Stora problem med wifi Iphone 5

Permalänk
Medlem

Stora problem med wifi Iphone 5

Jahapp man fick vara nöjd med sin iPhone 5 i ungefär en halvtimme innan jag skulle testa att surfa på wifi, märkte att det i princip är helt oanvändbart.

Jag måste i princip stå alldeles brevid min trådlösa router för att det ska fungera och även om jag gör det är hastigheten bra mycket lägre än på mina andra enheter (kör både en iPad 3, iPhone 4 och en MacBook Pro på samma router) och alla fungerar som dom ska. Det är till och med så illa att när jag står i hallen så har jag full mottagning på min Iphone 4 men på den nya hittar den inte ens nätverket. Känns väldigt bra..

Jag har läst runt lite på nätet och hittat en lång tråd på Apple's forum så jag är långt ifrån ensam med dessa problem. https://discussions.apple.com/thread/4322714?start=0&tstart=0

Fortfarande ingen aning om det här är mjukvarurelaterat eller om det faktiskt är så att en batch av telefonerna som kommit ut har ruttna komponenter och eftersom jag fick min tidigt så hade jag turen att få just en sån. Jipeey!

Så, några fler med detta problem eller är jag ensam på detta forum?

Permalänk
Medlem

"I got it resolved.
I contacted a Apple iOS Senior Rep and basically I had to restore my phone as a new phone and start over. They said that problably there was a software issues when restoring the backup from the old phone that caused the issues with Wifi.

As of the writing of the email, no issues at all with Wifi"

Värt att testa om du körde en backup från gamla telefonen.

Permalänk
Medlem

Jag brukar rekommendera att synka all information från gamla telefonen till datorn och sen synka allt till nya telefonen dvs skippa använda backupen. Det ger bäst förutsättningar för att allt ska fungera bra. Gäller ju dock att man lägger ner lite tid och lär sig hur synkningen i Itunes fungerar
Prova det.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Gå inte offtopic med trams och personangrepp mer nu, tack.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

"I got it resolved.
I contacted a Apple iOS Senior Rep and basically I had to restore my phone as a new phone and start over. They said that problably there was a software issues when restoring the backup from the old phone that caused the issues with Wifi.

As of the writing of the email, no issues at all with Wifi"

Värt att testa om du körde en backup från gamla telefonen.

Tyvärr så ställde jag in den som en ny enhet från början så ingen lycka där.

Permalänk
Medlem

Här är en till tråd på ett stort forum.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1449688

Ser ju lovande ut det här, ska man skratta eller gråta

Permalänk
Medlem

Fick också problem med wifi.
Ordnade sig när jag gjorde en reset av network settings.
Tror det blir knas när man gör en restore från en äldre modell till iphone 5.

Permalänk
Medlem

Ingenting lyckas lösa problemen för mig. Lämnade in den hos Telia nu, att döma av trådarna på macrumors och Apple.com så är det det enda som hjälper i vissa fall. Bara hoppas att utbytesmobilen är bra.

Skickades från m.sweclockers.com