[Q] Lägg till postlåda till existerande konto

Permalänk
Medlem

[Q] Lägg till postlåda till existerande konto

Tjenare.

Har en Galaxy Note 2, HTC Desire S, HTC Trophy och en Nokia. Jag skulle vilja att åtminstone en av dessa kan ha möjlighet till att ha "utökad postlåda".

I mitt arbete ingår att ta emot och hantera mail, vilket är viktigt. Och jag vill kunna ta emot och se på dessa mail även på en av dessa handenheter,
men har ingen aning hur. Har testat K-9 Epost och E-Post (standard).

Någon som vet om detta ens går?
Jag kan inte autentisera emot postlådorna och har dem enbart länkade till mitt konto som en "postlåda" så
jag kan alltså inte lägga till dessa som separata konton.

Vi använder även SSL (443) på en Exchange.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Jag tror du behöver ägarrättigheter på mailboxen för att köra den med ActiveSync men det kanske inte är möjligt i detta fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Jag tror du behöver ägarrättigheter på mailboxen för att köra den med ActiveSync men det kanske inte är möjligt i detta fall?

Mja lite kuriosa det där. Vi har delade mailboxar som administreras på annan ort. Dessa mailboxar får vi sen tillåtelse att ansluta till, vi behöver inte autentisera mot dem utan vi är redan inlagda med ett tillstånd i ägarnas mailboxar.

Så: Ägarna ger oss tillstånd att se vad som finns i maillådorna, sen när vi läser dem kan vi besvara dem med våra egna mailadresser.
Vi ansluter till en Exchange server så vi har inte det heller lokalt.

Att ansluta till adresserna på mobila enheter är inget problem, problemet är att ta emot maillådorna till våra enheter. Vi får alla mappar men inga lådor.
Så vi behöver en metod för att göra detta. Vi kan göra det genom att autentisera mot en webmail men det erbjuder väldigt dålig manövrering för de med mindre enheter.

Funkar till datorn men inte till mobilen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40