Playstation 4 - Vad tyckte du?

Permalänk
Medlem

PS4 dog nog för mig iom den missade bakåtkomabiliteten. Känner inte för att överge mina 100+ spel. Blir intressant att se vad ms kontrar med!

Anledningen jag valde Ps3 ist för xbox var för bakåtkomabiliteten. Blir därför intressant att se ifall det kommer en bakåtkompatibel ps4a som en 'senare model'.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

"väldigt nära upplevelsen". Ja om du menar bildspel så visst. Om du nu kollar på emulatorer för PS2 så är dem inte direkt speciellt bra eller optimerade (PS2 släpptes för snart 13 år sen).

http://pcsx2.net/

Titta på videon. I am impressed.

De har även en lista med spel som fungerar olika bra och det är ju betydligt fler spel som fungerar riktigt bra än de som inte fungerar alls.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

PS4 dog nog för mig iom den missade bakåtkomabiliteten. Känner inte för att överge mina 100+ spel. Blir intressant att se vad ms kontrar med!

Anledningen jag valde Ps3 ist för xbox var för bakåtkomabiliteten. Blir därför intressant att se ifall det kommer en bakåtkompatibel ps4a som en 'senare model'.

Kommer inte hända. Det blir för dyrt att baka in en PS3 i en PS4a. Behåll din PS3 istället vetja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kommer inte hända. Det blir för dyrt att baka in en PS3 i en PS4a. Behåll din PS3 istället vetja.

Jepp. Lite av min tankegång också även om jag inte spelar på den så gör tjejen det och hon blir nog rätt grinig om jag gör mig av med "hennes" PS3.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kommer inte hända. Det blir för dyrt att baka in en PS3 i en PS4a. Behåll din PS3 istället vetja.

Skulle inte förvåna mig om det kommer en premium model med backåt kompatiibilitet. Men du har ju en poäng att det kan bli dyrt.

Skrivet av Solaris:

Jepp. Lite av min tankegång också även om jag inte spelar på den så gör tjejen det och hon blir nog rätt grinig om jag gör mig av med "hennes" PS3.

Min tjej har sin WII istället. Tur nog hade WII U backåt komp vilket gjorde det möjligt med en upgradering. Heh...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är mest intressant är:
1. Sköt Rockstar fram lanseringen av GTA för att ska bli för PS4 respektive Xbox "720"?
2. Kommer vi nu kunna spela online mellan konsoler och datorer? Ex. att jag sitter på en dator och möter någon på PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Det jag tycker är mest intressant är:
1. Sköt Rockstar fram lanseringen av GTA för att ska bli för PS4 respektive Xbox "720"?
2. Kommer vi nu kunna spela online mellan konsoler och datorer? Ex. att jag sitter på en dator och möter någon på PS4

#1 de har redan nekat det ryktet.

#2 Ja och nej, det krävs att spelet stödjer detta, och ja detta gäller enbart PS4. PS3 stödjer detta redan men det finns inte många spel alls i huvud taget.
Xbox 360 bannade den funktionen, så om de inte radikalt förändrar sig för Xbox 720 så lär det inte komma dit i alla fall.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad från ett sidospår*

Alltså, nu tar folk och lugnar sig. Tänk på forumreglerna och sansa er i diskussionerna eller så kommer vi att behöva ta i krafttag. Det blir ingen glad över så ta ett djupt andetag, gå ifrån tangentbordet och kom tillbaka med sansade argument istället för påhopp och bråk.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*tråd rensad från ett sidospår*

Alltså, nu tar folk och lugnar sig. Tänk på forumreglerna och sansa er i diskussionerna eller så kommer vi att behöva ta i krafttag. Det blir ingen glad över så ta ett djupt andetag, gå ifrån tangentbordet och kom tillbaka med sansade argument istället för påhopp och bråk.

Jag håller med. Jag skrev att både bra och dålig kritik är välkommen, men det betyder inte att man ska ta och bli arg över att någon annan ser saken från ett annat perspektiv.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Du ser, I stand corrected.

Man tycker ju att en med dagens mått svag konsol som PS2 borde vara lätt att emulera men tydligen är det mycket svårare än man tror. Har för mig att Sony även köpt ett patent för PS2 emulering på PS3an vilket tyder på att dom faktiskt försökt emulera PS2-spel.

http://www.tomsguide.com/us/PlayStation-Console-Patent-Emulat...

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

#1 de har redan nekat det ryktet.

#2 Ja och nej, det krävs att spelet stödjer detta, och ja detta gäller enbart PS4. PS3 stödjer detta redan men det finns inte många spel alls i huvud taget.
Xbox 360 bannade den funktionen, så om de inte radikalt förändrar sig för Xbox 720 så lär det inte komma dit i alla fall.

Så spel som BlazBlue: Clamity trigger går inte längre att spela mellan PC och 360?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hoppas det blir samma för MS nu att de kör på x86 , kommer bli så mycket lättare att utveckla spel och kanske tom lättare att porta då också misstänker jag nog till PC fan va götttt!

skulle inte räkna kallt med det blir så enormt mycket smidigare att konvertera de mer maskinoptimerade spelen än det är nu. om nu de nya konsollerna använder 8 lite långsammare kärnor så har konverteringen fortfarande att hantera att omvandla den struktureringen till 2-kärnig optimering, max 4, då det är vad datorer inom det bredare segmentet har att räknas med och vilket PC-versioner då måste anpassas för. klart det kan anpassas för de värsta grejerna med, men som det ser ut idag så är det inte sannolikt. sen använder PS4 en del av GPUn för beräkning av fysik vilket i kombination med dess i samband med det nödvändiga och annorlunda buss och minnesdesign gör att det är ytterligare två besvärande faktorer att ta hänsyn till vid konvertering, för det är lite svårt att se hur det skulle kunna funka på samma vis på datorn sen, särskilt om det också sitter nått från Nvidia i istället. utöver det finns det fler okända faktorer kvar, som ev extra ljudchip tex.

Skrivet av Rosslan:

Frågan är väl hur mycket som faktiskt har lagts ner på att försöka, kan inte vara raketforskning direkt. Känslan jag har fått är att de inte vill för att de vill gå vidare i utvecklingen och inte stödja spel som var från en föregående generation. Man dumpar den delen och går vidare.

Okej jag hade för mig att det enbart var något flashigt chip som skötte omvandlingen och inte en processor, har du länk på det?

Hur som haver så fattar jag att det skulle bli dyrare och de skulle gå back på PS4 också. Men de har väl inte gjort några större vinster egentligen på själva konsolen, de gick väl back hela tiden på tillverkningen pga. avancerad hårdvara...

Jag kan ha helt fel och i sådant fall så står jag för det, dock är det min egna personliga känsla att det är underligt att det ska smusslas med anledningar till varför det inte fungerar med bakåtkompabilitet. Varför fungerar PS1 spel på en trea men inte PS2 spel. Det sitter väl ingen processor från 1:an i 3:an?

PS1 är lite mer rimlig att mjukvaruemulera idag, och i PS2 satt en processor från PS1 som även arkitekturen i PS2 var beroende av, därför kunde den inte tas bort för att spara kostnad. * PS3 har ingen egentlig användning för PS2-processorn, den var enbart där för kompatibilitet.

XB360 har inte extra hårdvara eller egentlig emulering heller, Xboxspelen är i princip delvis konverterade enskilt. detta funkade möjligen för Xbox som inte hade nått större bibliotek, men att göra nått liknadne för tex PS2s 5000 spel är inte försvarbart.

Skrivet av ozo64:

Det är bara 2 konsoller genom tiderna som haft bra bakåtkompabilitet. PS2 och Wii. Fast de plockade bort Gamecubestödet på Wii sen också.
Mao är inte inte ett dugg förvånande att de nya konsollerna kommer ha dåligt stöd de också.
Wii U har iofs fullt stöd för Wii spelen + massa annat genom VC förutom gamecube.

Skrivet av MugiMugi:

Nja det finns ett par till, samt innan nämnt Xbox 360 även om stödet var otroligt dåligt.

Game boy advance kunde spel gameboy spel
Nintendo DS kunde spela gamboy advance spel
Nintendo 3DS kan spela DS spel.
Vita kan spela PSP spel. ( Dock inte läsa deras UMD skivor )
Tidigare PS3 modeller kunde spela nästan alla PS2 spel.

Men ja, majoriteten av konsoler har inte stöd för äldre spel.

Megadrive (med en simpel adapter) hårdvaran klarar Mastersystem ändå egentligen, precis som med PS2 ovan användes den nödvändiga extra processorn för andra uppgifter på dess egna spel. *
NeoGeo Pockets spel kan spelas i färgvarianten, fast utan färg såklart.
Wonderswan samma sak.
PC Engine i de flesta olika former är bakåtkompatibla på ett eller annat sätt. (på samma sätt som Megadriven om de saknar kortplatsen)

finns drivor fler mer obskyra maskiner, och speldatorer som gör det också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tycker i grund och botten det verkar vara samma sak som nuvarande generationens konsoller, men med mera muskler. Inga direkta innovationer, annat än kanske vad det gäller integrationen med diverse onlinetjänster. Kanske lika bra så dock, man blir ju inte sådär supersugen att man känner att man nödvändigtvis måste köpa till överpris på releasedatum

Antar också att de kommer göra vad de kan skjuta begagnatmarknaden för spel i sank med hjälp av diverse artificiella hinder.

----

Förresten, något jag verkligen saknar med dagens konsoller är enkelheten. Är det någon som minns hur SNES var exempelvis? Bara att plugga in kassetten och spela. Att spela på konsoll idag är alldeles för meckigt, man ska traggla sig igenom menyer hit och dit, vänta på att spelet laddas, tvingas se 4-5 helt onödiga företagslogotyper som inte går att trycka bort innan man kan starta spelet, och så vidare. Och väl inne i spelet är det inte säkert att man får spela förrän ett antal cutscenes senare. Att spela har blivit alldeles för meckigt.

Skulle de göra en konsoll, där det som förr var en fråga om sekunder mellan att man drog igång konsollen och att man verkligen satt och spelade, hade de vunnit mitt hjärta direkt. För mig hade det varit större än alla påstådda tekniska landvinningar de anser sig ha gjort denna gången.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Mobiler kommer att vara snabbare än konsoler om två år .__.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Tycker i grund och botten det verkar vara samma sak som nuvarande generationens konsoller, men med mera muskler. Inga direkta innovationer, annat än kanske vad det gäller integrationen med diverse onlinetjänster.

Antar också att de kommer göra vad de kan skjuta begagnatmarknaden för spel i sank med hjälp av diverse artificiella hinder.

Förresten, något jag verkligen saknar med dagens konsoller är enkelheten. Är det någon som minns hur SNES var exempelvis? Bara att plugga in kassetten och spela. Att spela på konsoll idag är alldeles för meckigt, man ska traggla sig igenom menyer hit och dit, vänta på att spelet laddas, tvingas se 4-5 helt onödiga företagslogotyper som inte går att trycka bort innan man kan starta spelet, och så vidare. Och väl inne i spelet är det inte säkert att man får spela förrän ett antal cutscenes senare. Att spela har blivit alldeles för meckigt. Skulle de göra en konsoll, där det som förr var en fråga om sekunder mellan att man drog igång konsollen och att man verkligen satt och spelade, hade de vunnit mitt hjärta direkt. För mig hade det varit större än alla påstådda tekniska landvinningar de anser sig ha gjort denna gången.

haha, företagen har det inte lätt idag alltså. kund: "ge oss inovation istället för alla tråkiga uppgraderingar! nyskapande!" företag: "ok, här har ni." kund: "neeeej, vad är det här för långsam skit, och jag vill spela, inte motionera!" företag: "men men.."

nja, knappast mer än vad som redan görs med onlinekuponger. man kan göra sig omöjlig också, det vill inte ens Megagreed Corp.

Sony har redan formulerat klart att uppstart och spelstart ska bli snabbare, omedelbar i princip, och spelen behöver visst inte ens laddas ner helt innan det går att starta dem tex. MS har antytt iaf vissa av dessa saker tidigare, som "instant on" och bakgrundsnedladdning i "nära standby"-läge.

Skrivet av ante9224:

Mobiler kommer att vara snabbare än konsoler om två år .__.

dessvärre lär de nog då även ha ungefär lika tråkiga och ospelbara spel som de hade för två år sen också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Det såg definitivt mycket lovande ut. Jag själv fastnade särskilt för nya Killzone, såg sinnessjukt vackert ut. Flexibiliteten som frekvent omnämndes kan bli intressant i ett senare skede, själv är jag mest nöjd över möjligheten att stänga av/starta upp konsolen mer eller mindre ögonblickligen. Riktigt skönt om de faktiskt lyckas minimera uppstartningstiden.

Det enda jag rent spontant är besviken över är att man väljer att inte visa upp själva konsolen, trots att man håller i vad som närmast kan kallas för ett lanseringsevent. Specifikationerna ser på pappret ut ungefär som väntat, och många hardcore pc-entusiaster kommer onekligen häva ur sig att prestandan inte alls är anmärkningsvärd. På pappret skulle de ha rätt, men i praktiken är jag övertygad om att maskinen kommer vara potent nog. Det är trots allt ganska stor skillnad på pc-arkitektur och konsolernas arkitektur (x86 till trots=).

Överlag såg det ut som att Sony kommer ha ett flertal exklusiva titlar att stötta sig på vid lanseringen, och många av de exklusiva titlarna har definitivt potential att bli riktigt grymma spel.

Killzone var "Live-demot" inte alls live utan en "frappsad" filmsnutt som spelades upp medans killen stod och låssades spela spelet. Man ser att exakt samma frekvens spelas upp när en känd skådespelare fick testa på PS4an i ett program i USA. Denna skådespelaren gjorde det han var bäst på, skådespeleri och låssades spela frekvensen som visades.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Killzone var "Live-demot" inte alls live utan en "frappsad" filmsnutt som spelades upp medans killen stod och låssades spela spelet. Man ser att exakt samma frekvens spelas upp när en känd skådespelare fick testa på PS4an i ett program i USA. Denna skådespelaren gjorde det han var bäst på, skådespeleri och låssades spela frekvensen som visades.

Källa? Då jag satt på facebook så såg jag att de la ut filmen på facebook, och tiden stämde.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Man tycker ju att en med dagens mått svag konsol som PS2 borde vara lätt att emulera men tydligen är det mycket svårare än man tror. Har för mig att Sony även köpt ett patent för PS2 emulering på PS3an vilket tyder på att dom faktiskt försökt emulera PS2-spel.

http://www.tomsguide.com/us/PlayStation-Console-Patent-Emulat...

Det finns två olika versioner av PS3:an med avseende på PS2-kompabilitet varav den ena redan handlar om emulering.

Den allra första modellen (såldes aldrig i europa) hade både PS2:ans huvud- och grafikprocessor på moderkortet och behövde inte emulera något alls. Den andra generationen saknade PS2:ans huvudprocessor men klarade av att emulerade den, grafikprocessorn fanns dock fortfarande kvar så troligtvis gick det inte att fixa den med emulering.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Killzone var "Live-demot" inte alls live utan en "frappsad" filmsnutt som spelades upp medans killen stod och låssades spela spelet. Man ser att exakt samma frekvens spelas upp när en känd skådespelare fick testa på PS4an i ett program i USA. Denna skådespelaren gjorde det han var bäst på, skådespeleri och låssades spela frekvensen som visades.

http://www.youtube.com/watch?v=4_UYC341aAc

Det ser ut att vara rätt så "live" i mina ögon iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9224:

Mobiler kommer att vara snabbare än konsoler om två år .__.

Nej. Det kommer de ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Nej. Det kommer de ej.

Nej. Det kommer de ej, däremot så kommer allt fler aktörer allt mer börja titta åt det hållet istället när varken Vita eller 3DS "prints money".

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Nej. Det kommer de ej, däremot så kommer allt fler aktörer allt mer börja titta åt det hållet istället när varken Vita eller 3DS "prints money".

3DS säljer riktigt bra, spel där säljre enormt mycket bättre en till mobil, Vita spel överlag har långt mer budget o.s.v. än något mobil spel släppts än så länge.

Vist kommer mobilspel att bli mer populärt ingen tvekan om det, men när det går att räkna bra spel på en hand på en plattform som är betydligt äldre en både 3DS och Vita så ser man hur det kommer gå framöver.

Mobil spel är överlag bra för spel som man vill spela korta stunder, sisådär 5 minuter, det är vad den plattformen skiner på, men mer seriösa spel... nej.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

http://loading.se/news.php?pub_id=23922

Detta borde väl betyda väloptimerade spel.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

3DS säljer riktigt bra, spel där säljre enormt mycket bättre en till mobil, Vita spel överlag har långt mer budget o.s.v. än något mobil spel släppts än så länge.

Vist kommer mobilspel att bli mer populärt ingen tvekan om det, men när det går att räkna bra spel på en hand på en plattform som är betydligt äldre en både 3DS och Vita så ser man hur det kommer gå framöver.

Mobil spel är överlag bra för spel som man vill spela korta stunder, sisådär 5 minuter, det är vad den plattformen skiner på, men mer seriösa spel... nej.

Största problemet är väll just de obefintliga kontrollerna. Fanns det ett smidigt sätt att lägga till 2 analogspakar och åtminstone 4 knappar till sin mobil tror jag telefoner skulle fungera som mer serriösa konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

3DS säljer riktigt bra, spel där säljre enormt mycket bättre en till mobil, Vita spel överlag har långt mer budget o.s.v. än något mobil spel släppts än så länge.

Vist kommer mobilspel att bli mer populärt ingen tvekan om det, men när det går att räkna bra spel på en hand på en plattform som är betydligt äldre en både 3DS och Vita så ser man hur det kommer gå framöver.

Mobil spel är överlag bra för spel som man vill spela korta stunder, sisådär 5 minuter, det är vad den plattformen skiner på, men mer seriösa spel... nej.

Den kommer fortfarande inte i närheten av DS:ens succé och om "casuals" går över till smart phones eller tablets så vore det enbart naivt att tänka något annat än att fler och fler börjar titta åt det hållet och vad är ett seriöst spel?

http://www.slidetoplay.com/news/the-nintendo-3ds-is-selling-w...

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Den kommer fortfarande inte i närheten av DS:ens succé och om "casuals" går över till smart phones eller tablets så vore det enbart naivt att tänka något annat än att fler och fler börjar titta åt det hållet och vad är ett seriöst spel?

http://www.slidetoplay.com/news/the-nintendo-3ds-is-selling-w...

Finns fler faktorer att faktorers in, bland annat att DS var mest populär i Japan, där sålde den rejält många exemplar ( ca 30% av befolkningen ägde en ) Nu i Japan så har de en ganska stor ekonomisk svacka, något som faktiskt föregår Världen över. Vist vi i Sverige har varit ganska skonade av den men i de flesta länder så märks den ganska så tydligt.

T.e.x det är en av de saker de har glömt att faktorers in i studien ovanför.

Brain Age o.s.v. dvs de stora DS spelen i fråga är också stört i Japan, även när DS vart enormt stor i Japan så hade de flesta redan smart phones i Japan, något de haft de senaste 10 åren, inte påverkade det något då.

Andra stora spel till DS som sålde konsoler har än så inte hittat sig till 3DS, Tja förutom brain age ( redan ute i Japan och släppts här om 2 månader ). Det största spelet till DS och GB i allmänhet är också Pokemon, något som inte kommit till 3DS än.

3DS lider mer eller mindre av samma problem som Vita'n gör just nu, få spel som säljer konsoler och dyster ekonomi.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Wow.. jag hoppas att din kod inte ser lika illa ut som du skriver.

Vad du missar är att Japan har alltid varit Nintendos starka fäste vilket borde inte komma som någon överraskning för någon men även om vi har en recession så tror jag att fler konsumenter, globalt sett, är mer sugna på en smartphone istället för en handburen dataspelsapparat. Seriösa spel eller ej.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

http://loading.se/news.php?pub_id=23969
Inte dumt för er som planerar att skaffa 4k tv

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem

Mycket konsol vs PC diskussioner tycker jag. I länken nedan finns i alla fall några intressanta sidors läsning som bland annat tar upp lite om skillnaden mellan att programmera för konsol och PC.
http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2011/03/16/farewell...
Tycker PS4 verkar ha stor potential även om jag är en ganska asocial spelare och inte kunde bry mig mindre om shareknappar och facebook stöd. (Är det bara jag som inte vill dela med mig av precis allt jag gör?)

Permalänk

Bryr mig inte så mycket om share och Gaikai-funktionerna. PS3 hade många bra exklusiva spel, vilket jag hoppas att PS4 också får. Så det blir nog ett köp, men tveksamt om det blir på releasedatumet. Det är spelen och inte hårdvaran i sig som är den avgörande faktorn för mig.