Wii U hårdvaran visas upp

Permalänk
Medlem

Wii U hårdvaran visas upp

http://iwataasks.nintendo.com/interviews/#/wiiu/console/0/0

Ser schysst ut

Permalänk
Medlem

känns som att det där kretskortet kunde fått vara säkert hälften så stort om inte mindre

men iallafall, hårdvara från gamla generationen, i en ny konsoll, nejtack!

Hoppas på flopp så att nintendo lär sig att folket vill ha snygga grafiska spel istället för en massa gimmicks. Har därför aldrig varit intresserad av Wii just för att spelen ser 10 år gamla ut.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Blir asbra. Synd man måste vänta 1.5 månad till.

Permalänk

Är så sjukt trött på grafiskt snygga spel utan innehåll. Hoppas detta tillför något nytt för oss som spelat alla spel som är exakt likadana efter 1995

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av sQuille:

känns som att det där kretskortet kunde fått vara säkert hälften så stort om inte mindre

men iallafall, hårdvara från gamla generationen, i en ny konsoll, nejtack!

Hoppas på flopp så att nintendo lär sig att folket vill ha snygga grafiska spel istället för en massa gimmicks. Har därför aldrig varit intresserad av Wii just för att spelen ser 10 år gamla ut.

Ser ju här att du inte tycker om spel.

Gameplay > Grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

känns som att det där kretskortet kunde fått vara säkert hälften så stort om inte mindre

men iallafall, hårdvara från gamla generationen, i en ny konsoll, nejtack!

Hoppas på flopp så att nintendo lär sig att folket vill ha snygga grafiska spel istället för en massa gimmicks. Har därför aldrig varit intresserad av Wii just för att spelen ser 10 år gamla ut.

Wii är väl inte tänkt för grafik/datornördar som oss på swec?

Själv har jag haft många bra minnen från Wii sen jag var mindre, när man spelade Wii Sports med sina kompisar till exempel

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

känns som att det där kretskortet kunde fått vara säkert hälften så stort om inte mindre

men iallafall, hårdvara från gamla generationen, i en ny konsoll, nejtack!

Hoppas på flopp så att nintendo lär sig att folket vill ha snygga grafiska spel istället för en massa gimmicks. Har därför aldrig varit intresserad av Wii just för att spelen ser 10 år gamla ut.

SNyggt är det inte, men fasiken vad kul man haft med wii.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av icompdavid:

Gameplay > Grafik.

Jag ser dock inget samband som garranterar bättre gameplay på spelen bara för konsolen inte klarar av bra grafik...

Iaf är gameplay på Wii spel inget jag blivit speciellt imponerad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

känns som att det där kretskortet kunde fått vara säkert hälften så stort om inte mindre

men iallafall, hårdvara från gamla generationen, i en ny konsoll, nejtack!

Hoppas på flopp så att nintendo lär sig att folket vill ha snygga grafiska spel istället för en massa gimmicks. Har därför aldrig varit intresserad av Wii just för att spelen ser 10 år gamla ut.

Var tusan är ogilla-knappen när den behövs? Så din åsikt är folkets åsikt?

För mig är det precis tvärt om. Mycket hellre kör jag ett välpolerat spel som fungerar bra gameplay-mässigt och känns välpolerat och välgjort än att spelet har stöd för de senaste DirectX-effekterna och 3D jada jada.

Jag har nog sällan haft så kul som när jag kört Mario, Zelda, Metroid på mina Nintendo-konsoller genom tiderna. Bra mycket roligare än jag haft på min PS3:a.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag ser dock inget samband som garranterar bättre gameplay på spelen bara för konsolen inte klarar av bra grafik...

Iaf är gameplay på Wii spel inget jag blivit speciellt imponerad av.

Heh, tror inte det ær någon som førsøkt påstå något annat. Gameplay ær något som framfør allt utvecklarna stårfør, och inte hårdvaran. Dæremot kan man ju gøra det lættare før utvecklarna genom bættre SDKs, mer interaktiva kontroller och sjælvklart också bættre hårdvara. Mer minne, bættre prestanda osv desto mindre tid behøver utvecklarna lægga på optimering och desto mer frihet har dom.

Ett stort plus med Wii U ær att det har 2GB (varav spelet kan anvænda 1GB) minne. Enormt viktigt før alla spel, oavsett om det ær 2D eller 3D.

Permalänk
Medlem

Den är bättre än dagens konsoller prestandamässigt. Kanske inte med jättemycket men för oss som uppskattar Nintendos fantastiska spel så kommer vi äntligen får uppleva dem i HD. Bara det är värt priset.

Sen är det ett antal exklusiva titlar på gång som ser mycket lovande ut + samma spel som släpps till 360/PS3.

ZombiU ser förbannat kul ut tex

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=N7G_fP...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GpqyEO...

samt det jag ser mest fram emot. The wonderful 101

http://www.youtube.com/watch?v=-XzUct7SpdE

Permalänk
Medlem

Tycker att många bryr sig på tok för mycket om grafiken och drar ett likhetstecken mellan hur snygg grafik är och hur avancerad hårdvaran är. Enl mig har snygg grafik lika mycket med design att göra, ett av de snyggaste spelen i min värld är wind waker till gamecube och det är 10 år gammalt. Hellre fint designad grafik som utnyttjar en hårdvaras starka sidor (hur pass klen den än må vara) än "snygg" grafik som blir "ful" så fort microsoft släppt en ny directx version. Riktigt snygg grafik är tidlös och blir inte ful bara för ny hårdvara släpps. Tycker att Super Mario Bros på NES är riktigt snyggt då de utnyttjat 8-bitaren starka sidor och gjort ett spel med enkel och tydlig estetik. Är man bara ute efter snygga datoreffekter kan man lika gärna se en pixar film

Permalänk
Medlem

lite konstigt att folk klagar på att grafiken är dålig, undra hur det kommer sig att nintendo säljer så bra.
hade det varit skit någonstans, så hade det slagit rätt hårt mot dom.

Nae,själv har aldrig haft lika skoj med mitt ps3 tex som med nes,snes,ngc,wii.
spelen smakar bättre både för mig och frugan.

För mig om man ska välja gameplay & grafik så kommer grafik i sista hand.
Men det är upp till var och en vad man gillar och vill ha.

Prestanda är inte alltid i livet man ska ju kunna ha roligt med.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

lite konstigt att folk klagar på att grafiken är dålig, undra hur det kommer sig att nintendo säljer så bra.
hade det varit skit någonstans, så hade det slagit rätt hårt mot dom.

Nae,själv har aldrig haft lika skoj med mitt ps3 tex som med nes,snes,ngc,wii.
spelen smakar bättre både för mig och frugan.

För mig om man ska välja gameplay & grafik så kommer grafik i sista hand.
Men det är upp till var och en vad man gillar och vill ha.

Prestanda är inte alltid i livet man ska ju kunna ha roligt med.

japp vi sitter ett flertal personer och lanar midtown madness 2 på skolan lite då och då ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av icompdavid:

Ser ju här att du inte tycker om spel.

Gameplay > Grafik.

Jag måste väl erkänna att jag är grafikkåt, men samtidigt så har jag betydligt roligare med ett snyggt spel än ett fult spel. Sen så är det ju självklart att det finns fula spel som är roliga att spela, men till Wii så har jag inte haft ett sådant. Mitt Wii har samlat damm sen jag köpte det för ett tag sedan och jag planerar inte att ta fram det igen, Super Mario Galaxy/2 är väl det enda spelen som jag haft roligt med på Wii

Men att säga att jag inte tycker om spel, det är helt och hållet fel. Och att även säga att Wii har bättre gameplay än PS3 och 360 är också fel i min mening, då detta är enormt subjektivt.

Skrivet av AnnoyingIB:

Wii är väl inte tänkt för grafik/datornördar som oss på swec?

Själv har jag haft många bra minnen från Wii sen jag var mindre, när man spelade Wii Sports med sina kompisar till exempel

Grejjen är att just när det gäller teknik så är jag inte ett dugg konservativ av mig. Jag vill se nya saker, inte saker som är 5-6 år gamla.

Skrivet av Schluug:

Var tusan är ogilla-knappen när den behövs? Så din åsikt är folkets åsikt?

För mig är det precis tvärt om. Mycket hellre kör jag ett välpolerat spel som fungerar bra gameplay-mässigt och känns välpolerat och välgjort än att spelet har stöd för de senaste DirectX-effekterna och 3D jada jada.

Jag har nog sällan haft så kul som när jag kört Mario, Zelda, Metroid på mina Nintendo-konsoller genom tiderna. Bra mycket roligare än jag haft på min PS3:a.

Ja, det kanske blev lite fel i mitt inlägg, det är såklart min egen åsikt. Och jag skulle nog aldrig jämföra Wii med deras förra konsoller då Wii rent tekniskt ligger en konsollgeneration bakåt i tiden medans övriga iallafall låg på samma breddgrad. Och som sagt, kanske haft kul med 2-3 spel på Wii-

Skulle jag kunna redigera kommentaren och ta bort ordet "folket" så hade jag nog gjort det.

----------------------------

Men jag måste också påpeka att jag är lite av en FPS-nörd och FPS-spel anser jag vara nästintill omöjliga att lira med Wii-mote.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Tycker att många bryr sig på tok för mycket om grafiken och drar ett likhetstecken mellan hur snygg grafik är och hur avancerad hårdvaran är. Enl mig har snygg grafik lika mycket med design att göra, ett av de snyggaste spelen i min värld är wind waker till gamecube och det är 10 år gammalt. Hellre fint designad grafik som utnyttjar en hårdvaras starka sidor (hur pass klen den än må vara) än "snygg" grafik som blir "ful" så fort microsoft släppt en ny directx version. Riktigt snygg grafik är tidlös och blir inte ful bara för ny hårdvara släpps. Tycker att Super Mario Bros på NES är riktigt snyggt då de utnyttjat 8-bitaren starka sidor och gjort ett spel med enkel och tydlig estetik. Är man bara ute efter snygga datoreffekter kan man lika gärna se en pixar film

Jag håller med fullstændigt. Visst ær "realistisk" grafik som de flesta påstær ær "grym grafik", men det ær också något man tænker på de førsta timmarna i min mening, medans grym design ær något som håller spelet ut. Det ær bara att kolla på BF3 som onekligen ær otroligt snyggt, men hade så många problem med UI designen ibørjan, vilket gjorde att jag spelade i kanske några timmar innan jag gav up. Dæremot så sæljer ju spel som BF3 otroligt bra då sjælva packetet ær vældigt vackert, dvs genom in-game screenshots, filmer osv. (BF3 ær helt klart vært pengarna, men visar hur viktigt det ær att lægga ner tid på inte bara høgt uppløsta modeler, men också UI osv).

Permalänk
Medlem

De skulle utan problem kunnat ha mycket mer prestanda, men Nintendo är så extremt fokuserade på att tjäna pengar även på konsollen. Får väl se om de blir lidande av detta då nästa Playstation och Xbox kommer. Känslan är dock att både Sony och Microsoft kommer släppa ganska svag hårdvara, däremot krävs det ju knappt något för att ha bättre än Wii U. Jag tycker det är snålt och riskfyllt av Nintendo att än en gång släppa gammal hårdvara. Särskilt att procesorn verkar svag som gör att fysik och AI kanske blir lidande vilket förstör mer än lite sämre grafik.

Permalänk
Medlem

Vet ni vad som sitter i konsolen ens? Den har betydligt mer minne till grafik o själva spelen. Grafikdelen i wiiU är ju mycket bättre än det som sitter i 360/ps3. Dock är CPU:n lite svagare. läs på gbatemp.

Permalänk
Medlem

Sen en annan sak som de andra inte har. Tänk er det nya Aliens spelet som kommer i vår.
Wii U plattan och motiondetector på den.
Gearbox har själva sagt att Wii U versionen blir den bästa.

"Gearbox plans to have Aliens' famous motion tracker displayed on the Wii U controller's touch screen, alerting players to the presence of those nasty aliens. There are other applications, too, although publisher Sega intervened in our discussion of them to prevent details from being divulged."

http://www.eurogamer.net/articles/2012-05-25-wii-u-aliens-col...

Permalänk
Medlem

Man skulle också kunna skapa ett spel där en är dungeon master med plattan och de andra spelar med vanliga handkontroller. Old school rollspelande fast på en konsoll. Hade varit rätt tufft.

Permalänk
Medlem

Black ops 2 på tv och handkontroll samtidigt så visst finns det en del kräm i Wii U.

http://www.youtube.com/watch?v=5DmDLvrYASk

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Black ops 2 på tv och handkontroll samtidigt så visst finns det en del kräm i Wii U.

http://www.youtube.com/watch?v=5DmDLvrYASk

Tycker inte om call of duty men detta såg ju löjligt bra ut, wii u kanske är något man köper i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Var Nintendo Wii en "flopp"? Hm... inte riktigt va?

Nya Wii U lär ju knappast komma i närheten heller.

Kommer själv införskaffa en Wii U, dock inte direkt vid lanseringen. Lär nog inte ha råd med en förrän nästa år.

Nej, skrev att jag hoppas på att Wii U floppar Just för att ändra deras trend och komma med en konsoll som har samma prestanda som övriga konsoller. Finns ju en anledning till att multiplat-titlar typ aldrig kom till Wii då den var för svag helt enkelt. Och jag har en känsla av att Assassins Creed 3 blir det första och sista Assassins Creed-spelet vi ser på Wii U, samma sak gäller Batman Arkham City. Möjligtvis att Call of Duty får en sketen spinoff eller portning likt CoD4 till Wii, men några övriga multiplat-titlar lär vi inte se.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Så du vill att Nintendo ska gå med enorma förluster som MS och Sony gör på sina konsoller? Det är inte så Nintendo jobbar som företag. Sony och Microsoft har möjlighet att gå med gigantiska förluster på konsollmarknaden då de har massa andra områden också. Nintendo har inte det. De är ett spelbolag. De har ingen annan business.

Vill man ha den senaste tuffaste, dyraste hårdvaran så får man köpa ngt annat än Nintendos produkter.
Sen köper man inte en Nintendokonsoll för 3:e parts spel. De kan man lika gärna spela på sin dator.