Battlefield 3: Armored Kill får fyra lanseringsdatum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Om man nu ska jämföra Premium med att köpa varje DLC för sig.

Taxi: 5 småresor (totalt 5km) för 600 spänn, eller en resa på 5km för 400 spänn.
Målare: 4 väggar (separat betalning) för 4000kr eller ett rum för 3500

Fast dom gör det om 2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

De är så jädra smarta, EA/Dice, så det finns inte.
Givetvis gillar jag det inte! Missförstå mig inte nu. Men pengar måste ju in och det här är ett rejält skönt sätt att göra det på, kör över alla utan premium.

De är inte "smarta" eftersom liknande tendenser kan ses över hela spelindustrin. Skit, de var inte ens dem första med att göra det, utan stal hela idén från (givetvis) Activision. Andra studios det ju redan tidigare på andra sätt innan Activision, men de var dem första med idén i just denna formen (förhandsaccess på DLC-material).

Det som är populärt just nu inom industrin, och som är ett enkelt sätt att tjäna mer pengar, är att ge förtur till spelare som betalar mer, genom förhandsaccess till materialet och dyligt. Dock så måste man förstå att vad spelare betalar för är i princip inte mer än att bli testare (ja, vi betalar dem för att testa deras spel). Utvecklare tjänar mer pengar, de får chans att köra ett massivt test med i princip inga förluster samt att de får på köpet ett gäng rabies-smittade fanboys som kommer försvara sitt värdelösa köp (och därigenom utvecklarna) in i det sista. CoD, Guild Wars 2, Battlefield 3, SWTOR, de alla kör samma koncept för att tjäna mer pengar.

Och för guds skull, "pengarna måste ju in"? Spelindustrin är en av de mest vinstgivande industrierna världen över och omsätter mer per år än vad film- eller musikindustrin gör. EA är de allra största på marknaden och har verkligen inget behov av pengar, i alla fall inget behov som de inte kan lösa genom att göra en ordentlig, och realistisk, budget. Det är deras idioti som spenderar så jävla mycket pengar på Dead Space 3 att titeln måste ha över 5 miljoner köpare för att överleva. Det är inte vårt beskymmer om utvecklare och utgivare inte kan hålla kostnaderna nere, så det ska ju för helvete inte vi betala för.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk

Bästa pris på retrospelbutiken? Jag vet att det kommer nytt hela tiden, men nu tar de väl ändå i?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Nja det bästa sättet att hålla ett spel levande länge är att inkludera bra modverktyg.

Eller göra bra/roliga/fängslande spel så att man vill spela.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnis:

Jag ifrågasätter hela premium tjänsten, dom försenar DLC för folk som inte har premium alltså. DLC är redan klar så varför inte släppa till alla.

För att folk ska köpa premium som har högre engångskostnad än bara AK dlc:n och slippa vänta nästan två veckor.
Slutligen handlar det om att aktieägarna ska få större utdelning.
Så fungerar det i världen.

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem

Det var ett evigt gnäll på DICE då.... det börjar bli tjatigt och låta som en trasig LP skiva.

Är ni för snåla för att inte vara Premium så får ni vänta, inte konstigare en så.

DICE är ett företag som behöver tjäna pengar för att utveckla nya spel och mjukvara.

Tror ni pengar bara uppstår helt magiskt i plånboken ?

Nä ni vill förstås att allt ska vara gratis.....suck...

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Någon speciell anledning till att DICE/EA slickar PS3ans ru*pa?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Ah skönt man köpte premium, va inte så farligt för vad man får tycker jag.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundsten:

Ah skönt man köpte premium, va inte så farligt för vad man får tycker jag.

Exakt. Man får se till innehållet och värdet av det man får.

Men det är klart, alla ser det väl inte så utan behöver något att gnälla över.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Någon speciell anledning till att DICE/EA slickar PS3ans ru*pa?

Pengar. Gissar på att de betalade för tids exklusivitet.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Inaktiv

Även om det är tråkigt att man oavsett måste vänta pga Sony så är det ändå skönt att det är dags att dra igång den 11 september. Nu gäller det bara att få tag i ett lite vassare grafikkort med innan dess.

För de av oss som gillar BF3 så är Premium (eller enstaka DLC's) inte mycket att bråka om. Med tanke på hur många timmar man kan få ur det här spelet så är kostnaden faktiskt nästan försumbar. BF3 är ett helt spel, dessa DLC's är extramaterial för att ge mer innehåll för spelare som gillar spelet. Gör man inte detta så är produkten inte riktad åt en och man gott spela något annat. Det finns så otroligt mycket spel att lägga sin tid på idag så jag fattar inte riktigt att man måste hålla på och bitcha om titlar som inte ens passar in för en. Lägg tid på de spel ni uppskattar istället.

Skrivet av Tomhas:

Någon speciell anledning till att DICE/EA slickar PS3ans ru*pa?

Sony har köpt tids-exlusivitet för BF3. Lite synd att Premium-spelare inte kunde få samma datum, oavsett plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Tänk efter lite, hela premium grejen handlar naturligtvis om att mjölka in pengar. Jag är glad att jag valde Premium via en "fulproxy" och fick det till ett rekord lågt pris.

Jag är helt säker på att premium försäljningen kommer öka nu igen, 11:e September får Premium det till PC. 14 dagar senare, den 25:e får ni andra det. Ni kommer inte vilja vänta så länge. Och detta vet EA/Dice. Försäljningen av Premium kommer slå i taket.

De är så jädra smarta, EA/Dice, så det finns inte.
Givetvis gillar jag det inte! Missförstå mig inte nu. Men pengar måste ju in och det här är ett rejält skönt sätt att göra det på, kör över alla utan premium.

det är precis det jag menar, jag gillar inte mjölkningen och kommer därför inte heller att köpa premium det handlar inte om att jag inte har råd, utan jag väljer aktivt att inte stödja bf3 premium, som imo är ett steg åt fel håll.

Det tråkiga är bara att jag tror inte alla är villiga att vänta :/ men jag resonerar som så att det finns för mycket spel för mig å spela så jag har inget emot några veckors bf uppehåll (har inte spelat längre sträckor sen i januari)

och innan haters karusellen drar igång, vill man ha alla expansioner eller om vi nu ska säga det som vad det egentligen är dlc's så är det självklart att man köper premium, men jag anade redan när de annonserade vad vilka expansioner skulle innehålla att det egentligen bara är Armord kill som jag vill ha
och alltså struntar jag i att köpa premium, ska jag straffas för det ? nej jag tycker faktiskt inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Sony har köpt tids-exlusivitet för BF3. Lite synd att Premium-spelare inte kunde få samma datum, oavsett plattform.

Jaha, det var ju riktigt tråkigt.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Om man säger nej till DLC får man ju tyvärr halvfärdiga spel...

EA, jag hoppas ni går i graven snart! ni förstör allt vad gaming innebär!

Det var inget fel alls på innehållet i vanilla BF3. Spelet går att köpa nu för 250 spänn och då får man mycket spel för pengarna. Att många sen blir sugna på ÄNNU mer BF3 och är beredda att betala för det, tyder ju bara på att de faktiskt gjort ett bra spel?

Att bara principiellt hata all DLC rakt av oavsett hur det hanteras är att överreagera. Antar att dessa personer inte köper 2: or av något spel heller, för allt borde ju varit med i 1: an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Det var inget fel alls på innehållet i vanilla BF3. Spelet går att köpa nu för 250 spänn och då får man mycket spel för pengarna. Att många sen blir sugna på ÄNNU mer BF3 och är beredda att betala för det, tyder ju bara på att DICE faktiskt gjort ett bra spel?

Att bara principiellt hata all DLC rakt av oavsett hur det hanteras är att överreagera.

Tyvärr finns det många oinsatta och rent av okunniga människor som bara skaffar sig ett hat objekt att gnälla på bara för sakens skull och då uppstår massa dumheter och trams i sådana här trådar.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yoggan:

Den här jävla uppdelningen nuförtiden.
Det var bättre förr....

Ingen har tvingat dig att uppdatera, själv tycker jag om variation, fy fan om man skulle behöva stå ut med 12 banor ända tills uppföljaren kommer..

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Tänk efter lite, hela premium grejen handlar naturligtvis om att mjölka in pengar. Jag är glad att jag valde Premium via en "fulproxy" och fick det till ett rekord lågt pris.

Jag är helt säker på att premium försäljningen kommer öka nu igen, 11:e September får Premium det till PC. 14 dagar senare, den 25:e får ni andra det. Ni kommer inte vilja vänta så länge. Och detta vet EA/Dice. Försäljningen av Premium kommer slå i taket.

De är så jädra smarta, EA/Dice, så det finns inte.
Givetvis gillar jag det inte! Missförstå mig inte nu. Men pengar måste ju in och det här är ett rejält skönt sätt att göra det på, kör över alla utan premium.

Fast vem orkar inte i 2 veckor? Blir ju extra enkelt nu när studierna dragit igång igen. Visst är det ett bra knep att tjäna pengar på men jag förstår inte hur man kan lockas av 2 veckors ealry access på ett spel man lirar i flera år. Speciellt ett FPS där du har 0 fördel av att börja tidigare, Kan förstå det när det gäller MMOs men FPS, njaaa. Antar dock jag är väldigt ensam om den åsikten..

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Det beror ju självklart på hur mycket du spelar, men om jag tar mig själv som exempel så har jag spelat 835 timmar och betalat under 1000kr för detta. Det är alltså en kostnad på c:a 1kr/timme. Är det dyrt? Jag tycker inte det iaf.

Att förköpa all DLC (som i min mening förlänger livslängden på spelet) är för min egen del helt acceptabelt. Jag hade dock gärna sett att modverktyg släpps, men då det är EA med deras aktieägare som bestämmer så kommer det antagligen inte att hända.
I slutändan handlar det enbart om hur mycket du gillar spelet och ev. hur mycket tid du lägger på det. Känns som att många "glömmer bort" hur mycket tid dom faktiskt spenderar med ett spel. Även om du bara spelat 50 timmar, så är det alltså en timkostnad på 10 kr vilket jag upplever som en trivial summa.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Europa
9 november 2001 (PS2)
24 maj 2002 (Windows)
2 januari 2004 (Xbox)

Enligt wikipedia, minns själv hur "arg" jag var över att det tog sån tid. Är det true crime du tänker på? Det släpptes vad jag vet till alla konsoler ungefär samtidigt.

jo det var de ja och det var uruselt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Det var inget fel alls på innehållet i vanilla BF3. Spelet går att köpa nu för 250 spänn och då får man mycket spel för pengarna. Att många sen blir sugna på ÄNNU mer BF3 och är beredda att betala för det, tyder ju bara på att de faktiskt gjort ett bra spel?

Att bara principiellt hata all DLC rakt av oavsett hur det hanteras är att överreagera. Antar att dessa personer inte köper 2: or av något spel heller, för allt borde ju varit med i 1: an.

de borde lanserat bf3 premium från början inkl alla DLC för 599kr så skulle det vara färdigbetalt.. Orkar verkligen inte med alla dessa "expansioner" och smita före i kön till servrarna som straffar oss som köpte bf3 vid lansering.. Känns ju sådär att köpa samma spel två gånger!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

de borde lanserat bf3 premium från början inkl alla DLC för 599kr så skulle det vara färdigbetalt.. Orkar verkligen inte med alla dessa "expansioner" och smita före i kön till servrarna som straffar oss som köpte bf3 vid lansering.. Känns ju sådär att köpa samma spel två gånger!

Skickades från m.sweclockers.com

Det känns lite tråkigt visst.

Men nu är det ju DLC plus extra innehåll som du köper och inte spelet en gång till.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få min premium hävd och pengarna tillbaka. Denna modell är inget jag tänker vara med att stöda. Sen att BF3 var mer riktad åt cod folket gjorde valet lättare, gillar inte vad de gjort med serien så jag tänker helt enkelt hålla mig borta.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva "11 september då smäller det!" men jag insåg mitt fel och fick göra om meningen innan jag postade den på min FB ....

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem

Själv kom jag undan billigt via proxy, och den summan tycker jag helt klart allt det innehåll jag får är värt. Däremot tycker jag nog inte det är värt de 400-500 (?) kronorna som man annars får betala. Inte heller de 150 kronorna per enskild "expansion". Det är alldeles för lite innehåll för de pengarna. Då tänker jag främst på Close Quarters, vilket jag inte hade något emot i sig, men allt det var var fyra jättesmå banor och ett nytt spelläge. Men som sagt, för alla expansionerna tycker jag det är helt okej.

Jag är vanligtvis emot all form av bonus/premiuminnehåll, men i det här fallet fick man ju faktiskt riktigt innehåll också (banor, och till viss del; fordon och vapen), vilket är vad jag är ute efter. Att man får företräde i kön och har en annan färg i spelet är bara dumt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på folk som klagar på Premium. Om man inte gillar BF3 så kan man spela andra spel och om man gillar BF3 får man mycket spelupplevelse för pengarna. Sen finns det snåljåpar som tror och tycker att man ska få 29 multiplayerkartor för 499 kr eller 249 kr.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Jag lyckades få min premium hävd och pengarna tillbaka. Denna modell är inget jag tänker vara med att stöda. Sen att BF3 var mer riktad åt cod folket gjorde valet lättare, gillar inte vad de gjort med serien så jag tänker helt enkelt hålla mig borta.

Detta bevisar bara hur okunnig du är om BF3.

BF3 och COD har inget med varandra att göra, så blanda inte ihop dom två.

Alltid någon motvals som ska gnälla, och ska skryta om hur dom fick pengarna tillbaka och manifestera hur dom inte tänker stödja ditt och datt.

Men låt bli då men du behöver inte dra ner ett väldigt bra spel i smutsen med din okunskap.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Detta bevisar bara hur okunnig du är om BF3.

BF3 och COD har inget med varandra att göra, så blanda inte ihop dom två.

Alltid någon motvals som ska gnälla, och ska skryta om hur dom fick pengarna tillbaka och manifestera hur dom inte tänker stödja ditt och datt.

Men låt bli då men du behöver inte dra ner ett väldigt bra spel i smutsen med din okunskap.

Eller så har han bara en annan åsikt än du? Vem tror du att du är som kallar honom för "okunnig" eller "skrytsam" för att han inte gillar hur en spelserie har ändrat riktning? Sluta snacka skit och uppför dig som folk istället.

Tveksam meningsuppbyggnad
Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd

Jeg burde starte et litet bakeri.

Folk kommer inn døra og blir fortalt at en bolle koster 10 kr pr stk. og kan hentes neste dag på samme sted, alternativt så må dem betale 20 kr pr stk. for å få varene samme dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aemony:

De är inte "smarta" eftersom liknande tendenser kan ses över hela spelindustrin. Skit, de var inte ens dem första med att göra det, utan stal hela idén från (givetvis) Activision. Andra studios det ju redan tidigare på andra sätt innan Activision, men de var dem första med idén i just denna formen (förhandsaccess på DLC-material).

Det var väl inte ens det som diskuterades!? Vem som var först? Who cares? Jag skrev att jag tyckte EA/Dice var/är smarta. Sen att de har hoppat på ett tåg som redan existerar hör ju inte alls hit, faktiskt.

Skrivet av Tomhas:

Fast vem orkar inte i 2 veckor? Blir ju extra enkelt nu när studierna dragit igång igen. Visst är det ett bra knep att tjäna pengar på men jag förstår inte hur man kan lockas av 2 veckors ealry access på ett spel man lirar i flera år. Speciellt ett FPS där du har 0 fördel av att börja tidigare, Kan förstå det när det gäller MMOs men FPS, njaaa. Antar dock jag är väldigt ensam om den åsikten..

Det handlar egentligen inte alls om de två veckorna, det är mest att se som en "bonus".
Ställde man sig själv frågan kommer jag lira BF3 och dess expansioner som kommer i och med lanseringen av Premium. Eller inte. Var svaret ja så är Premium väldigt prisvärt enligt mig. Jag har haft mycket kul med CQ och de nya vapnen. Och nu kommer ytterligare en expansion. Minst en till är att vänta. Att för detta betala den mycket facila summan av några hundra kronor är, enligt mig, prisvärt.

Förstår mig inte på folk som orkar klaga och gnälla, hela tiden. Ge bara fan i att spela spelet och låt oss som gillar det fortsätta spela. Very simple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Det var ett evigt gnäll på DICE då.... det börjar bli tjatigt och låta som en trasig LP skiva.

Är ni för snåla för att inte vara Premium så får ni vänta, inte konstigare en så.

DICE är ett företag som behöver tjäna pengar för att utveckla nya spel och mjukvara.

Tror ni pengar bara uppstår helt magiskt i plånboken ?

Nä ni vill förstås att allt ska vara gratis.....suck...

Tror nog att EA får dom mesta pengar ska du nog få se.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530