Få aluminium utskuren och sedan bockad, vart?

Permalänk

Få aluminium utskuren och sedan bockad, vart?

Hejsan,

som titel lyder så är jag på jakt efter något företag som kan skära ut aluminium och sedan bocka plåten till ett projekt jag håller på med. Tänkte göra det själv mendet behöver vara ganska små marginaler för att det ska passa och så säker på att såga och bocka är jag inte. Har varit i kontakt med de lokala plåtslagarna och antingen så hade dom inte resurser eller så hade dom inte tid med ett sånt litet jobb!?

Så om någon vet något företag man kan kontakta enkelt och skicka sin ritning till och sedan får plåten hemsickad sedan så vore det väldigt uppskattat.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Ska du göra styckbit på industri så blir det nog GANSKA dyrt. När man kommer upp i några hundra ex blir priserna bättre

Kolla vidare hos plåtslagare tror jag är rätt grej.

Alla har tid om man betalar rätt pris

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Ska det mer än bockas i plåtbock blir det väldigt dyrt. Men annars kan vilken nisse som helst med bock fixa.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Ska du göra styckbit på industri så blir det nog GANSKA dyrt. När man kommer upp i några hundra ex blir priserna bättre

Kolla vidare hos plåtslagare tror jag är rätt grej.

Alla har tid om man betalar rätt pris

Haha ja jag får försöka förhandla om priset med dom, tills slut kanske dom vill fixa det åt mig. Far min sa att det var ett familje företag där fadern lovade runt men höll tunt, dom låg tydligen ca 6 månader efter med jobb. x)

Skrivet av ODDNAME:

Ska det mer än bockas i plåtbock blir det väldigt dyrt. Men annars kan vilken nisse som helst med bock fixa.

Där sa du något, jag borde kunna komma med en färdig utskuren plåt och bara be om att få den bockad, borde bli billigt och bra. Ska kolla vidare bland plåtslagarna runt omkring.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Tror det är betydligt lättare att hitta någon som skär (om det är just skärning som är interessant) i vanlig 3mm blötjärn, och köra som utfyllnadsbitar. Förbered bara skärfiler och be om en offert.

Permalänk
Medlem

Det är lättare om du går dit, ringer du blir det så mycket runtomkring de ska komma ihåg, när kommer han, vad skulle han ha gjort o,.s.v.

Du åker till ett ställe, ha en ritning klar framför dig, såhär vill jag ha den kapad, kan ni ordna det.
Får du en färdig bit, ta den, åk till nästa ställe. Ta med biten och en visualisering + gradberäkning/vinkel du ska ha vart på biten, rita med tusch eller liknande.
Förbered dig med en påse bullar i bilen medan du går in, när de börjar går du och hämtar bullar

Jag är likadan själv, ringer nån och frågar om jag kan skära till XXXX eller fräsa ut YYYY så är det för krångligt att bestämma på telefon, avsätta tid och planera in att någon kommer etc, gör maskinstopp för att någon ska komma, sen kommer de inte o.s.v.

Men kommer någon in med en bit, behöver detta, så tar jag telefonnummer och fixar när jag har lite att göra och ringer när de är klart.

Gör det så enkelt som möjligt för de du vill få hjälp ifrån, så får du hjälp

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Du verkar ha fått ett bra och uttömligt svar från HCP.

Funkar inte det kanske du kan bege dig till den lokala gymnasieskolan med Industri-utbildning, där borde du också kunna få arbetet utfört på stående fot. Antingen av en anställd eller av någon av eleverna.

Permalänk
Medlem

Tippset är att kolla med Gymnasium och yrkesutbildningar osv.
De brukar vara glada över övningsuppgifter till eleverna och tillhandahåller man matrialet plus lite fredagsfika så brukar man bli vip-kund

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Tippset är att kolla med Gymnasium och yrkesutbildningar osv.
De brukar vara glada över övningsuppgifter till eleverna och tillhandahåller man matrialet plus lite fredagsfika så brukar man bli vip-kund

Som sagt, dra till en skola med industriprogram med spec så löser det sig.
Kostar ungefär som en smörgåstårta i värsta fall

Då blir du dessutom välkommen tillbaka med mer jobb

Sånna saker producerar man i massmängder på skolorna som sen åker i container bara, så att göra efter en viss spec brukar inte vara något problem.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug