får strict nat type på MW2, hur gör jag den till open?

Permalänk

får strict nat type på MW2, hur gör jag den till open?

hej! använder min mobil som dong till datorn i lägenheten. När jag ska lira MW2 så står det att nat type är strict och hittar ju då såklart inte några maps. men problemet är att jag inte vet hur jag får den till open? någon vis person som kan förklara det? tack på förhand
mvh Anton

Visa signatur

Stationär: Chassi - NZXT guardian 921 (red) | mb - ASUS M5A97 pro | cpu - AMD fx-6100 | gpu - 2x sapphire hd 6870 back to karkand edition | ram - corsair vengeance 8gb 1600mhz | psu - corsair GS700 | hdd - 2x 500gb 7200rpm |

Bärbar: ASUS X53S | cpu - intel i5 2430m | gpu - GT520mx | ram - 6gb | hdd - 640 gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyonberg:

hej! använder min mobil som dong till datorn i lägenheten. När jag ska lira MW2 så står det att nat type är strict och hittar ju då såklart inte några maps. men problemet är att jag inte vet hur jag får den till open? någon vis person som kan förklara det? tack på förhand
mvh Anton

Tyvärr kan du inte göra så mycket åt saken:/ Men du borde fortfarande kunna hitta Games

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Jag minns att det där var ganska random när man hade strict och open...
Trodde först att det hade att göra med routersettings men den ändrade ibland oavsett settings.

Som Curemylife sa - Du borde hitta games ändå.

Visa signatur

Chassi NZXT Phantom Limited Ed. || PSU NZXT HALE90 850W || Moderkort MSI Z68A-GD65-G3
CPU Intel i5 2500K || GPU MSI GTX 580 Twin Frozr || RAM 16GB Corsair Vengeance
SSD Intel 520 SSD 120 GB || HDD 2x 1 TB

Permalänk
Entusiast

Det är oftast helt slumpmässigt om jag har "Strict" eller "Open" men ibland så kan det hjälpa att gå in på sin IP och stänga av "UPnP" eller tvärtom.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Tack för svar, ska testa det sistnämda

Visa signatur

Stationär: Chassi - NZXT guardian 921 (red) | mb - ASUS M5A97 pro | cpu - AMD fx-6100 | gpu - 2x sapphire hd 6870 back to karkand edition | ram - corsair vengeance 8gb 1600mhz | psu - corsair GS700 | hdd - 2x 500gb 7200rpm |

Bärbar: ASUS X53S | cpu - intel i5 2430m | gpu - GT520mx | ram - 6gb | hdd - 640 gb |

Permalänk

nu kanske det blir i fel forum men jag tänkte köpa BF3 så datorn får göra rätt för sig och man får spela nått vettigt, men tror ni att det blir nått liknande då också?

Visa signatur

Stationär: Chassi - NZXT guardian 921 (red) | mb - ASUS M5A97 pro | cpu - AMD fx-6100 | gpu - 2x sapphire hd 6870 back to karkand edition | ram - corsair vengeance 8gb 1600mhz | psu - corsair GS700 | hdd - 2x 500gb 7200rpm |

Bärbar: ASUS X53S | cpu - intel i5 2430m | gpu - GT520mx | ram - 6gb | hdd - 640 gb |

Permalänk
Skrivet av leyonberg:

nu kanske det blir i fel forum men jag tänkte köpa BF3 så datorn får göra rätt för sig och man får spela nått vettigt, men tror ni att det blir nått liknande då också?

Spelande blir väl aldrig vettigt med mobilt nät?

Permalänk

det ligger väl det kanske en poäng i, men får in full 3g i lägenheten och det brukar faktiskt flyta på för att vara mobilt. brukade lira lite mw2 genom gamla telen och det funkade prima faktiskt. nu när jag bytte till s3 så blir det strict och hittar tamefan inte ett game..

men som frågan var, någon som har ett skapligt svar om det kommer bli samma sak med bf3?

gryymt offtopic men vill bara ha ett snabbt svar på om jag ska välja MoH warfighter eller bf3, blir beställning om nån timme men kan fasen inte bestämma mig..

Visa signatur

Stationär: Chassi - NZXT guardian 921 (red) | mb - ASUS M5A97 pro | cpu - AMD fx-6100 | gpu - 2x sapphire hd 6870 back to karkand edition | ram - corsair vengeance 8gb 1600mhz | psu - corsair GS700 | hdd - 2x 500gb 7200rpm |

Bärbar: ASUS X53S | cpu - intel i5 2430m | gpu - GT520mx | ram - 6gb | hdd - 640 gb |

Permalänk
Medlem

Tror det funkar om man öppnar portarna