Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Nu har Power äntligen släppt sitt reklamblad som gäller från imorgon, https://annonsblad.power.se/4223/

Kommer gälla webben? Minns inte riktigt hur det var, kan ha läst fel.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Helt sjukt ha fort det försvann. Kan inte har varit många exemplar. Det ser inte ut som att Power kommer köra samma rabatt nu när man öppnar ute i landet? Var det bara stockholmarna som fick det erbjudandet?

Äckligt bra erbjudande om inte annat.
Jag var nöjd med mitt köp av samma produkt + kampanjprodukt för 30k tidigare i år.

Mycket nöje till er som köpte tvn. Gick från en LGC9 65" och denna känns som en uppgradering på alla sätt och vis (minus DV).

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Äckligt bra erbjudande om inte annat.
Jag var nöjd med mitt köp av samma produkt + kampanjprodukt för 30k tidigare i år.

Mycket nöje till er som köpte tvn. Gick från en LGC9 65" och denna känns som en uppgradering på alla sätt och vis (minus DV).

Kommer att gå från en Sony Bravia KDL55HX75G till TQ77S93CATXXC så blir en rejäl uppgradering Behövde dessutom en till ny tv så perfekt med 43" tv som kampanjprodukt.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur kampanjen/registreringen fungerar hos Samsung?
Slog till på en tv hos Elgiganten men såg att man inte fick ett kvitto på en gång, så kollade på äldre beställningar och dom verkar alltid få ett datum 6-8 dagar efter lagd order. (kampanjen slutar om 2 dagar)
Blev lite orolig så ringde kundservice och där sa dom att orderbekräftelsen ska fungera vid registrering av tv/bonus produkt.
Stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloppix:

Någon som har koll på hur kampanjen/registreringen fungerar hos Samsung?
Slog till på en tv hos Elgiganten men såg att man inte fick ett kvitto på en gång, så kollade på äldre beställningar och dom verkar alltid få ett datum 6-8 dagar efter lagd order. (kampanjen slutar om 2 dagar)
Blev lite orolig så ringde kundservice och där sa dom att orderbekräftelsen ska fungera vid registrering av tv/bonus produkt.
Stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SopAns:

<Uppladdad bildlänk>

Tackar, missa helt den informationen.

Permalänk
Skrivet av jawik:

S90C finns på erbjudande nu. Inklusive eventuell gratisprodukt.

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Var erbjudandet bara i några timmar eller? Är ordinarie pris när jag klickar på länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nadzington:

Var erbjudandet bara i några timmar eller? Är ordinarie pris när jag klickar på länken.

Ja tyvärr de tog slut rätt snabbt.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nadzington:

Var erbjudandet bara i några timmar eller? Är ordinarie pris när jag klickar på länken.

När jag gick in tidigare idag så stod det att de endast hade 50 st till salu för det priset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av datorbygg90:

4090 för 17700 kr. Är detta legit??? Kanske begagnad vara eller återlämnad?

https://cdon.se/hemelektronik/grafikkort-pny-vcg409024tfxpb1-...

Skrivet av datorbygg90:

Går ju att betala i efterhand, och sen välja att inte betala om man inte får varan. Eller kan man inte göra så? 14 dagars faktura osv...

Går det att få ny 4090 billigare än 17700 kr.

var det någon här som köpte 4090 för 17700 kr? är nu slutsåld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Ja tyvärr de tog slut rätt snabbt.

Vad är det för skit kampanjer de kör egentligen?

Permalänk
Medlem

Power har fortfarande +100 i lagersaldot av S94:an...Ber till gudarna för ännu en kampanj innan veckan är över...

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/samsung-77-4k-qd-oled-tv-...

Permalänk
Medlem

Då bidde det en S90C 55" från Elgiganten! Hoppas jag gjorde rätt val! Står dock ingenting om nån bonusprodukt i orderbekräftelsen, har det blivit nåt fel eller ska det vara så?

Ser nu att både 65" samt 77" är slut så då återstår bara den jag valde dvs 55" som jag ska ha i sovrummet. Antar att dessa tar slut mycket snart också. Det är dock värt att påpeka att Elgiganten online inte har dessa i lager utan det väntas leverans 31 oktober.

Har inte bestämt riktigt vilken bonusvara jag vill ha, kanske dammsugaren?

Det märks verkligen att det är lågkonjuktur inom elektronikbranschen samt att Power invigningen påverkar starkt. Nu vill de andra konkurrenterna förekomma Power och gräva i folks fickor för att göra det svårare för Power! Denna vecka och helgen har ju nästan känts som en mini BlackWeek....

Man undrar ju över hur dessa Samsung erbjudanden kommer stå sig jämfört med Blackweek? Men en topp TV för 14K ord pris 25K samt produkt på köpet värde upp till 14K känns spontant som en mycket bra del som kanske inte slås under Blackweek? Ni som köpte 77" gjorde ju ännu mer fantastiska deals, Grattis!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Power har fortfarande +100 i lagersaldot av S94:an...Ber till gudarna för ännu en kampanj innan veckan är över...

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/samsung-77-4k-qd-oled-tv-...

lutar nog åt kebabpizza med pommes hela veckan.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

lutar nog åt kebabpizza med pommes hela veckan.

Frågan är om ens det är tillräckligt starkt för att släcka ilskan över missade deals...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Med risk för att gå lite offtopic, men ni som köper TV på nästan 80 tum. Sitter ni typ 10 meter från skärmen?
Jag sitter ca 3 meter från TVn med 46" i ena rummet och 55" i andra rummet, och kan inte tänka mig större. Provade 65" en gång men då kändes det som att ögonen fick flyga över hela rummet

Enligt standarden är väl 55-75 ca 3-4m man behöver?
Om man vill uppslukas så skall ju skärmen vara så stor som möjligt.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Med risk för att gå lite offtopic, men ni som köper TV på nästan 80 tum. Sitter ni typ 10 meter från skärmen?
Jag sitter ca 3 meter från TVn med 46" i ena rummet och 55" i andra rummet, och kan inte tänka mig större. Provade 65" en gång men då kändes det som att ögonen fick flyga över hela rummet

Skulle säga att det är ganska individuellt men jag gillar själv att sitta kring 2.3-3m ifrån med en 77” (täcker då kring 40 grader av ditt synfält):
https://www.samsung.com/se/tvs/tv-buying-guide/what-size-tv-s...

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Hur hittade ni kampanjen för elgiganten ens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Hur hittade ni kampanjen för elgiganten ens?

Det kom på mail om man är klubbmedlem.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Hur hittade ni kampanjen för elgiganten ens?

Tror många höll koll på Elgiganten iom Power och Netonnet kört samma kampanj. Så var rätt logiskt att dom skulle köra samma (dock osäkert men man kunde ju hoppas).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

Fan borde köpt Samsungen 77 tum igår på Netonnet men fegade ur i sista sekunden och tänkte jag funderar lite. Har inte så bra koll på prissättningar och trodde ev att den kanske blir billigare på black friday.

Men såsom det verkar från andra här så är ju Samsungen en superdeal och bland de bästa på hela året…

Ångrar nu…

Permalänk
Medlem

Och så tog även 55" till fyndpris slut på Elgiganten så nu är alla 3 storlekarna slut...

Nu väntar kanske tröst-Pizza hela veckan för alla som missade! Den 55" jag köpte måste varit en av de sista så hade tur att jag inte väntade några minuter till...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nadzington:

Fan borde köpt Samsungen 77 tum igår på Netonnet men fegade ur i sista sekunden och tänkte jag funderar lite. Har inte så bra koll på prissättningar och trodde ev att den kanske blir billigare på black friday.

Men såsom det verkar från andra här så är ju Samsungen en superdeal och bland de bästa på hela året…

Ångrar nu…

Priset på TVn var ungefär vad man kan förvänta sig att få den för under t.ex. Black friday skulle jag säga. Kombinationen med att få en rätt så dyr extrapryl på köpet är det som gjorde dealen extremt bra.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Priset på TVn var ungefär vad man kan förvänta sig att få den för under t.ex. Black friday skulle jag säga. Kombinationen med att få en rätt så dyr extrapryl på köpet är det som gjorde dealen extremt bra.

Ja det är väl så, kombon är oslagbar. Hoppas de lägger ut den snart igen… men då ingår väl inte produkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Med risk för att gå lite offtopic, men ni som köper TV på nästan 80 tum. Sitter ni typ 10 meter från skärmen?
Jag sitter ca 3 meter från TVn med 46" i ena rummet och 55" i andra rummet, och kan inte tänka mig större. Provade 65" en gång men då kändes det som att ögonen fick flyga över hela rummet

You get used to it. For tv, bigger is almost always better

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Med risk för att gå lite offtopic, men ni som köper TV på nästan 80 tum. Sitter ni typ 10 meter från skärmen?
Jag sitter ca 3 meter från TVn med 46" i ena rummet och 55" i andra rummet, och kan inte tänka mig större. Provade 65" en gång men då kändes det som att ögonen fick flyga över hela rummet

2.8m från min 77" på ett ungefär.
Nästan börjat tycka den är liten nu.
Så länge man inte måste flytta huvudet för att se hela bilden är det inga problem bortsett från om man finner det obehagligt då.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Priset på TVn var ungefär vad man kan förvänta sig att få den för under t.ex. Black friday skulle jag säga. Kombinationen med att få en rätt så dyr extrapryl på köpet är det som gjorde dealen extremt bra.

Vilka extraprylar var det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Vilka extraprylar var det?

"Under perioden 7 augusti - 15 oktober 2023 ingår antingen den portabla miniprojektorn The Freestyle, TV:n The Frame 43", Galaxy Tab S9 eller skaftdammsugaren Bespoke Jet AI (Rek. värde ca mellan 7 990 - 13 990 kr), när du köper någon av Samsungs utvalda TV-modeller* "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Vilka extraprylar var det?

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

"Under perioden 7 augusti - 15 oktober 2023 ingår antingen den portabla miniprojektorn The Freestyle, TV:n The Frame 43", Galaxy Tab S9 eller skaftdammsugaren Bespoke Jet AI (Rek. värde ca mellan 7 990 - 13 990 kr), när du köper någon av Samsungs utvalda TV-modeller* "

Vilken av dessa produkter kan man kränga vidare snabbast men endå ta bra betalt för?