Permalänk

Räcker nätaggregatet?

Hej!

Jag ska köpa den här datorn i veckan http://www.inet.se/kundvagn/visa/2696876/fredde-dator-update men jag undrar ifall nättagget räcker då en polare sa att han inte var säker på om datorn skulle få nog med ström att klara av allt. Han tyckte då att jag borde köpa en 800W för att vara säker på att datorn klara av det.

"Jag har gtx570 kort, och 600w, och min dator klarar exakt att driva runt allt
om jag överklockar endast jätte lite, så får den inte tillräckligt med ström"

Så nu vänder jag mig till er för att höra er åsikt, räcker det eller behöver jag leta upp ett annat och skulle då någon kunna linka ett nätagg som funkar bra med de delar jag har valt ut.

Tack på förhand
Fredrik

Permalänk
Medlem

det räcker ett 800w kör man 680 sli med så det behövs inte det där räcker men skulle säga kanske ett 650 watt så du kan klocka lite men det funkar men kan inte klocka så mycket !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

eftersom att 600 serien är mer energi effektivare så behöver man inte över 550w. min dator drar under 400w och jag har ett 670.

här ser du vad grafikkorten drar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

sitter själv med liknade setup 3570k, hd7870 oc och 3 stycken 3,5 diskar samt en ssd och jag klarar mig med ett Antec 500W nättagg

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 -Geforce Gtx275OC - 2gb ram -Intel e8400