina förväntningar har oftast motsvarat produkten så att säga.

Men all denna skit som ska gå sönder hela tiden...