Köpa "Xbox 360 Wireless Gaming Receiver For Windows"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DSune:

Är den där receivern från spelbutiken kompatibel med win 8.1 överhuvudtaget? Står bara XP/vista/win7. Har ju 3 Xbox 360 kontroller trådlösa. Eller ska man behöva köpa en till från typ cdon med en receiver inkluderad?

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-gamepad-xbox-360-wirel...

Står inget om win 8

Jag kör den från spelbutiken i Win 8 funkar fin fint, dock inte installerat 8.1 än.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem

När jag skulle köpa en handkontroll till FIFA på PC valde jag också mellan en trådlös XBOX 360 kontroller för Windows eller en trådad sådan. Valde i slutändan den trådade versionen av främst 2 skäl. Behöver ingen receiver eller ständigt köp av batterier alternativt batteriladdare (slösa mer pengar) plus att den trådade är lättare i vikt då den inte har batteriet kopplad på själva kontrollen därigenom skönare att hålla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneLiu:

Jag kör med trådlös Xbox kontroll på PC och det finns absolut inget lagg (Spelar Xbox med och det är samma bra känsla)

Köpte min på Spelbutiken men de säljer bara ett kit med både kontroll och mottagare vad jag vet.

Har köpt en reciever till xbox360 kontrollen nu men får det inte att funka, kontrollen står bara och blinkar - tips?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Har köpt en reciever till xbox360 kontrollen nu men får det inte att funka, kontrollen står bara och blinkar - tips?

Gammal tråd du skrev i då..

Har du tryckt först på dongelns knapp och sen hållit inne knappen på X360 kontrollen?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Gammal tråd du skrev i då..

Har du tryckt först på dongelns knapp och sen hållit inne knappen på X360 kontrollen?

Jo bättre det än att skapa en ny om samma ämne tyckte jag:)

Nu har jag dock löst det genom att tanka drivisen från microsoft
http://www.microsoft.com/hardware/en-us/d/xbox-360-wireless-c...

Och sedan följa guiden/guiderna som finns på alla sidor som säljer recievern

Kanske vore bra om ställena som säljer hade den länken också..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Jo bättre det än att skapa en ny om samma ämne tyckte jag:)

Nu har jag dock löst det genom att tanka drivisen från microsoft
http://www.microsoft.com/hardware/en-us/d/xbox-360-wireless-c...

Och sedan följa guiden/guiderna som finns på alla sidor som säljer recievern

Kanske vore bra om ställena som säljer hade den länken också..

Jo jag håller med dig!

Då löste det sig. För min del har det räckt att välja en drivrutin som redan ligger i datorn för att få den att fungera men det är kanske lite olika.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men jag är ute efter en sådan mottagare till 360 kontroll. Original verkar inte gå att få tag på och vet inte vilken kopia jag ska köpa så fall.

Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin79:

Gammal tråd men jag är ute efter en sådan mottagare till 360 kontroll. Original verkar inte gå att få tag på och vet inte vilken kopia jag ska köpa så fall.

Tips?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247
Lös adapter finns hos Teknikmagasinet till samma pris som det färdia paketet.

Jag har en kopia jag köpte av en medlem här, men tycker inte den fungerar lika bra som originalet. Tappar mottagning tidigare och kräver installation av drivrutinerna nästan varje gång man kopplar in adaptern på nytt (inget problem om man låter den sitta i).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10