FrankieOnPC fuskar i DayZ - Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Såg originalet när den laddades upp, följde reaktionerna från en massa andra youtubers/arma 2 spelare och följde även reddit tråden till detta, och jag har helt enkelt skitit i det. har dragit lite conclusions:

1. Han vill ha något intressant att visa, för utan det=no monnies.
2. Han är helt jäfla puckad som samtidigt hatar på hackers när han hackar.
3. I can't give too much of a fuq, detta är egentligen lite barnsligt och tycker inte vi behöver blossa upp detta """problem""" mera. tack

och om ni vill se allt som hänt, sedan detta hände för (stört) länge sedan, så kan ni kolla in reddit tråden hära. http://www.reddit.com/r/dayz/comments/13rruz/frankieonpc_a_hacker_please_read_before_you/

reddit ger mer aids. hur fan kan man läsa?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Finns videor där man ser att han förlorar HP och nästan dör men sen så finns det andra där han tar ut 4st spelare på taviana och dessa har typ as 50 och lite machineguns och han springer öppet mellan träden medan skotten flyger och han blir inte träffad en enda gång. Så jag vet inte vad jag ska tro! Säger inte att han alltid fuskar men i vissa videos börjar man undra. snackar om god mode fusk typ och inte aimbot osv

fast ja, jag bryr mig inte särskillt mycket om han gör det eller inte. pressen kanske är för stor och han måste få ut bra videos? han /kill alla på servern iallafall
min åsikt iallafall. tråkigt om han nu fuskar

Jo, men godmode är ju bevisligen väldigt lätt att slå på och av, vore ju intressant om han;

1. Kunde visa när tempen går från att inte blinka till att blinka, för att bevisa att det inte kommer av att han slår på något god mode i en meny. Alla gånger man ser det är det först ett klipp där den inte blinkar, sen klipps en bit bort, och i nästa klipp så blinkar den, man får aldrig se övergång (höhö undrar varför ).

2. Kunde visa någon gång när den blinkar då han faktiskt blir skadad, han blir skadad många gånger genom serien, dock aldrig när den blinkar, inte ens av zombies som slår på honom, en kyrka som sprängs på honom, eller ett hack som gör så att alla bryter benet.

3. Bad om ursäkt för sin patetiska ursäkt om att det skulle vara renderingen av videon som får den att blinka varje gång han hamnat i ett knivigt läge, men i vissa episoder inte kommer alls. Seriöst den löjligaste ursäkten jag någonsin hört, kan man något om videoredigering så är det skrattretande, och förmodligen för alla andra också.

Jag förstår också mycket väl varför han skulle vilja använda det, vilket jag skrev i mitt första inlägg, men det gör det inte mer okej, att han är känd gör det inte mer okej att förstöra för folk, även om han uppenbarligen inte låter det stiga honom åt huvudet, utan tar det rätt lugnt med dödandet, och sen får han fan sluta att whinea på folk som hackar, han gör det själv för tusan, och sluta kalla alla han ser bambis, utan att ens veta något om dem. Många gånger om han hade sett sig själv skulle han med 100% sannolikhet ha kallat sig själv för bambi om han inte vetat att det var han.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

reddit ger mer aids. hur fan kan man läsa?

stackars lilla dig att inte kunna vara inne på en av världens populäraste hemsidor..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

ep 25 ute nu

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=gAU2GHM8rk0
om ni tittar 16:40 har han förlorat massa blod sen så loggar han ut
17:00 efter en restart på server och boom full blod
seems legit

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

http://www.youtube.com/watch?v=gAU2GHM8rk0
om ni tittar 16:40 har han förlorat massa blod sen så loggar han ut
17:00 efter en restart på server och boom full blod
seems legit

haha ja men inte för att försvara honom (såg videon som TS linkade och det med att den rutan ändras och att tempiconen blinkar är lite sådär bevisande men det har hänt för mig också att jag kanske åker ner till 10.000 blood sen när jag bara reloggar lite så får jag tillbaka allt men då är det i och för sig har jag inte förlorat lika mycket som han, but still

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Skulle mycket väl kunna vara som TS säger, baserat på de uppenbara faktum han lägger fram. Har kollat på en del av hans filmer och håller i allt väsentligt med om att "tur" faktorn är lite hög. Å min sida spelar det ingen större roll då filmerna är väldigt roande, men om det drabbar andra spelare är det totalt oacceptabelt.

De andra spel han lägger upp videos om visar han, som nämnt en viss kompetens för FPS spel, vilket gör det hela lite snårigt.

Jag tror helt enkelt att han putsar sin omgångar för att han skall kunna göra intressanta videos. Att spela så mycket att man får tillräckligt långa sessioner av intressant material i ett spel som DAY-Z måste vara svårt.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Skulle mycket väl kunna vara som TS säger, baserat på de uppenbara faktum han lägger fram. Har kollat på en del av hans filmer och håller i allt väsentligt med om att "tur" faktorn är lite hög. Å min sida spelar det ingen större roll då filmerna är väldigt roande, men om det drabbar andra spelare är det totalt oacceptabelt.

De andra spel han lägger upp videos om visar han, som nämnt en viss kompetens för FPS spel, vilket gör det hela lite snårigt.

Jag tror helt enkelt att han putsar sin omgångar för att han skall kunna göra intressanta videos. Att spela så mycket att man får tillräckligt långa sessioner av intressant material i ett spel som DAY-Z måste vara svårt.

exakt och därför tror jag att han ibland sätter på typ godmode för att inte dö när han attackerar 5 st utan dödar dom alla för att göra det mer underhållande. antar att han känner lite press att få ut videos och hacks hjälper honom ibland. min teori, fast ja. Han är bra på att skjuta

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

exakt och därför tror jag att han ibland sätter på typ godmode för att inte dö när han attackerar 5 st utan dödar dom alla för att göra det mer underhållande. antar att han känner lite press att få ut videos och hacks hjälper honom ibland. min teori, fast ja. Han är bra på att skjuta

fast om han har godmode etc så kanske han spelar in själva applikationen och har ett externt hack som visar en projektilbana för skottet

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Tror inte att han fuskar.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jag har ju skrivit att jag inte tror att han fuskar eller så men i hans senaste video... förihelvete frankie...

http://www.youtube.com/watch?v=gAU2GHM8rk0

kolla vid 16:20 tror jag, oj kolla jag kan blöda.. där fick ni!

2 sekunder senare oj servern restartar och jag fick fullt HP

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag har ju skrivit att jag inte tror att han fuskar eller så men i hans senaste video... förihelvete frankie...

http://www.youtube.com/watch?v=gAU2GHM8rk0

kolla vid 16:20 tror jag, oj kolla jag kan blöda.. där fick ni!

2 sekunder senare oj servern restartar och jag fick fullt HP

Finns en serverbugg som kan ge en fullt blod vid restarts

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Finns en serverbugg som kan ge en fullt blod vid restarts

m, men det var jävligt opassande efter att han hade sagt det han sa innan

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

så länge han är lika underhållande som han är nu så får han hålla på, klart roligaste youtubekanalen på länge.

tittade på sista delen med nu, fanns inget där som övertygade mig helt. så jävla buggit spel i början iaf så skulle inte förvåna mig ett dugg om allt är buggar

Permalänk
Skrivet av cklein:

Finns en serverbugg som kan ge en fullt blod vid restarts

I dessa fall handlar det om att man återställs till hur man var någon minut innan restarten, han hade inte haft fullt hp på minst 15 minuter, dvs hela videon innan.

Skrivet av oordning:

så länge han är lika underhållande som han är nu så får han hålla på, klart roligaste youtubekanalen på länge.

tittade på sista delen med nu, fanns inget där som övertygade mig helt. så jävla buggit spel i början iaf så skulle inte förvåna mig ett dugg om allt är buggar

Haha, och det är bara en slump att ingen annan haft problem med dessa buggar, och han har haft det i ett flertal videos?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Arga pojkar skriver argt nonsens

Fruktansvärt många "haters" som kräker ur sig i den här tråden.

För mig handlar det inte alls om ifall han hackar eller inte.
killen är bra även utan dom, och han gör bra filmer (annars skulle han inte tjäna på det).

Sen att majoriteten "bevis" och filmer kommer från Tyskland känns lite absurt.
Alla vet hur tyskar spelar, förlorar dom så skriker dom "HACKING!" innan man ens tryckt av skottet.
Och dom som har lite ålder på nacken vet hur bra England och Tyskland kommer överrens.
Eller hur bra Tyskar kommer överrens med nåt annat land över internet (inte enskilda, utan majoriteten)...

Jag va tvungen att registrera mig här, bara för att skriva det här.
Ni som bitchar om hans hobby/jobb, inse att han faktiskt gör det bra, eller håll igen.
Ingen mår bra av erat hat, och avundsjukan lyser igenom alldeles för mycket!

Hacks eller inte, killen kan, och gör det, annars skulle han inte tjäna sina pengar och vara SÅ populär.
I övrigt gillar jag diskussionen, men att säga att någon INTE kan vara "så" bra...
Jag följde min barndomsvän genom åren i CS, wow, spelar ingen roll vilket spel han sätter sig med nu heller!
Han äger, och äger, och går fram som en jävla ångvält (har varit avis mer än en gång)!
Många har anklagat honom för att vara en hacker, jag vet att han inte är det.

Poängen är, att en del har det, andra inte.
Det kan faktiskt bara vara så enkelt att Frankie ÄR så bra.
Sen att han har det som jobb, så kan ni ju själva räkna ut hur många timmar han spelar...

That's it for me. Kommer inte svara er som motargumenterar, för jag kommer inte in här igen.
Bitcha på hur mycket du vill, jag tycker ändå att DU borde veta bättre.

Permalänk
Skrivet av Firsk:

Fruktansvärt många "haters" som kräker ur sig i den här tråden.

För mig handlar det inte alls om ifall han hackar eller inte.
killen är bra även utan dom, och han gör bra filmer (annars skulle han inte tjäna på det).

Sen att majoriteten "bevis" och filmer kommer från Tyskland känns lite absurt.
Alla vet hur tyskar spelar, förlorar dom så skriker dom "HACKING!" innan man ens tryckt av skottet.
Och dom som har lite ålder på nacken vet hur bra England och Tyskland kommer överrens.
Eller hur bra Tyskar kommer överrens med nåt annat land över internet (inte enskilda, utan majoriteten)...

Jag va tvungen att registrera mig här, bara för att skriva det här.
Ni som bitchar om hans hobby/jobb, inse att han faktiskt gör det bra, eller håll igen.
Ingen mår bra av erat hat, och avundsjukan lyser igenom alldeles för mycket!

Hacks eller inte, killen kan, och gör det, annars skulle han inte tjäna sina pengar och vara SÅ populär.
I övrigt gillar jag diskussionen, men att säga att någon INTE kan vara "så" bra...
Jag följde min barndomsvän genom åren i CS, wow, spelar ingen roll vilket spel han sätter sig med nu heller!
Han äger, och äger, och går fram som en jävla ångvält (har varit avis mer än en gång)!
Många har anklagat honom för att vara en hacker, jag vet att han inte är det.

Poängen är, att en del har det, andra inte.
Det kan faktiskt bara vara så enkelt att Frankie ÄR så bra.
Sen att han har det som jobb, så kan ni ju själva räkna ut hur många timmar han spelar...

That's it for me. Kommer inte svara er som motargumenterar, för jag kommer inte in här igen.
Bitcha på hur mycket du vill, jag tycker ändå att DU borde veta bättre.

We got a badass over here;) Ärligt talat så blir det ett rätt meningslöst inlägg när det är ett diskussionsforum om det inte förs någon diskussion. Och trollar, det kan du väll ändå inte göra?:o

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk

Riktigt komisk tråd, jag slutade prenumerera på Frankie efter några månader eftersom
han är så dålig. Att folk kan tro att han fuskar är helt otroligt, men vi har väl alla olika
erfarenhet gissar jag.

Permalänk
Skrivet av mattias_gbg:

Riktigt komisk tråd, jag slutade prenumerera på Frankie efter några månader eftersom
han är så dålig. Att folk kan tro att han fuskar är helt otroligt, men vi har väl alla olika
erfarenhet gissar jag.

Jag tolkar det som att du alltså inte alls har kollat på videon, och alltså inte alls har fattat att det finns rätt starka bevis, utan bara tror att vi pratar om att han haft tur?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jag tolkar det som att du alltså inte alls har kollat på videon, och alltså inte alls har fattat att det finns rätt starka bevis, utan bara tror att vi pratar om att han haft tur?

Allt jag såg var buggar i spelet som används som "bevis", men jag har sett massor av hans videos och hört massor av fuskanklagande av folk som inte har en aning om vad dom pratar om. Jag blev själv fuskanklagad i bfbc2, BF3 och andra spel dagligen när jag spelade de spelen. Att hitta fuskare kräver mycket erfarenhet om det inte är renodlad aimbot och jag har inte sett nåt som ger minsta indikation på att han fuskar.

Permalänk
Skrivet av mattias_gbg:

Allt jag såg var buggar i spelet som används som "bevis", men jag har sett massor av hans videos och hört massor av fuskanklagande av folk som inte har en aning om vad dom pratar om. Jag blev själv fuskanklagad i bfbc2, BF3 och andra spel dagligen när jag spelade de spelen. Att hitta fuskare kräver mycket erfarenhet om det inte är renodlad aimbot och jag har inte sett nåt som ger minsta indikation på att han fuskar.

Fast nu finns det väldigt mycket dokumenterat som visar på att Frankie faktiskt har fuskat. Jag har alltid känt på mig att Frankie inte är helt schyst, och nu vet jag varför.

Men hans videor är fortfarande underhållande som fan! Kanske just för att han fuskar? Sålänge han inte använder hack i BF3 så är det ok för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Allt jag såg var buggar i spelet som används som "bevis", men jag har sett massor av hans videos och hört massor av fuskanklagande av folk som inte har en aning om vad dom pratar om. Jag blev själv fuskanklagad i bfbc2, BF3 och andra spel dagligen när jag spelade de spelen. Att hitta fuskare kräver mycket erfarenhet om det inte är renodlad aimbot och jag har inte sett nåt som ger minsta indikation på att han fuskar.

Vad tycker du om den gulblinkande tempmätaren som bara ser ut så när man använder ett visst god mode hack, och som dessutom bara blinkar när han har full HP och klarar av träffar från zombies utan att ta skada? Hur kan det inte ge "minsta indikation på att han fuskar"!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Vad tycker du om den gulblinkande tempmätaren som bara ser ut så när man använder ett visst god mode hack, och som dessutom bara blinkar när han har full HP och klarar av träffar från zombies utan att ta skada? Hur kan det inte ge "minsta indikation på att han fuskar"!?

Han kanske bara har den där turen att zombiesar inte skadar 10% av gångerna.......... vilken tur att han jämt får den buggen att servern restartar när han blivit skjuten och du buggar HP så det blir fullt..............................

Fusk - ja
underhållande videor - ja
förtjänar pengarna - nej

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Vad tycker du om den gulblinkande tempmätaren som bara ser ut så när man använder ett visst god mode hack, och som dessutom bara blinkar när han har full HP och klarar av träffar från zombies utan att ta skada? Hur kan det inte ge "minsta indikation på att han fuskar"!?

Om det nu är ett sån't tydligt bevis varför skulle han då ladda upp en video med det i?
Jag är inte på något sett en fanboy av frankie (tycker han suger) och om han fuskar så hoppas jag han
åker fast och att det svider, men detta är mycket sämre "bevis" än massa annat trams man hörde
dagligen när man spelade betafield 3. Det är ju snack om buggar i hela videon.
Ska bli kul att höra vart detta tar vägen de närmaste dagarna

Förrästen, varför får vi diskutera fusk i denna tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, dock har han ju lagt upp en video som han kallade sin bästa killstreak någonsin, som egentligen inte var en lång killstreak, utan massa olika klipp som var bra ihopklippta för att se så ut, dock ändrades hans ammo count, och lagens tickets hoppade runt, och var alltså rätt uppenbart fejk. Det är inte samma sak som att klippa bort det tråkiga, utan mer en lögn om att något är annat än vad det vid första anblick verkar.

Lite kul att du inte förstod ironin i den videon.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Lasergurka;13092608"]I dessa fall handlar det om att man återställs till hur man var någon minut innan restarten, han hade inte haft fullt hp på minst 15 minuter, dvs hela videon innan.

Jag får alltid fullt med blood och helt grön hunger och törst efter restart.

Permalänk
Medlem

Det roliga är ju att om frankie hade fuskat då han dödade klanen i sin taviana video, så hade adminsen kunnat banna honom. Men det gick inte nu. Varför? De såg aldrig hans namn i videon och då han inte fuskat kunde de inte finna honom. De såg tyvärr jackfrags namn och bannade honom.

Permalänk
Skrivet av Goedarem:

Det roliga är ju att om frankie hade fuskat då han dödade klanen i sin taviana video, så hade adminsen kunnat banna honom. Men det gick inte nu. Varför? De såg aldrig hans namn i videon och då han inte fuskat kunde de inte finna honom. De såg tyvärr jackfrags namn och bannade honom.

Det bygger ju då på att de kan hitta hackers via loggarna, är långt ifrån alla admins som vet något om det. Hur förklarar du en temp mätare som lyser upp gult, något den aldrig gör annars än när man har god mode på, eller just har healat sig via fusk.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv

Är det mycket fuskare i DayZ? Är väldigt intresserad!

Permalänk
Skrivet av anon116323:

Är det mycket fuskare i DayZ? Är väldigt intresserad!

Minst en, FrankieOnPc1080p.