Permalänk

blåifierar musmattan

Tjenare!
Allt på mitt skrivbord går i blått.. förutom min Razer Goliathus musmatta D:

Så då jag var inne hos Clas Ohlson o köpte julklappar hittade jag blå akrylfärg.
Så ja köpte en tub färg o en pensel.

blåifierar musmattan

Permalänk

Verkar lite pillrigt men bra gjort och snyggt blev det också

Permalänk

Hur fungerar musen med den färgade musmattan?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Så jävla fräckt, riktig konstnärlig målning!:D

Visa signatur

||Case: Fractal Design Define R3 White || CPU: Intel Core i5 3470 ||PSU: Corsair CX 600W ||GPU: ASUS Nvidia GTX 770
||MB: ASUS B75 M-Plus ||SSD: Intel 120GB ||HDD: Seagate 2TB

Permalänk
Medlem

Tänker bara lite.... Borde det inte vara lättare att bara lägga hela mattan i en hink med målarfärg utspätt med vatten och typ låta den ligga där 24h eller ngt, borde den inte dra åt sig då så att det gröna istället blir blått? Funkar det eller? Annars blev det jäkligt snyggt! Blue Edition

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Varför kan man inte köpa en blå i butik? Är ju mycket snyggare än den gröna iaf, men bra jobbat 4p

Permalänk
Medlem

Riktigt nice!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av haapppoooo:

Hur fungerar musen med den färgade musmattan?

Helt som förut, man känner inte äns nån skillnad med handen heller

Skrivet av Extremaz:

Tänker bara lite.... Borde det inte vara lättare att bara lägga hela mattan i en hink med målarfärg utspätt med vatten och typ låta den ligga där 24h eller ngt, borde den inte dra åt sig då så att det gröna istället blir blått? Funkar det eller? Annars blev det jäkligt snyggt! Blue Edition

Kaaanshe de kanshe men alltid kul att testa på nånting nyt!

ps. skulle så ha valt blå i butiken! Razer borde hålla sig helt till blå
pps. Akrylmål går ej att blanda ut med vatten

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Där har du den absolut bästa musmattan som finns. Synd bara att den är så jävla ful. Men det fixade du snyggt, full pott

uppdatera med bilder om ett par veckor eller nåt.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Kan man känna skillnad på det målade området?
Strävhet etc? annars något man kanske själv skulle ge sig på, det vita börjar bli väldigt grått på min musmatta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt blev det. Känns musmattan som innan efter målningen?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Jösses, vilket pilljobb!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Kan man känna skillnad på det målade området?
Strävhet etc? annars något man kanske själv skulle ge sig på, det vita börjar bli väldigt grått på min musmatta

Skrivet av PezFTW:

Snyggt blev det. Känns musmattan som innan efter målningen?

Strax efter att den var färdig kändes lite men efteråt putsade jag med våt trasa och stryckte på över 30 sekunder så märker man ingen skillnad!

Skrivet av Atlas Tasume:

Jösses, vilket pilljobb!

Om det var! hälften av tiden tänkte jag bara "Kan det inte vara färdigt redan!?"

Permalänk
Medlem

Jag ska testa detta efter jul.
Var du tvungen att vara noga när du målade så det inte kom på det svarta? Om det hade kommit på det svarta, hade blått tagit över?

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Skrivet av pheting:

Jag ska testa detta efter jul.
Var du tvungen att vara noga när du målade så det inte kom på det svarta? Om det hade kommit på det svarta, hade blått tagit över?

Jag var tvungen att vare j*vlit noga färgen tog över svart diräkt

Permalänk
Medlem

Tack för idéen ska nog ner och köpa lite bets eller textilfärg och prova på en bit. Måste bara kolla vad bets skulle göra med gummit i underlaget först... oljefärg verkar inte helt optimalt...

Visa signatur
Permalänk

Snyggt gjort, funderar påt jag med!

Permalänk

Haha snyggt gjort Att du ides

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Tack för idéen ska nog ner och köpa lite bets eller textilfärg och prova på en bit. Måste bara kolla vad bets skulle göra med gummit i underlaget först... oljefärg verkar inte helt optimalt...

Bra idé!

Permalänk

snygg "modd"
får hoppas att det håller när du kör runt med musen på nya färgen

Permalänk

Blev ju helt perfekt!

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Om mattan verkligen känns som förut är det ju klockrent.
Däremot så ser det ut som på "Resultatet" bilden som det är en del små gröna prickar kvar i utkanterna av "splattet"
Men är kanske svårt att få med alla. Kan tänka mig att dom är riktigt små.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Snyggt!
Om mattan verkligen känns som förut är det ju klockrent.
Däremot så ser det ut som på "Resultatet" bilden som det är en del små gröna prickar kvar i utkanterna av "splattet"
Men är kanske svårt att få med alla. Kan tänka mig att dom är riktigt små.

Tack!
Joo, tittar man allt för noga ser man lite men bara på max 30 cm avstånd

Permalänk

SNYGGT SOM TUSAN! bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Du får full pott för både resultatet och orken! Men hade det inte varit enklare att lägga ett par hundralappar för en färdig blå musmatta?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Det blev mycket bra! Får man fråga vilken färg du använde?

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Skrivet av Poison:

Du får full pott för både resultatet och orken! Men hade det inte varit enklare att lägga ett par hundralappar för en färdig blå musmatta?

Neeeeej neej xD jag gillade starkt min Goliathus matta

Skrivet av kaihai123:

Det blev mycket bra! Får man fråga vilken färg du använde?

syns på andra bilden, men det var akrylfärgen 'Bas blå' från Clas Ohlson ^^

Permalänk
Medlem

Vem har tid och ork för sånt, jag fattar det inte KÖP EN NY MUSMATTA!

Men det är fan 5p ändå, snyggt gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFunc:

Vem har tid och ork för sånt, jag fattar det inte KÖP EN NY MUSMATTA!

Men det är fan 5p ändå, snyggt gjort

Att ha tid eller inte... ska man hårddra det, vem har egentligen tid att spela, ett helt liv passerar förbi där ute...
Men vi väljer att ta oss tid för saker vi tycker om, inte sant?

TS hade tålamod och vilja att genomföra ett pilljobb. Och det kostade lite färg...

A penny saved is a penny earned!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.