Problem med Netflix i HD, men 1080P.mkv filer flyter på fint

Permalänk

Problem med Netflix i HD, men 1080P.mkv filer flyter på fint

Jag har skaffat Netflix på min Zotac ZBOX AD04 - E-450 1.65 GHz (integrerat Radeon HD 6320). Mitt problem är att då jag spelar upp HD material från Netflix så hackar det. Jag har 100 Mbit internet och kör på kabel så jag tycker inte det bör vara det som är problemet.
När jag spelar upp .mkv filer i 1080p genom Media player classic (MPC-HC) fungerar det fint och flyter på bra tack vara hårdvaruaccelering. Pga detta tycker jag att min hårdvara bör vara bra nog.
I silverlight har jag bockat för hårdvaruaccelering, men det hjälper inte det hackar ändå. Både i IE och Firefox.

Några idéer hur jag kan lösa detta? Är det Silverlight som är dålig mjukvara och i så fall finns det något alternativ?

Permalänk
Medlem

Slutsats: Silverligt är tyngre/sämre optimerat än tex DXVA på en x264 kodad fil.

Finns nog inte så mycket man kan göra själv förutom att byta till kraftigare hårdvara eller invänta uppdateringar av programvaran.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Har du hämtat hem den senaste versionen av Silverlight? Kom en ny i somras. Jag har E350 i min HTPC, nu har jag inte provat att se en hel film men det lilla jag testade så flöt det på. Tråkigt bara att man skall behöva nöja sig med Stereoljud från HTPC.

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Har du hämtat hem den senaste versionen av Silverlight? Kom en ny i somras. Jag har E350 i min HTPC, nu har jag inte provat att se en hel film men det lilla jag testade så flöt det på. Tråkigt bara att man skall behöva nöja sig med Stereoljud från HTPC.

jag laddade hem den som fanns tillgänglig i förrgår, antar att det måste vara den senaste, men kan alltid kolla det.

Permalänk

funkar inte....

http://connect.microsoft.com/VisualStudio/feedback/details/66...

Headweb ska sluta med silverlight som tur är så hoppas fler lägger ner det också.

Permalänk
Skrivet av Hjalmarudi:

funkar inte....

http://connect.microsoft.com/VisualStudio/feedback/details/66...

Headweb ska sluta med silverlight som tur är så hoppas fler lägger ner det också.

läser man på länken verkar många ha detta problem och ingen lösning finns.

Permalänk

Det måste fixas i silverlight eller skrota silverlight, jag hyr film på Headweb som kör det mesta i flash och då funkar det.

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag har en nettop Asus eee 1015PN (iON) där jag har liknande problem. Den extraknäcker som mediespelare.
Någon som har erfarenhet av Netflix för denna typ av maskin?
Hälsningar

Visa signatur

Node 304 White mini-ITX | Asus Maximus VI Impact | i7-4790K | Asus GTX 780 OC DCUII | Corsair H90 | Silverstone Strider ST550F Gold | Samsung 850 Pro 256GB | WD Green 3TB | G.Skill Trident 2400MHz 16GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm | Fujitsu P27T-7