Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Madz:

Du behöver inte installera om Windows för drivrutiner? Ladda ner något program som t.e.x Driver Sweeper och ta bort nuvarande drivrutinerna, sen ladda ner 13.1.

Ah fast jag måste ändå göra en clean install och det känns ändå skönt i slutändan, plus allt går så jäkla fort i och med nya Windows så det är ingen tid att snacka om. Installerar det på runt 10 minuter.
Men tack för tipset!

Permalänk

Oh my goooood nya drivisar

Permalänk
Inaktiv

Jag postade den här för några sidor sedan, men det här kommer med stor säkerhet (99.9%) vara den riktiga länken till 13.1:

http://www2.ati.com/drivers/13-1_vista_win7_win8_64_dd_ccc_wh...

Här är 12.10 bara för att demonstrera.

http://www2.ati.com/drivers/12-10_vista_win7_win8_64_dd_ccc_w...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Samma problem som mig, massa random blue screens. Dock verkar vi ha hittat "felet".. Vi startar datorn utan att ha i laddaren och kopplar in den först efter att windows har startat. Det har fungerat felfritt hittills, iaf för mig

Edit: Alltså med 12.11 drivrutinerna, 12.10, 12.9 gav också massa BSOD men har ej testat på dom.
Det var bara 12.8 som fungerade felfritt.

Hade precis samma bekymmer med spontana BSOD med 12.10 när datorn inte användes eller just hade startats, bytte tillbaks till 12.8 och nu fungerar det felfritt igen.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Jag postade den här för några sidor sedan, men det här kommer med stor säkerhet (99.9%) vara den riktiga länken till 13.1:

http://www2.ati.com/drivers/13-1_vista_win7_win8_64_dd_ccc_wh...

Här är 12.10 bara för att demonstrera.

http://www2.ati.com/drivers/12-10_vista_win7_win8_64_dd_ccc_w...

Ja då får vi köra F5 i det fönstret oxå

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Va fan om drivrutinerna är klara varför i h****** lägger dom inte ut dom för ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Va fan om drivrutinerna är klara varför i h****** lägger dom inte ut dom för ?

Troligen eftersom det är förmiddag i Kalifornien.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Troligen eftersom det är förmiddag i Kalifornien.

Okej så dom ska vänta till kvällen i amerika ? Det är ju bara för dom att slänga ut den på hemsidan förmiddag som eftermiddag/kväll. Varför just en speciell tid när dom är klara att bara slängas ut, fattar inte problemet dom har.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Okej så dom ska vänta till kvällen i amerika ? Det är ju bara för dom att slänga ut den på hemsidan förmiddag som eftermiddag/kväll. Varför just en speciell tid när dom är klara att bara slängas ut, fattar inte problemet dom har.

Ingen vet i nuläget verkar det som. Bättre att dom släpper en fungerande drivrutin är stressar ut något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ingen vet i nuläget verkar det som. Bättre att dom släpper en fungerande drivrutin är stressar ut något.

Kvalitet före kvantitet låter som ett sunt resonemang

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Men då ska man inte seja att den är klar och skulle släppas igår. Dom borde hålla sej till verkligheten om dom inte var säkra på att den var stabil eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Men då ska man inte seja att den är klar och skulle släppas igår. Dom borde hålla sej till verkligheten om dom inte var säkra på att den var stabil eller så.

Ibland kan man stöta på oväntade problem i utvecklingen. Sånt som händer. Hellre att de löser problemen innan det släpps än att de rullar ut nya versioner hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ingen vet i nuläget verkar det som. Bättre att dom släpper en fungerande drivrutin är stressar ut något.

Ungefär som min 12.10 jag drog ner idag, har fått grafikglitchar här o där i spel. :/ Får hoppas 13.10 släpps i helgen då jag är iväg, annars får man väl ta och dra en ccleaner och dra 11.8 (tror det var den ) igen.

Dock är det som det sägs, kvalitet före kvantitet!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag tror vi är lurade idag också?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag tror vi är lurade idag också?

Ja det verkar fan inte bättre.

Permalänk

KOMIGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har suttit och spammat f5 på denna tråd, och på AMD:s hemsida så jag fan är röd om fingrarna och på allvar behöver tänka igenom att köpa nytt tangentbord!

Skojade bara, men vart fan är drivrutinerna?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att drivrutinen inte gick igenom WHQL-certifieringen vilket dem jobbar på?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det bockar vi för! Men det har alltså inte kommit någon ny CAP?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Det bockar vi för! Men det har alltså inte kommit någon ny CAP?

Är fortfarande lite skeptisk?? Borde den inte även dykt upp på AMD's egna hemsida??

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ungefär som min 12.10 jag drog ner idag, har fått grafikglitchar här o där i spel. :/ Får hoppas 13.10 släpps i helgen då jag är iväg, annars får man väl ta och dra en ccleaner och dra 11.8 (tror det var den ) igen.

Dock är det som det sägs, kvalitet före kvantitet!

13.10 lär dock dröja ett bra tag om de ens dyker upp.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Är fortfarande lite skeptisk?? Borde den inte även dykt upp på AMD's egna hemsida??

Var det också, men kolla nedladdningslänken.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

13.10 lär dock dröja ett bra tag om de ens dyker upp.

Jasså. :/
Då kan jag ju passa på att försäkra mig om att jag gör rätt med att ominstallera drivrutinerna. Det handlar om att dra ccleaner och avinstallera, starta om datorn och sedan felsäkert läge, ännu en runda med ccleaner och sedan starta om och installera "gamla"? brukar inte få problem med drivrutiner så lika bra att vara säker.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Den fungerar ju inte ens!!!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Funderar på om man ska avvakta för att se om det kommer upp någon CAP på AMDs hemsida, vad tror ni?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ta en titt på detta... Endera så är Drivrutinen "fake"... Eller så har AMD glömt bort Catalyst och HELA FADERULLAN......

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Testar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Nej, ta en titt på bilden jag la upp... samma sak nu också...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv

Aha, trodde ni menade att länken inte fungerade.
Har inte själv testat 13.1 ännu tyvärr. Dessutom verkar det skumt att denna release inte har 13-1_vista_win7_win8_64_dd_ccc_whql_net4.exe med sig.