Google Nexus 7 billigare nästa år – ny pekpanel pressar priserna

Permalänk
Medlem

Google kan egentligen ge bort sina nexus 7. För de får pengarna genom innehåll & reklam m.m. precis som amazon. Så alla betalar mer än vad de tror.
Detta är ett problem då Apple & Microsoft inte har någon möjlighet till detta pga att de måste sälja produkterna till iaf tillverkningskostnad.

Och detta hämnar utvecklingen, det kommer enbart billga och reklamfinansierade produkter tillslut. Själv brukar jag alltid köpa en app för att få bort reklamen, för man tjänar så mycket mer på att inte ha reklam.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Skitkul att de faktiskt försöker pressa ner priserna på grejer, trots att det bara är för att ta marknadsdelar. Synd att en 7-tum's inte riktigt faller mig i smaken, vill ha de lite större ytorna att "arbeta på" men det är en högst personlig sak. Nexus 7 är något jag skulle kunna tänka mig köpa till min yngre kusin, lite strytåligare och inte lika mycket pengar när den går sönder.

Detta gillas, hoppas det fortsätter droppa ännu lite till.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Snart kanske man kan ha flera enheter till bara en sak då

Typ:

En nexus 7 för att styra det smarta hemmet.
En för bergvärmepumpen att justera värme, varmvatten etc.
En för GPS/media i bilen. Och två st för att underhålla ungarna i baksättet.
En som multimediafjärr till XBMC.
En för digital fotoram, som växlar bilder (givetvis inmonterad i en fin tavelram)
En i köket för att hålla koll på Julskinkan
Och ett gäng till övervakningskamerorna. etc etc etc etc.......

Tanken/fantasin var så långt borta för bara ett år sen, nu börjar man liksom se ljuset i tunneln

(och nä, jag skämtar inte! Jag vill verkligen ha det så, fast lite värre )

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

En billigare Nexus 7 är ett recept för storsäljare. Den har den där kombinationen av att vara bra på allt och bäst på inget samtidigt som den är riktigt billig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maysay:

Google kan egentligen ge bort sina nexus 7. För de får pengarna genom innehåll & reklam m.m. precis som amazon. Så alla betalar mer än vad de tror.
Detta är ett problem då Apple & Microsoft inte har någon möjlighet till detta pga att de måste sälja produkterna till iaf tillverkningskostnad.

Och detta hämnar utvecklingen, det kommer enbart billga och reklamfinansierade produkter tillslut. Själv brukar jag alltid köpa en app för att få bort reklamen, för man tjänar så mycket mer på att inte ha reklam.

Detta hamnar nog i kategorin: "är det inte det är det ena är det det andra". Apple har jobbat enligt modellen en låst plattform, och Microsoft lyckades tidigt låsa in stora delar av PC marknaden i ett beroendeförhållande till sig själva.

Vad hämmar mest? Ingen aning, men något idealiskt upplägg för konsumenter lär inte dyka upp.

Permalänk

Jag fick för mig att denna "nya" Nexus 7 skulle bli en bantad variant av den nuvarande, som främst skulle rikta sig till tillväxtmarknader. Eller har jag missat något?

Surt att man lagt ut 2300kr o så ska den prissänkas väldigt mycket mer, om det nu visar sig vara exakt samma produkt som nuvarande eller bättre.

Tror dock mer att det handlar om en bantad version. Kan tänka mig att nästa Nexus platta kommer ha Tegra 4 som ska annonseras snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Google kan egentligen ge bort sina nexus 7. För de får pengarna genom innehåll & reklam m.m. precis som amazon. Så alla betalar mer än vad de tror.
Detta är ett problem då Apple & Microsoft inte har någon möjlighet till detta pga att de måste sälja produkterna till iaf tillverkningskostnad.

Och detta hämnar utvecklingen, det kommer enbart billga och reklamfinansierade produkter tillslut. Själv brukar jag alltid köpa en app för att få bort reklamen, för man tjänar så mycket mer på att inte ha reklam.

Hur menar du? Att de tjänar på reklam m.m är jag med på, men varför gör inte också Apple och Microsoft det? Och på vilket sätt betalar jag mer än jag tror? Och hur tjänar du på att inte ha reklam, förutom att du slipper se den? Vad jag vet så kostar det ingenting alls att se reklam så länge man inte köper något, och seriöst, vem klickar egentligen på reklam i gratisappar på telefonen? Hur tjänar jag på att köpa en app för att få bort reklam, jämfört med att använda något ad-block program? Köper jag appen för 7kr, så är det 7kr dyrare än adblock, dvs jag förlorar 7kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Google kan egentligen ge bort sina nexus 7. För de får pengarna genom innehåll & reklam m.m. precis som amazon. Så alla betalar mer än vad de tror.
Detta är ett problem då Apple & Microsoft inte har någon möjlighet till detta pga att de måste sälja produkterna till iaf tillverkningskostnad.

Och detta hämnar utvecklingen, det kommer enbart billga och reklamfinansierade produkter tillslut. Själv brukar jag alltid köpa en app för att få bort reklamen, för man tjänar så mycket mer på att inte ha reklam.

Ärligt talat så fattar jag inte hur du tänker där, men du får gärna utveckla det på ett lättare plan så jag fattar, för jag får det inte att gå samman!

Och jag menar inte en liten del av din text, för då hade jag fetmarkerat det, utan all din text.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonix:

det komiska är att det troligtvis är något ännu lägre betalt företag som gör den nu istället, bara applåder ifrån Android fanatikerna.

men så fort någon ens nämner apple så blir ett en jäkla massa bajs kastning pågrund av dåliga löner mm.. Dubbelmoralen går för fullt!

Fast det är ju inte ens Apple som står för de dåliga lönerna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det är ju inte ens Apple som står för de dåliga lönerna

Skickades från m.sweclockers.com

Säg det inte till mig, säg det till dom som säger att apple är så dåliga för att dom har lågavlönade arbetare som gör delarna till dom. Men i själva verket så får samsung sina delar ifrån samma fabrik.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är det bara jag som är helt ointresserad av tablets/surfplattor? Borde seriöst finnas nyhetsfilter på SweClockers så man kan klicka ur "surfplatta"

Är som så mycket annat bra att ha, inget man måste ha men konstigt nog blir den använd om den finns hemma...

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Jag fick för mig att denna "nya" Nexus 7 skulle bli en bantad variant av den nuvarande, som främst skulle rikta sig till tillväxtmarknader. Eller har jag missat något?

Surt att man lagt ut 2300kr o så ska den prissänkas väldigt mycket mer, om det nu visar sig vara exakt samma produkt som nuvarande eller bättre.

Tror dock mer att det handlar om en bantad version. Kan tänka mig att nästa Nexus platta kommer ha Tegra 4 som ska annonseras snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Dock är det väl knappast en nyhet att teknik mycket snabbt faller i värde och prisjusteras. Man betalar för att ha ny teknik tidigare än de som betalade mindre.

Som jag förstått det har den nya Nexus 7 samma prestanda/kvalité/etc men med andra komponenter från andra tillverkare och på så sätt pressa priserna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonix:

Säg det inte till mig, säg det till dom som säger att apple är så dåliga för att dom har lågavlönade arbetare som gör delarna till dom. Men i själva verket så får samsung sina delar ifrån samma fabrik.

Precis så är det, men folk vägrar fatta det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Google kan egentligen ge bort sina nexus 7. För de får pengarna genom innehåll & reklam m.m. precis som amazon. Så alla betalar mer än vad de tror.
Detta är ett problem då Apple & Microsoft inte har någon möjlighet till detta pga att de måste sälja produkterna till iaf tillverkningskostnad.

Och detta hämnar utvecklingen, det kommer enbart billga och reklamfinansierade produkter tillslut. Själv brukar jag alltid köpa en app för att få bort reklamen, för man tjänar så mycket mer på att inte ha reklam.

Jag förstår verkligen inte var du menar...

I de fall jag har stört mig på reklamen i en app som annars är bra så köper jag den för 7 kr. Har väl totalt lagt en 50-lapp på detta. Är det något mer jag betalar för, utan att jag vet om det?

Och på vilket sätt hämmar det utvecklingen att folk får upp ögonen för surfplattor, när dessa surfplattor dessutom kommer från en tillverkare som inte har en majoritet av marknaden? Att det säljs miljontals med surfplattor är väl knappast dåligt?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Kvalitén är riktigt dålig på Nexus 7

Jag läste ditt inlägg utan att se användarnamnet (på en Nexus 7 faktiskt) och jag tänkte direkt "detta måste vara världens petigaste användare, känd som SnowJim" och när jag scrollade åt sidan såg jag att jag hade rätt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Är verkligen inte nöjd än så länge, hänger sig för jämnan.
Värta att byta elr stämmer det att alla nexus 7 lider av detta?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jag läste ditt inlägg utan att se användarnamnet (på en Nexus 7 faktiskt) och jag tänkte direkt "detta måste vara världens petigaste användare, känd som SnowJim" och när jag scrollade åt sidan såg jag att jag hade rätt.

Haha ja visst är jag petig men skorrande högtalare, gul överton och en hel del backbleeding anser jag inte är petigt. Petigt är när man inte godkänner några fel alls.

Sen är det självklart användaren som får avgöra om man kan leva med defekterna eller inte.

Och du, det räcker att google lite så hittar du ganska snabbt MÅNGA som har stött på kvalités problem med Nexus7, en tidig sak var att skärmen låssnade och det var ett ganska omfattande fel.

Slutligen ska vi tillägga att jag har köpt en hel del smartphones och senare även plattor och det är faktiskt bara Nexus 7 som jag behövt byta ut på grund av dålig kvalité(dessutom 4 ex).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Är verkligen inte nöjd än så länge, hänger sig för jämnan.
Värta att byta elr stämmer det att alla nexus 7 lider av detta?

Hänger sig hur? Testat att göra systemåterställning?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Är verkligen inte nöjd än så länge, hänger sig för jämnan.
Värta att byta elr stämmer det att alla nexus 7 lider av detta?

Min har nog aldrig hängt sig. Facebook har kraschat någon enstaka gång när jag utsatt appen för konstiga saker men.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Google kan egentligen ge bort sina nexus 7. För de får pengarna genom innehåll & reklam m.m. precis som amazon. Så alla betalar mer än vad de tror.
Detta är ett problem då Apple & Microsoft inte har någon möjlighet till detta pga att de måste sälja produkterna till iaf tillverkningskostnad.

Och detta hämnar utvecklingen, det kommer enbart billga och reklamfinansierade produkter tillslut. Själv brukar jag alltid köpa en app för att få bort reklamen, för man tjänar så mycket mer på att inte ha reklam.

Nu skall vi se, Apple är världens rikaste företag. De tjänar sina pengar på överprisade produkter http://it24.idg.se/2.2275/1.293839/vinst-per-ipad-3500-kronor och lurar konsumenter varje dag att köpa deras hypade saker. Kom inte med den gamla klyshan att de måste sälja sina produkter till de priserna de gör, de är giriga och lurar sina kunder. Så enkelt är det.
Vad menar du med att "du tjänar så mycket mer på att inte ha reklam"??? Vad tjänar du för något? Du FÖRLORAR ju pengarna du betalar för appen, eller hur??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hoppas inte den blir sämre bara! Den är nästan bättre än min Mobils just nu iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Är verkligen inte nöjd än så länge, hänger sig för jämnan.
Värta att byta elr stämmer det att alla nexus 7 lider av detta?

Min har aldrig krånglat men rootade den samma dag som jag fick den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Detta ser ju inte så bra ut. Kvalitén är riktigt dålig på Nexus 7 redan som den är, att dra ner på priset och sätta in en troligen billigare/sämmre skärm låter farligt.

Vad är det du menar är av dålig kvalitet förutom de exempel du gav med skärmen? Jag stod och klämde på en bra länge idag inne på Siba och upplevde plattan som mycket robust. Skärmen verkade helt perfekt enligt mig också. Ruggigt sugen på att köpa en även om jag verkligen inte behöver en...

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Vad är det du menar är av dålig kvalitet förutom de exempel du gav med skärmen? Jag stod och klämde på en bra länge idag inne på Siba och upplevde plattan som mycket robust. Skärmen verkade helt perfekt enligt mig också. Ruggigt sugen på att köpa en även om jag verkligen inte behöver en...

Han vet förmodligen inte vad kvalitet innebär.
Han har säker bara läst att produkten är av plast..

Tex.
Det finns olika kvalitet på däck, även att alla däck är gjorda av Gummi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Detta hamnar nog i kategorin: "är det inte det är det ena är det det andra". Apple har jobbat enligt modellen en låst plattform, och Microsoft lyckades tidigt låsa in stora delar av PC marknaden i ett beroendeförhållande till sig själva.

Vad hämmar mest? Ingen aning, men något idealiskt upplägg för konsumenter lär inte dyka upp.

Skrivet av _MmattiasS_:

Hur menar du? Att de tjänar på reklam m.m är jag med på, men varför gör inte också Apple och Microsoft det? Och på vilket sätt betalar jag mer än jag tror? Och hur tjänar du på att inte ha reklam, förutom att du slipper se den? Vad jag vet så kostar det ingenting alls att se reklam så länge man inte köper något, och seriöst, vem klickar egentligen på reklam i gratisappar på telefonen? Hur tjänar jag på att köpa en app för att få bort reklam, jämfört med att använda något ad-block program? Köper jag appen för 7kr, så är det 7kr dyrare än adblock, dvs jag förlorar 7kr?

Skrivet av felxi:

Jag förstår verkligen inte var du menar...

I de fall jag har stört mig på reklamen i en app som annars är bra så köper jag den för 7 kr. Har väl totalt lagt en 50-lapp på detta. Är det något mer jag betalar för, utan att jag vet om det?

Och på vilket sätt hämmar det utvecklingen att folk får upp ögonen för surfplattor, när dessa surfplattor dessutom kommer från en tillverkare som inte har en majoritet av marknaden? Att det säljs miljontals med surfplattor är väl knappast dåligt?

Förlåt att jag var sen med att svara. Har jobbat.

Apple måste ge ut bättre hårdvara pga av att det är den de tjänar pengar på. Amazon & Google måste tillverka hårdvara som framhäver reklamen eller t.ex böckerna i Amazons fall eftersom det är detta de tjänar pengar på. Google kan droppa priserna på sin hårdvara och dra ner på kvalitén. Så länge deras produkter fungerar bra i & med hårdvaran. Amazon kör t.ex svartvita displayer på sin kindel pga av att böcker kräver inte så mycket mer.

Dessutom så har nu Google börjat låsa sina tjänster bl.a så har de börjat bråka med alla tredjepartstillverkare av YouTube appar. Och jag kan att jag är inte är ett stort fan av att Apple låser sina produkter (och äger ingen iPhone, MAc eller liknande). Men jag är ganska säker på att Google kommer göra detsamma.

När produkterna är tillverkade efter Googles tjänster och fungerar bäst inom Googles tjänster så slutar det med att vi bara hänger där. Man använder Gmail, Drive, Google+ & Youtube (det kan man se som en typ av låsning). Fast det kanske finns bättre tjänster. T.ex Facebook, Dropbox & Vimeo (jag skrev bara några nu, orkade inte brainstorma). Men eftersom man får den där surfplattan gratis & den fungerar ju bra till det som erbjuds i den. Så skiter jag i de andra och reklam skadar ju ingen. Många pratar också om att internet kommer bli som en stor tv-kanal. Och jag tror att detta närmare sig mer & mer.

Och det jag menar med att betala för t.ex en produkt istället för reklam är att, vad jag tycker, reklam är ett betalningsmedel. Det skulle aldrig läggas ut så stora summor pengar på reklam om det inte gav mer tillbaka. Det får oss att göra av med mer pengar än vad t.ex det skulle ha kostat att köpa en reklamfri produkt. Jag börjar direkt tänka på gratistidningen Metro, en tidning som är just tillverkad för att sälja reklam (som är placerade på strategiska ställen). Med nyheter som säljer just denna reklam.

Och nu till Apple och Microsoft. Eftersom de inte kan tävla mot just t.ex surfplattor som säljs för mindre än tillverkningskostnaden eller med lite sämre hårdvara. Så måste de även göra billigare produkter. Och de blir extra påverkade av detta och måste därför dra ner lite extra.

Man kan också det så här: Nvidia och AMD gör grafikkort, men nu pga av tv-spelen så har utvecklingen stannat av lite (på desktop). Då spelen görs till just Ps3 och Xbox360. Nvidia & AMD tror jag inte försöker pressa upp till nyare höjder. För det är ingen idé. Vi konsumenter behöver inte lägga pengar på nya grafikkort då vi klarar oss på billigare. Och därför blir utvecklingen lidande.

Men det handlar väl bara om smak.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Vad är det du menar är av dålig kvalitet förutom de exempel du gav med skärmen? Jag stod och klämde på en bra länge idag inne på Siba och upplevde plattan som mycket robust. Skärmen verkade helt perfekt enligt mig också. Ruggigt sugen på att köpa en även om jag verkligen inte behöver en...

Problemet jag själv stötte på var :

  • Skorrande högtalare även vid medium volym

  • Gul överton vilket man ser på vita bakgrunder(ex websidor), särskilt om man jämför med annan skärm som är felfri.

  • Backbleeding har mer eller mindre alla enheter, frågan är bara hur mycket och vad du kan tänka dig leva med. Ser du mycket film så vill du verkligen ha så lite backbleeding som det är möjligt. Oftast är backbleedingen i vänster sida/hörn.

När man håller i enheten så känns den dock rubust, särskilt tack vare gummi ytan och jag tvivlar inte häller på att den fysiskt håller okay kvalité

Är man intresserad av vad som mer är vanligt kan man googla på "common nexus 7 issues" så lär du hitta men förövrigt är det väll bara att köpa och har den inga defekter som stör dig så är det inte häller några problem annars byta till ett ex som är av bättre kvalisort.

Skrivet av leafbranch:

Han vet förmodligen inte vad kvalitet innebär.
Han har säker bara läst att produkten är av plast..

Tex.
Det finns olika kvalitet på däck, även att alla däck är gjorda av Gummi...

Lär dig läsa kanske? Jag har redan skrivit säkert ett par gånger att jag gick igenom 4 st ex innan jag hittade en som var okay.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Problemet jag själv stötte på var :

  • Skorrande högtalare även vid medium volym

  • Gul överton vilket man ser på vita bakgrunder(ex websidor), särskilt om man jämför med annan skärm som är felfri.

  • Backbleeding har mer eller mindre alla enheter, frågan är bara hur mycket och vad du kan tänka dig leva med. Ser du mycket film så vill du verkligen ha så lite backbleeding som det är möjligt. Oftast är backbleedingen i vänster sida/hörn.

När man håller i enheten så känns den dock rubust, särskilt tack vare gummi ytan och jag tvivlar inte häller på att den fysiskt håller okay kvalité

Är man intresserad av vad som mer är vanligt kan man googla på "common nexus 7 issues" så lär du hitta men förövrigt är det väll bara att köpa och har den inga defekter som stör dig så är det inte häller några problem annars byta till ett ex som är av bättre kvalisort.

Okej, jag förstår. Tack för förtydligandet. Har inte sett att folk klagat speciellt mycket på nätet så det var därför jag undrade God Jul.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk

SnowJim

Du har 16Gb minne med tre stickor. Ska man inte köra 2 eller 4 stickor för optimatl resultat? Eller är jag så mossig och tror att dualchannel med de gamla ddr2 minnena gäller med ddr3? Det kanske är meningen att man ska köra tre stickor med ddr3 därav trean i beteckningen?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

SnowJim

Du har 16Gb minne med tre stickor. Ska man inte köra 2 eller 4 stickor för optimatl resultat? Eller är jag så mossig och tror att dualchannel med de gamla ddr2 minnena gäller med ddr3? Det kanske är meningen att man ska köra tre stickor med ddr3 därav trean i beteckningen?

Vad pratar du om? Min dator? Hur är den relevant i dena tråden? Dessutom är det 2 stickor jag har med totalt 8 GB och inte 16 GB.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Om du inte är intresserad behöver du inte läsa. Det finns tydliga rubriker som du klickar på, så du gick uppenbarligen medvetet in och läste denna nyhet om surfplattor.

Det lär väl antagligen finnas en anledning till varför han gjorde det? Att söka fakta/information eller se om det finns nån spännande funktion/förändring som faktiskt gör surfplattan till ett vettigt alternativ? Helt ärligt, om jag inte gillar regn och vaknar med smatter mot rutan, betyder det inte att jag drar för gardinerna resten av dagen.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år