Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hephaestus:

Någon som har några erfarenheter om följande surfplatta?
Lenovo Tab 2 A10-70 10,1" Surfplatta 32 GB WiFi (blå) 1295:-
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta...

finns en liknande som kostar ca 1000 men har lägre upplösning, mindre minne och kommer med en äldre version av android.

Plattan ska mest användas till surf, videosamtal, foto samt spel. Den bör väl klara det rätt bra antar jag?

Köpte den till min mor. Funkar alldeles utmärkt. Inget att klaga på. Nöjd med detta skal till: http://www.mytrendyphone.se/shop/lenovo-a10-70-a7600-138901p....

Köpte den för närmare ett år sen för 1600, så några 2700 är den inte värd..

Edit: Jag köpte med den med typ samma namn (konstigt?) som nu finns för 990..
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Oftast så får man bara med en "starttoner" som innehåller färre sidor än de tonerkasetter som man köper till senare. Klart, 200kr för 600 sidor eller till och med 400 sidor är väl inte helt dumt.

Man återfyller bara tonern, går snabbt. Gäller bara att skrivaren inte är så grinig att den slutar skriva ut efter ett visst antal sidor. Men man kan ofta få tag i återfyllnadskit komplett med nytt toner-chip.

Permalänk
Hedersmedlem

@Yorg:
@nevada:

Efter lite mer kontakt med netonnets service så har det hela löst sig. De kunde fixa priset ändå.

Så fick dom varandra till slut i alla fall.
Hela grafikkortet och halva månadslönen ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Conrad

Fick följande i mailen idag:

Idag får du 10% rabatt på conrad.se – utan minsta ordervärde! Använd rabattkoden i kundvagnen!

Rabattkod: 10PROCENTRABATT

Rabattkoden gäller 25-27/8 2015
Besök: www.conrad.se

Rabattkoden kan användas flera gånger – så passa på att dela den med dina vänner, familj och kollegor! Alla ska få rabatt!

Ett intressant inlägg, man kanske kan passa på och hämta något lite billigare än konkurenter med denna koden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

@Yorg:
@nevada:

Efter lite mer kontakt med netonnets service så har det hela löst sig. De kunde fixa priset ändå.

Så fick dom varandra till slut i alla fall.
Hela grafikkortet och halva månadslönen ;).

Se där! Fint att det löste sig till slut, förvånad att du behövde ta det så många vändor!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av hephaestus:

Någon som har några erfarenheter om följande surfplatta?
Lenovo Tab 2 A10-70 10,1" Surfplatta 32 GB WiFi (blå) 1295:-
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta...

finns en liknande som kostar ca 1000 men har lägre upplösning, mindre minne och kommer med en äldre version av android.

Plattan ska mest användas till surf, videosamtal, foto samt spel. Den bör väl klara det rätt bra antar jag?

Köpte förra generationen igår (Tab A10-70) och den kändes absolut prisvärd. En positiv överraskning. Den ska främst användas för filmtittande och jag behövde främst en prisvärd surfplatta med stor skärm.

Jag störde mig inte på upplösningen och den hade bra ljud jämfört med en nexus 7 2013 och var rappare. Jag märkte inte av något lagg de timmar jag testade den.

Jag såg dock ett par timmar senare på nätet att Tab 2 A10-70 gick att få för endast 300 kr mer (prislappen i butiken var på 1595kr och därför skippade jag den först) och då kändes det klart värt att gå upp till den versionen. Jag bytte till den idag och det jag främst märkt hittills efter en timmes användande är att det förstås är en skarpare skärm men den har även bättre kontrast och svärta.

Med tanke på bättre processor, dubbla mängden ram, dubbla lagringen, 802.11ac-stöd samt högupplöst och generellt bättre skärm är det helt klart värt att lägga till 300 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Screenwalk:

Epson Expression Photo XP-760 är en riktigt prisvärd allt i ett skrivare och som fått bra recensioner i många tester. Elgiganten har nu sänkt priset till 990kr och så är det 300kr i cashback om man registrera sin produkt i Epsons hemsida.

Epson Expression Photo XP-760
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/skrivare-o...

Cashback ansökan gäller till slutet av september
http://www.epson.se/se/sv/viewcon/corporatesite/cms/index/117...

Tack, blev en sådan! Har velat ha en fotoskrivare ett tag nu för att printa ut bilder på sonen. Ställer den på jobbet så slipper jag ha åbäket hemma!

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas jag får min Tab 2 A10-70 imorgon. Jag får lite negativa vibbar av Elgiganten så inte helt hundra på att de faktiskt tänker skicka något. Det var ett jävla krångel med denna butik i juli när jag försökte köpa en Xbox One från dom.

Även om jag personligen föredrar x86-baserade Windows-tablets så kändes just denna modell från Lenovo riktigt lovande för mediakonsumption men kanske även lättare surf/RSS-läsande och liknande. Ljudet påstås vara bra och skärmen och framförallt upplösningen känns såklart riktigt lovande för priset med.

EDIT: Skickad, med lite tur kanske även jag kan komma med lite synpunkter imorgon.

Permalänk
Medlem

felpost

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ducky Year of the Horse med Röda, Gröna eller Bruna brytare för 1399:- på maxfps. Inet tar 2099:- för versionen med bruna.

http://www.maxfps.se/back-to-school

Finns även andra erbjudanden i deras "Back to school" kampanj. Fri frakt med koden BTSC15.

Tackar så grymt mycket för detta tipset! Varit sugen på ett YOTH ett tag nu, och för 1399 så blev det ett köp!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Söderbäck:

@Yorg:
@nevada:

Efter lite mer kontakt med netonnets service så har det hela löst sig. De kunde fixa priset ändå.

Så fick dom varandra till slut i alla fall.
Hela grafikkortet och halva månadslönen ;).

Så romantiskt. (Och vilken tur att det inte blev tvärt om, tänk om du fått halva kortet och ett krav på hela lönen .....)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimma:

Med tanke på bättre processor, dubbla mängden ram, dubbla lagringen, 802.11ac-stöd samt högupplöst och generellt bättre skärm är det helt klart värt att lägga till 300 kr.

Kanske en liten grej, men den har inte stöd för 802.11 ac. Blanda inte ihop 802.11 a och 802.11 ac, det är helt olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert N:

Lite för bra för att vara sant? Något jag missar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mclelle:

Lite för bra för att vara sant? Något jag missar?

Nej, den har studsat ner till det prisläget rätt ofta.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Nej, den har studsat ner till det prisläget rätt ofta.

Haha, det är onyxen och marshal-lådan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mclelle:

Lite för bra för att vara sant? Något jag missar?

Den har faktiskt gått billigare, i julas ifrån CDON, köpte själv för 995kr då. Den är riktigt bra för dem pengarna, även för 1295.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mashi:

Den har faktiskt gått billigare, i julas ifrån CDON, köpte själv för 995kr då. Den är riktigt bra för dem pengarna, även för 1295.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte också en för 995kr i julas. Grymt nöjd med det köpet, speciellt efter att jag satte i 10400mah batterier istället för det som sitter som original (2600mah). Cirka 20 timmars batteritid nu (jämfört med tidigare 5h).

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

V-sync skadar inte direkt något men det har heller ingen poäng när du har gsync på.

Jag måste ha v-sync igång i spelet för att g-sync ska hoppa igång och inte orsaka världens hack i meny och spel. Ibland hoppas jag att spelen har v-sync aktiverat från början så det inte är alltför jobbigt att komma in i videoinställningarna och aktivera det, så mycket kan det hacka.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Köpte också en för 995kr i julas. Grymt nöjd med det köpet, speciellt efter att jag satte i 10400mah batterier istället för det som sitter som original (2600mah). Cirka 20 timmars batteritid nu (jämfört med tidigare 5h).

Är det sant, var det knepigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av L'ombra:

Men paxning innebär väl inte alls en avtalad affär? Paxade en vara i vintras, men jag är ganska säker på att det knappt krävdes att man lämnade några detaljer alls, och dessutom kunde jag inte ta mig dit för att hämta ut den inom de 24 timmarna men det var inget mer med det, ("avbokade" inte heller eller något) utan jag paxade den bara igen och hämtade den någon dag senare. Sedan kan jag dock tycka att det vore trevligt om priset spikades vid paxning.

Här blir det direkt svårt med ordklyveri ser jag.
-=Mr_B=- påstår att affären är uppgjord medan du säger att man inte alls avtalat affär vid en paxning. Båda har rätt här om man bara ser på ordskillnaden mellan att sluta avtal och att komma över ens om ett pris.

Man kan jämföra med att lägga en offert. En offert är inget köpavtal, men det är en överenskommelse av en prisbild och innehåll inför ett köp. Ger man ut en offert, eller i detta fallet marknadsför en vara för ett visst pris så är det vanligtvis det priset som gäller för den avtalade offerttiden.

På samma sätt kan man se en paxning som en överenskommelse. Ungefär som att man säger "Jag går med på din offert och vill skriva avtal nu när vi båda är över ens".

Aja. Det är överspelat och det här är väl lite väl stort sidospår även för denna diskussionstråd (alltså mitt svar, inte ditt inlägg).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Har spånat på att köpa fractals define s ett bra tag nu, och så dök den upp i tips-tråden på non till schysst pris. Fan va flyt man kan ha ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För alla er som beställt Samsung 34'' curved skärmen - den blir ännu trevligare om man kalibrerar färgerna och pillar lite med det. Jag har endast provat mig fram lite på egen hand, men här finns en färdig profil att ladda ner efter att en seriös kalibrering är utförd. Läs gärna igenom hela sidan.

http://www.digitalversus.com/lcd-monitor/s34e790c-p27057/test...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mashi:

Är det sant, var det knepigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på, det knepigaste var att lyckas fästa det nya batteripacket så det sitter fast ordentligt. Finns mycket plats att jobba på i högtalaren.
Köpte en vanlig Powerbank på 10400mah (innehåller 4st 2600mah 18650 batterier, paralellkopplade).
Sen tog jag bort usb-laddningens kretskort och satte dit ett annat skydds-pcb, samt termistor och en polyswitch.

Ursäkta för offtopic, kan vara kul för någon att veta att det är möjligt dock!

Permalänk
Medlem

Såg precis att Harman Kardon länkades på webhallen men vad jag kan se är det för ordinarie pris... Är det samma sak för er?

http://www.webhallen.com/mobilt/225820-harman_kardon_onyx_stu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Såg precis att Harman Kardon länkades på webhallen men vad jag kan se är det för ordinarie pris... Är det samma sak för er?

http://www.webhallen.com/mobilt/225820-harman_kardon_onyx_stu...

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar så, 3490kr när jag klickar din länk. Kanske var en sådan där facebook kampanj de kör ibland som har speciella url parametrar, men att de blev borttappade i postningen av länken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Såg precis att Harman Kardon länkades på webhallen men vad jag kan se är det för ordinarie pris... Är det samma sak för er?

http://www.webhallen.com/mobilt/225820-harman_kardon_onyx_stu...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kronwalled:

Verkar så, 3490kr när jag klickar din länk. Kanske var en sådan där facebook kampanj de kör ibland som har speciella url parametrar, men att de blev borttappade i postningen av länken?

Man måste logga in för att se priset

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Jag måste ha v-sync igång i spelet för att g-sync ska hoppa igång och inte orsaka världens hack i meny och spel. Ibland hoppas jag att spelen har v-sync aktiverat från början så det inte är alltför jobbigt att komma in i videoinställningarna och aktivera det, så mycket kan det hacka.

Har aldrig haft problem med det..
Vilken skärm har du?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

@oolllee: En Asus ROG Swift PG278Q. Inget större problem egentligen. Så fort jag slår på v-sync i spelet så antar jag att framesen synkas och allt flyter på. Tror jag har rätt inställningar i Nvidia CP också.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maximm:

MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming HDMI 3xDP 6GB
6999kr, billigast hittills! Nästa seriösa 7999kr!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3170470
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/nvidia/msi...

Med rättelse att nästa seriösa är på 7558 kr (Proshop) och Misco på 7821 kr, inte 7990 kr som posten säger.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Ville bara tacka @Nettwinkle för tipset om Lenovo A10-70 plattan, för bra pris för att kunna motstå

Visa signatur

#framtiden