Överklockning av ASUS GTX 580 DirectcuII. Lite råd skulle uppskattas.

Permalänk
Medlem

Överklockning av ASUS GTX 580 DirectcuII. Lite råd skulle uppskattas.

Hej.
Som titeln lyder så skulle jag vilja ha lite råd när det kommer till överklockning av grafikkort.
Jag har ett ASUS gtx 580 DCII och tänker överklocka den till MAX.

Men till saken: Jag är ny när det gäller överklockning och känner bara till program som t.ex. MSI afterburner och liknande.
Satt härom kvällen och testade med att dra upp coreclocken på gpu'n gradvis från 780mhz till 1000mhz.
Detta gjorde jag med MSI Afterburner.
För att testa om klocken var stabil så testade jag enbart att lira BF3.
Vilka stresstest program rekommenderar ni?
Posta gärna era egna resultat för överklockning av GTX 580!

Permalänk
Avstängd

1000 mhz på luft har vad jag vet aldrig nåtts. Msi kombustor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

1000 mhz på luft har vad jag vet aldrig nåtts. Msi kombustor

Skickades från m.sweclockers.com

Jag såg att sweclockers klockadeGTX 580 DCII till 930mhz.
Det gör att jag blir lite förvirrad när jag drar upp frekvensen till 1000mhz på MSI Afterburner och sedan spelar BF3, vilket fungerar.

Jag skulle vlija veta om jag gjort något fel, eller om mitt program buggar.

Permalänk

Nu sitter jag inte personligen på någon information som kan hjälpa dig. Men jag brukar allt som oftast söka mig till http://www.overclockers.com/ när jag är i behov av tips för överklockning av GPU, sök runt lite där och se om du kan hitta något matnyttigt :).

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av Macno:

Jag såg att sweclockers klockadeGTX 580 DCII till 930mhz.
Det gör att jag blir lite förvirrad när jag drar upp frekvensen till 1000mhz på MSI Afterburner och sedan spelar BF3, vilket fungerar.

Jag skulle vlija veta om jag gjort något fel, eller om mitt program buggar.

du behöver inte va förtvivlad, har själv ett gtx 580 asus direct cu och kör i 980 mhz på core clock och funkar prima.
alla grafikkort har olika kvalitet, det är bara tur ifall du får ett bra eller otur om du får ett dåligt så du har troligtvis ett bra eftersom du kan klocka till 1000 mhz.