Permalänk

Skrivbord Jysk MENEZA

Tjenare,

Jag är på jakt efter ett nytt datorbord och fastnade för ett som heter Meneza och finns på Jysk. Detta är bordet i frågan: http://jysk.se/kontor/skrivbord-datorbord/skrivbord-meneza-bo...

Undrar om det är någon som har detta bord och vill veta vad ni tycker om det?

Jag behöver även några mått för att säkerställa att min dator och skärm får plats. Tänkte ha datorn där nere till vänster där korgen är, så skulle vilja veta höjd, bredd samt djup.

Skärmen vill jag helst placera på upphöjningen, där behöver jag mått på hur djup den skivan är så att inte foten på skärmen sticker ut för mycket. Klistrar in en bild nedan, tack på förhand

Permalänk
Medlem

Med ögonmått då den är 160cm bred och utsticket på skivan är ca: 20cm på var sida
då får man ca: 30cm för datorn & skulle tippa på 20-25cm för skärmen

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Gå till en jysk butik och känn, smek och klämm på varan. Överlag så är skrivbordet litet och ser inte ut att vara av någon vidare kvalite.

Permalänk
Medlem

Jag är så sjukt trött på den färgen som finns på många bord (syftar på ljusbruna bord). Jag använder en enkel svart bord utan onödiga lådor och hyllor.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag har haft en del grejor från jysk och erfarenheten av dom alla säger en enda sak: UNDVIK!!

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Skulle inte heller vilja ha ngt från Jysk Köpt datorstol och bord därifrån och allt har gått sönder. Om man går in i bordet (jysk bord) så släpper laminatet på sidorna och är väldigt mjukt trä så syns direkt om man ställde ner ngn sak lite hårt eller tappar ngt på det. Ne undvik jysk...

Skulle satsa på ngt basik bord (vitt eller svart) utan lådor, fack etc sedan köpa ngn Ikea hurts eller ngt och ha under eller vid sidan om man måste ha det.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Håller med [TBOC]Razor, vi har ett intern skämt här hemma att så fort något går sönder så frågar man "är den från jysk?".

Detta efter att vi haft 3st dator stolar, 1st solstol som gått sönder efter väldigt kort tids användning. Ett dator bord där vi fick 2st högersidor men löste sig tillslut, dock var det så rangligt att vi skänkte bort det. Sen två stycken byråer där det till den ena fattades saker och om bägge brukar säga "så länge man inte har något i dom så funkar det".

Det är väl "man får vad man betalar för" och då är mitt tips att hålla sig undan jysk grejor och betala lite extra för att få från någon annan butik.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Håller med [TBOC]Razor, vi har ett intern skämt här hemma att så fort något går sönder så frågar man "är den från jysk?".

Detta efter att vi haft 3st dator stolar, 1st solstol som gått sönder efter väldigt kort tids användning. Ett dator bord där vi fick 2st högersidor men löste sig tillslut, dock var det så rangligt att vi skänkte bort det. Sen två stycken byråer där det till den ena fattades saker och om bägge brukar säga "så länge man inte har något i dom så funkar det".

Det är väl "man får vad man betalar för" och då är mitt tips att hålla sig undan jysk grejor och betala lite extra för att få från någon annan butik.

Vi köpte en "Mark" på jysk för 1700kr eller något när den var på rea (nersatt från ~2500kr !!) och efter några månader sprack svetsen som håller ihop själva stolen med underredet vilket resulterade i att sambon flög baklänges, slog bakhuvudet i sänggaveln i stål och låg avtuppad på golvet ett par minuter....

Så ja, köp bara jysk-grejor om ni ska ge bort det till någon ni verkligen inte gillar.

Stoljäveln:

Hade någon annan "kontorsstol" från Harald Nyborg också där armstöden är i plast och håller fast ryggen till sittdelen. Samma stol säljer även Rusta och jysk men under andra namn såklart. Den stolen var också ren skit för armstöden spricker i hålen där man skruvar fast dom och efter ett tag så brakar hela skiten av.

Undvik alla sorters billiga kontorsmöbler för man får bara skit.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

köp ett ikea galant istället riktigt mycket yta och stabilt och framförallt man kan välja ben, färg och storlek mm.
tex: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89860237/#/S39837...

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk

personligen skulle jag avråda från jysks billigare fanér möbler...

typ det sämsta material du kan äga då deras fanér inte äns tål värmen från en kaffekopp...

och så är fanerens ytlager med den träfärgade texturen väääääldigt tunn så räkna med att ha en vit fläck där du drar med armen mycket t.ex nedanför musmattan ganska snart.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

köp en bastant skiva http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50106773/ istället för ikeas andra tunna lätta skitbord... kör med den skivan själv just nu. bör slipas/ruggas upp lite lätt o sen olja in eller måla/betsa det innan användning.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Nej fan, Jysk möbler duger knappt till första majbrasan.

Handla ett skrivbord hos t ex Kinnarps som kan specca ett precis för dig. Visst det kostar extra men de håller mycket, mycket bättre i längden.

Permalänk

Köp en bordsskiva på ikea och skippa allt tjafs med lådor och hyllor.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19855480/

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd

http://jysk.se/kontor/skrivbord-datorbord/skrivbord-liva-olje...

Detta bord har jag och det är väl lite bättre kvalité än standard IKEA skit och liknande man köper.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

http://jysk.se/kontor/skrivbord-datorbord/skrivbord-liva-olje...

Detta bord har jag och det är väl lite bättre kvalité än standard IKEA skit och liknande man köper.

personligen tycker jag IKEA osar mer kvalité över lag än jysk...

har tittat på bordet du länkade till personligen nere i butiken och fick inte direkt nån kvalitetskänsla av att titta på det...

kan iofs varit deras visnings exemplar som var dåligt monterat men iaf det var lådorna inte raka och underkanten på lådorna gick inte i linje samt alla 3 var sneda tiltade åt olika håll.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13205622']Vi köpte en "Mark" på jysk för 1700kr eller något när den var på rea (nersatt från ~2500kr !!) och efter några månader sprack svetsen som håller ihop själva stolen med underredet vilket resulterade i att sambon flög baklänges, slog bakhuvudet i sänggaveln i stål och låg avtuppad på golvet ett par minuter....

Så ja, köp bara jysk-grejor om ni ska ge bort det till någon ni verkligen inte gillar.

Stoljäveln:
*bild*

Hade någon annan "kontorsstol" från Harald Nyborg också där armstöden är i plast och håller fast ryggen till sittdelen. Samma stol säljer även Rusta och jysk men under andra namn såklart. Den stolen var också ren skit för armstöden spricker i hålen där man skruvar fast dom och efter ett tag så brakar hela skiten av.

Undvik alla sorters billiga kontorsmöbler för man får bara skit.

Detta har hänt mig med en annan stol från jysk. Har numera en sådan stol du visar på bilden och den är väldigt skön, men kvalitén är urusel. Knakar och har sig hela tiden, hur mycket man än spänner skruvar osv så knakar den överallt.
Som sagt, undvik jysk!

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

Det skrivbordet är det absolut inget fel på, det är rätt maffigt (stort), har hållit för min kompis i säkert 5 år och hans datorn har stått placerad i det facket du menar och det var ett relativt stort hp chassi.

Permalänk

Trodde jag skulle slippa åka hela vägen ner till Ikea men kanske lika bra att köpa något som håller, man vill ju inte att hela bordet ska falla ihop.

Hittade ett galleri här där någon har snickrat ihop lite saker som inte såg så tokigt ut. Här har ni galleriet: http://www.sweclockers.com/galleri/9899-nytt-datorbord

Man kanske ska våga sig på något liknande?

Permalänk
Skrivet av Mylifestyle95:

Det skrivbordet är det absolut inget fel på, det är rätt maffigt (stort), har hållit för min kompis i säkert 5 år och hans datorn har stått placerad i det facket du menar och det var ett relativt stort hp chassi.

Ungefär hur djupt är upphöjningen? Foten på min skärm är 18cm djup.

Permalänk
Medlem

Jysk har jag alltid upplevt som en butik för de dum-snåla

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13205622']Vi köpte en "Mark" på jysk för 1700kr eller något när den var på rea (nersatt från ~2500kr !!) och efter några månader sprack svetsen som håller ihop själva stolen med underredet vilket resulterade i att sambon flög baklänges, slog bakhuvudet i sänggaveln i stål och låg avtuppad på golvet ett par minuter....

Så ja, köp bara jysk-grejor om ni ska ge bort det till någon ni verkligen inte gillar.

Hände mig också, flög baklänges och slog huvudet i ett element.

Var rädd om era liv och undvik Jysk

Permalänk
Medlem

Hej

Sitter med Kinnarps bord/stol hemma och går inte att jämföra med billig skit från Jysk. men kostar självklart mer men kolla runt på blocket och köp beg

Permalänk

Hej igen, bumpar min tråd istället för att starta en ny

Efter era råd så blir det nog ett Ikea Galant istället, som ni säger så är det nog lika bra att köpa bord av bra kvalité direkt.

Tänkte höra med er om någon kan förklara skillnaden mellan "a-ben" och "t-ben"? Är det någon funktionsmässig skillnad eller är den enbart estetisk?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89860237/#/S89836...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jointe1992:

Hej igen, bumpar min tråd istället för att starta en ny

Efter era råd så blir det nog ett Ikea Galant istället, som ni säger så är det nog lika bra att köpa bord av bra kvalité direkt.

Tänkte höra med er om någon kan förklara skillnaden mellan "a-ben" och "t-ben"? Är det någon funktionsmässig skillnad eller är den enbart estetisk?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89860237/#/S89836...

Framförallt estetiskt, t-benen är möjligtvis lite smidigare att justera höjden på samt tar lite mindre plats än a-benen.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jointe1992:

Hej igen, bumpar min tråd istället för att starta en ny

Efter era råd så blir det nog ett Ikea Galant istället, som ni säger så är det nog lika bra att köpa bord av bra kvalité direkt.

Tänkte höra med er om någon kan förklara skillnaden mellan "a-ben" och "t-ben"? Är det någon funktionsmässig skillnad eller är den enbart estetisk?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89860237/#/S89836...

Ta T-benen. A-benen är hopplösa att få till höjden på.

Om du inte har en alltför stor datorlåda kan jag varmt rekommendera att du köper till en sån här:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30090438/
Ett av de bästa köpen någonsin. SÅ mycket lättare att hålla rent om man får upp datorn från golvet. En sån här är också ett bra köp så blir man av med kablarna också:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30200253/

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Ta T-benen. A-benen är hopplösa att få till höjden på.

Om du inte har en alltför stor datorlåda kan jag varmt rekommendera att du köper till en sån här:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30090438/
Ett av de bästa köpen någonsin. SÅ mycket lättare att hålla rent om man får upp datorn från golvet. En sån här är också ett bra köp så blir man av med kablarna också:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30200253/

Är nog lika bra att jag tar T-ben så slipper man pilla för mycket! Har kollat lite på kabelrännan du länkade och jag kommer nog införskaffa mig en sådan. Tänkte sätta dit ett par hyllplan för att ha skärmarna på ( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00094348/ , http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20054563/ ) Dock så märkte jag nu att dessa kommer att bli nästan lika långa som bordet. Tror du det kommer att se dumt ut?

Permalänk
Medlem

har själv ikea expedit (svart som inte säljs längre nu utan nu är det vit, svartbrun, eller björkfärgad...)
morsan köpte den begagnad för 400 kr åt mig då mitt andra skrivbord så pajade skivan där jag hade skärmen (inte så konstigt med tjockskärm på nästan 20 kg )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13205622']
Stoljäveln...

Haha vadå, den är väl inte dålig?

Skrivet av DilluTioN:

Detta har hänt mig med en annan stol från jysk. Har numera en sådan stol du visar på bilden och den är väldigt skön, men kvalitén är urusel. Knakar och har sig hela tiden, hur mycket man än spänner skruvar osv så knakar den överallt.
Som sagt, undvik jysk!

Och till dig säger jag bara: akta dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13205622']Vi köpte en "Mark" på jysk för 1700kr eller något när den var på rea (nersatt från ~2500kr !!) och efter några månader sprack svetsen som håller ihop själva stolen med underredet vilket resulterade i att sambon flög baklänges, slog bakhuvudet i sänggaveln i stål och låg avtuppad på golvet ett par minuter....

Så ja, köp bara jysk-grejor om ni ska ge bort det till någon ni verkligen inte gillar.

Stoljäveln:

http://cdn2.jysk.com/getimage/web.large/3620019/WEB/1002

Hade någon annan "kontorsstol" från Harald Nyborg också där armstöden är i plast och håller fast ryggen till sittdelen. Samma stol säljer även Rusta och jysk men under andra namn såklart. Den stolen var också ren skit för armstöden spricker i hålen där man skruvar fast dom och efter ett tag så brakar hela skiten av.

Undvik alla sorters billiga kontorsmöbler för man får bara skit.

-----------------------------
Den där möbeln *drar osande svavlande svordomar och förbannar den dag då jysk började sälja denna*..den möbeln gjorde mig icke arbetsför i en och en halv vecka!
De hade en tidigare version av den där för x år sen, fick den i present, då min dåvarande sambo tyckte att det var hemskt att jag satt på en trästol på kvällarna och tyckte jag behövde lite mjukare under häcken..jodusåattetackardåja!
Den sabla stolen gick sönder på samma sätt,dock rasade fanskapet ner, och jag hamnade med ryggen mot ståldelen som stolen sitter fast på, tröjan revs upp och ett stort jack på ryggen dessutom med åtta stygn som följd

Så nej..var glad åt ikea och TS gjorde rätt i som köpte ikeabordet

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------------
Den där möbeln *drar osande svavlande svordomar och förbannar den dag då jysk började sälja denna*..den möbeln gjorde mig icke arbetsför i en och en halv vecka!
De hade en tidigare version av den där för x år sen, fick den i present, då min dåvarande sambo tyckte att det var hemskt att jag satt på en trästol på kvällarna och tyckte jag behövde lite mjukare under häcken..jodusåattetackardåja!
Den sabla stolen gick sönder på samma sätt,dock rasade fanskapet ner, och jag hamnade med ryggen mot ståldelen som stolen sitter fast på, tröjan revs upp och ett stort jack på ryggen dessutom med åtta stygn som följd

Så nej..var glad åt ikea och TS gjorde rätt i som köpte ikeabordet

Helt j-la ärligt, är vi inte tillräckligt många som råkat ut för detta att vi skulle kunna dra Jysk till tinget med en masstämning ??

Hade man haft pengarna att dra igång något sånt skulle man faen gjort det. Jag trodde faktiskt att det bara var ett par stycken som råkat ut för det här men nu är det ju uppe i runt ett dussin personer som råkat ut för det vad jag känner till iaf och det är ju mer än bara någon enstaka feltillverkad stol när så många drabbas.

H0gberg: Exakt! sådär sprack vår med, svetsen mellan gaspatronsfästet och resten av underredet sprack och den där förbannade hylsan satt kvar på gaspatronen...

TS: Har du kollat runt efter ställen som säljer begagnade kontorsmöbler i närheten ?

Det hade iaf jag gjort innan jag drog till lågpriskedjorna.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/