Microsoft: 100 000 appar för Windows 8 i januari

Permalänk
Melding Plague

Microsoft: 100 000 appar för Windows 8 i januari

Med lanseringen av Windows 8 runt hörnet har Microsoft stora förhoppningar på det nya operativsystemet och förutspår en explosionsartad ökning av antalet appar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser verkligen fram emot WP8!

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

För all del, var optimistiska och promota storen. Jag är dock lite skeptisk till att den skulle explodera likt motsvarigeterna på mobiler, men det vore ju kul om det gjorde det eftersom det saknas en bra sådan.

Permalänk

blir väl ta och köpa någon w8 platta, surface kanske

Permalänk
Skrivet av Racka:

För all del, var optimistiska och promota storen. Jag är dock lite skeptisk till att den skulle explodera likt motsvarigeterna på mobiler, men det vore ju kul om det gjorde det eftersom det saknas en bra sådan.

Det intressanta är att samma appar funkar för alla enheter om jag förstått det rätt. Och med tanke på alla desktop användare som snart kommer finnas till de olika varianterna av Windows 8 så lär det explodera med appar. Gemene man kommer fortsätta köpa märkesdatorer och de datorerna kommer innehålla Windows 8.

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju fråga sig hur många appar det egentligen behövs. Personligen laddar jag inte ner så mycket. Det enda jag behöver är facebook, tv.nu och lokaltrafik. Resten kvittar mig. Appar är överskattat.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Fåntrattsordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Sen kan man ju fråga sig hur många appar det egentligen behövs. Personligen laddar jag inte ner så mycket. Det enda jag behöver är facebook, tv.nu och lokaltrafik. Resten kvittar mig. Appar är överskattat.

Vi snackar även om Windows 8 för pc. Är det överskattat med program till datorn också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Ser verkligen fram emot WP8!

Jag ser verkligen inte fram emot något som kommer från MS.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Sen kan man ju fråga sig hur många appar det egentligen behövs. Personligen laddar jag inte ner så mycket. Det enda jag behöver är facebook, tv.nu och lokaltrafik. Resten kvittar mig. Appar är överskattat.

Otroligt trångsynt kommentar!

Det behövs precis så många appar som varje människa i världen vill ha. Du kanske inte vill ha en specialanpassad app på mobilen för att planera och hantera dina EVE-karaktärers skillkö eller en app på surfplattan som agerar smidigt uppslagsverk för ett rollspel. Det handlar om intressen och varje intresse i hela världen kan ha nytta av säkert en till fem appar.
Sedan så finns det definitivt mer än 3 nyttoappar som är värda att ha. De du listade är ju knappast bättre som app än vad du kan få på respektive tjänsts hemsida.

Jag kan däremot hålla med om att det finns mycket skräp och kloner bland alla appmarknader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Vi snackar även om Windows 8 för pc. Är det överskattat med program till datorn också?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, du skall bara använda appar för allt du gör i framtiden och hallå - inte tänkte du väl JOBBA på en Win8 dator? För se det är inte OSet tänkt för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Otroligt trångsynt kommentar!

Det behövs precis så många appar som varje människa i världen vill ha. Du kanske inte vill ha en specialanpassad app på mobilen för att planera och hantera dina EVE-karaktärers skillkö eller en app på surfplattan som agerar smidigt uppslagsverk för ett rollspel. Det handlar om intressen och varje intresse i hela världen kan ha nytta av säkert en till fem appar.
Sedan så finns det definitivt mer än 3 nyttoappar som är värda att ha. De du listade är ju knappast bättre som app än vad du kan få på respektive tjänsts hemsida.

Jag kan däremot hålla med om att det finns mycket skräp och kloner bland alla appmarknader.

Aldrig hört talas om en "app" som heter webläsare? Den löser 95% av allt som alla ruttna dåliga appar kan göra...

Permalänk
Medlem

Hahaha... nej. Nog för att jag tror att de kan ha hyfsade relationer till utvecklare, men en sjättedel av antalet Android-appar när utvecklare fick SDK:t förra månaden? Låter inte troligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Sjukt frustrerad över samlingsnamnet "App". Blandas ju hejvilt nuförtiden, börjar bli lika abstrakt som "Molnet".

Gillar inte utvecklingen, det blir för "enkelt" att hasta ihop en "App", mycket lycksökare, mycket dålig kod, etc etc.

Att det finns 100 000 ser jag snarare som ett PROBLEM snarare än en FÖRDEL. Aldeles för mycket duplicerat skit.
Jag behöver inte 10 000 olika versioner av kalkylatorn.

Kolla detta t ex:
http://appleinsider.com/articles/12/07/31/23_of_apples_ios_ap...
Även om det nu inte är så högt som 2/3, så är jag övertygat om att det lätt är 1/4....

Det som istället vore nice var om riktiga applikations/programvaru-uvecklare kunde köra distro av sina program, så att man kunde få allt samlat på ett ställe med automatiska uppdateringar.
Men nä, då har man problemet att dom som redan har kunskap/marknad/användare, ratar hela Microsofts modell.
Se t ex Valve och Mojang

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Otroligt trångsynt kommentar!

Det behövs precis så många appar som varje människa i världen vill ha. Du kanske inte vill ha en specialanpassad app på mobilen för att planera och hantera dina EVE-karaktärers skillkö eller en app på surfplattan som agerar smidigt uppslagsverk för ett rollspel. Det handlar om intressen och varje intresse i hela världen kan ha nytta av säkert en till fem appar.
Sedan så finns det definitivt mer än 3 nyttoappar som är värda att ha. De du listade är ju knappast bättre som app än vad du kan få på respektive tjänsts hemsida.

Jag kan däremot hålla med om att det finns mycket skräp och kloner bland alla appmarknader.

Det finns såkallade "PROGRAM" redan till windows 7. Appar däremot är billigt utvecklat skit bara för att tjäna snabba pengar.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Appar är skit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Hahaha... nej. Nog för att jag tror att de kan ha hyfsade relationer till utvecklare, men en sjättedel av antalet Android-appar när utvecklare fick SDK:t förra månaden? Låter inte troligt.

Säg inte det! Kvantitet är ju uppenbarligen det enda som spelar någon roll (tragikomisk ironi), så man kan ju se fram emot "appar" av det här stuket:

"Hello World!"
"Hello World?"
"Hello World in Color!"
"Hello World in 3D!"
"Hello World with Dancing Bananas and Lolsy Music!"

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sjukt frustrerad över samlingsnamnet "App". Blandas ju hejvilt nuförtiden, börjar bli lika abstrakt som "Molnet".

Gillar inte utvecklingen, det blir för "enkelt" att hasta ihop en "App", mycket lycksökare, mycket dålig kod, etc etc.

Att det finns 100 000 ser jag snarare som ett PROBLEM snarare än en FÖRDEL. Aldeles för mycket duplicerat skit.
Jag behöver inte 10 000 olika versioner av kalkylatorn.

Kolla detta t ex:
http://appleinsider.com/articles/12/07/31/23_of_apples_ios_ap...
Även om det nu inte är så högt som 2/3, så är jag övertygat om att det lätt är 1/4....

Det som istället vore nice var om riktiga applikations/programvaru-uvecklare kunde köra distro av sina program, så att man kunde få allt samlat på ett ställe med automatiska uppdateringar.
Men nä, då har man problemet att dom som redan har kunskap/marknad/användare, ratar hela Microsofts modell.
Se t ex Valve och Mojang

Håller med fullständigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Aldrig hört talas om en "app" som heter webläsare? Den löser 95% av allt som alla ruttna dåliga appar kan göra...

Skojar du? Hur lång tid tar det att starta webläsaren och ladda en hemsida jämfört med att starta en app som har allt du behöver sparat lokalt? Kan du ge exempel på en hemsida som fungerar perfekt med HTML5 i alla mobilwebläsare? Du har dock en poäng att den löser 95% av vad alla ruttna appar gör. Den klarar dock inte att ersätta 95% av de professionellt utvecklade apparna.

Skrivet av lolflakes:

Det finns såkallade "PROGRAM" redan till windows 7. Appar däremot är billigt utvecklat skit bara för att tjäna snabba pengar.

Det finns såkallade program redan till Windows 7 som INTE KOMMER ATT FUNGERA med ARM-varianten av Windows 8. Vissa appar är billigt utvecklat skit. Inte alla.

Permalänk

Ja hoppas de kan plocka marknadsandelar med Windows Phone 8. De har monopol på operativsystem för datorer så känns inte som Windows 8 kan misslyckas totalt. Blir som Vista i så fall.

Spännande om apparna kan öka i den takten som Microsoft förutspår.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Och vad menas med "appar"? Microsofts egna program som följer med Windows då eller? Spännande....

Permalänk
Medlem

MicroApple.

Permalänk

Ska bli intressant att se om teorin stämmer - att varannan windows floppar.

Permalänk
Medlem

100'000 fart-apps

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk

Antalet appar är egentligen oväsentligt, det man bör fundera över hur många kvalitativa appar det finns. Visserligen kan antalet appar ge en hint om antalet kvalitativa appar men inte nödvändigtvis, var av det även lär ge lägre kvot efter desto fler antal. Själv spelar jag aldrig på telefonen var av spel antagligen är en stor majoritet av Apples och Android appar.

Intressant hade varit att se hur många av världens 100/1000 största företag har en app till vardera plattform. Där jag att det kommer skjuta till ett stort antal bland annat de stora möjligheterna för företags marknadsföring via Microsofts stora NFCstöd och Nokias city lense efter ha sett deras senaste konferenser (Lumia 920/820 och WP8/Surface)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bengt-re:

Aldrig hört talas om en "app" som heter webläsare? Den löser 95% av allt som alla ruttna dåliga appar kan göra...

Så vi ska ha ett OS med en app som agerar skal för appar? Låter ju sjukt smidigt med ett extra lager mellan sådär. Hört att det är jättebra för prestandan. Ska vi inte lägga in en virtuel maskin och en emulator mellan OS och webläsare också när vi ändå håller på?

Vidare är det sällsynt korkat att köra allt via browser eftersom det kräver konstant uppkoppling. Jag hade blivit lite ledsen om jag inte kunde använda mig av min telefon bara för att jag tappade kontakten med 3G. Du betalar antagligen ingenting för datatrafiken heller för det hade inte varit roligt att behöva ladda hem alla spel om och om igen.

Nej att köra allt i en browser är sälsynt korkat av många anledningar. Häng kvar i tråden så kommer du säkert få ännu fler anledningar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Orkar själv inte med alla appstores, efter att ha meckat med Apples appstore så har jag tappat intresset för appar, det mesta är ren skit eller kloner av redan existerande appar. Om jag nu testar en app så är det för att någon tipsat mig om det, inte så att jag själv letar igenom bland allt bråte. Blir det nu likadant med MS appstore (vilket det troligen är) så blir jag riktigt trött. Jag menar redan 10.000 produkter innan den ens har öppnat? Troligen inget nytt utan gammalt som man konverterat.

Har blivit lite som när man lirade på sin C64 och storebror kom hem med två ICA kassar fulla med kassettband o så var det bara till att kolla igenom allt, och efter några veckor med besvikelser hittade man 3 roliga spel...

Appar är enligt mig = i 90% miniskitprogram som man gjort med minsta ansträngning

Program = riktig mjukvara som man har någon nytta av, kan komma i appform men då bantat och touchscreenat

Typ lite som Farmville blivit för gaming, det känns inte på riktigt.
Dock omsätter det ju sjuka mängder pengar, alla dessa appz..

Permalänk
Medlem
Skrivet av thundershit:

Antalet appar är egentligen oväsentligt, det man bör fundera över hur många kvalitativa appar det finns. Visserligen kan antalet appar ge en hint om antalet kvalitativa appar men inte nödvändigtvis, var av det även lär ge lägre kvot efter desto fler antal. Själv spelar jag aldrig på telefonen var av spel antagligen är en stor majoritet av Apples och Android appar.

Intressant hade varit att se hur många av världens 100/1000 största företag har en app till vardera plattform. Där jag att det kommer skjuta till ett stort antal bland annat de stora möjligheterna för företags marknadsföring via Microsofts stora NFCstöd och Nokias city lense efter ha sett deras senaste konferenser (Lumia 920/820 och WP8/Surface)

exakt! läste nånstans (här på SweC?) att det fanns 800st flashlight-appar och 60% av alla appar i AppStore hade mindre än 2nedladdningar..
kvalitet>kvantitet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Den största förändringen jag förutspår komma i samband med Windows 8 är snarare att touch-skärmar blir vanligare både på laptops och stationära burkar.

De flesta appar är endast användbara för en ytterst begränsad målgrupp, antingen p.g.a. kvalitativa brister (i kod, ui, syfte, funktion m.m.) eller för att de helt enkelt är riktade mot ett väldigt snävt marknadssegment. För att nå lönsamhet som app-utvecklare krävs VOLYMER och då vill det till att man kan leverera något som det finns ett stort allmänintresse av. Bland dessa appar är ironiskt nog de flesta gratis.

Nu har jag visserligen lite torftiga glasögon på mig, eftersom jag går på det som redan etablerade PC-utvecklare signalerar b2b.

Permalänk
Medlem

"Oj, kan det komma 100 000?? Min polare sa 10 000, han har ju ingen koll alls."

Om nu MS har den unika förmågan att se in i framtiden ända till januari, hur kommer det sej att de inte kan se WPs undergång?