Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Xiaomi pro 2 elscooter finns på Webhallen för 1000kr rabatt. Men är osäker på om den verkligen klarar av regn.
Någon med erfarenhet?

Skrivet av Swedishchef_90:

Den får inte framföras på väg sedan 1 september, kan vara bra att veta men i produktbeskrivningen står detta.
"IP54-certifierad, kan spolas av utan att väta letar sig in i elektroniken (ej högtryck)"
Så regn bör den klara

Jag köpte min (som present till nuvarande ex) från webhallen tidigare. Efter drygt ett år, skickade den tillbaka på reparation pga oljud i hjulet/motor och trög acceleration. De hävdade att den var "sönderrostad" inuti. Vägrade varken reparera eller ersätta den och skickade mig en räkning på 1000kr (ca 30% av kostnaden för själva scootern) för undersökning. Att den var IP54 klassad sket de i totalt och hävdade att det står i instruktionsboken att man FÅR INTE köra den i regn. Hur det blir "sönderrostad" efter drygt ett år av normal användning med IP54 klassning är fortfarande en gåta för mig.

Spenderande massa pengar och får inte ens ha scootern tillbaka pga att jag vägrade betala, då jag anser det helt sanslöst. Med andra ord, inget jag rekommenderar utifrån personligt erfarenhet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Visst brukar det vara bra priser på Office 365 med molnlagring varje BF? Inget ute än?

Har själv kikat efter detta, men jag tycker mig inte ha sett några bra deals senaste året.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Nu är det säkert jag som är trött, men är inte det här ett alldeles för tokigt bra pris på Pixel 7 med tanke på att det är Tele2 som man kan säga upp abonnemanget direkt (ingen bindningstid)

100kr avbetalning på telefonen i 24 månader =2400kr som slutsumma när man säger upp abonnemanget???
https://i.imgur.com/hekBFGL.jpg

Du får väl faktura på minsta totalbeloppet? 9800ish

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Varför tror du det? Och vad är meningen till det så att säga? Tror du att operatören kan ge dig telefonen gratis? Då hade vi inte haft någon telefonoperatör kvar..

Tänker mig att ångerrätten trumfar liksom det mesta. Annars är den ett helt verkningslöst skydd för konsumenten. Jag har inte sagt något om att telefonen ska vara gratis i det fallet. De listar ju pris för abonnemang och telefon var för sig. Så det är ju lätt hänt att de är ju oberoende av varandra. Men det finns väl någon liten text om vad det är som gäller.

Skrivet av twit:

Samma fråga dyker upp flera gånger om året i sådana här sammanhang. Generellt kan du inte ångra endera del av avtalet utan du får då returnera både telefon och abb. alternativt betala slutfaktura på hela abonnemangskostnaden och behålla telefonen.

Det är mig veterligen bara Tele2 som möjliggör uppsägning utan slutfaktura.

Jag har ju lyckats göra just så med en telefon+abonnemang från Tele 2. Men det var i och för sig för 6 år sedan, innan operatörerna riktigt tänkt på hur de ska komma ifrån det "problemet".

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Du får väl faktura på minsta totalbeloppet? 9800ish

Det är väl bara att testa då helt enkelt? Trilskas de och inte låter en göra på det viset ångrar man sonika hela köpet istället.

Permalänk
Medlem

Finns inte en enda butik som har rea på spel! 🤨

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Har idag 1660 Super. Funderar på uppgradera till 3060. Det är väl ingen stor uppgradering från mitt nuvarande kort? Vänta på ett billigare 3060 Ti istället?

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

https://www.webhallen.com/se/product/338847-ASUS-TUF-GeForce-...

6290:- , det är det bästa 3060Ti och tveksamt om det kommer bli billigare under denna BF.

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Finns inte en enda butik som har rea på spel! 🤨

Men istället så får vi felaktigt-satta-priser-och-kryphålsjägare spelet när vi inte lyckas med våra fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

https://www.webhallen.com/se/product/338847-ASUS-TUF-GeForce-...

6290:- , det är det bästa 3060Ti och tveksamt om det kommer bli billigare under denna BF.

It is no way the best 3060 Ti. You can also get 6700XT cheaper and slightly better in game

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/campaign/9101-Black-Friday-Moder...

Var det allt? Var inte mycket att hänga i granen.. =/

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

https://www.webhallen.com/se/product/338847-ASUS-TUF-GeForce-...

6290:- , det är det bästa 3060Ti och tveksamt om det kommer bli billigare under denna BF.

Dock är väl det ett ganska dåligt pris för prestandan...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

It is no way the best 3060 Ti. You can also get 6700XT cheaper and slightly better in game

Yes, it's the best 3060Ti Price/performance. Excellent cooler and extremely quiet and you have no benefit of the extra Strix gives you when it comes to 3060Ti.

And secondly, 3060Ti outperforms 6700XT in almost all scenarios.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-3060-Ti-vs-A...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Visst brukar det vara bra priser på Office 365 med molnlagring varje BF? Inget ute än?

Du kan hålla ett öga på engelska amazon imorgon.
Inte säkert att det fungerar för alla svenska köpare, men jag brukar kunna beställa och lägga in utan problem.
https://www.amazon.co.uk/Microsoft-subscription-Multiple-mult...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Men istället så får vi felaktigt-satta-priser-och-kryphålsjägare spelet när vi inte lyckas med våra fynd.

Ja jo, forza lyckades jag ro hem men har varken Xbox eller pc 🤓

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

https://www.webhallen.com/se/campaign/9101-Black-Friday-Moder...

Var det allt? Var inte mycket att hänga i granen.. =/

webbhallen är ju kanske de som haft sämst deals genom de tre åren jag varit intresserad av elektronik på daglig basis. Rent generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Finns inte en enda butik som har rea på spel! 🤨

Kl 00.00 startar Elgigantens rea: https://www.elgiganten.se/kampanj/black-friday/black-friday-g...

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Letar efter ett trådlöst gaming headset. Någon som kommit över något bra nu under BF? Eller något man borde ha koll på?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SpaceAce:

And secondly, 3060Ti outperforms 6700XT in almost all scenarios.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-3060-Ti-vs-A...

Userbenchmark is not a valid source for hardware comparisons. They're anything but objective nowadays.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Jaha ja, trodde allt starta kl 19. Får se vad de har att erbjuda

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Yes, it's the best 3060Ti Price/performance. Excellent cooler and extremely quiet and you have no benefit of the extra Strix gives you when it comes to 3060Ti.

And secondly, 3060Ti outperforms 6700XT in almost all scenarios.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-3060-Ti-vs-A...

GPU.userbenchmark is terrible biased towards Nvidia. At least as far as Fps in games go. 3070 is more on par with the 6700 XT in actual game benchmarks.

Permalänk
Moderator
Moderator
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Swedishchef_90:

Du får väl faktura på minsta totalbeloppet? 9800ish

Men har det inte varit så hos tele2 att om man säger upp abonnemanget så betalar man bara beloppet för avbetalningen på telefonen, inte för hela perioden för abonnemanget?

Tycket det tipsas lite då och då om att man kan köpa mobil med tele2 och sedan säga upp abonnemanget.
Men tycker själv att det skulle vara ett alldeles för bra kap på en pixel 7 för 2400kr om det nu är så.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Edvin-89:

Men har det inte varit så hos tele2 att om man säger upp abonnemanget så betalar man bara beloppet för avbetalningen på telefonen, inte för hela perioden för abonnemanget?

Tycket det tipsas lite då och då om att man kan köpa mobil med tele2 och sedan säga upp abonnemanget.
Men tycker själv att det skulle vara ett alldeles för bra kap på en pixel 7 för 2400kr om det nu är så.

Detta har gällt när minsta totalkostnad angetts som en betydligt lägre summa än avsiktligt. I det här fallet anges tydligt "9827:-".

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Men har det inte varit så hos tele2 att om man säger upp abonnemanget så betalar man bara beloppet för avbetalningen på telefonen, inte för hela perioden för abonnemanget?

Tycket det tipsas lite då och då om att man kan köpa mobil med tele2 och sedan säga upp abonnemanget.
Men tycker själv att det skulle vara ett alldeles för bra kap på en pixel 7 för 2400kr om det nu är så.

Fråga Tele2 chatten. Om det går att ångra abb.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Du kan hålla ett öga på engelska amazon imorgon.
Inte säkert att det fungerar för alla svenska köpare, men jag brukar kunna beställa och lägga in utan problem.
https://www.amazon.co.uk/Microsoft-subscription-Multiple-mult...

Tack! Jag har för mig att Inet hade något bra också förra året eller om det var året innan.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om bredbandsabonnemang under BF? Knep ett för 299kr per månad för 500/500 i 12 månader hos Telia förra året. Dags att förnya detta! Hojta gärna till om ni ser något prisvärt från typ 200/200 eller uppåt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Tror Inets Kingston KC3000 1TB för 899 kr har postats 3-4 gånger redan. Men den är väl värd det, det är ett oförskämt bra pris för en kvalitetsprodukt.

Slog till på den och en Be Quiet! MC1 kylfläns (som inte ingick i rean) till PS5:an. Blev totalt 1078kr, helt okej tycker jag.

Skrivet av SpaceAce:

Ingen annan som reagerat på att inte en enda butik har någon rea alls på processorer?

Ja, jag tyckte att det var snack om att det skulle vara med processorer i årets black friday/week. Ganska dåligt med erbjudanden på grafikkort också. Men förhoppningsvis så dyker det upp när det kör igång på allvar.

Permalänk
Medlem

Angående Forza Horizon 4/5 så har jag nu sett att "standardutgåvorna" av spelen ligger i mitt bibliotek, installerar 5:an nu, men inte de övriga versionerna och tilläggen? Dessa står som att jag inte äger och kostar hundratals/styck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Jag köpte min (som present till nuvarande ex) från webhallen tidigare. Efter drygt ett år, skickade den tillbaka på reparation pga oljud i hjulet/motor och trög acceleration. De hävdade att den var "sönderrostad" inuti. Vägrade varken reparera eller ersätta den och skickade mig en räkning på 1000kr (ca 30% av kostnaden för själva scootern) för undersökning. Att den var IP54 klassad sket de i totalt och hävdade att det står i instruktionsboken att man FÅR INTE köra den i regn. Hur det blir "sönderrostad" efter drygt ett år av normal användning med IP54 klassning är fortfarande en gåta för mig.

Spenderande massa pengar och får inte ens ha scootern tillbaka pga att jag vägrade betala, då jag anser det helt sanslöst. Med andra ord, inget jag rekommenderar utifrån personligt erfarenhet.

Tack! Då blir det att skippa den.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Angående Forza Horizon 4/5 så har jag nu sett att "standardutgåvorna" av spelen ligger i mitt bibliotek, installerar 5:an nu, men inte de övriga versionerna och tilläggen? Dessa står som att jag inte äger och kostar hundratals/styck...

Leta upp Forza Horizon 5 Expansion 2 + Forza Horizon 5 Car Pass
Så får du med det mesta som man har köpt

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB