Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kanske kan ha varit så, kanske kan vara värt att göra så att den laddar in nya bilder lite tidigare?

Oavsett, mycket trevlig sida! Får se om min mobilkamerabild ens får en röst....... Mer än min egen!

Kul att du laddade upp

Skrivet av Boozfob:

Är sidan bara till för foton eller även 3d bilder man gjort? (Om ni ens ser skillnad >:) )

Nej, 3D bilder är mer än välkomna! Som siten heter, "Bildtoppen" så är det för alla typer av bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, är i skolan så orkar inte sitta och läsa ev. regler, men får man ladda up bilder med vapen i..?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Har laddat upp.

ser bra ut!

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Ok, är i skolan så orkar inet sitta och läsa ev. regler, men får man ladda up bilder med vapen i..?

Det beror på om bilden är stötande. Är den inte det så ser jag inget problem med det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Det beror på om bilden är stötande. Är den inte det så ser jag inget problem med det.

Inte stötande, har modellerat lite vapen, inget blod, ingen som använder dom, bara tex en camo sniper som står på ett bort, borde inte vara stötande?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

En bugg?

Har röstat 2 ggr på min egen bild, trodde inte det skulle gå.. hmpf.

Sen så kanske det hade varit bra om du kan lyfta fram alla bidrag på en gång istället för att folk ska klicka fram fler bidrag, kan bli en ganska vinklad röstning.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Inte stötande, har modellerat lite vapen, inget blod, ingen som använder dom, bara tex en camo sniper som står på ett bort, borde inte vara stötande?

Det går bra.

Skrivet av FlorrpaN:

En bugg?

Har röstat 2 ggr på min egen bild, trodde inte det skulle gå.. hmpf.

Sen så kanske det hade varit bra om du kan lyfta fram alla bidrag på en gång istället för att folk ska klicka fram fler bidrag, kan bli en ganska vinklad röstning.

Hm, det ska inte gå att rösta två ggr på samma bild inom 24h.

Problemet är att det skulle bli segt att ladda alla på en gång. Men scrollar man efter första klicket på "visa fler bilder" så laddas de allt eftersom. Och tanken är att de som är högre i listan ska få mer "credit" på sidan genom att visas högre upp. Dock försvinner de från listan efter 7 dygn och lämnar plats till andra bilder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Jag vet inte om så många bra fotoforum, är endast själv medlem i fotosidan.nu. Har du några tips på bra fotoforum som man kanske har missat?

Nae inte direkt

Sidan verkar riktigt najs jag ville bara se till att du tänker på att skilja dig från de stora jättarna annars kommer dom trampa sönder dig tyvärr... Hur du gör det är upp till dig, men hålla den svensk och system med topplistor o så småningom vinster låter för mig som ett vinnande koncept )

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Delade denna med mina poolers...

Facebook share på den.. om alla som tycker om sidan gör det så lär den spridas rätt fort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av brattis:

Facebook share på den.. om alla som tycker om sidan gör det så lär den spridas rätt fort!

Yes, bildtoppen finns även på facebook som en grupp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Najs det va nån annan här på foto delen som gjorde ett liknande projekt förut.
Var jävligt kul och najs gjort, men dog efter ett tag och han stängde ner pga ingen aktivitet.

Hittade tråden, du kanske kan få några idéer lr info att läsa
http://www.sweclockers.com/forum/103-foto/963719-valkommen-da...

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Najs det va nån annan här på foto delen som gjorde ett liknande projekt förut.
Var jävligt kul och najs gjort, men dog efter ett tag och han stängde ner pga ingen aktivitet.

Hittade tråden, du kanske kan få några idéer lr info att läsa
http://www.sweclockers.com/forum/103-foto/963719-valkommen-da...

Sedär ja, får kolla på den tråden lite. Men vi hoppas att det här blir aktivt då jag även planerar att satsa några slantar på reklam via google adwords samt planer på att finansiera priser på bildtoppen ur egen ficka. Så håll utkik efter uppdateringar inom närmaste framtiden!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag uppdaterat sidan efter era synpunkter. Fixat så att man kan stänga bilder med krysset, även för bilder som är höga.

Om man röstat på en bild så blir nu knappen lite tonad för den bilden så att man ser vilka man redan röstat på. Klickar man igen på knappen så ser man dock en ruta med tid då man kan rösta igen på bilden (24h intervall mellan röster).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Länk till Facebook Gruppen hade varit användbart också

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlorrpaN:

Länk till Facebook Gruppen hade varit användbart också

Det var en av sakerna jag ändrade, om man "gillar" så gillar man numera facebook gruppen och inte sidan i sig. Men du menar kanske en länk till själva gruppen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Det var en av sakerna jag ändrade, om man "gillar" så gillar man numera facebook gruppen och inte sidan i sig. Men du menar kanske en länk till själva gruppen?

jaha, ja har du fixat det så är det ju lugnt

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Kan även nämna att jag nu dragit igång kampanjer via Google AddWords. Förhoppningsvis drar det till sig fler som röstar och använder siten.

Tid är pengar och tid har jag lagt ner på utveckling, så då kan jag ju lika gärna satsa lite pengar på reklam också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ett tips är att göra en app, då sprids det mycket fortare.
men snälla, integrera inte någon funktion så att man kan ta bilder med mobilen, eller ladda upp från mobilen. det ska vara riktiga bilder på denna sida! inget mobiltjafs

och såklart, ett kommentarsystem!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

För att ge lite inspiration kika in:
http://photoshowoff.se/
Du/Ni får göra något som skiljer sig ifrån alla andra sidor som redan finns därute om detta ska ta fart på allvar...
Tävlingar med flest gillaklick...hmmm...är skeptisk...Den som "marknadsför" sin bild bäst och har störst kontaktnät vinner, inte den bästa bilden.. fast detta kanske du/ni har en lösning för?
Sen, infoga copyrightinformation samt någon slags kontaktformulär eller liknande till fotografen.
Nog med gnäll för nu...kul initiativ och kör hårt!

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Göttig sida, Laddade upp en bild nyss! Väldigt snyggt och stilren design, Bra idé till hemsida!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

För att ge lite inspiration kika in:
http://photoshowoff.se/
Du/Ni får göra något som skiljer sig ifrån alla andra sidor som redan finns därute om detta ska ta fart på allvar...
Tävlingar med flest gillaklick...hmmm...är skeptisk...Den som "marknadsför" sin bild bäst och har störst kontaktnät vinner, inte den bästa bilden.. fast detta kanske du/ni har en lösning för?
Sen, infoga copyrightinformation samt någon slags kontaktformulär eller liknande till fotografen.
Nog med gnäll för nu...kul initiativ och kör hårt!

Att marknadsföra sig i tävlingar är väl alltid något man gör för att vinna en tävling där en "community" bestämmer vinnaren. En tävling där t.ex. bildtoppen skulle bestämma känns väldigt felvinklad. Jag skapade siten för att jag själv gillar att få kritik på mina bilder och det är tanken med siten. Men siten är ny och vi får se, kanske kommer jag på en smart lösning

Sedan är sidan skapad för att vara responsiv och man ska få ett snabbt sätt att följa ändringar på sidan. Det har jag inte sett någon sida som är när det kommer till en liknande idé.

Angående copyright och kontakt till fotografen. Ska klura lite på den! Eftersom jag har mailen kan jag nog skapa en proxy så meddelanden kan skickas till fotografen utan att någon får reda på mailen. Detta kanske får bli ett val då man laddar upp en ny bild. Tack för dina inputs!

Skrivet av xapa112:

Göttig sida, Laddade upp en bild nyss! Väldigt snyggt och stilren design, Bra idé till hemsida!

Kul att du gillade den!

Visa signatur
Permalänk

Jättekul sida, laddade upp en bild jag tagit på farsans traktor
Ska se om jag inte kan få mina kompisar att bidra med bilder på sidan!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem
Skrivet av freaky FilureN:

Jättekul sida, laddade upp en bild jag tagit på farsans traktor
Ska se om jag inte kan få mina kompisar att bidra med bilder på sidan!

Roligt att du tycker så. Bra att sprida den vidare, ju fler som börjar nyttja sidan ju roligare blir det för oss som är med. Oss säger jag för jag har själv lagt upp några bilder, men det går inte så bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Att marknadsföra sig i tävlingar är väl alltid något man gör för att vinna en tävling där en "community" bestämmer vinnaren. En tävling där t.ex. bildtoppen skulle bestämma känns väldigt felvinklad. Jag skapade siten för att jag själv gillar att få kritik på mina bilder och det är tanken med siten. Men siten är ny och vi får se, kanske kommer jag på en smart lösning

Ja, jo...men blir ju lite fuskigt om nån exempelvis postar på sin FB sida och han har ex 1000 "vänner" där jämnfört mot någon annan som har ex 100 "vänner". Du fattar nog hur jag tänker?
Men, men fnulat lite på detta nu och har föjande förslag:

  1. Normalisera ett medelbetyg (mellan ex 1-5) för bilden, beroende på: antal röster på bilden/antal röster totalt/antal bilder (Och visa ej betyget under tävlingens gång för att undvika att folk "röstar ner" andras bilder)

  2. Eller göra så att man måste rösta (gilla) minst ex 3st bilder i en tävling.

Varav det sistnämnda förlsaget nog är lättast att koda för dig?)

Allt för att eliminera eventuellt "fusk" vid kommande tävlingar...

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

Ja, jo...men blir ju lite fuskigt om nån exempelvis postar på sin FB sida och han har ex 1000 "vänner" där jämnfört mot någon annan som har ex 100 "vänner". Du fattar nog hur jag tänker?
Men, men fnulat lite på detta nu och har föjande förslag:

Normalisera ett medelbetyg (mellan ex 1-5) för bilden, beroende på: antal röster på bilden/antal röster totalt/antal bilder
Eller göra så att man måste rösta (gilla) minst ex 3st bilder i en tävling.
(Varav det sistnämnda förlsaget nog är lättast att koda för dig?)

Allt för att eliminera eventuellt "fusk" vid kommande tävlingar...

Ja, det är ett sätt, ska ta det i beaktning. En tidig tanke jag hade var att t.ex. lotta ut några hundra SEK (om detta är möjligt utan att bryta mot några lagar, vilket skall kollas upp) bland de 20 bästa bilderna för en månad (som exempel). Detta för att minimera den risken du syftar på. Dock tror jag att det alltid kan bli problem med sådana här tävlingar om man inte har något slags "random" system.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den tanken var god. Men gör isf något liknande:
1. Ha uppladdningstid på ex 1 vecka till tävlingen (under denna tid kan ingen varken se eller rösta på bilderna)
2. Ha röstningstid på ex 1 vecka för de uppladdade bilderna (under denna tid kan ingen se betyg (antal gilla) på bilderna)
3. Ha prisutdelning bland topp 10 (lottning för att få "random")

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

Den tanken var god. Men gör isf något liknande:
1. Ha uppladdningstid på ex 1 vecka till tävlingen (under denna tid kan ingen varken se eller rösta på bilderna)
2. Ha röstningstid på ex 1 vecka för de uppladdade bilderna (under denna tid kan ingen se betyg (antal gilla) på bilderna)
3. Ha prisutdelning bland topp 10 (lottning för att få "random")

Jag ska ha det i åtanke. Ska skissa på det lite mer, men först får sidan fortsätta bygga upp en användarkrets så att det blir ordentligt med bidrag vid eventuell tävling. Det ser väldigt lovande ut i google analytics iaf

Visa signatur