Permalänk
Medlem

Flaskhals? Vad uppgradera?

Jag har upptäckt att Planetside 2 har kommit ut nu äntligen men upptäckte i samma veva att min dator inte riktigt orkar driva det tillräckligt bra så jag funderar på att uppgradera lite Problemet är att jag på senare år helt enkelt inte hängt med i hårdvarusvängen så jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag har nu:
ASUS Socket AM3 DDR3 USB3
AMD Phenom II x6 1055T
Gigabyte HD6850 1024mb
4gb kingston minne

Räcker det om jag uppgraderar grafikkortet för att få lite extra kräm eller blir min prolle en stor flaskhals då?

Vad ska jag i så fall köpa för grafikkort? Mest bang for the buck så att säga.

Tack på förhand!

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kahn:

Jag har upptäckt att Planetside 2 har kommit ut nu äntligen men upptäckte i samma veva att min dator inte riktigt orkar driva det tillräckligt bra så jag funderar på att uppgradera lite Problemet är att jag på senare år helt enkelt inte hängt med i hårdvarusvängen så jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag har nu:
ASUS Socket AM3 DDR3 USB3
AMD Phenom II x6 1055T
Gigabyte HD6850 1024mb
4gb kingston minne

Räcker det om jag uppgraderar grafikkortet för att få lite extra kräm eller blir min prolle en stor flaskhals då?

Vad ska jag i så fall köpa för grafikkort? Mest bang for the buck så att säga.

Tack på förhand!

Ett Radeon HD7950 är nog inte helt fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag missade ju helt nämna vad jag tänkt lägga ut för summa pengar, soz.

I alla fall så rör det sig om ca 2000kr.

Skrivet av anon99339:

Ett Radeon HD7950 är nog inte helt fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad säger du om processorn då? Ingen flaskhalsvarning där eller?

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

Jag har upptäckt att Planetside 2 har kommit ut nu äntligen men upptäckte i samma veva att min dator inte riktigt orkar driva det tillräckligt bra så jag funderar på att uppgradera lite Problemet är att jag på senare år helt enkelt inte hängt med i hårdvarusvängen så jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag har nu:
ASUS Socket AM3 DDR3 USB3
AMD Phenom II x6 1055T
Gigabyte HD6850 1024mb
4gb kingston minne

Räcker det om jag uppgraderar grafikkortet för att få lite extra kräm eller blir min prolle en stor flaskhals då?

Vad ska jag i så fall köpa för grafikkort? Mest bang for the buck så att säga.

Tack på förhand!

Din CPU hänger med rätt bra, visst flaskar den, men det gör alla processorer i några spel...du tjänar inget nämnvärt på att byta ut den iaf.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Då är frågan bara om det bör bli Nvidia eller ATI?

Hur pass mycket extra prestanda kan jag förvänta mig om jag exempelvis köper detta:
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

.
.
.