Swecträff Göteborg - 28november

Permalänk
Hjälpsam

Swecträff Göteborg - 28november

Tjo,

På allmän begäran efter veckans Podcast vill folk dricka öl med andra Swecare och allmänt umgås lite.

Såhär på höstkanten är dock Slottskogen lite off-season så tänkte sikta på lite mer inomhus.

Planen är att köra en enklare After Work onsdagen den 28e November. De flesta borde då ha lite pengar i plånboken till några öl, för att hitta något skoj att göra med och mot varandra så kör vi en Quiz på The Dubliner på Östra Hamngatan.

Quizen börjar kl 19 (så de flesta hinner dit) och slutar ca 21, efter quizen kan man sitta kvar och ta några öl till och snacka skit.

För att det inte skall bli en oändlig kommitté med olika förslag och ingenting händer så säger jag helt enkelt att vi kör en inofficiell träff då, och de som vill komma får komma

Det kan bli ganska gott om folk där, därför gör jag denna omröstningen för att se hur många som kommer, detta för att jag skall kunna BOKA BORD till oss. Röstningen/anmälan är öppen till ca en vecka innan. Jag stänger den på torsdagen innan. Så tänk igenom innan du röstar/anmäler, jag vill träffa er och ha trevligt, inte leka administratör och festkommitté till folk som inte kan bestämma sig Det är en pub så man skall vara myndig för att vistas dä.

Även om man inte är anmäld går det så klart att komma till Quizen men då är det inte säkert att det finns sittplats med övriga gänget.

Detta är ju direkt efter DH, så försök att inte få DH-sjukan i år om ni skall gå på både DH och Quizen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag är nyinflyttad Västergöts-länning, så har ingen aning om vilka ställen du snackar om eller vad det är för slags Quiz ^^. Men jag dyker troligtvis upp!
Hade varit skoj

Permalänk

detta tycker jag låter som en aldelles ypperlig idè. jag kommer kan jag säga redan nu!!

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jag är nyinflyttad Västergöts-länning, så har ingen aning om vilka ställen du snackar om eller vad det är för slags Quiz ^^. Men jag dyker troligtvis upp!
Hade varit skoj

Dubliner ligger typ 5 min ifrån centralen

är lätt på!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk

Låter kul! Räkna med mig

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Hedersmedlem

Äsch vafan, jag flyger ju till kanaireöarna den dagen. Skit också!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

En fundering bara, på lördagskvällar vet jag att dom är rätt hårda med att man är 23+,
hur är det när dom kör quiz? Tänkte fråga för att vara på säkra sidan, annars låter det väldigt intressant!

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Medlem

Låter sjukt kul!
Tråkigt att man endast råkar vara 15 bast.
Oh well, ha det så kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem

Fan va roligt, måste undersöka om man kan muta chefen till att låta en gå lite tidigare så man hinner ner..

Permalänk
Medlem

jag kommer!

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Hedersmedlem

I'll be there.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ZarToK:

En fundering bara, på lördagskvällar vet jag att dom är rätt hårda med att man är 23+,
hur är det när dom kör quiz? Tänkte fråga för att vara på säkra sidan, annars låter det väldigt intressant!

Det är officiellt 18 på pubben i sig, kan hända att någon vakt som ställs upp senar epå kvällen kan tycka att 20+ är en bra idé men tror inte det behövs på Quizen.

Ang Quizen i sig, det är generellt runt 23 frågor om allt möjligt mellan himmel och jord, det är lite historia, lite populär kultur, lite musik, några konstiga ord, en sväng geografi etc. Bredvetenskap är en bra plan. Och den hålls av en britt på engelska. Man kan även få mat att äta där, men då det kan bli lite bökigt med mat och frågesport samtidigt rekommenderar jag att ta en burgare innan eller liknande.

Vi körde väldigt mycket Quiz för 4-5 år sedan med jobbet som AW, vi var då en kull som började ungefär samtidigt så det var ett bra sätt att lära känna varandra och bara umgås lite

Och vargeEEEEn, hoppas du får det varmt och gosigt på pippi-öarna

Skrivet av Nagrazol:

jag kommer!

Skrivet av Rich:

I'll be there.

Då saknar vi bara Fotobullen

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

jag som är under 18 och gillar inte alkohol.

aja ha det så kul

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag kommer om jag inte råkar ha bortamatch den helgen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Låter fett kul, jag är sugen på att joina men måste först kolla upp så att jag inte är upptagen med annat.

Utöver det så måste jag säga att podcasten var riktigt grym.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Fenix:

Jag kommer om jag inte råkar ha bortamatch den helgen

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en onsdag = veckodag ^^ Välkommen

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Entusiast

Jag har inte full koll på hur mitt schema ser ut nästa läsperiod så jag återkommer men jag är väldigt sugen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

damn ålder

verkar vara ett bra förslag men synd att man bara är 15 bast och bor i malmö jaja ha det så kul och föresten bra podcast

Permalänk

Trevligt initiativ Avvaktar lite med att o.s.a. Men har jag ingenting annat för mig så vore en quiz och kanske någon Spitfire och dylikt inte helt fel

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk

Just typiskt att man bor i västerbottens skogar...

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Låter fett kul, jag är sugen på att joina men måste först kolla upp så att jag inte är upptagen med annat.

Utöver det så måste jag säga att podcasten var riktigt grym.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart du ska! Måste ha någon Helsingborgare jag kan känna mig trygg med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det är en onsdag = veckodag ^^ Välkommen

Haha fan va ball! Du blev triggad av min begäran! Men givet då kan jag ju inte banga! Jag kommer! Hoppas vi blir ett gött gäng tokiga datanördar. Ska bli spännade att få träffa några av er. Själv är jag 35år, dåligt med hår på skallen, nördig som bara fan, älskar datorer och mobiler.. Um.. Jobbar som itansvarig på en reklambyrå.. å rätt så rund runt kaggen.. lever gött osv.. en pizza lite för ofta här å där.. Tränar dock på veckodagarna så helt nördklen är jag inte även om jag nu bara pallar sex armhövningar (provade igår senast) lol..

Eller vänta nu.. jag avslöjar ju allt! Får spara mig till den 28:e. Kärringen är i USA det datumet då också så ingen som gnäller att man kommer hem sent heller! Toppen ju

Hoppas vi får med någon dåre ifrån utanför stan också! Om det är någon Boråsare som vill hänga på så kan ni få åka med mig till Göteborg. Jag jobbra i centrala Borås och kommer köra ner till götet den kvällen. De är bara att höra av er i så fall. Returen hem får ni dock lösa själva

Ska bli kul Fluf, du låter som en toppen trevlig snubbe!

Edit: Jag bor alltså i Göteborg för dom som inte riktigt förstod.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som bävar lite inför denna quiz? Jag är så sjukt dålig på allmänbildning! Vi borde ha en teknikorienterad quiz.. de skulle man nog ha en chans att sätta ett gäng poäng på men för allmänt och löst så failar jag stenhårt. Fast jag får dränka förlusten i öl istället kanske

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Är det bara jag som bävar lite inför denna quiz? Jag är så sjukt dålig på allmänbildning! Vi borde ha en teknikorienterad quiz.. de skulle man nog ha en chans att sätta ett gäng poäng på men för allmänt och löst så failar jag stenhårt. Fast jag får dränka förlusten i öl istället kanske

Jag är frågesports-nörd! (lite grann).

Brukar glo på "Vem Vet Mest?" på SVT och spela Trivial Pursuit.
Litteratur och politik är mina dåliga sidor dock, men jag ser fram emot Quiz!

Men ska bli kul! Själv är jag 20 bast och hoppas det är acceptabelt!

Permalänk
Skrivet av radx:

Är det bara jag som bävar lite inför denna quiz? Jag är så sjukt dålig på allmänbildning! Vi borde ha en teknikorienterad quiz.. de skulle man nog ha en chans att sätta ett gäng poäng på men för allmänt och löst så failar jag stenhårt. Fast jag får dränka förlusten i öl istället kanske

Se det som en utmaning, när man kör i lag så brukar man komplettera varandra, alla brukar vara duktiga inom olika områden Sen kommer det garanterat finnas otroligt bra motstånd, det brukar det alltid finnas så fort det vankas quiz.

Förr körde jag mycket quizkvällar, men var ett bra tag sedan sist nu.
Under Chalmerstiden brukade vi alltid gå på quizkvällarna på John L's och vann det två gånger, samtidigt som man ibland slutade sist
Sen var jag ofta på Red Lions quizkvällar när jag bodde i Majorna, där kör dom också med brittisk speaker så konceptet där är säkert snarlikt med The Dubliners.
Där var det dock svårare att vinna, bara lyckats en gång och hamnade bland dom sämsta lagen rätt ofta

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem

SwecTräff

Blir tyvärr för långt att åka från Malmö:/ Får vänta tills ni dyker upp här i Sveriges knutpunkt till kontinenten

Permalänk
Medlem

damn, har inte schema så långt fram, så får återkomma. Vet hela tiden schemat en månad frammåt, så återkommer i slutet!
Jag är om jag kan lätt på, nu när man jobbar i Götet igen.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Klart du ska! Måste ha någon Helsingborgare jag kan känna mig trygg med!

Jo det är klart, det hade ju varit riktigt kul men måste se hur mitt schema blir nästa läsperiod först. Men förhoppningsvis så går det bra. Bor du i Göteborg nu? Vad är det som har dragit dig hit till Götet då? Såg din senaste uppdatering på ditt G5-projekt, det ser riktigt bra ut.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Näe, bor i sthlm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jag är frågesports-nörd! (lite grann).

Brukar glo på "Vem Vet Mest?" på SVT och spela Trivial Pursuit.
Litteratur och politik är mina dåliga sidor dock, men jag ser fram emot Quiz!

Men ska bli kul! Själv är jag 20 bast och hoppas det är acceptabelt!

Jag ser redan fram emot kvällen! Mycket fail och mycket kul blir ändå en bra kväll. Det blir vad man gör det till som dom brukar säga

Skrivet av Regnbågsponny:

Se det som en utmaning, när man kör i lag så brukar man komplettera varandra, alla brukar vara duktiga inom olika områden Sen kommer det garanterat finnas otroligt bra motstånd, det brukar det alltid finnas så fort det vankas quiz.

Förr körde jag mycket quizkvällar, men var ett bra tag sedan sist nu.
Under Chalmerstiden brukade vi alltid gå på quizkvällarna på John L's och vann det två gånger, samtidigt som man ibland slutade sist
Sen var jag ofta på Red Lions quizkvällar när jag bodde i Majorna, där kör dom också med brittisk speaker så konceptet där är säkert snarlikt med The Dubliners.
Där var det dock svårare att vinna, bara lyckats en gång och hamnade bland dom sämsta lagen rätt ofta

Jag vill ha dig i mitt lag! Pax!

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum