Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Har för mig att inte ens winterboard är kompatibelt än.

Här en lista som uppdateras för IOS7
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AnIhlDx38pHndHk5...

Själv såg jag en annan lista där det stod att de fungerade, själv får jag ju samma problem när jag försöker testa teman inget händer efter respring. Men själv tror jag de är för att temat man testar inte funkar med ios7. Själva Winterboard i sig tror jag fungerar.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Det är något jävligt skumt med mitt Cydia. Varje gång jag ska ladda ner en tweak eller gå in på Cydia över huvud taget så går telefonen automatiskt över till AppStore och vill att jag ska ladda ner spel. Otroligt störande då den gör det spontant och flera gånger när jag ska försöka ladda ner någonting.

iPhone 5 iOS 7.0.4

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Det är något jävligt skumt med mitt Cydia. Varje gång jag ska ladda ner en tweak eller gå in på Cydia över huvud taget så går telefonen automatiskt över till AppStore och vill att jag ska ladda ner spel. Otroligt störande då den gör det spontant och flera gånger när jag ska försöka ladda ner någonting.

iPhone 5 iOS 7.0.4

Det beror på att reklamen som visas är en länk till App Store, och då öppnas det automatiskt. Det hjälper inte med Adblock heller eftersom Cydia kör som root.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Det beror på att reklamen som visas är en länk till App Store, och då öppnas det automatiskt. Det hjälper inte med Adblock heller eftersom Cydia kör som root.

Så det finns inget man kan göra? Det här problemet fanns ju inte förut när jag körde iOS 6...

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Så det finns inget man kan göra? Det här problemet fanns ju inte förut när jag körde iOS 6...

Inte vad jag vet, nej. Problemet fanns även i iOS 6 men då körde de ingen reklam med App Store-länkar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Nu har väl de flesta tweaks hunnit uppdateras till IOS7, har Ni hittat något nytt som är nyttigt att installera?
Sitter fortfarande på och väntar på Springtomize3 och IntelliscreenX.

Kör på vissa tweaks för att optimera min iphone4.
Accelerate, snabbar på animationerna.
Activator för att min hemknapp har börjat strula
Adblocker... säger sig självt
CCToggles för att lägga till knappar till Controlcenter
f.lux, skönare att titta på skärmen på kvällen.
Infinifolders, inte behöva bläddra i mapparna.
passwordpilot, inte knappa in koden hela tiden, används på egen risk
Statusmodifier, lägga till datum, ramminnet osv i statusraden.
Zeppelin, ta bort min carrierlogga

Det mesta av dessa appar brukar ingå i Springtomize, så det blir väl ändring på detta när den väl kommer

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

När Substrate uppdaterades var jag utomlands så det kliade rejält i fingrarna tills jag var på hemmaplan. Suttit med en jailbreakad 7.0.4 sen i tisdags, 7.1 beta 1 var för buggig att köra på. Här kommer min lista än så länge:

  • Activator (Ställ in att saker ska hända med hjälp av olika gester, knapptryck etc)

  • AdBlocker (Blockera reklam i de appar du vill)

  • Alkaline (Ändra tema för batteriet)

  • AppInfo (Info om installerade appar/tweaks)

  • Avenir (Typsnitt)

  • Bolus (Full) (Bättre variant av temat Bolus i Alkaline)

  • BytaFont 2 (Ändra typsnitt)

  • CCClockOpenToAlarm (Tar dig direkt till alarmet från klockan i CC)

  • CCSettings (Ändra/lägg till funktioner i CC)

  • Circulus (Tema)

  • customLS (Ändra allt som har med lock screen att göra)

  • CyDelete7 (Möjligheten at ta bort appar installerade i Cydia ”på vanligt sätt”)

  • f.lux (Justera skärmens färgtemperatur)

  • Flat7 (Tema)

  • FolderCloser (Stänger mappar efter dig)

  • iCleaner Pro (CCleaner för telefonen)

  • Iconoclasm (Ändra mall för hur ikoner ska visas)

  • iFile (Filhanterare)

  • kiki (Tema)

  • NCObey (Ställ in vilken vy i NC som alltid ska visas först när du drar ner)

  • NCSingleTapClear (Endast ett klick på krysset för att ta bort notiser)

  • Nitrous (Snabba upp WebKit-appar, t ex Chrome och Facebook)

  • No Yahoo! (Tar bort Yahoo's logga i NC, Väder och Aktier)

  • NoAdStoreOpen (Förhindrar annonser i Cydia från att öppna App Store)

  • Pulse (Gör sliders enklare att använda)

  • SameStatus (Normal storlek för statusbaren på lockscreen)

  • SlideForUsage (Visar info om öppna appar i app switcher)

  • Soft Remix (Tema)

  • Solstice (Tema)

  • Space BlueBerry (Tema)

  • Springtomize 3 (Samlar många tweaks i en app)

  • StatusModifier (Ändra/lägg till saker i statusbaren)

  • TapTodaysCalendar (Funkar som vädret i NC, hoppa till din kalender)

  • TinyBar (Ändra storlek på banners)

  • Vag Rounded (Typsnitt)

  • Winterboard (Hanterar teman)

  • Zanilla (Tema)

Tips! Ändra Cydias logga för att passa med iOS 7.
http://www.idownloadblog.com/2013/12/27/how-to-change-the-cyd...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Jag har precis Jailbreakat en iPad Mini iOS 7.0.4. Efter att jag installerade Adblock tycker jag att iPaden beter sig märkligt och är mycket långsammare. Både Safari & Chrome blockerar annonser men hemsidor laddar mycket långsammare när Adblock är aktiverat, utan adblock så går det mycket fortare att surfa. Har inte mätt men att öppna aftonbladet ex. tar minst 3 ggr längre tid med Adblock aktiverat.

Någon som har något förslag på vad som kan orsaka detta?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av stejob:

Jag har precis Jailbreakat en iPad Mini iOS 7.0.4. Efter att jag installerade Adblock tycker jag att iPaden beter sig märkligt och är mycket långsammare. Både Safari & Chrome blockerar annonser men hemsidor laddar mycket långsammare när Adblock är aktiverat, utan adblock så går det mycket fortare att surfa. Har inte mätt men att öppna aftonbladet ex. tar minst 3 ggr längre tid med Adblock aktiverat.

Någon som har något förslag på vad som kan orsaka detta?

Tack på förhand

Är det en iPad utan 3g? kör du bara wifi på den så kan du ju testa o köra utan Adblock. Se om det blir någon skillnad.

Edit: Tänkte mest på att eftersom du då sitter på wifi så kanske du inte är lika beroende av adblock även fast det är störande med alla banners

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Japp! då var det dags! äntligen har Springtomize3 släppts. Har det mesta av alla småtweaks i ett. Rekommenderas

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Japp! då var det dags! äntligen har Springtomize3 släppts. Har det mesta av alla småtweaks i ett. Rekommenderas

Riktigt skönt, kunde slänga bort 3-4 tweaks.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Har jailbreaket förändrats något än, eller är det fortf den första "fishy" som är ute med icke officiella Cydia?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Har jailbreaket förändrats något än, eller är det fortf den första "fishy" som är ute med icke officiella Cydia?

Nu verkar allt funka som det ska, de flesta appar har uppdateras och Cydia är fixat.

Så det är bara att sätta igång och uppdatera

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Nu verkar allt funka som det ska, de flesta appar har uppdateras och Cydia är fixat.

Så det är bara att sätta igång och uppdatera

Det går inte att få in ios 7 på en 3GS på något sätt va?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

fan vad nice. Fast man måste väl använda nån tweak för att kunna installera ios 7 på min 3GS? Någon som kan hjälpa mig med det? På tiden att uppdatera från ios 4.3 eller vad jag har. Eller går det ÖHT?

Ingen aning faktiskt, sitter på 4:an och det här blir väl den sista stora uppdateringen för den kan jag tänka mig. Tycker Apple är rätt generösa ändå tanke på hur lång tid efter de updaterar lurar jämfört med många det andra lägret.

hittade detta klipp via google.
http://www.youtube.com/watch?v=xyCedFL27xQ

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Ingen aning faktiskt, sitter på 4:an och det här blir väl den sista stora uppdateringen för den kan jag tänka mig. Tycker Apple är rätt generösa ändå tanke på hur lång efter de updaterar lurar jämfört med många det andra lägret.

hittade detta klipp via google.
http://www.youtube.com/watch?v=xyCedFL27xQ

Jo, jag hittade också den videon men det visade sig att det enda han/hon gör är att lägga in teman så att det ser ut som ios 7 (nästan). Får väl göra det då.

Känns så otroligt att det finns massa jailbreaks men att det inte ens går att komma runt den spärren.

EDIT: Finns tydligen något som heter Whited00r 7 Som lägger in massa sånt där i ett pack, plus massa bakgrundsgrejer och appar som byts ut. Känns mer praktiskt och som att man kommer närmare ios 7 med den än bara med teman.

Nu blir det ett jävla krux att lista ut vilka av alla mina tweaks till ios 4 som blivit fixade i OS-uppdateringar och vilka som jag fortfarande behöver.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Kan man råka illa ut om man jailbreakar? Är det olagligt? Vad är det egentligen?

Visa signatur

Med plutonium tvingar vi dansken på knä!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Jo, jag hittade också den videon men det visade sig att det enda han/hon gör är att lägga in teman så att det ser ut som ios 7 (nästan). Får väl göra det då.

Känns så otroligt att det finns massa jailbreaks men att det inte ens går att komma runt den spärren.

EDIT: Finns tydligen något som heter Whited00r 7 Som lägger in massa sånt där i ett pack, plus massa bakgrundsgrejer och appar som byts ut. Känns mer praktiskt och som att man kommer närmare ios 7 med den än bara med teman.

Nu blir det ett jävla krux att lista ut vilka av alla mina tweaks till ios 4 som blivit fixade i OS-uppdateringar och vilka som jag fortfarande behöver.

Jag kan tycka att IOS7 suger mer minne än tidigare... vilket iofs inte är nåt konstigt. Blir det knas så är det bara att återställa luren. Glöm inte backupen bara

Skrivet av petterus:

Kan man råka illa ut om man jailbreakar? Är det olagligt? Vad är det egentligen?

Man kan inte råka illa ut om jag jailbreakar, inget olagligt i det. Jailbreak innebär att man kan optimera IOS så det passar dina behov.
Finns ett par kanaler på youtube som går igenom de senaste tweaksen, ibland poppar det upp guldkorn som man inte kan leva utan efter man väl har prövat de.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Snabb fråga. Om jag jailbreakar min mobil, kan jag då föra över nedladdad musik till Itunes och in i mobilen? Detta verkar inte längre vara möjligt på grund av en ny uppdatering av Itunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madnezz:

Snabb fråga. Om jag jailbreakar min mobil, kan jag då föra över nedladdad musik till Itunes och in i mobilen? Detta verkar inte längre vara möjligt på grund av en ny uppdatering av Itunes.

Vad är det för typ av musikfiler? Vanliga MP3-filer går utmärkt att spela i iTunes och även kopiera till iOS-enheter.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Bara för mig som jailbreaket till ios 6 som är länkat i trådstarten fastnar skiiitlänge på rebooting device och den startar inte alls om telefonen?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Äntligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Hehe

Tycker mig märka ytterligare en gång att Springtomize drar mindre minne än innan det installerades

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Vad är det för typ av musikfiler? Vanliga MP3-filer går utmärkt att spela i iTunes och även kopiera till iOS-enheter.

Vanliga MP3-filer. Det går inte att spela nedladdad musik via Itunes då det inte går att "drag and drop" in dom i själva programmet. Som resultat går det inte att få in musiken i mobilen heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madnezz:

Vanliga MP3-filer. Det går inte att spela nedladdad musik via Itunes då det inte går att "drag and drop" in dom i själva programmet. Som resultat går det inte att få in musiken i mobilen heller.

Prova att välja File -> Add to Library... och därefter välja en mapp med låtar. Då borde de importeras till iTunes, om formatet stöds det vill säga.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Mina ikoner i statusbaren är större i lockscreen än i hemskärmen, har ni också så? Kan man åtgärda detta?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Skrivet av hultron:

Hur har du fått det så där hehe?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Mina ikoner i statusbaren är större i lockscreen än i hemskärmen, har ni också så? Kan man åtgärda detta?

"SameStatus" på Cydia.

Skrivet av juniorjesper:

Hur har du fått det så där hehe?

"Springtomize 3" på Cydia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

"SameStatus" på Cydia.

Tack!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Skrivet av hultron:

"Springtomize 3" på Cydia.

Endast?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile