Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av SweLingonBerry:

Var du hade tänkt sätta 120mm radiatorn? Får du plats med denna istället?

Hur djupt är chassit? Tänk på att FC lik har sin ut och ingång rakt ut mot modekortet. Har du plats för att slangarna ska gå ut och "runt" hela grafikkortet? Annars kanske det är bäst att kompletera med tva av dessa.

http://imageshack.us/photo/my-images/203/nzxtphantom410crafte... Där ska jag sätta radiatorn.
¨

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Casper:

Inte för att låta bitter men kommer en radiator verkligen få plats där. Ser ut som om H100n monterad på bilden kommer i precis samma höjd som fläkten. Tänk också på att radiatorer har ändtankar som tar upp en del plats.

Hur ser det ut i fronten på chassit, kan man ta bort en hårddiskbur och montera en radiator där? Du har även ett hål i botten, går detta att använda eller tar nätagget för mycket plats?

Ta fram en linjal och börja mät, tänk även på kylflänsar som sticker upp och fläktar som ska få plats. Planering är A och O när det kommer till vattenkylning

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

jag har en 45mm tjock 140 radiator och jag kyler en 2500k@4,5ghz och ett 6970@900mhz. låter lite när den jobbar men fungerar bättre än jag trodde iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

släng in en 120 rad också så ska det nog vara bra. det är inte bra om samma vatten går ifrån processorn till grafikkortet utan att kylas ner.

Fel, temperaturen i en loop med en någerlunda bra loop skilljer sig inte mer än med ca 1-4 grader.
så liten stund som vattnet rör vid blocket

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av iSw3de:

Fel, temperaturen i en loop med en någerlunda bra loop skilljer sig inte mer än med ca 1-4 grader.
så liten stund som vattnet rör vid blocket

men ändå under den lilla stunden så kan ändå vattnet ta upp mycket värme.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär