Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@Amzo:
skulle också vilja veta.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

usel bf av mm

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

usel bf av mm

Detta är ju förfesten. De fyller nog på med ytterliggare varor på fredag.

Permalänk
Medlem

jäkligt sugen på Oled tv'n på MM/NoN,

kan någon TV gud här på forumet spå i framtiden om den kommer droppa ytterligare i pris på själva black friday eller om det är lika bra att köpa nu medans det finns kvar i lager?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Fan att man inte såg Asus ROG Swift skärmen på MM i helgen.. Är ju ute efter en bra 144hz skärm med 1440p..
Min prisbevakning på prisjakt slog inte till heller :/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Fan att man inte såg Asus ROG Swift skärmen på MM i helgen.. Är ju ute efter en bra 144hz skärm med 1440p..
Min prisbevakning på prisjakt slog inte till heller :/

Vad kostade den då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Fan att man inte såg Asus ROG Swift skärmen på MM i helgen.. Är ju ute efter en bra 144hz skärm med 1440p..
Min prisbevakning på prisjakt slog inte till heller :/

Priserna gäller ju i butik också!
Bara o knalla ner till närmaste MM butik & hoppas på att den finns i lager

Skrivet av Wifi:

Vad kostade den då?

Skickades från m.sweclockers.com

4990kr

Permalänk
Medlem

Tackar, paxade Gigabyte-kortet igår då jag inte hade plånboken med mig i tron om att priset skulle gälla även dagen efter men det gjorde det inte såklart... Detta blir bra det med

EDIT: tog slut fort... Aja, får väl klara mig ett tag till.

EDIT2: skickat från NetOnNet nu. Snabba vändningar

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SunQ:

Fan att man inte såg Asus ROG Swift skärmen på MM i helgen.. Är ju ute efter en bra 144hz skärm med 1440p..
Min prisbevakning på prisjakt slog inte till heller :/

Den tog snabbt slut. Funderade på det en stund men vill gärna ha IPS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Vad kostade den då?

Skickades från m.sweclockers.com

Som du ser nedan, 4990kr gick den på. Bra pris för en 1440p 144hz. Synd bara att det var TN-panel.

Skrivet av Slapinator:

Priserna gäller ju i butik också!
Bara o knalla ner till närmaste MM butik & hoppas på att den finns i lager
4990kr

Får se om jag pallar dra till någon Mediamarkt... Men troligtvis finns inte många i butik

Skrivet av chipw00t:

Den tog snabbt slut. Funderade på det en stund men vill gärna ha IPS.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, man vill ju ha det. Hoppas på en bra deal på en IPS nu på fredag. Har egentligen inte råd men har några prisbevakningar på Prisjakt som jag hoppas på.
Under 6000kr så får det nog bli ett köp.. Känns som en sån waste när man köpt dator för 20k+ och har en 60hz skärm

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Amazon har redan startat Black Friday 14-25 Nov och har en del erbjudande. ex Logitech MX Master för 478:- + frakt = 508:-

https://www.amazon.co.uk/s/ref=gbph_tit_m-5_3aca_ce58cc8e?url=search-alias%3Daps&hidden-keywords=B003STDR1E|B00ULNAOMA|B0107N87DQ&smid=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_p=d120786a-3df8-43cb-822b-f28ae6a83aca&pf_rd_s=merchandised-search-5&pf_rd_t=101&pf_rd_i=161428031&pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=0RAX5TEFNWTAH8SVSVXN

Är sugen på beställa den, men reviews på att rullhjullen går sönder efter ett par dagar låter inte riktigt lovande.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@XPerion: Köpter du från Amazon får du va beredd på tull+moms avgift också.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

@XPerion: Köpter du från Amazon får du va beredd på tull+moms avgift också.

Från UK? Nää

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Amazon har redan startat Black Friday 14-25 Nov och har en del erbjudande. ex Logitech MX Master för 478:- + frakt = 508:-

https://www.amazon.co.uk/s/ref=gbph_tit_m-5_3aca_ce58cc8e?url=search-alias%3Daps&hidden-keywords=B003STDR1E|B00ULNAOMA|B0107N87DQ&smid=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_p=d120786a-3df8-43cb-822b-f28ae6a83aca&pf_rd_s=merchandised-search-5&pf_rd_t=101&pf_rd_i=161428031&pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=0RAX5TEFNWTAH8SVSVXN

Är sugen på beställa den, men reviews på att rullhjullen går sönder efter ett par dagar låter inte riktigt lovande.

Har en sån på jobbet. Den är skön att hålla i och lätt att precist lägga ut linjer i typ AutoCAD/Civil3D men precis som du säger så är scrollen inte den bästa..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

@Rymdkryddan:
Fast Storbritannien har inte officiellt gått ur EU ännu.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem

Har haft lite småtankar på att köpa en ratt för att spela Project Cars och lite Dirt Rally.

Nu såg jag att G29 kostar 1.900 kr på elgiganten, vilket verkar vara ett väldigt bra pris. Problemet är att jag egentligen vill ha en thrustmaster 300 eller 500. Men det är svårt att hålla sig med priset på G29.

Det jag egentligen vill diskutera är förstås omöjligt att veta, men har ni koll på hur det sett ut med rattar på black friday, brukar de reas ut?

Sen om ni har andra argument för mig att hålla tillbaka köpknappen får ni gärna säga till.

Permalänk

@pyroo: Det är min erfarenhet oavsett vad man köpt från oavsett land, så länge de är från Amazon så fastnar de ALLTID i tullen för mig vilket gör att de helt plötsligt inte alls är värt att handla där de längre.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Har haft lite småtankar på att köpa en ratt för att spela Project Cars och lite Dirt Rally.

Nu såg jag att G29 kostar 1.900 kr på elgiganten, vilket verkar vara ett väldigt bra pris. Problemet är att jag egentligen vill ha en thrustmaster 300 eller 500. Men det är svårt att hålla sig med priset på G29.

Det jag egentligen vill diskutera är förstås omöjligt att veta, men har ni koll på hur det sett ut med rattar på black friday, brukar de reas ut?

Sen om ni har andra argument för mig att hålla tillbaka köpknappen får ni gärna säga till.

Det var billigt, kan dom halvera priset på shiftern också

Visa signatur

Intel Core i5 13400F | ASUS Prime B660-Plus D4 | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Corsair 4000D Airflow | ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2 | be quiet! Pure Rock 2 | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

@Rymdkryddan: Du borde klicka och se var jag länkar till först?

Även det är Amazon US, så är det inte säkert behöver tullas och beror på pris på produkten. Har beställt Asus WL-ANT-157 för ca 280:- och annan gång surfplatta fodral (som jag fick 2st av) till Samsung SM-P605. Både hade slutat säljas och kunde bara hitta det på Amazon US. Både gånger ingen tull eller moms. Beror väl på prisen är för lågt och max är väl 300-500:- tullfritt från utlandet nåt sånt?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rymdkryddan:

@pyroo: Det är min erfarenhet oavsett vad man köpt från oavsett land, så länge de är från Amazon så fastnar de ALLTID i tullen för mig vilket gör att de helt plötsligt inte alls är värt att handla där de längre.

Inte från amazon.co.uk. Har säkert handlat 50 ordrar där utan att det hänt något.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

@pyroo: Det är min erfarenhet oavsett vad man köpt från oavsett land, så länge de är från Amazon så fastnar de ALLTID i tullen för mig vilket gör att de helt plötsligt inte alls är värt att handla där de längre.

Så länge landet du handlar ifrån är med i EU så är det ingen fara.
Storbritannien kommer inte lämna EU på en femöring om vi säger så, vissa tror att det kan dröja ända tills 2019 innan dom har lämnat helt. Men tills dess? Ingen tull.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

@pyroo: Det är min erfarenhet oavsett vad man köpt från oavsett land, så länge de är från Amazon så fastnar de ALLTID i tullen för mig vilket gör att de helt plötsligt inte alls är värt att handla där de längre.

Tror du behöver vara lite mer uppmärksam med vilket land varan skickas från bara.

Permalänk
Medlem

@airplanemodels: Intressant! Vilka produkter fungerar koden på?

Permalänk
Hedersmedlem

@Simon^L *Inlägg flyttad -> Dagens fynd — Diskussionstråden*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

usel bf av mm

ASUS ROG Swift PG278Q 27" 144hz 1440p G-Sync för 4990 var iofs ett monsterfynd. Credit where credit is due.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Har haft lite småtankar på att köpa en ratt för att spela Project Cars och lite Dirt Rally.

Nu såg jag att G29 kostar 1.900 kr på elgiganten, vilket verkar vara ett väldigt bra pris. Problemet är att jag egentligen vill ha en thrustmaster 300 eller 500. Men det är svårt att hålla sig med priset på G29.

Det jag egentligen vill diskutera är förstås omöjligt att veta, men har ni koll på hur det sett ut med rattar på black friday, brukar de reas ut?

Sen om ni har andra argument för mig att hålla tillbaka köpknappen får ni gärna säga till.

Gå för Thrustmaster mycket bättre känsla. Jag köpte en TX på cdons green friday eller vad de kalla det för 2500 inkl Dirt Rally Xbox One för att ha som reserv så absolut borde kunna hitta okay priser iaf.

G29 är säkert okay kvalitetsmässigt och prestandamässigt men kugghjulskänslan är ingen favorit för min del

***bort/moderator***

§9 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Beror väl på prisen är för lågt och max är väl 300-500:- tullfritt från utlandet nåt sånt?

tullfritt upp till 1500:-, moms från första kronan + avgiften för att man hanterat moms-kostnaden. Posten tar väl i dag 120:- om jag minns rätt. Oavsett momsbelopp då alltså. Moms på en vara för 4 kronor, 1 spänn. Postens avgift 120. Varsågod, tack så mycket.

Skrivet av Rymdkryddan:

@pyroo: Det är min erfarenhet oavsett vad man köpt från oavsett land, så länge de är från Amazon så fastnar de ALLTID i tullen för mig vilket gör att de helt plötsligt inte alls är värt att handla där de längre.

Om någon försöker tulla,och momsa en vara efter att du betalt återförsäljaren som finns inom EU, ska de ha slag på fingrarna, med stål-linjal.
Till en del återförsäljare inom EU ska man betala svensk moms, eftersom de säljer för en summa stor nog att passera över brytpunkten för när det ska betalas moms i köparens land i stället för säljarens. Tror beloppet är 360Kkr/år i dagsläget. Så exempelvis Amazon UK får man nog betala svensk moms hos när man handlar, men det är i så fall vid inköpstillfället, och sker genom handlaren, inte i efterhand.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

tullfritt upp till 1500:-, moms från första kronan + avgiften för att man hanterat moms-kostnaden. Posten tar väl i dag 120:- om jag minns rätt. Oavsett momsbelopp då alltså. Moms på en vara för 4 kronor, 1 spänn. Postens avgift 120. Varsågod, tack så mycket.

Om någon försöker tulla,och momsa en vara efter att du betalt återförsäljaren som finns inom EU, ska de ha slag på fingrarna, med stål-linjal.
Till en del återförsäljare inom EU ska man betala svensk moms, eftersom de säljer för en summa stor nog att passera över brytpunkten för när det ska betalas moms i köparens land i stället för säljarens. Tror beloppet är 360Kkr/år i dagsläget. Så exempelvis Amazon UK får man nog betala svensk moms hos när man handlar, men det är i så fall vid inköpstillfället, och sker genom handlaren, inte i efterhand.

B!

Köpte en smartklocka från kina för 1200kr och får betala ytterligare 175kr i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdkryddan:

@pyroo: Det är min erfarenhet oavsett vad man köpt från oavsett land, så länge de är från Amazon så fastnar de ALLTID i tullen för mig vilket gör att de helt plötsligt inte alls är värt att handla där de längre.

Du har fel, ingen tull eller moms betalas från Amazon UK. Momsen är redan med i priserna.

Permalänk

HP kör med 15% rabatt på hela sortimentet med koden HPCW även om jag inte fick rabattkoden att fungera på deras bästa Omen dator.
Tycker ni denna dator blir prisvärd med 15% rabatt eller bättre att bygga ihop en själv?
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?sel=DTP&id...