Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia lägger upp Geforce Drivers 306.97 WHQL – rekommenderas för Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lägger upp Geforce Drivers 306.97 WHQL – rekommenderas för Windows 8

En ny WHQL-certifierad drivrutin för grafikkorten i Geforce-serien rekommenderas till Borderlands 2, World of Warcraft: Mists of Pandaria och lanseringen av Windows 8.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Bra att NVIDIA uppdaterar sig ofta.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt! Mitt 660ti kör redan superfint på W8, får se vilka förbättringar Nivdia kommer med!

Permalänk

Är det någon som vet varför NVIDIA har det så att de måste göra det möjligt att aktivera AA genom kontrolpanelen? Är det inte lättare att ha som AMD att det går att aktivera redan från början för att sedan bestämma vilka spel de vill stänga av stödet genom olika uppdateringar?

Permalänk
Inaktiv

Lika bra att även förbereda min sketna (icke primära) spelburk med det senaste drivrutinerna!

Permalänk
Avstängd

När kommer nvidia fixa skitproblemet med renderingar? Framförallt i PD10 där grafikkortet inte orkar rendera en frame.. Inga problem med 301.42 men galna problem på alla nyare drivrutiner. Som om att de tagit bort cuda stödet.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Batman ac blev lite bättre optimerat. Bra jobbat Nvidia

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Med tanke på den senaste uppdatering till Windows 8 som bland annat sägs förbättra prestandan ytterligare ett snäpp, och med den stundande lanseringen i åtanke så klart, så kom ju detta mycket lägligt. Nu blir det förhoppningsvis en fröjd att använda systemet för de som inte vill eller kan köra RTM innan releasen. (Då menar jag såklart inte de som är motståndare till Win8 )

Permalänk
Skrivet av reverator:

Är det någon som vet varför NVIDIA har det så att de måste göra det möjligt att aktivera AA genom kontrolpanelen? Är det inte lättare att ha som AMD att det går att aktivera redan från början för att sedan bestämma vilka spel de vill stänga av stödet genom olika uppdateringar?

Du kan ju slå på AA som standard det första du gör då du installerat drivrutinerna, så behöver du inte bry dig mer sen. tar ax några sekunder att göra.
Eller missförstår jag vad du syftar på?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hoppas denna version fixar tearingen som jag har på youtube med mitt 660

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Avstängd

Inga prestanda optimeringar sen senaste. Besviken.

Permalänk
Medlem
Citat:

when playing id Software’s upcoming Doom 3 remix-cum-remake.

Va fan har dom skrivit?

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Du kan ju slå på AA som standard det första du gör då du installerat drivrutinerna, så behöver du inte bry dig mer sen. tar ax några sekunder att göra.
Eller missförstår jag vad du syftar på?

Haha inte det jag menar. Jag menar för att kunna använda override eller enhance funktionen så måste Nvidia aktivera det enskilt för spelen för att det ska funka. Men när det gäller AMD så krävs det ingen aktivering från de för att det skall funka, utan det AMD istället gör.. är att stänga av stödet för enskilda spel där det blir problem. Jag kan ta ett exempel, när jag hade AMD kort kunde använda override funktionen för Transfomers War for cybertron och aktivera högsta möjliga AA utan problem. Men sedan jag bytt till Nvidia så är det inte länge möjligt att aktivera AA längre för just det spelet eftersom jag antar att Nvidia glömt bort spelet eller något eftersom spelet inte har inbyggd AA funktion och således borde Nvidia ha fixat AA för spelet vid det här laget då det visserligen är komptibelt med AA i spelet då det funkade på ett AMD kort.

Permalänk
Medlem

Trevligt, gillar att de ofta uppdaterar sina drivrutiner.

Permalänk
Skrivet av reverator:

Haha inte det jag menar. Jag menar för att kunna använda override eller enhance funktionen så måste Nvidia aktivera det enskilt för spelen för att det ska funka. Men när det gäller AMD så krävs det ingen aktivering från de för att det skall funka, utan det AMD istället gör.. är att stänga av stödet för enskilda spel där det blir problem. Jag kan ta ett exempel, när jag hade AMD kort kunde använda override funktionen för Transfomers War for cybertron och aktivera högsta möjliga AA utan problem. Men sedan jag bytt till Nvidia så är det inte länge möjligt att aktivera AA längre för just det spelet eftersom jag antar att Nvidia glömt bort spelet eller något eftersom spelet inte har inbyggd AA funktion och således borde Nvidia ha fixat AA för spelet vid det här laget då det visserligen är komptibelt med AA i spelet då det funkade på ett AMD kort.

Du kan ställa in så att AA är tvingat på global nivå.
Du kan dessutom lägga till vilka programfiler du vill i listan över program du kan göra enskilda inställningar på.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, laddat ner och ska köras in på en gång.

Permalänk
Avstängd

Ok fortf inte fixat problemet. Nvidia verkar ha gått från skapliga drivrutins utvecklare till skit.

Detta nedan gäller även .97
"nVidia’s new official driver v306.23 has an issue with their hardware encoder, making PowerDirector 10 &11 enter preview rendering mode every 5 seconds. CyberLink have made nVidia aware of the situation, currently a editor should rollback the nVidia driver to the previous version, v301.42, to work around the problem. Do not upgrade nVidia VGA driver.

CyberLink customer service dept are providing the same info."

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ok fortf inte fixat problemet. Nvidia verkar ha gått från skapliga drivrutins utvecklare till skit.

Detta nedan gäller även .97
"nVidia’s new official driver v306.23 has an issue with their hardware encoder, making PowerDirector 10 &11 enter preview rendering mode every 5 seconds. CyberLink have made nVidia aware of the situation, currently a editor should rollback the nVidia driver to the previous version, v301.42, to work around the problem. Do not upgrade nVidia VGA driver.

CyberLink customer service dept are providing the same info."

Så bara för att det inte fungerar som det ska för ett av otaliga program som finns så är det skit?
En tanke, kan det inte vara så att CyberLink måste uppdatera sitt program så det passar de nya drivrutinerna istället?

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Du kan ställa in så att AA är tvingat på global nivå.
Du kan dessutom lägga till vilka programfiler du vill i listan över program du kan göra enskilda inställningar på.

Allstå, jag har ju provat allt det där.... Läste du inte att jag skrev att det är ett måste från Nvidias sida att aktivera skiten i deras drivrutiner? Medan AMD kör på det sättet att de istället låter det vara aktiverat från början tills de själva väljer att stänga av AA för ett visst spel pga kompatibilitets problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanTheManSwe:

Så bara för att det inte fungerar som det ska för ett av otaliga program som finns så är det skit?
En tanke, kan det inte vara så att CyberLink måste uppdatera sitt program så det passar de nya drivrutinerna istället?

Nej då det är Nvidia som tagit sönder det.
Läs texten sj "nVidia’s new official driver v306.23 has an issue with their hardware encoder"

Sedan är det inte bara cyberlink som har problemet, utan fler applikationer.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Entusiast

Hmm, blev en lite halvläskig installation för mig, gjorde en "Clean installation" och efter att mina gamla drivrutiner hade tagits bort så blev allting bara svart och jag kunde inte göra någonting på flera minuter så jag startade om datorn och installerade drivrutinerna och då fungerade det, någon som upllevt något liknande?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Fixar den borderlands 2 problemet sådär gpun presterar till 99% och inte faller och höjs från 40-90?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4dy:

Fixar den borderlands 2 problemet sådär gpun presterar till 99% och inte faller och höjs från 40-90?

Dom har iaf lagt till sli till borderland 2.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Hmm, blev en lite halvläskig installation för mig, gjorde en "Clean installation" och efter att mina gamla drivrutiner hade tagits bort så blev allting bara svart och jag kunde inte göra någonting på flera minuter så jag startade om datorn och installerade drivrutinerna och då fungerade det, någon som upllevt något liknande?

Fungerade bra för mig, har alltid bockat av 3D-egenskaperna och bockat på "clean installation" vid installation av nya drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Någon som har installerat nya drivrutinerna till Macbook Pro retina? Som då kör Windows via bootcamp?
Jag har läst på lite äldre trådar om folk som haft problem med att uppdatera Nvidias drivrutiner.
Jag har i dagsläget Nvidias föregående drivrutiner via bootcamp.

Permalänk

Någon som har sitt grafikkort listat som PCI Express x16 Gen2 istället för Gen3 (3.0) i Nvidia Control Panel? Jag har ett GTX 670, och hade detta problem med förra drivrutinen. Då upptäckte jag att jag hade 3.0 disabled i bios, ändrade det, och sedan visade kontrollpanelen rätt. Men efter uppgraderingen till denna version visar kontrollpanelen Gen2 igen, trots att jag har rätt inställningar i bios.

Permalänk
Skrivet av reverator:

Allstå, jag har ju provat allt det där.... Läste du inte att jag skrev att det är ett måste från Nvidias sida att aktivera skiten i deras drivrutiner? Medan AMD kör på det sättet att de istället låter det vara aktiverat från början tills de själva väljer att stänga av AA för ett visst spel pga kompatibilitets problem.

Så du menar att med AMD har man tvingad AA på samtliga program med standardinställningarna? Låter ju lite galet.
Men är det så hemskt att du med Nvida måste göra en inställning en gång? det tar fem sekunder av ditt liv varje gång du ominstallerat Windows.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Hmm, blev en lite halvläskig installation för mig, gjorde en "Clean installation" och efter att mina gamla drivrutiner hade tagits bort så blev allting bara svart och jag kunde inte göra någonting på flera minuter så jag startade om datorn och installerade drivrutinerna och då fungerade det, någon som upllevt något liknande?

Själv fick man en gammal hederlig BSOD när man skulle installera drivrutinerna första gången, när jag försökte sen igen så va det inga problem.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delapsus:

Själv fick man en gammal hederlig BSOD när man skulle installera drivrutinerna första gången, när jag försökte sen igen så va det inga problem.

Sjäv har jag inte fått någon BSOD vid installation sedan jag köpte mitt första 8800GT.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]