Wow laddar inte...

Permalänk
Medlem

Wow laddar inte...

Tja.

Har precis instalerat wow igen för att förbereda mig lite inför mpo. Men nu när jag spelar så vill wow inte ladda. Sannar på 0% eller runt 90%. Det händer ofta och då måste jag starta om wow. Efter några omstarter så brukar jag komma in men så fort jag ska lada igen så häder det oftast igen. Ibland så fassnar jag när jag ska logga in till servern men inte alls ofta. Det funkade helt felfritt förut när jag körde, har samma dator nu som jag hadde då fast har nu en ssd stället för min gammla hdd som wow ligger på.

Vet inte om pes på dator kan vara till hjälp men slänger upp det endå
i5 2500k
8Gb ram
ASRock P67 Extreme 4 Socket 1155
TX 650w corsair
580 asus dcII
Adata sp900 128gb

Hjälp skulle uppskattas

*edit* Har flera kom kompisar som bor i närheten av mig som har samma internet leveratör som jag och som spelar på samma server och dom kan spela utan problem när dom laddar

Permalänk
Medlem

Har du telia?Och kanske en thomsonrouter? ifall du har det sitter du i skiten.Men det finns ett sätt att fixa det men det är jävligt jobbigt

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Har du telia?Och kanske en thomsonrouter? ifall du har det sitter du i skiten.Men det finns ett sätt att fixa det men det är jävligt jobbigt

Har telia och har bytt till en sådan router sen jag körde sist... Hur kan jag fixa det?

Permalänk
Medlem

Sitter också på deras router, skulle gärna vilja fixa det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Släng skiten i väggen och koppla in din gamla router.
Har haft 3 utav dessa skitroutrar, varav 2 som var trasiga (men något fungerande) ifrån fabrik.
Sitter nu med den gamla Zyxel routern som man fick innan Thomson.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Släng skiten i väggen och koppla in din gamla router.
Har haft 3 utav dessa skitroutrar, varav 2 som var trasiga (men något fungerande) ifrån fabrik.
Sitter nu med den gamla Zyxel routern som man fick innan Thomson.

Har ingen annan adsl router då jag körde tele2 via datauttaget innan..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Släng skiten i väggen och koppla in din gamla router.
Har haft 3 utav dessa skitroutrar, varav 2 som var trasiga (men något fungerande) ifrån fabrik.
Sitter nu med den gamla Zyxel routern som man fick innan Thomson.

Om det inte vore för att jag bor hemma och det är pappa som bestämmer+vi behöver trädlöst, så skulle jag ha gjort det

Permalänk
Medlem

Ifall du har en gammal trådlös router kvar så ringer du telia och ber dom brygga din gateway. Sedan kopplar du in routern i port 1(?) på gatewayn då denna porten blir som ett vanligt modem. Och efter detta bör allt fungera som vanligt, fungerade för mig iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EuQ:

Ifall du har en gammal trådlös router kvar så ringer du telia och ber dom brygga din gateway. Sedan kopplar du in routern i port 1(?) på gatewayn då denna porten blir som ett vanligt modem. Och efter detta bör allt fungera som vanligt, fungerade för mig iaf!

Har ingen gamal som är trådlös. Men om jag kopplar min gammla router in i väggen och sen kopplar jag min nya router i den gammla och min dator i den gamla. funkar det?

Permalänk
Medlem

"laddar" =laddar ner saker? Kan du inte sluta med det bara när du ska spela?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

"laddar" =laddar ner saker? Kan du inte sluta med det bara när du ska spela?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är wow som inte vill ladda

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem när jag körde med telias fina gateway.
Lösningen va att köra med ett gammalt zyxel modem jag fick låna av en granne. Dock får jag inte ut samma hastighet längre.
Sen fick jag reda på att man kan kontakta telia så bryggar dom den. Så jag chatta med telia och dom fixade bryggningen och nu är det bara tuta å köra igen.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Hade exakt samma problem när jag körde med telias fina gateway.
Lösningen va att köra med ett gammalt zyxel modem jag fick låna av en granne. Dock får jag inte ut samma hastighet längre.
Sen fick jag reda på att man kan kontakta telia så bryggar dom den. Så jag chatta med telia och dom fixade bryggningen och nu är det bara tuta å köra igen.

Kanske en liten noobig fråga men vad är bryggning?