Microsoft Surface stöder Xbox 360-kontroller

Permalänk

min första upplevelse med min padfone. steg 1 trycka in en usb från xbox 360 kontroll fungerade. steg 2 bluetooth ansluta en wii kontroll fungera. steg 3 usb ansluta en ps3 fungera .steg 4 fixa bluethoot på min ps3 till androif kontroll funka. steg 5 slänga min xbox kontroll. det enda som inte har fungerat till min padfone är usb blueray. jag kan se en god framtid för gaming på surfplattor om dom kan fixa native support för möss/gaming joysticks då kan man spela utan tvivel. hoppas bara att spel som är värda 5öre kommer till surfp plattorna bara

Permalänk
Medlem

kan man koppla in en mus till den? Om man kan det kan man t.ex. spela cs på den

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Xbox 360 usb fungerar väll till w7? Hoppades att man kunde använda wireless utan adapter. Tycker också att det är dumt att man inte kan ha appar på minneskortet men det är väll för att få fler att köpa 64GB versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Mer troligt är väl att det är pga DRM att man inte kan installera appar på utbytbara SD kort. Sedan ska det ganska mycket till för att klara fylla upp 20GB med enbart appar (eftersom arbetsdata givetvis kan lagras på minneskort).

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

För de är fanboys och måste skydda sitt älskade W8?

Det kan säkert stämma i vissa fall, men jag försöker att undvika generalisering på det sättet. Jag tror att många väljer att missförstå mina inlägg med mening ibland bara för att få sitta och motargumentera. Med det sagt så menar jag inte nödvändigtvis att det är så i just det här fallet.

Skrivet av n_sandstrom:

Måste vara så. Det är bara fanboys som har fått för sig att det skulle finnas nån skillnad på användningsområdena för surfplattor och spelkonsoler.

Jag anser att den enda likheten Microsofts surfplatta har med Xbox 360 är just handkontrollen. Surfplattan är inte tänkt att spela spel på i första hand, precis lika lite som att 360 är tänkt att ta med sig på resande fot. Varför du hårdrar detta till ytterligheter som att jag skulle mena att folk limmar fast surfplattan i bordet är väldigt långt bort från det jag försöker säga. Min högst personliga åsikt är att även om man kan sudda ut gränserna (minimalt) mellan dessa två helt olika plattformar genom att kunna använda samma styrdon, så har jag väldigt svårt att se hur detta skulle kunna jämföras i spelsammanhang. Det är inte precis så att plattan klarar av att köra Halo 3 på samma sätt som Xbox. Alltså, jag tycker att man i så fall lika gärna kan köpa Xbox om man vill spela med deras handkontroll och jag förstår inte riktigt hur eller varför någon skulle se detta som något attraktivt till den surfplattan.

Istället för att kritisera mig för att jag tycker som jag gör, svara istället på dessa frågor: vad är det som gör handkontrollen attraktiv till Microsofts surfplatta, är det ett köpargument för dig och i så fall varför? Motivera gärna.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Jag anser att den enda likheten Microsofts surfplatta har med Xbox 360 är just handkontrollen. Surfplattan är inte tänkt att spela spel på i första hand, precis lika lite som att 360 är tänkt att ta med sig på resande fot. Varför du hårdrar detta till ytterligheter som att jag skulle mena att folk limmar fast surfplattan i bordet är väldigt långt bort från det jag försöker säga. Min högst personliga åsikt är att även om man kan sudda ut gränserna (minimalt) mellan dessa två helt olika plattformar genom att kunna använda samma styrdon, så har jag väldigt svårt att se hur detta skulle kunna jämföras i spelsammanhang. Det är inte precis så att plattan klarar av att köra Halo 3 på samma sätt som Xbox. Alltså, jag tycker att man i så fall lika gärna kan köpa Xbox om man vill spela med deras handkontroll och jag förstår inte riktigt hur eller varför någon skulle se detta som något attraktivt till den surfplattan.

Istället för att kritisera mig för att jag tycker som jag gör, svara istället på dessa frågor: vad är det som gör handkontrollen attraktiv till Microsofts surfplatta, är det ett köpargument för dig och i så fall varför? Motivera gärna.

Att enheterna inte skulle vara jämförbara är ju precis det jag menar. Därför förstår jag inte varför man skulle köpa någon istället för den andra, eftersom dom är så totalt olika saker. Vill du spela hemma köper du en xbox. Vill du spela på tåget köper du en surface. Vill du mest bara spela med en xboxkontroll, och anpassar spelplatsen till det, viss, då köper man en xbox.

För att svara på din fråga då, så förutsätter vi för enkelhetens skull att jag skulle ha planer på en surface. Jag åker tåg i 30 minuter, 2 gånger om dagen, och har nästan alltid en väska med mig. Ibland vill jag lägga den tiden till att spela spel.
Även om inte kontrollen skulle vara ett köpargument för en surface, så skulle jag garanterat skaffa en kontroll, om jag hade en sådan, för att tja, att spela med handkontroll är så mycket bättre än att spela på pekskärm, enligt min smak.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag tror att ni båda har missuppfattat det här lite. Microsoft ska släppa en surfplatta (med tillhörande tangentbord) och uppger nu att man kan använda ett tillbehör som är till deras konsol för att kunna spela på den. Min poäng är, varför skulle folk köpa en sån platta för att kunna spela med en Xbox 360-kontroll? Det verkar väldigt opraktiskt att ha med sig en handkontroll i fickan på resande fot på samma sätt som surfplattan, och när man är hemma kan man ju lika gärna köra spel på en konsol med denna handkontroll. Förstår ni?

Edit: Nej, man stoppar såklart inte plattan i fickan heller, men ni förstår vad jag menar förhoppningsvis?

Nej, jag förstår faktiskt inte alls vad du menar.

Skrivet av €lysian:

Men nu var det ju inte så jag menade heller. Jag förstår inte varför så många på det här stället måste vända på allting man skriver och göra det till något helt annat?

Vad menar du då?

Jag förstår inte hur din jämförelse med xbox 360 är relevant öht.

Jag ser inte att spela på sin surfplatta med handkontroll som en blivande stor grej, så om det är det du menar så håller jag med dig.
Men det är en bra extrafunktion som ökar användningsområdena för surfplattan något.

Att ta med sig enkelt till sommarstugan, att ha något att göra på en längre tågresa eller liknande så finns det liksom möjligheter.

Att köpa en surfplatta för att spela på med handkontroll tror jag ingen kommer göra, men om man köper en surfplatta så är det en extrafunktion som jag tycker är trevlig iaf och som jag hoppas kommer utvecklas vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Det kan säkert stämma i vissa fall, men jag försöker att undvika generalisering på det sättet. Jag tror att många väljer att missförstå mina inlägg med mening ibland bara för att få sitta och motargumentera. Med det sagt så menar jag inte nödvändigtvis att det är så i just det här fallet.

Jag anser att den enda likheten Microsofts surfplatta har med Xbox 360 är just handkontrollen. Surfplattan är inte tänkt att spela spel på i första hand, precis lika lite som att 360 är tänkt att ta med sig på resande fot. Varför du hårdrar detta till ytterligheter som att jag skulle mena att folk limmar fast surfplattan i bordet är väldigt långt bort från det jag försöker säga. Min högst personliga åsikt är att även om man kan sudda ut gränserna (minimalt) mellan dessa två helt olika plattformar genom att kunna använda samma styrdon, så har jag väldigt svårt att se hur detta skulle kunna jämföras i spelsammanhang. Det är inte precis så att plattan klarar av att köra Halo 3 på samma sätt som Xbox. Alltså, jag tycker att man i så fall lika gärna kan köpa Xbox om man vill spela med deras handkontroll och jag förstår inte riktigt hur eller varför någon skulle se detta som något attraktivt till den surfplattan.

Istället för att kritisera mig för att jag tycker som jag gör, svara istället på dessa frågor: vad är det som gör handkontrollen attraktiv till Microsofts surfplatta, är det ett köpargument för dig och i så fall varför? Motivera gärna.

Att man kan spela men handkontroll gör ju inte att tableten blir mindre attraktiv något sätt.

Varför ska man köpa en xbox istället för en tablet bara för att man kan spela på den med en handkontroll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Även om inte kontrollen skulle vara ett köpargument för en surface, så skulle jag garanterat skaffa en kontroll, om jag hade en sådan, för att tja, att spela med handkontroll är så mycket bättre än att spela på pekskärm, enligt min smak.

Jag har redan en sån kontroll som jag har till min PC för att spela vissa handkontrollanpassade spel, som Batman Arkham Asylum.
Att jag även kan använda kontrollen till en Surface om jag köper den är ju ett plus i kanten på just den surfplattan om jag funderar på att köpa en och ska välja mellan olika.

För mig är det inget tungt argument alls, men ändock ett litet plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

För de är fanboys och måste skydda sitt älskade W8?

Wow, att bli kallad Microsoft fanboy hör inte till vardagen!

Jag har inte ens provat Windows 8 och kommer nog inte göra det på ett tag heller, finns en hel del småsaker som jag är intresserad av där men också en hel del irritationsmoment som jag inte vill ha så kommer nog vänta lite med att installera det.

Permalänk

Varför kan de inte få den trådlösa att fungera? Inte konstigt att X360 kontrollen är kompatibel med tanke på att X360 kört Modern UI ( kallas det så ) ett tag.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

helt rätt spår. särskilt om man kan streama speltjänster som onlive, eller från XBOXen i hemmet.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Varför kan de inte få den trådlösa att fungera? Inte konstigt att X360 kontrollen är kompatibel med tanke på att X360 kört Modern UI ( kallas det så ) ett tag.

varför är det inte konstigt av just den anledningen? Utseende p UI brukar inte ha så mycket med hårdvarukompabilitet att göra

Vilken frekvens kör den trådlösa på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Väldigt vad många verkar mot denna kompabilitet. Är det inte spela spel som är surfplattornas stora användnigsområden ute i stugorna? Om man nu har ett 360 eller funderar på att köpa konsoll så är det ju perfekt att man kan koppla in en extern kontroll till sin platta!

Sen kan ju kontrollen troligen användas till annat än spel. Finns ju tex potential att styra en mediaapplikation och låta surfacen extrajobba som Htpc!

Inte en dealbreaker kanske men varje funktion är i alla fall ett plus i mina ögon! (Även om jag inte kommer utnyttja möjligheten...)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Om man nu ska lägga ut flera tusen kr på en enhet som går att spela på, kan man väl lika gärna köpa ett Xbox 360?

Vad är det som säger att en konsol är det bästa valet av produkt för alla att förkovra spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Vad är det som säger att en konsol är det bästa valet av produkt för alla att förkovra spel?

Han är helt instängd, han förstår inte konceptet att vissa kanske behöver en DATOR och inte ett xbox i första hand.
Att den sen fungerar med USB enheter så som Xbox kontroll osv. dras sedan som negativa aspekter.

Om man vill ha ett xbox köper man väl helt enkelt ett xbox...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Vad är det som säger att en konsol är det bästa valet av produkt för alla att förkovra spel?

Jag säger inte att en konsol är bästa valet av produkt för att spela heller.

Skrivet av Cwittler:

Han är helt instängd, han förstår inte konceptet att vissa kanske behöver en DATOR och inte ett xbox i första hand.
Att den sen fungerar med USB enheter så som Xbox kontroll osv. dras sedan som negativa aspekter.

Om man vill ha ett xbox köper man väl helt enkelt ett xbox...

Nej, jag är inte "helt instängd" och du behöver inte dra massa slutsatser som jag aldrig ens har sagt något om. Sluta snacka skit.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Wow, att bli kallad Microsoft fanboy hör inte till vardagen!

Jag har inte ens provat Windows 8 och kommer nog inte göra det på ett tag heller, finns en hel del småsaker som jag är intresserad av där men också en hel del irritationsmoment som jag inte vill ha så kommer nog vänta lite med att installera det.

Roligt att någon tar det med en nypa salt och inte tände på alla cylindrarna.
Han som tände på alla måste känt sig träffad

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Om ingen redan nämnt det redan, så har också många android tablets stöd för diverse kontroller, kör själv GTA III med sladdad kontroll på min TF Prime, rullar prima

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Om ingen redan nämnt det redan, så har också många android tablets stöd för diverse kontroller, kör själv GTA III med sladdad kontroll på min TF Prime, rullar prima

Allvar? Jag jag har varit sugen på en platta ett tag, och mest en Transformer. Kan man lira GTA3 med en 360 är det ju underbart!

Hur gör du förresten för att köra GTA3 på Android? Krävs det något särskilt?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Allvar? Jag jag har varit sugen på en platta ett tag, och mest en Transformer. Kan man lira GTA3 med en 360 är det ju underbart!

Hur gör du förresten för att köra GTA3 på Android? Krävs det något särskilt?

Först så bör du överväga att INTE köpa en prime, den suger aningen mycket för pengarna.. Finns bättre, bl.a Infinity och liknande, va de nu heter. Sedan så hittar du GTA III här, standard .apk fil

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Först så bör du överväga att INTE köpa en prime, den suger aningen mycket för pengarna.. Finns bättre, bl.a Infinity och liknande, va de nu heter. Sedan så hittar du GTA III här, standard .apk fil

Tack för svar.

Jaså ingen Prime? Ptja, den har ju tros allt funnits på marknaden ett tag nu.
Det är ju egentligen tangetbordet jag lockas av. Laptop och platta i ett, sjukt smidigt. Kommer allt fler produkter med den kombinationen.

Edit. Jag har ju en S3a! Lite snabbt googlande senare fick man blodad tand.
http://www.youtube.com/watch?v=NRd_AyJILDM

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Om ingen redan nämnt det redan, så har också många android tablets stöd för diverse kontroller, kör själv GTA III med sladdad kontroll på min TF Prime, rullar prima

Hela android 4+ har väl stöd för? Förutsatt att usb-ingång finns att tillgå då.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

LOOOOL, Windows 8 tar 12GB av de 32/64 som finns XD
Det är ju fan pinsamt..

Android ligger på 1-2GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

LOOOOL, Windows 8 tar 12GB av de 32/64 som finns XD
Det är ju fan pinsamt..

Android ligger på 1-2GB.

Windows 8 + Office 2013 och förinstallerade program, lite skillnad.
Dock lite mycket, men ändå, så farligt är det inte.

Permalänk

"tar 12GB" är ju inte direkt vad som står, utan snarare "med windows, office och massa program har man över 20GB kvar"
Sen vad "över 20GB" är återstår nog att se.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Windows 8 + Office 2013 och förinstallerade program, lite skillnad.
Dock lite mycket, men ändå, så farligt är det inte.

Jo.. faktiskt. När ett operativ tar mer än 30% av den totala lagringsstorleken så tycker jag inte det är okej..

Själva Windows 8 ligger kanske på runt 10GB, men det är ändå aldeles för mycket. Speciellt när man betalar ~300kr för 10GB. (100USD för 32GB)
Sedan är ju även Office bloatat ut av bara helvete också. Och är säkert "pre-loadat" på alla datorerna.

Nej, jag tror Windows överlag är på tok för bloatat för att klara sig lika bra på mobila platformar som Android/iOS.

Permalänk
Medlem

Skillnaden är väl att om du kör med 360kontroll på android så är du fortfarande fast vid telefonappar. Just a thought.
Man kan ju till exempel köra sc2 på windows 8 tablets (Och ja, det gäller även ARM)

Permalänk
Medlem

Kan man köra nån laglig version av Linux på dessa pads förutom SuSE eller är man fast vid windows 8 eller suse fram till nån reverse engineerat sign keys för deras secureboot?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skillnaden är väl att om du kör med 360kontroll på android så är du fortfarande fast vid telefonappar. Just a thought.
Man kan ju till exempel köra sc2 på windows 8 tablets (Och ja, det gäller även ARM)

Sc2 finns garanterat inte till ARM arkitekturen, x86 != arm

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)