Permalänk
Medlem

Define Xl vattenkyld

komponenterna

CPU: AMD FX-6100 X6 3,3GHz@4.5GHz
GPU: XFX Radeon HD6950 2048MB Dual Fan OC
Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX
RAM: Corsair VENGEANCE 16GB 1600Mhz @1800Mhz
SSD Agility 3 120GB
SSD corsair force 3 60 gb
Lagring till övriga saker : sergate 500 gb

kylning

EK cpu block
Radiator RX-240
2 st Alphacool NexXxoS Pro 120 v2
Ek 4.4 pump

Chassit blev jag sponsrad med av fractal designe, då jag har byggt 3 datorer med deras chassin så vill jag bara säga att jag är grymt nöjd med dem! deras kvalitet underbar, och dem har mycket prisvärda saker

Sleeve blev jag sponserad av stylingwebben, och det är väldigt lätt hanterligt kabelstrumpa, lätt att få genom kablarna och har mycket behaglig färg,så ni som är sugna på sleeve, jag rekommenderar stylingwebben starkt! länk till deras sleeve

kabelstrumpa

Artur på cooling stuff har hjälp mig mycket! extremt bra service, Hur bra som helst! och stort tack till sponsringen

Sponsorer
http://www.fractal-design.com/
http://www.stylingwebben.se/
http://coolingstuff.se/
http://www.noiseblocker.de/

Glöm inte att rösta!:) och skriv en kommentar ! All kritik är bra!

Define Xl vattenkyld

Permalänk
Medlem

En stark 4: a. Stort plus för carbon-finishen och den schyssta loopen. Gillar att pumpen inte syns (och hörs?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

En stark 4: a. Stort plus för carbon-finishen och den schyssta loopen. Gillar att pumpen inte syns (och hörs?).

tackar!:) pumpen är ju bratt den försvinner:) och sen hörs den inte alls:)

Permalänk
Medlem

Får en fyra för att det var ett fint bygge, lite besviken dock på vecket som ser ut att vara på den nedre "kolfiber-panelen".

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Får en fyra för att det var ett fint bygge, lite besviken dock på vecket som ser ut att vara på den nedre "kolfiber-panelen".

mm jag vet.. blev så

Permalänk
Medlem

helt grym bygge, en stark 5!

men den fel på kolfibertejp kan man väl fixa eller? i så fall satsa på att klistra den på cpu block, blir perfekt med andra detaljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatus_se:

helt grym bygge, en stark 5!

men den fel på kolfibertejp kan man väl fixa eller? i så fall satsa på att klistra den på cpu block, blir perfekt med andra detaljer

tackar! ja det går det nog!:) kanske vore en bra ide!:) ska tänka på det!:)

Permalänk

Vad använder du för slang? märke? mått?

Ser riktigt bra ut blir en 5 från mig

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonee123:

Vad använder du för slang? märke? mått?

Ser riktigt bra ut blir en 5 från mig

Tackar!:) masterkleer 10/13

Permalänk

Snyggt, men det ser lite stökigt ut. Kan det ha att göra med sleeven och kabeldragningen? 4/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Snyggt, men det ser lite stökigt ut. Kan det ha att göra med sleeven och kabeldragningen? 4/5

tack!:) stökigt?:S tycker jag inte:S vad är det som ser stökigt ut?:) all kritik är bra!:)

Permalänk
Skrivet av ezzu:

tack!:) stökigt?:S tycker jag inte:S vad är det som ser stökigt ut?:) all kritik är bra!:)

Jag har svårt att sätta fingret på det, men det kan nog vara kablarna från grafikkortet och de på moderkortet längst ner som ser lite slarviga ut. Gillar du det som det är, så ha det så, men jag skulle nog ha dragit pci-kablarna på något annat sätt så de blev lite kortare, och buntat ihop de andra på något snyggt sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag har svårt att sätta fingret på det, men det kan nog vara kablarna från grafikkortet och de på moderkortet längst ner som ser lite slarviga ut. Gillar du det som det är, så ha det så, men jag skulle nog ha dragit pci-kablarna på något annat sätt så de blev lite kortare, och buntat ihop de andra på något snyggt sätt

okej!:)

Permalänk
Skrivet av ezzu:

Tackar!:) masterkleer 10/13

okej, ville veta om du den blåa slangen eller en transparent satsar på samma färg till min skrivbords-pc

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonee123:

okej, ville veta om du den blåa slangen eller en transparent satsar på samma färg till min skrivbords-pc

det är ne transparent slang med mayhems auroa blue vätska:)

Permalänk

Hur är noisblocker fläktarna ? funderar på köpa sådana tysta? flyttar mycket luft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin1992:

Hur är noisblocker fläktarna ? funderar på köpa sådana tysta? flyttar mycket luft?

är extremt nöjd med dem! låter absolut inget! flyter på bra med luft till mina radiatorer:)

Permalänk
Medlem

Hade velat ha bild ovanifrån, se hur du fixat med radden.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

Hade velat ha bild ovanifrån, se hur du fixat med radden.

Okej!:) kan försöka fixa det!:)

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt!
Hur funkar GPU kylaren?
Eller snarare hur lidande blir minne och strömförsörjning? (a)
Funderar nämligen på att göra samma sak

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xwerty:

Snyggt byggt!
Hur funkar GPU kylaren?
Eller snarare hur lidande blir minne och strömförsörjning? (a)
Funderar nämligen på att göra samma sak

Tycker det funkar bra! Glöm inte att sätta på kylflänar. Men problemet med dessa är att dem inte passar på alla kort! Har haft 2 kort den inte passar på!:) passa dock på mitt 6950:) men skulle rekommendera att lägga dem 300'extra för heltäckande !:) som du vet passar!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

Tycker det funkar bra! Glöm inte att sätta på kylflänar. Men problemet med dessa är att dem inte passar på alla kort! Har haft 2 kort den inte passar på!:) passa dock på mitt 6950:) men skulle rekommendera att lägga dem 300'extra för heltäckande !:) som du vet passar!)

Okej
Jo, svårt att hitta bra kylflänsar till minnena som inte är ivägen och som sitter kvar!
Det bästa skulle vara om man kan modda om stock kylaren så att vattenblocket sitter på gpun men att stocken kan kyla resten
Jag har kollat på EKs hemsida och kollat på "blueprinten" av blocket.
Sen mätt på gpun så jag vet att den passar i hålen

I'm on a budget of a student you see "/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xwerty:

Okej
Jo, svårt att hitta bra kylflänsar till minnena som inte är ivägen och som sitter kvar!
Det bästa skulle vara om man kan modda om stock kylaren så att vattenblocket sitter på gpun men att stocken kan kyla resten
Jag har kollat på EKs hemsida och kollat på "blueprinten" av blocket.
Sen mätt på gpun så jag vet att den passar i hålen

I'm on a budget of a student you see "/

Mm var själv fattig student och nu arbetslös xd kanske går att modda ngt som du säger:)

Permalänk
Medlem

hej fet dator och gillar den där psu-cover mod och vill göra samma men du skulle inte kunna ge mej lite tips? ifrån dina erfarenheter? hur fäster du den på plats? hur borrade du så stora hål?

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hej fet dator och gillar den där psu-cover mod och vill göra samma men du skulle inte kunna ge mej lite tips? ifrån dina erfarenheter? hur fäster du den på plats? hur borrade du så stora hål?

tack

tackar! plåtarna bockar du sedan fäste jag dem med dubbelhäftade tejp då redan fanns en mellan vägg på define xl. men annars kan du pop nita fast vinklar runt om som du sedan lägger plåten!:) men går att fästa vinklarna med dubbelhäftande tejp men då får det inte vara billig skit;) hål kan du borra med vanligt stål borr men bra om det är nytt eller riktigt vasst:) hoppas det hjälper lite! hör gärna av dig för mer frågor!

Permalänk
Medlem

Helt klart värd en 5:a

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 25benja:

Helt klart värd en 5:a

tackar! kul att mitt bygge uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

tackar! plåtarna bockar du sedan fäste jag dem med dubbelhäftade tejp då redan fanns en mellan vägg på define xl. men annars kan du pop nita fast vinklar runt om som du sedan lägger plåten!:) men går att fästa vinklarna med dubbelhäftande tejp men då får det inte vara billig skit;) hål kan du borra med vanligt stål borr men bra om det är nytt eller riktigt vasst:) hoppas det hjälper lite! hör gärna av dig för mer frågor!

aha ok, men dubbelhäftande tejp känns för svagt :/ så det får blir m4 skruvar, gänga plåten och skruva fast den fån undersidan det blir säkert bäst så

det löser sej säkert ^^

fet dator igen och väntar på mer bilder och mods ;D fortsätt så

Permalänk

Hej, Måste säga att det är ett väldigt fint bygge och att jag älskar kolfiberdetaljerna

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO Gen 3 || 2500K OC 4.5 GHz || Coolit eco A.L.C || XFX Radeon HD 5770 XXX CF || 8 GB Corsair Vengance 1600 MHz || 500 GB WD || Corsair CX 500 || NZXT H2|| Packard Bell 220dx || Pioneer SA-608 || Sanyo sx 225 || Pioneer HPM 50 || Logitech Z506 || Logitech MX518 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brickan94:

Hej, Måste säga att det är ett väldigt fint bygge och att jag älskar kolfiberdetaljerna

tackar!! ja blev bra med de!;D