Prisförfrågan mobo, processor eventuelt minnen

Permalänk
Avstängd

Prisförfrågan mobo, processor eventuelt minnen

Hejsan skulle byta processor igår på min lanburk där satt ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=940773, dock krävdes att jag updatera bios så jag bytte till nyaste 2.20 versonen. men efter detta kunde jag inte starta upp med mitt externa (ati 7770 grafikkort) fan tänkte jag har grafikkortet rasat nu men nej det fungerar så troligen har något hänt i bios flashen (trots att det stod att det va klart). Där tappade jag sugen så jag beställde ett nytt moderkort ITX http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_ga-b75n_intel_b75_2xddr...

Ok tillbaks till det tråden skall handla om det är att jag vet att interna grafiken fungerar så planerna var att sälja detta med en i3 2100 ska se om jag har 4gb i ram o kränga åxå men va skulle ni ge för detta. Datorn med det interna grafiken fungerar mer en väl som en HTPC om man nu tillsätter låda med nätagg samt hårdisk.

Mitt planerade pris var 750:- exlusive frakten är detta ett ok pris för ett icke komplett paket

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk

E de cpu mobo och minnen? Lite luddigt. Sen vet jag inte hur sugna folk e på ett mobo där någon fiffkat med bios flah mennde e en annan grej
annars så var det inte så dålig uppskattning

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av capkekken:

E de cpu mobo och minnen? Lite luddigt. Sen vet jag inte hur sugna folk e på ett mobo där någon fiffkat med bios flah mennde e en annan grej
annars så var det inte så dålig uppskattning

ursäkta om min text va luddig, så har jag seriösa problem o förstå din.

jag har updaterat bios that is, och kollar man runt på asrock som inte alls rockar så är det fler som råkat ut för likvärdigt. Så fiffla när man har 15 års utbildning inom dator relaterade frågor då är fiffla helt fel ord. Och enda skälet ja vill sälja bort detta är för att jag har ingen behov att processor moderkort och minnen till ytterligare en extra dator då jag har typ 6st redan.

så jag skriver upp tråden så får fler svara

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens