Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av backspace:

Har läst en del på Synologys forum om hastighetsproblem med senare mjukvara, inget någon här märkt av?

2668 från November funkade perfekt iallafall, nätverket var begränsningen, jag kan testa igen med den nya 2851 om nån dag när NASen är klart med att expandera volymen, den är ganska trött just nu.

Permalänk
Medlem

Vad du än gör, köp INTE (!) ett Netgear NAS. Jag själv, min arbetskollega, på mitt jobb, våra kunder som vi har på jobbet, ALLA har haft/har stora problem med Netgear NAS (alla möjliga modeller). De fuckar upp filrättigheter, tappar diskar, går långsamt, blir oåtkomliga etc. etc. etc.

Att slänga ut mitt ReadyNAS och köpa en Qnap är nog det bästa jag gjort i hela mitt liv. Värt precis vart ända öre
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=743960

Och som jag såg någon nämna, de flesta (alla?) NAS kör Linux, så varför just ReadyNAS skulle vara bättre på den fronten förstår jag inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minnesota:

2668 från November funkade perfekt iallafall, nätverket var begränsningen, jag kan testa igen med den nya 2851 om nån dag när NASen är klart med att expandera volymen, den är ganska trött just nu.

Tack för informationen.
Jag är iallafall lite sugen på en Synology men blev lite avskräckt när jag läste en del inlägg på Synologys forum om hastighetsproblem, visserligen kanske det inte är ett måste att köra absolut senaste mjukvaran men det känns ju lite dumt och jag föredrar iallafall ett uppdaterat system, på gott och ont.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Permalänk
Skrivet av backspace:

Tack för informationen.
Jag är iallafall lite sugen på en Synology men blev lite avskräckt när jag läste en del inlägg på Synologys forum om hastighetsproblem, visserligen kanske det inte är ett måste att köra absolut senaste mjukvaran men det känns ju lite dumt och jag föredrar iallafall ett uppdaterat system, på gott och ont.

Jag är likadan, nu har jag iaf testat och hastigheten är normal, strax över 100MB/s vid kopiering av stora filer så det är iaf inte ett generellt problem men det kan ju ha med speciella diskar eller modeller att göra, jag kör med 8*3TB WD Red.

Permalänk
Medlem

Har sett Netgear, Synology och Qnap diskuteras i den här tråden, men hur är der med D-Link? Nåt man bör hålla sig borta från eller funkar det? De har ju rätt billiga, enkla NAS:ar.

Permalänk

Jag kör Synologys DS213+. Inga problem. Underbar att arbeta med.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,